Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Talde sozialek dituzten uste sistemek (jarrerak, estereotipoak, irudiak, etab) bi funtzio betetzen dituzte funtsean: errealitate sozialari esanahia ematea eta errealitateaberreraikitzea batetik, eta norbere identitatearen defentsa egitea bestetik.
2001
‎Laburbilduz, honako gomendioak egiten dituzte, lehenik irakasleentzako: 1) irakasleek egin behar duten zerbait da jaten dituzten ikasleak zergatik ari diren 2Hikasten, motibazio mota ezberdinen arabera, behar edo nahi berezi horiek kontuanizanik, ikasleei hobeto egokitzeko; 2) irakasleek lagundu dezateke arrakasta/ porrotari buruz ikasleek izango dituzten usteak eraikitzen, berriz ere ikasle motaezberdinen estilo ezberdinak kontuan izanda; 3) irakasleek bideratu eta indartuditzateke ikasleek edukiko dituzten motibazio motak 2H ikasteko eta ikaskuntzabitartez lortuko dituzten gaitasunak noraino baliagarriak izango diren ulertzeko; 4) irakasleak ikasleei ongi etorria emanez, ikasleen ezaugarriak eta helburuakkontuan izanik, positiboki erantzun eta e...
2004
‎Horrenarabera, epistemologia psikologiaren atal bihurtu genuke, alegia, gure sentimenekhautematen dutenaren eta, hortik abiatuz, sortzen den emaitza kognitibo zabalaren artekoeriazioa enpirikoki aztertu lukeen epistemologia, edo psikologia?. Emaitzakognitibo zabal hori agente kognitiboaren ezagutza da, eta batez ere ezagutza zientifikoa.Quine ez da arduratzen, haatik, output kognitibo zabal horiek, eta sortzen dituzten usteak, justifikaturik daudenetz. Haren ustez, epistemologia tradizionalak porrot egin du horren bihelburu nagusiak hartzen baldin badira aintzat; alde batetik, kontzeptu nagusiak sentimenenarabera ez dituelako azaltzen eta, bestetik, ez dituelako justifikatzen mundu fisikoari buruzko baieztapenak sentimen esperientziatik abiatuta soihk.
2006
‎Gauzak horrela, gurasoek bilakaeraz eta hezkuntzaz dituzten usteek etahorien ondoriozko ezaguerek, jarrerek, balioek eta itxaropenek guztiz baldintzadezakete guraso bilakatzeko modua (Hidalgo, 2001). Horrela, ideia zehatzak, argiaketa antolatuak izatea oso lagungarria izaten da gurasotasunak dakartzan betebeharberriei ekiterakoan.
‎Gainera, ikuspegi psikosozialaren arabera, esku hartze goiztiarra garrantzitsua da haur ezgaituen gurasoek dituzten uste okerren berrebaluazio kognitiboaegiteko, neurri handi batean ezgaitasunari buruz gizartean nagusi diren usteakbaitituzte. Garrantzizkoa da ikuspegi ekologiko horretatik gurasoen igurikimenenjatorria eta eraginak berrikustea, haurraren egoera, beharrak eta ezgaitasunareneraginak modu errealistan uler ditzaten.
2007
‎Besteen pentsamenduaz pentsatzeko gaitasuna, berriz, honi dagokio: besteekbeste pertsonen usteei buruz dituzten usteak ulertzeari. Gaitasun horri pentsamendu errekurtsiboa esaten zaio, eta zenbait autorek uste dute ezinbesteko gaitasunadela gogamenaren ulermena heldua izan dadin (Carpendale eta Lewis, 2006). Pentsamendu errekurtsiboa zer den argitzeko, gaitasun horren garapena gertatu oteden aztertzeko erabili ohi den bigarren mailako uste erratua izeneko probarenbertsio bat aipatuko dugu.
2008
‎Edozelan ere, argi utzi nahi dugu esku hartze klinikoa ezin dela soilik gurasoen informazioetan oinarritu. KGNZ tresnak, beraz, espezialistek aztertu dituzten ustezko edo balizko kasuak bakarrik antzematen ditu, edo, beste hitz batzuekin esanda, arrisku egoeretan egon daitezkeen haurrak baino ez ditu antzematen. Beharrezkoa da, beraz, espezialistaren behaketa esku hartzea erabaki eta antolatu aurretik.
2011
‎Paranoia, arraza, kultura eta lurralde guztietan aurkezten den nahastea da. Haren ezaugarri bereizgarriena eldarnioak dira, hots, ingurunean duten informaziotik abiatuz banakoek eraikitzen dituzten uste edo sinesmen faltsuak. Dena dela, kasu hauetan, eskizofrenian gertatzen ez den bezala, banakoek eraikitzen dituzten eldarnioak sinesgarriak gertatzen dira.
2014
‎Ikertzaile batzuek pentsatzen dute alkoholaz abusatzen dutenek erabat utzi behar dutela alkohola, behin trago bat hartuz gero edatearen kontrolik ez dutelako. Beste batzuek pentsatzen dute garrantzitsuak direla edaleek beren buruaz eta alkoholaz dituzten usteak. Edate kontrolatuaren teoriaren arabera, alkoholaz abusatzen duten batzuek ikas dezakete edaria kontrolatzen (Sobell eta Sobell, 1976).
2015
‎Gizarte Irudikapenen Teoriak (GIT) jendeak beraien eguneroko bizitzan fenomeno berriaknola ulertzen dituen deskribatzen du (Moscovici, 1984). Hau da, gizarte irudikapenak, pertsonekezagutzen duten mundua antolatzeko eta ulertzeko erabiltzen dituzten uste, esanahi, jarrera etairudi sistemak dira. Laurogeita hamargarren hamarkada erdialdetik hona, behin eta berriz azalduizan diren osasun izurriteek orain arte pentsaezina zen zabalkunde gaitasuna izan dute.
2017
‎Hilekoa dimentsio material, sozial, sinboliko eta kultur esanahiek eratzen eta sortzen duten gertaera biologikoa da. Esperientzia oro askotarikoa bada ere, jendarte desberdinek generoaz, gorputzaz, biologiaz dituzten usteen arabera moldekatuko da esperientzia hau. Horrenbestez, sozialki eraikitzen dira hilekoaren esanahiak, eta berau gertatzeko, azaltzeko, eta bizitzeko moduak ere moldekatuko dira.
‎Ikerketa honek zehazki, ikasle eleaniztunek euskararen inguruan dituzten iritzi eta jarrerak aztertzenditu. Gainera, euskararen egoerari buruz ikasleek dituzten usteetan ere sakondu da. Azkenik, hizkuntzahorren erabilera ere aztergai izan da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia