Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2003
‎Alta, gure gaia euskarazko historiografia da. Izaera historiografikoa ote du Etxepareren testuak. Printzipioz ez.
2004
‎gisako zerbait. Eskema honek aukera ematen du Etxepare eta Perez Lazarraga ernazentistak aipatzeko, baita Leizarraga eta Joana Albretekoaren erreforma protestante saioa, edo Henrike IIIak Nafarroa Beheretik Frantziako koroara egindako aldaketa (boterea non zegoen eszenifikatuz). Ondoren bete betean konta liteke Hego Euskal Herrian finkatu zen foru legea eta haren ezaugarriak.
2006
‎Euskara eta euskal kultura zabaltzeko eginkizuna izango du Etxepare Euskal Institutuak. Alemaniako Goethe, Erresuma Batuko British Council, Kataluniako Ramon Llul eta Espainiako Cervantes institutuen antzeko lan eta helburuak izango ditu.
2008
‎Koplak kateatuz jarraitzen du Etxeparek; izan ere, andre kate maila. Amorosen gaztiguia, tik. Emazten fabore, rako iraganbide du. Bigarren koplan gune zuen Zeruko Andrearengandik lurreko andrearenganako jauzia egin hirugarren koplan eta, andre honen ezaugarri eta ahalmenak azalduko ditu.
‎horra hor lehen hamabi koplen arteko batasun gunea. Erdi Aroko literatura erromantzeetan maiz azaltzen den motibo batera jotzen du Etxeparek lehen lekzioa emateko, zehazki, herri hizkuntzetan egindako literatura erlijiosoan zabalkunde handia izan zuen motibo batera.
‎–gizakumearena eta emakumearena? aurrez aurre jartzeko bide du Etxeparek. Ikuspuntu desberdinak agertuko direla lau kopla horietako biren izenburuek jada iragartzen dute,?, disputa?
‎Maila esperientzialetik aholkatzeko jarrera hartzen du Etxeparek lehen hamahiru kopletan, nahiz eta alde txiki bat egon badagoen: lehen hamabi kopletan, ni, a zen igorlea, orain,. Mosen Bernat?.
‎egilearen aitorpenak jasotzen zituen Linguae> Vasconum> k. Gerora ere ezezaguna izaten jarraitu du Etxeparek, ez baita eskuratu biografia xumeena egiteko beste dokumentu eta, dokumentu literarioak segitu du dokumentu historikoaren iturri izanaz, dokumentu lite rarioak, historikoak ez bezala, historia eta fikzioa nahasteko daukan lizentziari jaramon handiegirik egin gabe.
‎(XV, 14) eta behin inprimatzailea (XV, 14). Zinez, Garaziko herrira hedatzen du Etxeparek jauzi kualitatibo honek atxikirik daraman ohorea, baina,
2009
‎4 neurkera klasikoa du Etxeparerenak, neurkera bera Atzo tuntunek ere. Kantuaren azkenean Pedro Mai!
2010
‎Aniztasunak egiten du mundua aberats. Horregatik, Jalgi hadi mundura leloaren bitartez, mundua euskaldunago eta Euskal Herria mundutarrago bilakatu nahi du Etxepare Euskal Institutuak. Hori dela-eta eraiki dute euskararen azken ataria:
‎Donostiako Prim kalean kokatutako egoitza berria ireki du Etxepare Euskal Institutuak. Honekin batera, irudi berria estreinatu du euskal kulturaren eta hizkuntzaren sustapenerako erakundeak:
‎Buruxkak liburu malerusa eskandalagarri suertatu zen orduko Euskal Herrian eta, ondorioz, andregaiak Etxeparerekin hautsi omen zuen, euskal literatura osoko jazokunerik erromantikoena mamituz: melodrama single horrek xarma berebizikoaz tindatzen du Etxepareren irudia. Aldudeko medikuak liburua etxeko selauruan gorde behar izan zuen, zabalkunde barik.
‎Edozelan ere, badirudi Lafittek ez zituela" auzi horiek" guztiz ebatzi, artean Jean Etxepare bizi zelarik, Uztaritzeko apaizgaitegian asteazkenero zeuzkaten elkarrizketetan. Ematen du Etxepare zendu eta gero ere, bien arteko eztabaidak luzaro iraun zuela Lafitteren gogoan, eta noiz eta 1952ean Lafittek bigarren erantzun hau luzatu zion Beribilezko pasarteari," Aphez eskualdun batek behar luken kulturaz" hitzaldia aitzakia hartuta:
2011
‎Diru-laguntzetan ere nabaritzen hasia da norabide aldaketa: Erromako UPTER Euskal Sailak %23ko murrizketa izan du Etxepare Institutua jaio denetik. Gainera, Kultura Sailak UPTERekin sinatutako azken hitzarmenak zera zehazten du hamahirugarren puntuan:
‎Kontuak kontu, badirudi Lafittek ez zituela «auzi horiek» guztiz ebatzi Uztaritzeko apaizgaitegiko solase­tan, artean Jean Etxepare bizi zela. Ematen du Etxepare zendu eta gero ere bien arteko eztabaidak luzaro iraun zuela Lafitteren gogoan, eta noiz eta 1952.ean Lafittek bigarren antidoto xiringada hau luzatu zion Beribilezko pasarte pozoindatuari, «Aphez eskualdun batek behar luken kulturaz» hitzaldia aitzakia hartuta:
‎Tristura galanta dakarkit hori irakurtzeak: nire kolkorako ezabatu egiten du Etxepareren eta Lafitteren arteko hurbilketaren sinesgarritasuna, ez du ematen bien arteko adostasunik lortu zutenik, areago, badirudi beste testu batzuetan Etxepare garbi uzteko Lafittek egindako ahaleginak paperezkoak izan direla benetakoak bainoago, eta Etxeparek gogoa ilun eta elea beltz iraunarazi dituela beti. Hau da, Lafitte kontraesanean ikusten dugu bere buruarekin, eta hemen darabilen esateko modu gordin eta bortitz horrek pentsarazi dit ea besteetan erdi gezurretan ez ote den ibili.
2012
‎Eider Rodriguez idazlearen (Errenteria, Gipuzkoa, 1977) Katu jendea ipuina euskaraz, gaztelaniaz, frantsesez, nederlanderaz eta alemanez argitaratuko du Etxepare Euskal Institutuak, Euskal Sortzaileak Saila bildumaren barnean. Itzulpenok Idazlea itzultzaileen lantegian egitasmoaren emaitza dira, EIZIE Euskal Itzultzaile, Zuzentzaile eta Interpreteen Elkarteak 2012ko urrian, Etxepare Euskal Institutuaren babesarekin eta Paueko UPPA unibertsitatearekin lankidetzan antolatua.
2013
‎Atxaga eta bere ibilbideari buruzko hitzaldi eta zuzeneko ikusentzutekoa, idazleak emango duen beste mintzaldia, Ruper Ordorikaren kontzertu bat, egilearen lana arte ezberdinetan izan duen isla bilduko duen erakusketa eta idazleari buruz edo bere eleberrietan oinarrituriko lau pelikulen zikloa. Madrilen arrakasta badu sorta guztia beste hiri batzuetara Nueva Yorkera kasu eramateko asmoa du Etxeparek.
‎Jon Casenavek, baina, bestelako begiz aztertu du Aldudeko medikuaren egoera, eta osterantzeko kausak ere ikusi ditu Etxepareren marginalitatean. Jon Casenavek «barruko baztertutzat» jo du Etxepare, alegia, marginal de l, interieurdela esan du, eta, zer esanikez, Aldudeko isolamenduak bazterketa larriagotu besterik ez zuen egin. Jon Casenaverialor bitan begietaratu zaio Etxepareren marginalitate hori.
‎«Frantziako lurrean erro egin nahia». Aipamen horrek erakusten du Etxeparek kanpo politikako gauzak aztertzeko argitasun handia zuela. Gisa batez, ez ote zuen Frantziak burujabetza poxi bat AEBei uzteko arriskuaz ohartarazi nahi?
‎"... eta baskoek, berzek bezala, duten bere lengoajian eskribuz zerbait doktrina, eta plazer hartzeko, solas egiteko, kantatzeko eta denbora iragaiteko materia" izan dezaten idazten omen du Etxeparek. Paratestuan agindutakoa testuratu zuen:
‎Eta ez dira Etxepare apaizarenak bezain herrikoiak. Ez du Etxepare aipatzen, baina kritikatu egiten du bere poesia moldea, eta ez zaio ondo iruditzen apaiz batek halako maitasun olerkiak egitea.
2014
‎dio beste pasarte batean. Izpiritu hori bera jasota, Euskal Sortzaileak Sarean programa abian jarri du Etxepare Institutuak, Mintzanet proiektuaren laguntzaz. Egitasmo honen lehen ekitaldian parte hartu dute Eider Rodriguez idazleak eta Poloniako unibertsitate bateko euskara ikasleek, teknologia berriak baliatuta.
2015
‎Hanka bat Erdi Aroan eta bestea Errenazimentuan. Hizkuntza nazionalak latinaren aurrean burua altxa eta kultura tresna gisa hedatzen hasi ziren garaian euskararen alde egindako aldarriak bihurtzen du Etxepare Errenazimentuko gizon.
2018
‎hortaratua dute Galileako zurgin seme pedoilaren irakaspenek». Lerro llabur horietan, ohar zaitez, Jesukristo Galileako zurgin seme bihurtu du Etxeparek botikarioaren ahoan, alegia, ukatu egin dio jainko semearen izaera, eta zorriztotzat jo du gainera («pedoila»). Hari horretatik tiraka, Jean Etxeparek ondokoa ere gehitu zuen:
‎bizitza ez da biharamunik gabeko ziliporta ezdeus bat, bizitza ez da zipriztin ziztrin bat. Baina jadanik ez du Etxepare konbentzituko. Ziliporta:
‎Legasako Dani Martirenak irabazi du Etxepare Saria
2019
‎Euskaltzaindiaren sorreraz eta haren lanaz mintzo da artikulu horretan, aurrerago, Etxepare, akademiaren lana goraki goretsiz eta lan horrek laguntza premia duela gogora ekarriz. . Zer da eskas Euskal herrian??, galdetzen du Etxeparek, eta berak ematen du erantzuna, frantsesez: –une bourgeoisie vraiment basque?
2021
‎21 Kokaguneari eta adierari (edo adierei) erreparatuta erdialdeko eta ekialdeko hizkeren artean dauden aldeak ikusirik, honako ondorioa ateratzen du Etxeparek (2010): a) omen buru ebidentzial bat da erdialdeko eta ekialdeko hizkeretan (eta ei mendebaldeko hizkeretan, gaineratuko genuke); b) omen ez da nahitaez buru bat ekialdeko hizkeretan, espezifikatzaile edo adjuntu izaera du (eta buru ez denean, kokapen librea du perpausean, baldintza batzuen barnean).
‎Orduan, gai horietara eta kanonean sartzen diren idazle horietara heltzeko, gaur egungo idazle batek edo musikari batek zer esaten duen ikusi eta landu. Sartzen ditu hortik hasieran, ba kanta baten bitartez, poema baten bitartez, eta horrelakoak hartzen ditu, eta beraz, behin horra hurbildutakoan, salto egiten du Etxeparek maitasunaren inguruan esan zigunera, adibidez. Hor ahalegin bat ikusten da eta guri proposamena asko gustatu zitzaigun, orekatu egiten delako gaur egungoa, musika tarteko, eta gero klasikoak".
‎Bestalde, Korrontzik jaso du Etxepare Euskal Institutuak ematen duen saria. Euskal taldeek nazioartera zabaltzeko egiten duten lana goraipatzeko ematen dute sari hori.
‎bizia ez da biharamunik gabeko ziliporta ezdeus bat, bizia ez da zipriztin ziztrin bat. Baina jadanik ez du Etxepare konbentzituko...
2022
‎Euskal zentroaren historia jasotzen duen atala separata batean ere eman dute argitara. Mintegik azaldu du Etxepare Euskal Institutuak eta Bizkaiko Foru Aldundiak babestu dutela liburuaren euskarazko edizioa, eta diputazioak eman ziela separata egiteko ideia. «Asko gustatu zitzaigun, eta euskaraz eta ingelesez egitea bururatu zitzaigun.
‎Etxekoparrek euskaraz badaki, noski, baina gure gorputz adierazpenaren bidezko hizkuntza euskal dantzaere menderatzen duenez, modu egokian interpretatu ahal izan du Etxeparek, duela 500 urte, azalpen handirik gabe iradokitakoa. Kodeak partekatuz gero, dantzaren bitartez komunika gaitezke baita bost menderen buruan ere!
2023
‎LOS ANGELES, KALIFORNIA. Euskara eta Euskal Kultura irakasteko irakurle berria hautatzeko deialdi publikoa zabaldu du Etxepare Euskal Institutuak, ikasturtean Los Angeleseko UCLA unibertsitatean eskolak emateko. Hautagaitzak aurkezteko epea maiatzaren 2an bururatuko da. dugu herri, Euskal Herri. aberri!
‎Hurrengo erronka baxoa euskaraz egin ahal izatea izango dela erantsi zuen Jorajuriak. Hain justu ere, Seaskak biharko elkarretaratze batera deitu du Etxepare lizeoaren atarian, 13:30ean, Azterketak Euskaraz lelopean.
‎Emazten fabore bertso sortan, bortxaketa berriz ere aipatzen du Etxeparek, ez duela emaztek bortxatu gizonik sekulan entzun esateko: Nik eztanzut emaztiak bortxaturik gizona.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia