Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2012
‎Batetik, ikastetxeek kalitatezko hezkuntza euskaraz bermatu dute, eta, bestetik, gurasoek horren alde egin dute, euskaraz ikastea beren umeentzat mesedegarria dela ikusi dutelako. ordutik hona hizkuntza plangintzaren goitik beherako garapenak gorespen ugari jaso ditu. Bestela esanda, herri aginteek hartutako neurriak, onetsitako lege arauak edo jarritako baliabideak, besteak beste, oso balorazio onak hartu dituzte (Grin & Vaillancourt, 1999; Mercator education, 2005). dakitenek eta europako herrialde ugaritik gure hezkuntzasistema eta hizkuntza plangintzak aztertzera datozenek harriduraz nabarmentzen dituzten horietako lorpen bi baino ez ditugu hemen aipatuko: irakasle jendeak egin duen ibilbidea eta ikastetxeetako bezeriak bizi izan duen bilakaera. zalantzarik gabe bi izan dira bilakabide hori ahalbidetu duten giltzak:
2015
‎Adibidez, Elorrion (euskaldunak %61, 3), Tolosan (%66, 1), Mundakan (%66, 2), Zarautzen (%70, 0) edo Bermeon (%72, 7), euskara EAEn batez beste den baino askoz ere indartsuago izanda ere, gaztelaniaren pisua ere handia da, eta udalerri horietan ez da erraza euskaraz normaltasunez besterik gabe bizitzea. Ez dirudi, hortaz, udalerri euskaldunen multzoko beheko aldean ageri diren udalerriak (euskaldunak %60, %65, %70.. dituzten horiek) gaur
2018
‎Lurralde jakinetako hizkuntzak eta kulturakondo menderatzen dituzten euskal herritar berriak ez lirateke mesedegarriak izango euskal ekonomiarentzat, nazio arteko harremanetan eta lehian? Hizkuntza atzerritarrak menderatzen dituzten horiek enbaxadore ezin egokiagoak lirateke gure enpresen ordezkari/ teknikari gisa, hizkuntza horiek hitz egiten diren lurraldeetan. Lehiatzeko balio erantsia litzateke gure enpresentzat lekuan lekuko hizkuntzak eta kulturak menperatzea.
‎Belarriprest figura eta haren egitekoa berria da euskalgintzan. Belarripresten figurak ordezkatzen duen sektore sozial handia urruti sentitu da orain arte euskalgintzaren zereginetatik, bereziki euskaraz ulertu arren hitz egiteko zailtasunak dituzten horiek. Sektore sozial horien eta euskalgintzaren artean egon den –eta dagoen– distantziak zaildu egin du mezua haiengana era zabalean iristea.
2019
‎Nagusi den globalizazio ereduak kolokan jartzen du demokratizazioa, joera baitu lurraldea, boterea eta eskubideak pribatizatzeko (Goikoetxea 2017). horrek kaltea egiten die balio demokratikoei, hain zuzen ere, balio komunitario kolektiboak eta askatasun pertsonala bateratzen dituzten horiei. wendy Brownek (2016) argi deskribatu dizkigu des demokratizazio horren adierazpen nagusiak:
2020
‎Lehenengo begiradan, gazteen artean, euskarri batzuk beste batzuk baino jarraitzaile gehiago dituztela hauteman daiteke, baina den denak dira oso kontuan hartzekoak. Akatsa litzateke erabiltzaile gutxiago dituzten horietan arretarik ez jartzea. Irakurketa globala egitea ezinbestekoa da; etorkizunari begirako joeren kontrakoa bailitzateke esaterako, egun ordainpeko telebista kanalak ala zerbitzuak erabiltzen dituztenen kopurua handia ez izanagatik ez kontuan hartzea.
2023
‎Horrela bermatu dugu elkar osotasunez ulertzeko, aniztasunean bizitzeko bere gorputzetik ihes egiten duen subjektuaren zatikatzea gaindituta, diziplinak nahasteko gai den pentsamendu baten bidez ikastea, irakastea eta bizitzea, Basarabek proposatzen duen gisan (1996). Ildo horri jarraikiz, akademiak ardura bere gain hartu eta adi egon behar du, prest besteak eta geure burua sustraietatik deskolonizatzeko teoriak, kontzeptuak, metodologiak zehazteko, libra gaitzaten desberdintasunetan sakontzera garamatzaten ideologietatik, gugan hizkuntzen kontrako jarrerak, jarrera arrazistak eta sexistak eragiten dituzten horietatik. Elkarrizketaren metodologiak erakutsi digu deskolonizazioari buruz hitz egitea, Smithek 2016an esan bezala, datzala metodo bat aukeratzeko teknikei gutxiago erreparatzean, eta arreta jartzea testuinguruan; hots, zein testuingurutan kontzeptualizatzen den eta zein testuingurutan gertatzen diren ikertzeko moduko arazoak eta beraien herrientzako esanguratsuak diren ekintzak25.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia