2004
|
|
Errekaren albo bietara dugu bidea eta hamar minuturen buruan Baltzolako auzora iritsiko gara. Basetxe zahar eta berriak ikus
|
ditzakegu
bi aldeetan eta asfaltaturiko bidexkan gora San Lorentzo baselizara iritsiko gara.
|
|
Betor, bada, hori eta horrenbestez, lehenbailehen: . Bi gauza ikus
|
ditzakegu
bi egoera hauetan: lehenik, gizarteko hizkuntza ahulean, gutxiengoaren hizkuntzan irakasteak ez dio gehiengoaren hizkuntzaren eskurapenari, telebistan eta egoera gehienetan erabilitako hizkuntzari, alegia?
|
2009
|
|
–Ez, gizona... Egin
|
ditzakegu
bi lan talde bosnako eta beste bi seinako...
|
|
Bitartean GERMANek eskuan duen gutuna nola ari den erretzen ikusiko dugu. Fundituta ikus
|
ditzakegu
bi irudiak. 134/ 17. sek 2 zatia
|
2013
|
|
Ikerketak abiatu genituenean, pentsatzen genuen bi hizkuntza aldi berean ikasteak gatazka intelektuala ekar zezakeela haur batentzat, baina ez da hala. Hizkuntzetarako gaitasuna berezkoa dugu; denok ikas
|
ditzakegu
bi hizkuntza aldi berean, baina gaitasun hori adinak mugatuta dago. Jaio osteko lehen urteetan erraza da; adin mugen inguruan oraindik eztabaidatzen ari gara, baina badakigu gutxi gorabehera 7 urteetatik aurrera zailtasun gehiago dagoela, eta 15 urteetatik aurrera adina jada ez dela faktore esanguratsua:
|
2015
|
|
Jai eta herritarren arteko loturaz egingo dugu hausnarketa. Nahiz eta ez izan printzipioz bateragarriak aisialdia eta elkartasuna, gure herrietan adibide ugari aurkitu
|
ditzakegu
bi kontzeptu hauek elkarturik agertzen direnak. Euskararen aldeko topaketak, edozein ezbeharri aurre egiteko herritarrek antolaturiko jaialdiak edota mota guztietako herri mugimenduek beren behar ekonomikoei aurre egiteko prestaturiko jai gune eta txosnak dira honen adibide garbia.
|
|
Ondorio eta gako esanguratsuak atera
|
ditzakegu
bi ikerketa horietatik. Seguruenik, nik nabarmendutakoak baino gehiago izan daitezke aipagai, baina espazioa mugatua da, hartara.
|
2018
|
|
Bien arteko elkarlan" profesionalaz" gain, Mendigatxaren eta Azkueren artean harreman pertsonala eta adiskidetasuna ere sortu zen. Harreman honen inguruko hainbat adibide aurki
|
ditzakegu
biek trukatutako eskutitzetan: kortesia hutsaz gain, Marianok bilobari lanpostua bilatzen saiatzeko eskatu zion Azkueri, loteria partekatu zuten, ezagunak zituztenen agurrak igortzen zizkioten elkarri... eta Mendigatxaren azken urteetan, bere familiarekiko elkarbizitza okertu zenean, Marianoren ondorengoek Don Resurreccioni artekaritza eskatu zioten, honek parte hartu zuen, eta Mendigatxak, azkenean, Azkuek esandakoa ontzat hartu zuen, bere kalterako izango zela aurreikusi arren47.
|
2019
|
|
Nafarroako Elizak gobernu paper inportantea izan zuen, askotan nobleena bezainbat. Elizanaurki
|
ditzakegu
bi klase sozial, goikoa, hau da, klero sekularra, eta behekoa, hau da, kleroerregularra. Nobleziak ez bezala, estamentu eklesiastikoa guztiei irekia zegoen (Arbella, 1992: 137).
|
2021
|
|
Horiexek dira lanbide izen askotan ikusten ditugun atzizkiak (arquero, fontanero, panadero; aumônier, boulanger, patissier...). Euskaraz ere ikus
|
ditzakegu
bi atzizki horiek zenbait hitz eratorritan. Batetik, hor ditugu Hegoaldeko dultzainero, igeltsero, gezurtero, kuxkuxero, parrandero, zalapartero edo zurrutero.
|
2022
|
|
Askotan, errealitateak ekartzen gaitu egoera batera. Adibidez, izan
|
ditzakegu
bi ikastetxe titulartasun berekoak, hamar metrora, eta errealitate oso ezberdinak izan, bakoitzak baduelako historia bat, iragan bat. Tokatzen zaigu, diagnostikoa egiteaz gain, gainditzea.
|
2023
|
|
Globalizazioaz geroztik, mundu osoa dugu eskura eta herri epikaren erakarpen indarra agortzen joan da, baita gurean ere. Musika festibalei dagokienez, mundu bakar horretara moldatzeko bi bide nagusi identifika
|
ditzakegu
bi proiektu nazional, finean, egindako galderari emandako erantzunaren araberakoak. Jaialdi bati euskal aurrizkia jartzeko arrazoiei tiraka, musika emanaldien nolakotasunaz aritzeko abagunea ere badugu, gainera.
|