Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2007
‎Kulturaren baitako faktoreek lotura eta indar handia sortuko badute ezinbesteko da kulturari aitortzen dizkiogun funtzioak betetzea. Horrela gertatzen ez bada, kulturak bereak dituen funtzioak beste kultura batek, beste kultur erreferente batzuk eta beste hizkuntza batek betetzen dituztela esan nahi du.
2012
‎Faktore honek ere erabileran eragiten du askotan, ikasten ari direnek lotsa sentitzen baitute euskaraz ondo dakitenekiko. Bestalde, haur eta gazte gehienek erregistro formala soilik ezagutzen dute, gai batzuei buruz aritzeko zailtasunak dituztela esan liteke, ez baitaukate euskarazko hizkera gazterik. harreman sareetako hizkuntza arauei eta ohiturei so egiten badiegu, gehienak gaztelaniaz direla konturatuko gara. dena den, adinaren araberako sailkapenak egin lirateke. hautatutako laginetan ikus daitekeen bezala, 6 bitarteko haurrek euskaraz egiten dute askotan, 13 bitartekoek ia inoiz ez. Adinean salto eginda, heldutasunera heltzean, hizkuntzarekiko motibazio sinbolikoak dauzkaten gazteak euskarara bueltatzen dira, Adaxkak taldeko begiraleak kasu.
2013
‎Euskaraz ikusten dituzten saio bakarrak Goenkale telesaila eta kiroletako saioren bat edo beste izango lirateke. Eta filmak ere gaztelaniaz ikusi ohi dituztela esan dute. Gainera, ikasle talde bat baino gehiagotan esan dute telebistan entzuten dituzten esapideak beren eguneroko jardunean txertatu ohi dituztela.
2016
‎Input gehienak bi iturri horietatik jaso dituzte. Gero, gune oso euskaldunetan bizi izan direnak, beste erreferente batzuk ere izan dituztela esan daiteke, baina orokorrean sakabanatuagoak egon dira (pixka bat aisialdian, apur bat komunikabideetan, beste hainbeste lagunen artean...). Beraz, haur, nerabe eta gazteentzat hizkuntza kultura garatzeko iturri nagusiak hezkuntza eta familia izan dira, eta horietan hizkuntzaren gainean landutako dimentsio material, kolektibo eta ideologikoak.
2017
‎Azkenik, egunerotasunean aurki dezaketen zailtasun hauei kontra egiteko, beraien teknikak garatu dituztela esan behar da.
2018
‎Ondarroako elkarrizketetan datu adierazgarri bat ere eman dute: Ondarroan, oro har, ikasketa maila baxuagoak dituztela esan dute, eta joera handiagoa egon dela herrian bertan geratzeko, inguruko herrietara joateko baino.
‎Ondarroan, oro har, ikasketamaila baxuagoak dituztela esan dute, eta joera handiagoa egon dela herrian bertan geratzeko, inguruko herrietara joateko baino. bermeotarren %29, 7k. Etorri berriak, berriz, Ondarroan, herrikideekin euskaraz aritzen dira ahal duten guztietan, %85, 7an; eta Bermeon, %71n.
2019
‎Beraz, garatu gabeko motibazio bat bada ere, aurrerantzean motibazio sinbolikoarekin batera hizkuntza hautua bideratzeko eragile izan daitezke bi motibazio hauek. eta en tol Sarmientoren kasuan bezala, eremu erdaldunetan izan dezake bide horrek arrakasta handiagoa. Azken batean, euskaraz kantatzeak gazteleraz egiteak baino plaza gehiagotarako bidea zabaltzen duela ikusarazten baldin badu, horrek hizkuntza hautuan eragina eduki ahal izango du erdal eremuan. horregatik guztiagatik, 2010eko hamarkadako abeslariek euskaraz kantatzerakoan identitatearekin lotura duten arrazoiak eman dituztela esan daiteke. hala ere, hizkuntza hautu artistiko gisa hartzen duenik bada, eta horrek aldaketa bat ekarri du berarekin. dena den, aurreko belaunaldiekin alderatuz gero, testuinguru euskaldunetako egungo musikarien ezberdintasun nagusiena egindako hautuaren kontzientzia eza litzateke. Jakitun dira euskararen egoera zein den, eta kezka azaltzen dute; badakite aurreko belaunaldietako musikariek euskaraz kantatzeko zein ahalegin egin zuten, eta horrek eurei bidea zabaldu diela badakite.
2020
‎Hitz txanden nolakoan sartu aurretik, definizioari begiratuko diogu, izan ere badira kontuan hartu beharreko zenbait alderdi garrantzitsu. Charaudeauk eta Maingueneauk (2005) aipatu bezala, solasaren momentu batean lokutoreak egindako ekarpenak dira hitz txandak; Brizek (2002), berriz, aurreko definizioa osatuz, hitz txandek alternantzia printzipioa jarraituz elkarrizketak egituratu eta garatzen dituztela dio.
2022
‎Amaitzeko, gazte hauek euskaraz hitz egiteko hainbat estrategia garatu dituztela esan daiteke, Goirigolzarriren eta besteren (2019) ikerketako parte hartzaileek egin bezala. Alde batetik, kasu honetan, gehien erabilitakoak diren estrategia esplizituagoak leudeke:
‎Hortaz, testuetan errepresentatutako elementuek eta testu horien koloreek, euskara eta euskal identitatea lotzen dituztela esan liteke. Are gehiago, eta hipotesi gisara, euskaran ardazten den identitate hori tradizioarekin lotzen dela azpimarratu genezake.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia