Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2001
‎Delako hurbilpen hori lortzeko, ulermena garatzeko hainbat ariketa eginditugu, formatu eta ezaugarri desberdineko dokumentu errealekin. Horrekin batera, ulermen estrategiak zenbateraino bereganatu dituzten ikusteko, eta medioarenerabileran lehenengo urratsak eman ditzaten, ikasleak berak inplikatu ditut ariketenprestaketa eta diseinuan.
2007
‎Azkenik, 4 taulan, Foru Aldundiek beraien sarrerak nola banatzen dituzten ikusiko dugu, kontuan hartuz, era berean, estatu, Jaurlaritza, Aldundia eta udalen sarrerak ere badirela.
2009
‎Hala, bada, rol tradizionalek arrisku faktore bilakatzeko duten aukera ikertzean, paper sozial horiek nola gauzatzen diren kontuan izan dugu, emakumeek zein baliabide erreal dituzten ikusi, eta bizi egoera hauek onartzeko joerazein neurritakoa den ebaluatu.
‎«Nik uste dut oinarrizkoa. jendea entzutea dela baina. pertsonei. Zein arazo dituzten ikustea., mmm. zergatik ez dauden gustura».
2010
‎Artikulu honetan, Euskal Herrian zehar agertzen diren mugimendu ekologistalokalak aztertzean, plataforma hauek tokian tokiko botere politikoarekin zer nolakoharreman konplexuak sortzen dituzten ikusten joango gara. Askotan harremanhoriek erlazio ezean oinarritzen direla irudi lezake, nahiz eta elkarren artekoeraginik beti egon, hori baino ez da eta Aukera Politikoen Egitura (APE) deitzendugun hori (Tarrow, 1994; Barcena, Ibarra eta Zubiaga, 1996; Casquete, 1998)?, baina beste kasu askotan ikusi dugu zelan plataforma ekologistak mugimendupolitiko lokal bilakatzen diren, hauteskundeetan lehiatzeko prest, edota nola gatazka ekologikoaren eragina hain den handia, ezen eragin zuzena eta garrantzitsuabaitu mapa politikoaren erabateko aldaketak gertatzeko.
2011
‎Eskolak bete dezakeen oso oinarrizko zeregina da ikasle etorkinen jatorrizko hizkuntzak zein diren ezagutu eta zer ezaugarri dituzten ikustea. Ez bakarrik ezaugarri tipologikoak.
2014
‎Mixed generalized linear models deitutakoestatistika eragiketen bidez, hiztuna bezalako aldagai aleatorioak (random variables) gainerako aldagai finko deiturikoekin (fixed variables) batera azter daitezke, hau da, adin, genero, eta abarrekin batera. Eta horren bidez, antzematen diren hizkuntzajoerak orokorrak diren edo hiztun gutxi batzuek eragin dituzten ikus daiteke.
‎Zenbait zatitan dago banatua: hasteko, gorputzareneraikuntza eta kontzeptuen inguruko irakurketa orokorragoa egingo da obretan, etaatal honek autoreek gorputzen zer nozio dituzten ikustea eta horretarako erabilitakoelementuak ulertzea du helburu; eta jarraitzeko, gorputz emeen eta generoa
‎Nagusiki sexualitatea eta maitasuna nola bizi dituzten ikusten da sistemapatriarkalarekin onarpen apala, zehazki, derrigorrezko heterosexualitatearenparametroen barruan gizonekiko duten harremanetan hartzen dituzten rol sumisoetan.Biek sublimatzen dute maitasuna eta bakardade gorriarekin edo abandonuarekinkontrajartzen dute harreman dikotomiko hori bermatuz. Maite duten pertsonarikgabe bakarrik geratuko dira edo abandonatuta, eta horrek askatasunari beldurraerakusteaz gain, balizko bikote ideala irudikatzera edo mutil lagun errealari nahiduen guztia ematera eramaten ditu, beren burua bigarren txandarako utziz edo guztizbaztertuz, ezabatuz.
2015
‎(2) Zein eratako interakzioa dute kontsumitzen dituzten ikus entzunezko edukiekin?
‎(3) Zertzuk motibazio dituzte kontsumitzen dituzten ikus entzunezko edukiak aukeratzeko orduan?
‎Modu batera edo bestera, ondoriozta dezakegu euskarazko idatzizko komunikabideek sortutako bideoen% 47,05ek behar duela idatzizko testuaren laguntza, edukia bere osotasunean ulertzeko. Hau da, testuingurua beharrezko dutela sortzen dituzten ikus entzunezkoen ia erdiek, idatzizko medioaren eta ikus entzunezkoaren artean menpekotasunezko harremana sortuz.
‎Lehen ere esan dugu esperimentazio handia dagoela idatzizko komunikabideek sortzen dituzten ikus entzunezkoen esparruan. Baina bideoaren erabilera, hainbat kasutan, ezinbesteko elementu bilakatu da informazioaren kontakizunean.
‎Idatziz kontatzen den istorioa ilustratzeko, berresteko edo apaintzeko bideoak dira euskarako komunikabideetan aurkituko ditugun bideorik gehienak. Izan ere, esan dugun bezala, testuari lotutako ekoizpen propioak dira gehien erabiltzen dituzten ikus entzunezkoak, video ilustration erakoak, hau da, ez dira bideo autonomoak eta, beraz, testurik gabe ez dira ulergarriak.
‎Bestalde badira izan idatzizko albisteak sortzeko informazio iturri edo abiapuntu nagusitzat erabiltzen diren bideoak. Multzo horretakoak dira, esaterako, adierazpen hutsak jasotzen dituzten ikus entzunezkoak. Horrelakoetan protagonistaren hitzak jasotzen dira irudietan eta idatzizko informazioa edo albisteak sortzeko baliatzen dira.
‎Lehen eta bigarren pantailak momentu berean konbinatzen dituzten ikus entzuleen kopurua% 60etik gora dago mundu mailan (ikus Nielsen, 2015 eta Accenture, 2015) eta bereziki azpimarragarria da zenbatek erabiltzen duten batera ohiko telebista hargailua eta telefono mugikorra, telebista eta ordenagailu mugikorra edo tabletaren gainetik. Ikusten ari diren programari buruzko informazio osagarria aurkitzeko, sare sozialetan pil pilean dauden gaiak jarraitzeko edota online erosketak egiteko izaten dira eginkizunik arruntenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia