2000
|
|
Familiabarneko harremanen egituraketa legeari lotuta dago; beraz, beren erregulartasun, errepikakortasun eta aurresankortasunetik ondoriozta daitezke. Pertsona anitzenarteko harremanak arautzen
|
dituzten
legeen izaerak, gizabanako gisa harturikpartaideek dituzten ezaugarri psikologikoek, egitura psikikoak, eta sistemarenantolaketaren bi maila horien arteko harremanak erabakitzen dute patologia.Familia bakoitzak, edozein giza erakundek bezala, taldearekiko partaidetzaarautzen duen leialtasun sistema berezkoa du.
|
2006
|
|
Gure ikuspegitik, berriz, PLOren 8 arauak alde onak eta txarrak ditu. Ondorio positiboen artean, artikuluak egiten duen aurreikuspena dugu, produktu bereziak erregulatzen
|
dituzten
legeek haien publizitateari buruzko arauak ezinbestean jaso behar dituztelako (PLO 8.2.c. art).
|
|
156). Beraz, Konstituzioan agertzen diren eskubide eta libertateen aurkakoa izango da publizitate ez zilegia, bai Konstituzioaren berezko arauen kontra doalako bai arau horiek garatzen
|
dituzten
legeen aurkako publizitatea delako, besteak beste, ohorea, intimitatea, norberaren irudia, haurrak eta gazteak babesten dituen araudia urratzen dituelako (EK 18 eta 20.4 artikuluak). Era berean, 1/ 2004ko Genero Biolentziaren aurkako Babes osorako Neurrien Legeak PLOren 3.a. artikuluaren testua aldatu zuen emakumeari buruzko babesa zehaztuz.
|
2008
|
|
Beraien izaeragatik, oso zaila da mutualitatean erakundearen jarduera esparrua birbideratzea eta, bestaldetik, lan bazkideak edo kooperatiben berezko beste tresnak ere ez dira erabilgarriak. Hauxe da beste arrazoi bat Gizarte Ekonomia delakoaren esparruak arautzen
|
dituzten
lege esparruak koordinatzen hasteko (mutualitateak, kooperatibak, aurrezki kutxak, enpresa helburuak dituzten elkarteak, etab.).
|
2010
|
|
Lurralde eredua eta bertatik eratorritako lurralde antolamendua, ideologia etaeguneroko politikarekin lotuta dago erabat. Lurralde antolamenduari lotutako eskala guztietako plangintzen interpretazio eta filosofia, agintean dagoen kolore politikoaren araberakoa da, lurraldean eraginak
|
dituzten
lege eta plangintzak egokitueta garatuz.
|
|
Lurralde eredua eta bertatik eratorritako lurralde antolamendua, ideologia etaeguneroko politikarekin lotuta dago erabat. Lurralde antolamenduari lotutakoeskala guztietako plangintzen interpretazio eta filosofia, agintean dagoen kolorepolitiko eta presio taldeen jardunaren araberakoa izatea suerta daiteke, lurraldeaneraginak
|
dituzten
lege eta plangintzak egokitu eta garatuz. Horrela, lurraldea ez dasoilik ondasun eta zerbitzuen ekoizpena eta kontsumoa islatzen duen azalera, sozialki eraikitako espazio bat delako (Healey eta Barret, 1990).
|
|
Oso orokorra izanik, gatazka jakin bat ordena desberdinetan sailkatzeko arazo asko sortzen omen dira. Egia esanda, nahiz eta ordena desberdinak arautzen
|
dituzten
legeek (PZL, PKL, LPL, AAJL) ordena horietako bakoitzaren eskuduntzak gehiago zehazten dituzten, BJLOren sailkatze zehatzago bat asko eskertuko litzateke. Horrela eusten diote hauek:
|
|
Aipu hau lan harreman arruntarentzat eta berezientzat egiten da. Horiek arautzen
|
dituzten
legeek lan ordena jurisdikzionala beren garapenean sortzen diren gatazkak ebazteko bidetzat hartzen dute. Horrela, goi zuzendaritzako pertsonala arautzen duen 1382/ 1985, abuztuaren 1eko Errege Dekretuak (14 art.); familia etxearen zerbitzupeko pertsonalaren 1424/ 1985, abuztuaren 1eko Errege
|
|
Beraz, sistema bera eta bere elementuak baloratzen hasi orduko, horietatik kasuan kasuko ondorioak ateratzeko, argi geratu behar du bide jurisdikzionalak ezin duela bere burua eraldatu, berritu, edo erreformatu. Botere Legegileak eta Betearazleak bide jurisdikzionala antolatzeko eta egituratzeko ematen
|
dituzten
legeek bakarrik alda dezakete, eta oraindik garrantzitsuagoa, hobe dezakete bide hori. Ideia horren itzalean esaten da arau multzoak eta haiek aurreikusten dituzten diru eta pertsona baliabideak direla sistema jurisdikzionalaren funtzionamenduaren ardatza457 Beraz, bide jurisdikzionalari egiten zaizkion kritikak, hura arautu, antolatu eta kudeatzen duten arauei egiten zaizkien kritikak bezala ulertu behar dira, hura legezkotasun printzipioaren aplikazio zorrotzean bizi baita.
|
2012
|
|
Horrez gain, lortutako euskal berezitasun horiek gordetzeko, zaintzekoeta babesteko indar eta baliabide ugari erabili behar izaten dute euskalerakundeek, ez baitaude behar bezala bermatuta. Adibide gisa aipa daitekenola Espainiako Gorteek izapidetzen
|
dituzten
legeetan euskal berezitasunagordetzeko xedapenak (estatuko legeen finantzazio alderdiari buruzkoak, eskumen eduki berezitua...) talde abertzaleen zuzenketen ondorioz sartuohi diren, ez baita ministerioetako lege egitasmoetan aurreikusten, EAEkoeta NFEko autonomia estatutuak Espainiako estatuaren legeak izan arreneta berezitasunak horien ondorio zuzena izan arren. Bestetik, ezagunakdira euskal erakundeek izapidetu behar izan dituzten helegiteak (batzuetanauzi jartzaile gisa eta beste batzuetan auziperatu gisa) euskal erakundeendefentsan (Eusko Legebiltzarraren aurkakoa, EAEko lehendakariarenaurkakoak, itun ekonomikoaren defentsan...)
|
|
Herritar gehienen bizi baldintzen prekarizazio orokorra, immigranteak, emakumeak, gazteak eta adineko pertsonak? Sektore Publikoarenesku hartze aktiboarekin gertatu da, lan merkatuaren eta babes sozialaren arauaketa babesa desegiten
|
dituzten
legeen bitartez. Baina errealitate hori batez bestekoestatistikoen atzean ezkutatzen da, kutsu triunfalista emanda, datu horiek ez baitutemuturrei buruz eta desberdintasunari buruz hitz egiten; horregatik, ezinbestekoa daEuskal Herriaren adierazle estrukturalak aztertzea, haien atzealdetik.
|
|
Neurri horiek eta beste batzuk bultzatzeko, erreforma fiskal aurrerakoieta zuzenak aplikatu behar dira, osagai hauekin: zerbitzu eta enpresa publikoakareagotzea, aurrekontu ofizialarekin; eskubide sozial eta sindikalak indartueta burgesenak murrizten
|
dituzten
legeak; I+G+ b ra zuzendutako inbertsioak; burgesia txikiarentzako diru-laguntzak, berrikuntzak eta kontratazioak egin ditzan; autozentratutako eta demokratikoki planifikatutako garapena bultzatzea, horrenbidez sozialismo ekologiko antiinperialista aurretik itxuratzeko; nazioartekomerkatu alternatiboak bilatzea; elkarrekikotasunean eta deskonexioan oinarritutakonazioarteko harremanak; eta beste a...
|
|
156). Beraz, Konstituzioan agertzen diren eskubide eta libertateen aurkakoa izango da publizitate ez zilegia, bai Konstituzioaren berezko arauen kontra doalako bai arau horiek garatzen
|
dituzten
legeen aurkako publizitatea delako, besteak beste, ohorea, intimitatea, norberaren irudia, haurrak eta gazteak babesten dituen araudia urratzen dituelako (EK 18 eta 20.4 artikuluak). Era berean, 1/ 2004 Genero Biolentziaren aurkako Babes osorako Neurrien Legeak PLOren 3.a artikuluaren testua aldatu zuen emakumeari buruzko babesa zehaztuz.
|
|
Gure ikuspegitik, berriz, Publizitatearen Lege Orokorraren 5 arauak alde onak eta txarrak ditu. Ondorio positiboen artean, artikuluak egiten duen aurreikuspena dugu, produktu bereziak erregulatzen
|
dituzten
legeek haien publizitateari buruzko arauak ezinbestean jaso behar dituztelako (Publizitatearen Lege Orokorraren 5.2 artikulua).
|