Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Familiabarneko harremanen egituraketa legeari lotuta dago; beraz, beren erregulartasun, errepikakortasun eta aurresankortasunetik ondoriozta daitezke. Pertsona anitzenarteko harremanak arautzen dituzten legeen izaerak, gizabanako gisa harturikpartaideek dituzten ezaugarri psikologikoek, egitura psikikoak, eta sistemarenantolaketaren bi maila horien arteko harremanak erabakitzen dute patologia.Familia bakoitzak, edozein giza erakundek bezala, taldearekiko partaidetzaarautzen duen leialtasun sistema berezkoa du.
2006
‎Gure ikuspegitik, berriz, PLOren 8 arauak alde onak eta txarrak ditu. Ondorio positiboen artean, artikuluak egiten duen aurreikuspena dugu, produktu bereziak erregulatzen dituzten legeek haien publizitateari buruzko arauak ezinbestean jaso behar dituztelako (PLO 8.2.c. art).
‎156). Beraz, Konstituzioan agertzen diren eskubide eta libertateen aurkakoa izango da publizitate ez zilegia, bai Konstituzioaren berezko arauen kontra doalako bai arau horiek garatzen dituzten legeen aurkako publizitatea delako, besteak beste, ohorea, intimitatea, norberaren irudia, haurrak eta gazteak babesten dituen araudia urratzen dituelako (EK 18 eta 20.4 artikuluak). Era berean, 1/ 2004ko Genero Biolentziaren aurkako Babes osorako Neurrien Legeak PLOren 3.a. artikuluaren testua aldatu zuen emakumeari buruzko babesa zehaztuz.
2008
‎Beraien izaeragatik, oso zaila da mutualitatean erakundearen jarduera esparrua birbideratzea eta, bestaldetik, lan bazkideak edo kooperatiben berezko beste tresnak ere ez dira erabilgarriak. Hauxe da beste arrazoi bat Gizarte Ekonomia delakoaren esparruak arautzen dituzten lege esparruak koordinatzen hasteko (mutualitateak, kooperatibak, aurrezki kutxak, enpresa helburuak dituzten elkarteak, etab.).
2010
‎Lurralde eredua eta bertatik eratorritako lurralde antolamendua, ideologia etaeguneroko politikarekin lotuta dago erabat. Lurralde antolamenduari lotutako eskala guztietako plangintzen interpretazio eta filosofia, agintean dagoen kolore politikoaren araberakoa da, lurraldean eraginak dituzten lege eta plangintzak egokitueta garatuz.
‎Lurralde eredua eta bertatik eratorritako lurralde antolamendua, ideologia etaeguneroko politikarekin lotuta dago erabat. Lurralde antolamenduari lotutakoeskala guztietako plangintzen interpretazio eta filosofia, agintean dagoen kolorepolitiko eta presio taldeen jardunaren araberakoa izatea suerta daiteke, lurraldeaneraginak dituzten lege eta plangintzak egokitu eta garatuz. Horrela, lurraldea ez dasoilik ondasun eta zerbitzuen ekoizpena eta kontsumoa islatzen duen azalera, sozialki eraikitako espazio bat delako (Healey eta Barret, 1990).
‎Oso orokorra izanik, gatazka jakin bat ordena desberdinetan sailkatzeko arazo asko sortzen omen dira. Egia esanda, nahiz eta ordena desberdinak arautzen dituzten legeek (PZL, PKL, LPL, AAJL) ordena horietako bakoitzaren eskuduntzak gehiago zehazten dituzten, BJLOren sailkatze zehatzago bat asko eskertuko litzateke. Horrela eusten diote hauek:
‎Aipu hau lan harreman arruntarentzat eta berezientzat egiten da. Horiek arautzen dituzten legeek lan ordena jurisdikzionala beren garapenean sortzen diren gatazkak ebazteko bidetzat hartzen dute. Horrela, goi zuzendaritzako pertsonala arautzen duen 1382/ 1985, abuztuaren 1eko Errege Dekretuak (14 art.); familia etxearen zerbitzupeko pertsonalaren 1424/ 1985, abuztuaren 1eko Errege
‎Beraz, sistema bera eta bere elementuak baloratzen hasi orduko, horietatik kasuan kasuko ondorioak ateratzeko, argi geratu behar du bide jurisdikzionalak ezin duela bere burua eraldatu, berritu, edo erreformatu. Botere Legegileak eta Betearazleak bide jurisdikzionala antolatzeko eta egituratzeko ematen dituzten legeek bakarrik alda dezakete, eta oraindik garrantzitsuagoa, hobe dezakete bide hori. Ideia horren itzalean esaten da arau multzoak eta haiek aurreikusten dituzten diru eta pertsona baliabideak direla sistema jurisdikzionalaren funtzionamenduaren ardatza457 Beraz, bide jurisdikzionalari egiten zaizkion kritikak, hura arautu, antolatu eta kudeatzen duten arauei egiten zaizkien kritikak bezala ulertu behar dira, hura legezkotasun printzipioaren aplikazio zorrotzean bizi baita.
2012
‎Horrez gain, lortutako euskal berezitasun horiek gordetzeko, zaintzekoeta babesteko indar eta baliabide ugari erabili behar izaten dute euskalerakundeek, ez baitaude behar bezala bermatuta. Adibide gisa aipa daitekenola Espainiako Gorteek izapidetzen dituzten legeetan euskal berezitasunagordetzeko xedapenak (estatuko legeen finantzazio alderdiari buruzkoak, eskumen eduki berezitua...) talde abertzaleen zuzenketen ondorioz sartuohi diren, ez baita ministerioetako lege egitasmoetan aurreikusten, EAEkoeta NFEko autonomia estatutuak Espainiako estatuaren legeak izan arreneta berezitasunak horien ondorio zuzena izan arren. Bestetik, ezagunakdira euskal erakundeek izapidetu behar izan dituzten helegiteak (batzuetanauzi jartzaile gisa eta beste batzuetan auziperatu gisa) euskal erakundeendefentsan (Eusko Legebiltzarraren aurkakoa, EAEko lehendakariarenaurkakoak, itun ekonomikoaren defentsan...)
‎Herritar gehienen bizi baldintzen prekarizazio orokorra, immigranteak, emakumeak, gazteak eta adineko pertsonak? Sektore Publikoarenesku hartze aktiboarekin gertatu da, lan merkatuaren eta babes sozialaren arauaketa babesa desegiten dituzten legeen bitartez. Baina errealitate hori batez bestekoestatistikoen atzean ezkutatzen da, kutsu triunfalista emanda, datu horiek ez baitutemuturrei buruz eta desberdintasunari buruz hitz egiten; horregatik, ezinbestekoa daEuskal Herriaren adierazle estrukturalak aztertzea, haien atzealdetik.
‎Neurri horiek eta beste batzuk bultzatzeko, erreforma fiskal aurrerakoieta zuzenak aplikatu behar dira, osagai hauekin: zerbitzu eta enpresa publikoakareagotzea, aurrekontu ofizialarekin; eskubide sozial eta sindikalak indartueta burgesenak murrizten dituzten legeak; I+G+ b ra zuzendutako inbertsioak; burgesia txikiarentzako diru-laguntzak, berrikuntzak eta kontratazioak egin ditzan; autozentratutako eta demokratikoki planifikatutako garapena bultzatzea, horrenbidez sozialismo ekologiko antiinperialista aurretik itxuratzeko; nazioartekomerkatu alternatiboak bilatzea; elkarrekikotasunean eta deskonexioan oinarritutakonazioarteko harremanak; eta beste a...
‎156). Beraz, Konstituzioan agertzen diren eskubide eta libertateen aurkakoa izango da publizitate ez zilegia, bai Konstituzioaren berezko arauen kontra doalako bai arau horiek garatzen dituzten legeen aurkako publizitatea delako, besteak beste, ohorea, intimitatea, norberaren irudia, haurrak eta gazteak babesten dituen araudia urratzen dituelako (EK 18 eta 20.4 artikuluak). Era berean, 1/ 2004 Genero Biolentziaren aurkako Babes osorako Neurrien Legeak PLOren 3.a artikuluaren testua aldatu zuen emakumeari buruzko babesa zehaztuz.
‎Gure ikuspegitik, berriz, Publizitatearen Lege Orokorraren 5 arauak alde onak eta txarrak ditu. Ondorio positiboen artean, artikuluak egiten duen aurreikuspena dugu, produktu bereziak erregulatzen dituzten legeek haien publizitateari buruzko arauak ezinbestean jaso behar dituztelako (Publizitatearen Lege Orokorraren 5.2 artikulua).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia