2001
|
|
Delako hurbilpen hori lortzeko, ulermena garatzeko hainbat ariketa eginditugu, formatu eta ezaugarri desberdineko dokumentu errealekin. Horrekin batera, ulermen estrategiak zenbateraino bereganatu
|
dituzten
ikusteko, eta medioarenerabileran lehenengo urratsak eman ditzaten, ikasleak berak inplikatu ditut ariketenprestaketa eta diseinuan.
|
2007
|
|
Azkenik, 4 taulan, Foru Aldundiek beraien sarrerak nola banatzen
|
dituzten
ikusiko dugu, kontuan hartuz, era berean, estatu, Jaurlaritza, Aldundia eta udalen sarrerak ere badirela.
|
2009
|
|
Hala, bada, rol tradizionalek arrisku faktore bilakatzeko duten aukera ikertzean, paper sozial horiek nola gauzatzen diren kontuan izan dugu, emakumeek zein baliabide erreal
|
dituzten
ikusi, eta bizi egoera hauek onartzeko joerazein neurritakoa den ebaluatu.
|
|
«Nik uste dut oinarrizkoa. jendea entzutea dela baina. pertsonei. Zein arazo
|
dituzten
ikustea., mmm. zergatik ez dauden gustura».
|
2010
|
|
Artikulu honetan, Euskal Herrian zehar agertzen diren mugimendu ekologistalokalak aztertzean, plataforma hauek tokian tokiko botere politikoarekin zer nolakoharreman konplexuak sortzen
|
dituzten
ikusten joango gara. Askotan harremanhoriek erlazio ezean oinarritzen direla irudi lezake, nahiz eta elkarren artekoeraginik beti egon, hori baino ez da eta Aukera Politikoen Egitura (APE) deitzendugun hori (Tarrow, 1994; Barcena, Ibarra eta Zubiaga, 1996; Casquete, 1998)?, baina beste kasu askotan ikusi dugu zelan plataforma ekologistak mugimendupolitiko lokal bilakatzen diren, hauteskundeetan lehiatzeko prest, edota nola gatazka ekologikoaren eragina hain den handia, ezen eragin zuzena eta garrantzitsuabaitu mapa politikoaren erabateko aldaketak gertatzeko.
|
2011
|
|
Eskolak bete dezakeen oso oinarrizko zeregina da ikasle etorkinen jatorrizko hizkuntzak zein diren ezagutu eta zer ezaugarri
|
dituzten
ikustea. Ez bakarrik ezaugarri tipologikoak.
|
2014
|
|
Mixed generalized linear models deitutakoestatistika eragiketen bidez, hiztuna bezalako aldagai aleatorioak (random variables) gainerako aldagai finko deiturikoekin (fixed variables) batera azter daitezke, hau da, adin, genero, eta abarrekin batera. Eta horren bidez, antzematen diren hizkuntzajoerak orokorrak diren edo hiztun gutxi batzuek eragin
|
dituzten
ikus daiteke.
|
|
Zenbait zatitan dago banatua: hasteko, gorputzareneraikuntza eta kontzeptuen inguruko irakurketa orokorragoa egingo da obretan, etaatal honek autoreek gorputzen zer nozio
|
dituzten
ikustea eta horretarako erabilitakoelementuak ulertzea du helburu; eta jarraitzeko, gorputz emeen eta generoa
|
|
Nagusiki sexualitatea eta maitasuna nola bizi
|
dituzten
ikusten da sistemapatriarkalarekin onarpen apala, zehazki, derrigorrezko heterosexualitatearenparametroen barruan gizonekiko duten harremanetan hartzen dituzten rol sumisoetan.Biek sublimatzen dute maitasuna eta bakardade gorriarekin edo abandonuarekinkontrajartzen dute harreman dikotomiko hori bermatuz. Maite duten pertsonarikgabe bakarrik geratuko dira edo abandonatuta, eta horrek askatasunari beldurraerakusteaz gain, balizko bikote ideala irudikatzera edo mutil lagun errealari nahiduen guztia ematera eramaten ditu, beren burua bigarren txandarako utziz edo guztizbaztertuz, ezabatuz.
|
2015
|
|
(2) Zein eratako interakzioa dute kontsumitzen
|
dituzten
ikus entzunezko edukiekin?
|
|
(3) Zertzuk motibazio dituzte kontsumitzen
|
dituzten
ikus entzunezko edukiak aukeratzeko orduan?
|
|
Modu batera edo bestera, ondoriozta dezakegu euskarazko idatzizko komunikabideek sortutako bideoen% 47,05ek behar duela idatzizko testuaren laguntza, edukia bere osotasunean ulertzeko. Hau da, testuingurua beharrezko dutela sortzen
|
dituzten
ikus entzunezkoen ia erdiek, idatzizko medioaren eta ikus entzunezkoaren artean menpekotasunezko harremana sortuz.
|
|
Lehen ere esan dugu esperimentazio handia dagoela idatzizko komunikabideek sortzen
|
dituzten
ikus entzunezkoen esparruan. Baina bideoaren erabilera, hainbat kasutan, ezinbesteko elementu bilakatu da informazioaren kontakizunean.
|
|
Idatziz kontatzen den istorioa ilustratzeko, berresteko edo apaintzeko bideoak dira euskarako komunikabideetan aurkituko ditugun bideorik gehienak. Izan ere, esan dugun bezala, testuari lotutako ekoizpen propioak dira gehien erabiltzen
|
dituzten
ikus entzunezkoak, video ilustration erakoak, hau da, ez dira bideo autonomoak eta, beraz, testurik gabe ez dira ulergarriak.
|
|
Bestalde badira izan idatzizko albisteak sortzeko informazio iturri edo abiapuntu nagusitzat erabiltzen diren bideoak. Multzo horretakoak dira, esaterako, adierazpen hutsak jasotzen
|
dituzten
ikus entzunezkoak. Horrelakoetan protagonistaren hitzak jasotzen dira irudietan eta idatzizko informazioa edo albisteak sortzeko baliatzen dira.
|
|
Lehen eta bigarren pantailak momentu berean konbinatzen
|
dituzten
ikus entzuleen kopurua% 60etik gora dago mundu mailan (ikus Nielsen, 2015 eta Accenture, 2015) eta bereziki azpimarragarria da zenbatek erabiltzen duten batera ohiko telebista hargailua eta telefono mugikorra, telebista eta ordenagailu mugikorra edo tabletaren gainetik. Ikusten ari diren programari buruzko informazio osagarria aurkitzeko, sare sozialetan pil pilean dauden gaiak jarraitzeko edota online erosketak egiteko izaten dira eginkizunik arruntenak.
|