2009
|
|
Historia bera zientzia mekaniko bat da,, indarrak, norabideak eta handierak? ditu ikergai, fisikak bezalaxe, eta gertakariak arautzen
|
dituzten
lege naturalak argitzen ditu. Zientzia mekanikoak dira psikologia, soziologia.
|
2017
|
|
A ze txatxukeria! Eta, halere, zenbait girotan, behin eta berriz esaten digute kontua ez dela prostituzioa hirietako aldirietatik ateratzea, prostitutak eraso guztien arriskupean daudelako han (inguruabar horietan are ogia saltzea ere arriskugarria gerta daiteke eta), ezta sexu langileek eskatzen
|
dituzten
lege esparruak lortzea ere, baizik eta prostituzioa debekatzea. Zaila da ez bururatzea emakume errespetagarriek, puten zoriaz arduratzen direnean, isilean gordetzen dutela, funtsean, lehiaren beldur direla:
|
2018
|
|
Autore feministek irmo nabarmendu dute kontratu batek gabezia handiak dituela baldintzak bi aldeek jarri ezin badituzte. Orobat azaldu izan dute zertan bereizten diren ezkontza kontratua eta kontratu ekonomikoak, baina, oro har, ez dute oso sakon esplikatu zergatik den ezkontza kontratua hain bitxia eta nolatan izan
|
dituzten
lege autoritateek antzeko zalantzak ezkontzaren kontraktualtasunari buruz (Blackstonek hain tinko esandakoak gorabehera). Esaterako, Schouler ek zera dio A Treatise on the Law of the Domestic Relations lanean:
|
|
biak aritu daitezkeela hiriko edo familiako jardunik ohorezkoenetan?. Gizarte zibilean, Leviatanen ezpatak lege zibilei eusten die, norbanakoak mendekotasun bortxazkotik babesten
|
dituzten
lege horiei, baina gizabanakoak, beren borondatez, kontratuetan sar daitezke (eta kontratuen bidez ugazabak eta zerbitzariak sortzen dira); zehatzago esanda, norbanako gizonezkoak sar daitezke kontratuetan.
|
|
Genero identitatea ulergarri egiten duen matrize kulturalak beharrezkoa du ezinezkoa izatea jarraitutasuna nolabait eteten duten «identitateak» existitzea, hau da, beren sexuari «jarraitzen» ez dion generoa dutenen identitateak eta beren sexuari edo generoari «jarraitzen» ez dioten sexu jarduna dutenen identitateak. Testuinguru honetan «jarraitu» hitzak adierazten du kausa ondorio erlazio politikoa, sexualitatearen itxura eta zentzua ezarri eta erregulatzen
|
dituzten
lege kulturalek ezarritakoa. Eta, hain zuzen ere, «genero identitate» batzuk bat ez datozenez ulergarritasun kulturalaren arau horiekin, marko horren barruko garapen akats gisa edo ezinezkotasun logiko gisa baino ez dira agertzen.
|
2019
|
|
Hortik segitzen da gizonak ohore eta fintasun arau batzuk bete beharra daukala zoriontsua izango bada. Premia finkatzen duen gizarte legeaz baliatu eta gero, naturaren lege sekretu batzuei obeditu behar die, sentimenduak sorrarazten
|
dituzten
lege horiei. Gizonaren zoriona maitatua izatea baldin bada, zintzoki maitatu behar du:
|
|
Emakumearekin dituen harremanak, beraz, morala aplikatzen ez den eremu kontingente bati dagozkio, non jokabideek ez baitute axolarik. Beste gizonekin dituen harremanetan, badira balio batzuk tartean; gizona libertate bat da beste libertate batzuei aurre egiten diena guztiek modu unibertsalean onartzen
|
dituzten
lege batzuen arabera; emakumearen aurrean, aldiz, honexetarako asmatu baitu emakumea?, utzi egiten dio existentzia bere gain hartzeari, amore ematen dio bere baitakoaren ameskeriari, eta zinezkotasunik gabeko maila batean jartzen da; tiraniko, sadiko, bortitz jokatzen du, edo umekeriaz, masokismoz, kexati; bere obsesio eta maniak asebetetzen saiatzen da;, laxatu, egiten da,, erlaxatu?, bizitza publikoan erdietsi dituen eskubideen izenean.
|
2020
|
|
Eredu berberak errepikatzen dira emakumeen parte hartze urriaren atzean, kasu honetan, espazio publikoan zein pribatuan, hau da, eremu sozial politikoan zein enpresa pribatuan eta beste eremu pribatu publikoetan ere. Kontua da batzorde, enpresa, zuzendaritza edo erakunde zehatz horietan gehiengoa duten horiek ez dutela eskuratu duten kapital ekonomiko, sozial eta sinbolikoa galdu nahi, hau da, ez dituzte beraien pribilegioak galdu nahi, eta pribilegio patriarkalak dira, gizonek gizon izateagatik
|
dituzten
lege pribatuak direlako, normalean, eta oinarrian, jaiotzez duten ezaugarri fisiko baten arabera eskuratutako kapitalak, horregatik dira boteregune ekonomiko nagusienetan %100 eta gainontzekoetan, oro har, %80 %70 bitarte, gizonak, bai boteregune ekonomikoetan bai boteregune politikoetan. Gure argudio horri ezezkoa emateak, alegia, gizonak botereguneetan daudela gizon izate hutsagatik ezeztatzen baldin bada, hurrengo argudioa eratortzen da:
|
|
Horrela direlako, ordea, Euskal Herrian orain arte izan duguna baino determinazio handiagoz jardun behar gara sustatzen, eraikitzen eta babesten. Hau da, Gaindegiak lurralde arteko lankidetzaz adierazi moduan (2016) behar dira pertsonak eta erakundeak mugaren gainetik naturaltasunez dihardutenak, behar dira lankidetza errazten duten erakundeak eta behar dira, asimetria admini stratiboak berdinduko
|
dituzten
lege eta araudiak. Premiaz agenda hori indartu ezean, kudeaketa administratibo soilak (osasun arauen ezarpena) euskal bizikidetza eremua eten ahal izango du, sarri arau egokiagoak adosteko aukera izan arren, milaka herritar kaltetuz, eta euskal burujabetza ukatuz.
|
|
–Enpresa energetikoek betetzen ez
|
dituzten
legeei buruz ari zara?
|
2022
|
|
Non daude hori zilegi dela erakusten duten frogak? Zuk gauzen ordena naturalari egiten diozu erreferentzia, fenomenoak arautzen
|
dituzten
legeei, baina ba al dago ordenarik edo legerik esango duenik nik, gizon bizidun eta buru baten jabe naizen honek, lurrean zulo bat topatzean, zain geratu behar dudala zuloa bere kabuz itxi arte edo lokatzak hura bete arte, nahiz eta gainetik salto egiteko edota alde batetik besterako zubia eraikitzeko aukera izan. Berriro diot:
|
2023
|
|
Nik, berriz, osasun publiko sendo bat aurreikusi nahiko nuke, ospitaleko oheak faltan izango ez dituena. Aurreikusi nahi nituzke, halaber, produkzio eredu batzuk alboratzen
|
dituzten
lege ekologiko irmoak. Gizon emakumeen baldintza duinak bermatzen eta desberdintasun ekonomikoak murrizten dituzten politika ekonomikoak.
|