Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2010
‎Hartara, gaiarekin zerikusia duten filmeak eta programazio berezia eskaintzean, EITBek identitate bisual hori eta mezu berriak eusten dituzten ikus entzunezko tresnak izango osagarri.
‎Espainiako unibertsitate esparruan, gaur egun, unibertsitateko egitura organikoaren barruan sartzen den telebista kanalen eredu bat dago. Kasu askotan, gaitasun teknikoak edo komunikaziokoak dituzten ikus entzunezko departamentu edo tailerrei lotuta daude, eta sail edo tailer horiek baliabide teknikoak eta pertsonalak ematen dituzte ekoizpenak egiteko. Kanal motak José Ignacio Aguaded Hezkuntza Unibertsitatean Hedabideetan eta Hezkuntzari aplikatutako Teknologia Berrien Unibertsitatean katedraduna da Huelvako Unibertsitatean, eta Yolanda Macías Andaluziako Udal eta Komunitate Irratien Elkarteko kidea da.
2011
‎Ikerketa honetan aztertu da zelakoa den Leintz bailarako nerabeen (12 urte) ikus entzunezko kontsumoa. Aztertu da, batetik, gaztetxoek zelan kontsumitzen dituzten ikus entzunezkoak; horrekin batera, ezagutu nahi izan dira beren motibazioak ikus entzunezkoak kontsumitzeko; amaitzeko, ikertu da euskarazko edukiek zein toki betetzen duten haien kontsumoan. Ohiko telebistaz haratago, Interneteko eta telefono mugikorretako ikus entzunezkoak ere hartu dira kontuan.
2012
‎Langileek abian jartzen dituzten ikus entzunezko bitartekoak Ikus entzunezko bitartekoak erabiltzen dituzten aurkezpenak dira, eta interpreteak horietan parte hartzen du azalpenak emateko eta galderei erantzuteko. Diapositibak, panelak, film laburrak eta beste bitarteko batzuk erabiltzen dira.
‎Ekoizpen kateen mugimendua, eboluzio prozesuaren atalak edo hurrez hurreneko osagaiak bereizten dituzten ikus entzunezko ekipamenduak eta filmak
2015
‎(2) Zein eratako interakzioa dute kontsumitzen dituzten ikus entzunezko edukiekin?
‎(3) Zertzuk motibazio dituzte kontsumitzen dituzten ikus entzunezko edukiak aukeratzeko orduan?
‎Modu batera edo bestera, ondoriozta dezakegu euskarazko idatzizko komunikabideek sortutako bideoen% 47,05ek behar duela idatzizko testuaren laguntza, edukia bere osotasunean ulertzeko. Hau da, testuingurua beharrezko dutela sortzen dituzten ikus entzunezkoen ia erdiek, idatzizko medioaren eta ikus entzunezkoaren artean menpekotasunezko harremana sortuz.
‎Lehen ere esan dugu esperimentazio handia dagoela idatzizko komunikabideek sortzen dituzten ikus entzunezkoen esparruan. Baina bideoaren erabilera, hainbat kasutan, ezinbesteko elementu bilakatu da informazioaren kontakizunean.
‎Idatziz kontatzen den istorioa ilustratzeko, berresteko edo apaintzeko bideoak dira euskarako komunikabideetan aurkituko ditugun bideorik gehienak. Izan ere, esan dugun bezala, testuari lotutako ekoizpen propioak dira gehien erabiltzen dituzten ikus entzunezkoak, video ilustration erakoak, hau da, ez dira bideo autonomoak eta, beraz, testurik gabe ez dira ulergarriak.
‎Bestalde badira izan idatzizko albisteak sortzeko informazio iturri edo abiapuntu nagusitzat erabiltzen diren bideoak. Multzo horretakoak dira, esaterako, adierazpen hutsak jasotzen dituzten ikus entzunezkoak. Horrelakoetan protagonistaren hitzak jasotzen dira irudietan eta idatzizko informazioa edo albisteak sortzeko baliatzen dira.
‎Hala, idatzizko hedabideek lantzen dituzten ikus entzunezkoetan sakondu nahi du ikerketa honek. Pere Masipek aditzera eman zuen ikus entzunezko medioen hazkundeak, eta merkatuan presentzia galtzeko beldurrak, eraman zituela «zibermedioak bideoen aldeko apustua egitera euren webguneetan...» (Masip, 2008:
‎Saio bakoitzean zortzi ikus entzunezko labur eskainiko dituzte, 2013an eta 2014an sortutakoak. Ordu eta laurden inguruko emanaldietan, sormena, dokumentala, fikzioa zein animazioa uztartzen dituzten ikus entzunezkoak izango dira. Lan gehienak Durangoko azokako Irudienea gunean izan ziren pasa den abenduan eta eskainiko diren filmeen artean Bizkaiko Foru Aldundiak antolatutako K movie bideo lehiaketako irabazlea dago:
2016
‎1922 urtean Robert Flaherty k Nanook of the North dokumentala estreinatu zuenean, gizakia eta ingurune naturalen arteko erlazio zaila islatu zuen, zazpigarren arteari zinema etnografikoaren ateak irekiz. Geroztik, eta azken urteetan batik bat, ohikoak dira naturaren gaia eta batez ere, gizakiak ingurumen horri egindako kaltea tratatzen dituzten ikus entzunezkoak. Baina, zenbaterainokoa da kontzientzia ekologikoa zineman?
2018
‎Elkarlanean antolatu dute zikloa Ongi Etorri Errefuxiatuak plataformaren zinema batzordeak, Emakumeen Dokumentazio Zentroak eta Zinemakumeak Gara zine jaialdiak, eta Bilboko Udalaren laguntza izan dute. Antolatzaileek azaldu dutenez, ekimenaren helburua da erakustea" etorkinen begirada, bizipenak eta ekarpenak, eta bidean topatu dituzten zailtasunak irudikatuko dituzten ikus entzunezkoak".
2020
‎Alkizak dioenez, Soziolinguistika Klusterrari proposamen bat egin zioten: aztertzea zer nolako inpaktua daukan euskararen erabileran gaur egungo haur eta gazteek kontsumitzen dituzten ikus entzunezko ia guztiak erdaraz izateak. Azkeneko ondorioa hori baita:
‎4 Ikusiker Panela 2019 urtean abiatu zen unibertsitateko ikasleek egiten dituzten ikus entzunezko kontsumoen, gustuen eta iritzien jarraipena egiteko. 800 ikasle pasatxok osatzen du panela.
‎Handik, telebista platoaren antzera, bi saio egingo dira hilaren 15ean eta 16an, 16:30etik aurrera. Zuzeneko bideokonferentziek eta elkarrizketek osatuko dute programa, baita esperientzien lekukotzak dituzten ikus entzunezko piezek ere. Saio hori osatzeko, parte hartzaileek txataren eta sare sozialen bidez egiten dituzten ekarpenak bilduko dira.
2021
‎Tudum, gainera, aurrerantzean eskainiko dituzten ikus entzunezko edukien aurrerapen masiboa ere izango da, eta plataforma horren erabiltzaileek datozen filmen eta telesailen berri izango dute, hain zuzen ere, haietan parte hartzen duten protagonisten eta egileen eskutik.
‎Ia hiru hamarkada geroago, badakigu helburu hori utopia bat zela eta errealitatea beste bat dela: gaurko gazteek kontsumitzen dituzten ikus entzunezko produktuak (zinema barne) gazteleraz edo ingelesez dira.
2022
‎Ikus entzunezko produkzioetan lan egin arren, filmen inguruan hausnartzen duenean ez zaizkio gogora etortzen bestelako iruditeriak sortzen dituzten ikus entzunezkoak; «oso adierazgarria» dela uste du: «Iruditeria nahiko zaharkitua dago; ez dakit oso egunean gauden».
2023
‎Gaur egun euskaldunek kontsumitzen dituzten ikus entzunezko gehienak gaztelaniaz kontsumitzen dituztela ondorioztatu du Udalerri Euskaldunen Mankomunitateak. Hori izan da, besteak beste, 2022ko ekainean gazteen ikus entzunezkoen kontsumoaren inguruan egindako ikerketaren ondorio adierazgarrienetako bat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia