Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Musika egokia duten diskoak bilatu (baita audio efektuak dituztenak ere).
‎Batzuk engoitik esparruan kokatu dira zibergunean, irudi artxiboak ere jarriz. Audioaren esparruan sakontzeko ziberguneak eta irratiguneen zerrendak dituztenak ere agertzen dira.
2001
‎3 Batez ere ikuspegi psikopedagogikoari jarraitzen diotenak. Horiek dira gutxienak oraingoz, tradizio txikiena dutenak edo berriagoak direnak, etabaita helduen euskalduntze gaiarekin zuzenean lotzen diren instituzioeklandu dituztenak ere: 1) instituzio ofizialek, batez ere HABE erakundeaketa HABErentzako landutakoak; 2) instituzio ez ofizialek landu dituztenak, AEK erakundeak gehienbat; 3) berriz ere Unibertsitate inguruan sortutakoak.
2002
‎Geremek ek txiroak ikustea erdietsi badu, Thompson ek txiro horiek entzutealortuko du. Pobreak ez dira zenbatu daitezken jende multzo hutsak, ezta, besterikgabe, besteen diskurtsoen protagonistak, edota legeak pairatzen dituztenak ere.
‎Arriskuak definizioaren araberakoak izanik, ikertzaileek jarduera soziopolitiko garbi bat jokatzen dute. Dena dela, argi gera bedi, lehenago edo beranduago, landareak, animaliak eta gizakiak ere izan daitezkeela kaltetuak (baita, ekonomia autoerrefentzial bilakatu eta ingurunea baztertuta, modernizazioaren arriskuetatik onurak ateratzen dituztenak ere).
‎Dena dela, atalarekin amaitu aurretik, aurkeztu berri den jarreraren aurrean badira bestelako argudioak dituztenak ere. Eta komeni da norberaren argudioak eta proposamenak ez ezik, bestearenak ere ezagutu eta kritikatzen saiatzea.
2004
‎Aukcratu ditugunakohikoenak izaten dira hemen E, ogikako sarrera ikastaro baterako, baina ezbcrdintasunakbadaude haien artean. Batzuk Filosofiako ikasleei zuzenduta daude; beste batzuk Matcmatikako ikasleei; zenbaitek, aidiz, logikarako sarrera txiki bat baino cz dute izan nahi, ctabadira logika klasikoaren propietate nagusiak sakonki aztertzen dituztenak ere. Irakurlcakaukera dezala, beraz, bcre interesen arabera.
2005
‎Lurrikara gehienak faila transformatzailean zehar gertatutako norabide mugimenduek edo gandorrean faila normalek sortutakoak dira. Bi lurrikara mota horien arteko ezaugarriak dituztenak ere, gandorra eta faila transformatzailea elkartzen diren inguruetan sor daitezke. Baldintza konkretuetan konpresioz sortutako lurrikarak ere gerta daitezke.
2007
‎Boterearen desmasiak salatu izan dituztenak ere, Bourdieu, adibidez, konformatu dira boterearen adar batzuk aztertzearekin (La distinction liburuan edo irakaskuntza sistemaren garrantzia azpimarratuz), baina adar ugari izateaz gain, botereak sustraiak eta nolabaiteko odola izango ditu ezta. Nolakoak, ordea?
2008
‎Lagin honetako haurren artean badira, etxe ingurua (etxea, senideak, haureskola, zaintzailea) erabat euskalduna izanik, elebakarrak direnak. Horiekin batera, badira, ordea, hurbileneko inguruan euskaraz gain, erdararen bat edo batzuk dituztenak ere. Euskal Herrian txikitatik elebidun diren haur gehienek euskaraz aparteko inguruko hizkuntza gehienetan gaztelania edo frantsesa badute ere, gero eta gehiago dira bestelako hizkuntzaren batekin harremanetan hazten diren euskal haurrak, jaioberritatik:
‎gaztelaniaren kasuan Inventario de Desarrollo Comunicativo MacArthur (Lopez Ornat, Gallego, Gallo, Karousou, Mariskal eta Martinez, 2005) eta frantsesaren kasuan Adaptation Française du MacArthur Communicative Development Inventory (Kern, 2003). Bestetik, gogoratu behar da ikerketa normatiborako erabili dugun laginetik kanpo geratu direla jaiotza goiztiarragatik hainbat haur (zazpikiak) eta urtean 3 belarriko infekzio baino gehiago izan dituztenak ere. Kasu horietan, KGNZ erabiltzekotan emaitzak kontu handiz interpretatu behar dira, eta beti komenigarria izango da diagnostikoa beste froga batzuekin osatzea.
2009
‎Onespena ez da automatikoa ere. Sentimendu gehiegi mugiarazten dituhainbatetan, kudeatzen zailak direnak, bai lekukoarentzat bai gainerakoentzat ere.Eta norbanakoaren eta taldearen arteko harremanaren inguruan hainbat galderasorrarazten dituztenak ere. Honen adibiderik paradigmatikoena, ziurrenik, Holokaustoaren inguruko memoriaren eraikitze prozesua dugu, egun nazioartemailan saihestezinezko erreferentzia bilakatua dena (Lapierre, 2007).
2011
‎Moreno Cabrerak (2000) ondo dioen moduan, hondamendi kultural izugarria da hau. Desagertzearen kopuru handi horiek esan nahi dute ez direla desagertuko bakarrik gaur egun 10.000 hiztun baino gutxiago dauzkaten hizkuntzak, baizik eta gaur egun 1.000.000 hiztun dituztenak ere bai.
‎Ikus entzunezko gaitasunak eskuratzean, heziketa da taldeen arteko desberdintasuna azaltzeko faktorerik erabakigarriena. Baina, ezta ikasketa unibertsitarioak egin dituztenak ere ez dira heltzen ikus entzunezko gaitasunaren oinarrizko mailara; batez besteko 29,8 puntu besterik ez baitute lortu.
2014
‎Batzuetan sintoma psikologikoak dira nagusi; beste batzuetan sintoma fisikoak. Badira sintoma edo zeinu fisiko eta psikologikoak konbinatzen dituztenak ere.
‎Beste fetitxista batzuek, aldiz, objektu fetitxea jantzita daraman kidea behar izaten dute. Badira objektu fetitxeak pilatzen dituztenak ere.
2017
‎Gure berriemaileen ahoan badira aspirazioa argiki entzun dugun hitzak, bertze batzuetanhasperena ahula da edo ez da batere garbi aspiraziorik baden ala ez den eta gainera, badira aspiraziorikgabe ekoitzi dituztenak ere. Erran behar da hitz hastapenean hobeki gorde dela bokal artean baino.Hona ekartzen ditugu zenbait etsenplu:
2019
‎Munduan zehar, herri anitzetan bi hizkuntza bederen mintzatzen dituzten herritarrak aurkitzen dira, baita kultura ezberdinak partekatzen dituztenak ere. Gaur egungo Europan, bere hizkuntza erabiltzenduen komunitate batek, bere aberastasun kulturala, besteekiko irekidura, eta komunikatzeko nahiaerakusten du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia