2000
|
|
Talde sozialek
|
dituzten
uste sistemek (jarrerak, estereotipoak, irudiak, etab) bi funtzio betetzen dituzte funtsean: errealitate sozialari esanahia ematea eta errealitateaberreraikitzea batetik, eta norbere identitatearen defentsa egitea bestetik.
|
2001
|
|
Laburbilduz, honako gomendioak egiten dituzte, lehenik irakasleentzako: 1) irakasleek egin behar duten zerbait da jaten dituzten ikasleak zergatik ari diren 2Hikasten, motibazio mota ezberdinen arabera, behar edo nahi berezi horiek kontuanizanik, ikasleei hobeto egokitzeko; 2) irakasleek lagundu dezateke arrakasta/ porrotari buruz ikasleek izango
|
dituzten
usteak eraikitzen, berriz ere ikasle motaezberdinen estilo ezberdinak kontuan izanda; 3) irakasleek bideratu eta indartuditzateke ikasleek edukiko dituzten motibazio motak 2H ikasteko eta ikaskuntzabitartez lortuko dituzten gaitasunak noraino baliagarriak izango diren ulertzeko; 4) irakasleak ikasleei ongi etorria emanez, ikasleen ezaugarriak eta helburuakkontuan izanik, positiboki erantzun eta e...
|
2004
|
|
Horrenarabera, epistemologia psikologiaren atal bihurtu genuke, alegia, gure sentimenekhautematen dutenaren eta, hortik abiatuz, sortzen den emaitza kognitibo zabalaren artekoeriazioa enpirikoki aztertu lukeen epistemologia, edo psikologia?. Emaitzakognitibo zabal hori agente kognitiboaren ezagutza da, eta batez ere ezagutza zientifikoa.Quine ez da arduratzen, haatik, output kognitibo zabal horiek, eta sortzen
|
dituzten
usteak, justifikaturik daudenetz. Haren ustez, epistemologia tradizionalak porrot egin du horren bihelburu nagusiak hartzen baldin badira aintzat; alde batetik, kontzeptu nagusiak sentimenenarabera ez dituelako azaltzen eta, bestetik, ez dituelako justifikatzen mundu fisikoari buruzko baieztapenak sentimen esperientziatik abiatuta soihk.
|
2006
|
|
Gauzak horrela, gurasoek bilakaeraz eta hezkuntzaz
|
dituzten
usteek etahorien ondoriozko ezaguerek, jarrerek, balioek eta itxaropenek guztiz baldintzadezakete guraso bilakatzeko modua (Hidalgo, 2001). Horrela, ideia zehatzak, argiaketa antolatuak izatea oso lagungarria izaten da gurasotasunak dakartzan betebeharberriei ekiterakoan.
|
|
Gainera, ikuspegi psikosozialaren arabera, esku hartze goiztiarra garrantzitsua da haur ezgaituen gurasoek
|
dituzten
uste okerren berrebaluazio kognitiboaegiteko, neurri handi batean ezgaitasunari buruz gizartean nagusi diren usteakbaitituzte. Garrantzizkoa da ikuspegi ekologiko horretatik gurasoen igurikimenenjatorria eta eraginak berrikustea, haurraren egoera, beharrak eta ezgaitasunareneraginak modu errealistan uler ditzaten.
|
2007
|
|
Besteen pentsamenduaz pentsatzeko gaitasuna, berriz, honi dagokio: besteekbeste pertsonen usteei buruz
|
dituzten
usteak ulertzeari. Gaitasun horri pentsamendu errekurtsiboa esaten zaio, eta zenbait autorek uste dute ezinbesteko gaitasunadela gogamenaren ulermena heldua izan dadin (Carpendale eta Lewis, 2006). Pentsamendu errekurtsiboa zer den argitzeko, gaitasun horren garapena gertatu oteden aztertzeko erabili ohi den bigarren mailako uste erratua izeneko probarenbertsio bat aipatuko dugu.
|
2008
|
|
Edozelan ere, argi utzi nahi dugu esku hartze klinikoa ezin dela soilik gurasoen informazioetan oinarritu. KGNZ tresnak, beraz, espezialistek aztertu
|
dituzten
ustezko edo balizko kasuak bakarrik antzematen ditu, edo, beste hitz batzuekin esanda, arrisku egoeretan egon daitezkeen haurrak baino ez ditu antzematen. Beharrezkoa da, beraz, espezialistaren behaketa esku hartzea erabaki eta antolatu aurretik.
|
2011
|
|
Paranoia, arraza, kultura eta lurralde guztietan aurkezten den nahastea da. Haren ezaugarri bereizgarriena eldarnioak dira, hots, ingurunean duten informaziotik abiatuz banakoek eraikitzen
|
dituzten
uste edo sinesmen faltsuak. Dena dela, kasu hauetan, eskizofrenian gertatzen ez den bezala, banakoek eraikitzen dituzten eldarnioak sinesgarriak gertatzen dira.
|
2014
|
|
Ikertzaile batzuek pentsatzen dute alkoholaz abusatzen dutenek erabat utzi behar dutela alkohola, behin trago bat hartuz gero edatearen kontrolik ez dutelako. Beste batzuek pentsatzen dute garrantzitsuak direla edaleek beren buruaz eta alkoholaz
|
dituzten
usteak. Edate kontrolatuaren teoriaren arabera, alkoholaz abusatzen duten batzuek ikas dezakete edaria kontrolatzen (Sobell eta Sobell, 1976).
|
2015
|
|
Gizarte Irudikapenen Teoriak (GIT) jendeak beraien eguneroko bizitzan fenomeno berriaknola ulertzen dituen deskribatzen du (Moscovici, 1984). Hau da, gizarte irudikapenak, pertsonekezagutzen duten mundua antolatzeko eta ulertzeko erabiltzen
|
dituzten
uste, esanahi, jarrera etairudi sistemak dira. Laurogeita hamargarren hamarkada erdialdetik hona, behin eta berriz azalduizan diren osasun izurriteek orain arte pentsaezina zen zabalkunde gaitasuna izan dute.
|
2017
|
|
Hilekoa dimentsio material, sozial, sinboliko eta kultur esanahiek eratzen eta sortzen duten gertaera biologikoa da. Esperientzia oro askotarikoa bada ere, jendarte desberdinek generoaz, gorputzaz, biologiaz
|
dituzten
usteen arabera moldekatuko da esperientzia hau. Horrenbestez, sozialki eraikitzen dira hilekoaren esanahiak, eta berau gertatzeko, azaltzeko, eta bizitzeko moduak ere moldekatuko dira.
|
|
Ikerketa honek zehazki, ikasle eleaniztunek euskararen inguruan dituzten iritzi eta jarrerak aztertzenditu. Gainera, euskararen egoerari buruz ikasleek
|
dituzten
usteetan ere sakondu da. Azkenik, hizkuntzahorren erabilera ere aztergai izan da.
|