2007
|
|
Kulturaren baitako faktoreek lotura eta indar handia sortuko badute ezinbesteko da kulturari aitortzen dizkiogun funtzioak betetzea. Horrela gertatzen ez bada, kulturak bereak dituen funtzioak beste kultura batek, beste kultur erreferente batzuk eta beste hizkuntza batek betetzen
|
dituztela
esan nahi du.
|
2012
|
|
Faktore honek ere erabileran eragiten du askotan, ikasten ari direnek lotsa sentitzen baitute euskaraz ondo dakitenekiko. Bestalde, haur eta gazte gehienek erregistro formala soilik ezagutzen dute, gai batzuei buruz aritzeko zailtasunak
|
dituztela
esan liteke, ez baitaukate euskarazko hizkera gazterik. harreman sareetako hizkuntza arauei eta ohiturei so egiten badiegu, gehienak gaztelaniaz direla konturatuko gara. dena den, adinaren araberako sailkapenak egin lirateke. hautatutako laginetan ikus daitekeen bezala, 6 bitarteko haurrek euskaraz egiten dute askotan, 13 bitartekoek ia inoiz ez. Adinean salto eginda, heldutasunera heltzean, hizkuntzarekiko motibazio sinbolikoak dauzkaten gazteak euskarara bueltatzen dira, Adaxkak taldeko begiraleak kasu.
|
2013
|
|
Euskaraz ikusten dituzten saio bakarrak Goenkale telesaila eta kiroletako saioren bat edo beste izango lirateke. Eta filmak ere gaztelaniaz ikusi ohi
|
dituztela
esan dute. Gainera, ikasle talde bat baino gehiagotan esan dute telebistan entzuten dituzten esapideak beren eguneroko jardunean txertatu ohi dituztela.
|
2016
|
|
Input gehienak bi iturri horietatik jaso dituzte. Gero, gune oso euskaldunetan bizi izan direnak, beste erreferente batzuk ere izan
|
dituztela
esan daiteke, baina orokorrean sakabanatuagoak egon dira (pixka bat aisialdian, apur bat komunikabideetan, beste hainbeste lagunen artean...). Beraz, haur, nerabe eta gazteentzat hizkuntza kultura garatzeko iturri nagusiak hezkuntza eta familia izan dira, eta horietan hizkuntzaren gainean landutako dimentsio material, kolektibo eta ideologikoak.
|
2017
|
|
Azkenik, egunerotasunean aurki dezaketen zailtasun hauei kontra egiteko, beraien teknikak garatu
|
dituztela
esan behar da.
|
2018
|
|
Ondarroako elkarrizketetan datu adierazgarri bat ere eman dute: Ondarroan, oro har, ikasketa maila baxuagoak
|
dituztela
esan dute, eta joera handiagoa egon dela herrian bertan geratzeko, inguruko herrietara joateko baino.
|
|
Ondarroan, oro har, ikasketamaila baxuagoak
|
dituztela
esan dute, eta joera handiagoa egon dela herrian bertan geratzeko, inguruko herrietara joateko baino. bermeotarren %29, 7k. Etorri berriak, berriz, Ondarroan, herrikideekin euskaraz aritzen dira ahal duten guztietan, %85, 7an; eta Bermeon, %71n.
|
2019
|
|
Beraz, garatu gabeko motibazio bat bada ere, aurrerantzean motibazio sinbolikoarekin batera hizkuntza hautua bideratzeko eragile izan daitezke bi motibazio hauek. eta en tol Sarmientoren kasuan bezala, eremu erdaldunetan izan dezake bide horrek arrakasta handiagoa. Azken batean, euskaraz kantatzeak gazteleraz egiteak baino plaza gehiagotarako bidea zabaltzen duela ikusarazten baldin badu, horrek hizkuntza hautuan eragina eduki ahal izango du erdal eremuan. horregatik guztiagatik, 2010eko hamarkadako abeslariek euskaraz kantatzerakoan identitatearekin lotura duten arrazoiak eman
|
dituztela
esan daiteke. hala ere, hizkuntza hautu artistiko gisa hartzen duenik bada, eta horrek aldaketa bat ekarri du berarekin. dena den, aurreko belaunaldiekin alderatuz gero, testuinguru euskaldunetako egungo musikarien ezberdintasun nagusiena egindako hautuaren kontzientzia eza litzateke. Jakitun dira euskararen egoera zein den, eta kezka azaltzen dute; badakite aurreko belaunaldietako musikariek euskaraz kantatzeko zein ahalegin egin zuten, eta horrek eurei bidea zabaldu diela badakite.
|
2020
|
|
Hitz txanden nolakoan sartu aurretik, definizioari begiratuko diogu, izan ere badira kontuan hartu beharreko zenbait alderdi garrantzitsu. Charaudeauk eta Maingueneauk (2005) aipatu bezala, solasaren momentu batean lokutoreak egindako ekarpenak dira hitz txandak; Brizek (2002), berriz, aurreko definizioa osatuz, hitz txandek alternantzia printzipioa jarraituz elkarrizketak egituratu eta garatzen
|
dituztela
dio.
|
2022
|
|
Amaitzeko, gazte hauek euskaraz hitz egiteko hainbat estrategia garatu
|
dituztela
esan daiteke, Goirigolzarriren eta besteren (2019) ikerketako parte hartzaileek egin bezala. Alde batetik, kasu honetan, gehien erabilitakoak diren estrategia esplizituagoak leudeke:
|
|
Hortaz, testuetan errepresentatutako elementuek eta testu horien koloreek, euskara eta euskal identitatea lotzen
|
dituztela
esan liteke. Are gehiago, eta hipotesi gisara, euskaran ardazten den identitate hori tradizioarekin lotzen dela azpimarratu genezake.
|