Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2015
‎Pentsamenduak elkarri lotu ezinik aurrera doa kapitain gaztea, hankak eta burua azkar, bihotza are eta azkarrago. Badiara iritsi direnean, elkarren ondoan topatu dituzte gizon guztiak, batzuk etzanda, beste batzuk lurrean eserita, gehienak burumakur, batzu batzuk negarrez. Arropak bustita dauzkate eta hotzez dardarka daude bakan batzuk.
2016
‎Abisua ere eman zuen: errepublikanoek gizonen sufragioa babestuz gero,, etsaitu egiten dituzte gizon beltzak eta emakumeak oro, eta emakumetasunaren aurkako basakeria beldurgarriak ekarriko ditu horrek, batez ere hegoaldeko estatuetan?.
2017
‎Haren gainean baldarka, belaunetaraino jaitsi ditu mendi galtza lodiak. Pixoihalaren lokailu itsaskorrak furfuria akitu batez erauzi dituzte gizonaren esku berehala hozminduek. Bisaia harrotzen dion erauntsi zurian ere sudurreraino ailegatu zaio kaka usaina.
‎Bordan dauden emakumeek ere protesta egin dute beren ipurdi eta bizkar estali gabeen bistan. Berdintasunaren aldeko aldarriekin isilarazi dituzte gizonek. Oraingoan ere alderantzizko kronologia da bildumaren gidaria.
‎Haiei, zuoi dagokizue zuen independentzia eskuratzea. «Bai, baina goxoak garenean, emakumeek nahiago dituzte gizon zakarrak» zinkurinka hasten dira pribilegiatu ohiak. Gezurra.
2018
‎Alabaina, patriarkatu modernoa ez datza, lehenik eta nagusiki, emakumeen mendekotasun familiarrean. Izan ere, familia barruan ama izan aurretik, emakumeek sexu harremanak izaten dituzte gizonekin, eta emazte izaten dira. Kontratu sexualaren istorioak harreman (hetero) sexualen berri ematen du, eta emakumeak izaki sexual mamitu gisa hartzen, eta istorio hori lagungarria zaigu ulertzeko zer mekanismo erabiltzen dituzten gizonek aldarrikatzeko eskubidea dutela emakumeen gorputzak sexurako eskuragarri izateko, baita emakumeen gorputzak nola erabili agintzeko ere.
2019
‎esanahia arrazoi bihurtu nahi izaten du beti. Sexu jardueran arituz definitzen dituzte gizonek sexuak eta haien harremanak, nola ematen baitizkiete zentzua eta balioa betetzen dituzten funtzio guztiei; jarduera hori, ordea, ez dago ezinbestean gizakiaren izaeraren barnean. Phénoménologie de la perception lanean [Pertzepzioaren fenomenologia], Merleau Pontyk agerian uzten du giza existentziak behartu egiten gaituela beharraren eta kontingentziaren nozioak berriz aztertzera.
‎Baina luxuak badu zertarako bat ere; interes batzuek irmo zuzendu dituzte amets horiek. Jakina, mito gehienek sustraiak dituzte gizonak bere existentziaz eta inguruko munduaz duen jarrera espontaneoan: esperientzia gaindituz Ideia transzendentera jotzea, ordea, gizarte patriarkalak nahita eginiko zerbait da, bere burua justifikatzeko; mitoen bitartez, bere legeak eta ohiturak inposatzen zizkien norbanakoei, modu grafiko eta sentigarri batez; inperatibo kolektiboa molde mitiko batean sartzen zen kontzientzia bakoitzean.
‎egiazko, saloiak?, hain zuzen, literarioak edo politikoak dira. Haien bitartez, ahaleginak egiten dituzte gizonen begietan itzala biltzeko eta eginkizun pertsonal bat betetzeko. Ihes egiten diote emakume ezkonduaren kondizioari.
‎Eta horrexek izutzen du; maitale duen gizona are beldurgarriagoa da begirada bat baino: epaile bat da; hark ikusaraziko dio nolakoa den egiaz; neska gazte guztiek, baita beren irudiaz sutsuki maitemindurik daudenek ere, zalantzak dituzte gizonen epaia iristekoa denean, eta neskak horregatik eskatzen du ilunpea, horregatik ezkutatzen da maindire artean; ispiluan miraz begiratzen zuenean, oraindik ez zuen egiten bere burua amestu baizik: gizonaren begien bidez amestu ere; orain, begiak hortxe daude; ez dago tranpa egiterik, ez dago borrokatzerik:
‎Kasu patologiko bat da, baina emakume elizkoi askok nahasten dituzte gizona eta Jainkoa modu zeharo korapilatsu horretan. Batez ere aitor entzulea dago zeruaren eta lurraren arteko toki anbiguo batean.
2020
‎[?] Informazioa boterea da, eta hor laguntasun eta konplizitateek asko funtzionatzen dute. Politika mundua harreman mundua da, eta gizonezkoek beren artean konplizitateak sortzen dituzte gizonak izateagatik, guk ere, bereziki feministen artean, konplizitateak sortzen ditugu. Baina beraiek daukate informazioa.
‎Gorpuzturiko kategorizazio hori dela eta erailtzen eta bortxatzen dituzte gizonek emakumeak, emakume izate hutsagatik, eta horrexegatik da gure BPGren %32 emakumeek dohainik eginiko etxeko lana, horregatik kobratzen dute %33 gutxiago eta horregatik egiten dituzte gizonek egin nahi ez dituzten lanak: ikusezina den lana (etxeko lana, zaintza lana) baina baita ere lan errepikakorra, errutinazkoa eta, laguntza?
‎Gorpuzturiko kategorizazio hori dela eta erailtzen eta bortxatzen dituzte gizonek emakumeak, emakume izate hutsagatik, eta horrexegatik da gure BPGren %32 emakumeek dohainik eginiko etxeko lana, horregatik kobratzen dute %33 gutxiago eta horregatik egiten dituzte gizonek egin nahi ez dituzten lanak: ikusezina den lana (etxeko lana, zaintza lana) baina baita ere lan errepikakorra, errutinazkoa eta, laguntza?
‎Nondik datozen badakitelako omen dituzte gizon emakume batzuek oinak lur honetan. Nora doazen badakitelako, berriz, beste batzuek.
2022
‎Bisitariek gizalegezko hitz batzuk murduskatu dituzte gizonari korridorean aurrera jarraitu bitartean.
‎Jakina denez, bi historiok ezin dituzte gizon guztien aldatzeko saiakerak ordezkatu. Hainbat ibilbide aurkituko ditugu 5 kapituluan.
‎Definizio esentzialistek maskulinoa den horren muina definitzen duen ezaugarri bat hartzen dute, eta horren arabera deskribatzen dituzte gizonen bizitzak. Freud definizio esentzialistatik gertu ibili zen maskulinitatea aktibitatearekin berdindu zuenean, pasibotasun femeninoarekiko kontrastean; hala ere, ekuazio hori sinpleegia zela ikustera iritsi zen.
‎Munduan zehar genero harremanetan gertatu diren aldaketa itzelek biziki konplexuak diren aldaketak sortzen dituzte gizon nahiz emakumeek borrokatu beharreko praktika baldintzetan. Inor ere ez da ikusle xaloa aldaketaren plazan.
‎Tentsio ideologiko horiek modu desberdinean konpontzen dituzte gizon desberdinek, modu horrek posizio sozialarekin lotura agerikorik izan gabe. Ez dago tentsio horiek ebazteko aukerarik agertzen duen prozesu kolektiborik.
‎Uste horiek ez dira bereziki koherenteak (adibidez, zailtasunak dituzte gizon gayek elkarrekiko erakarpena sentitzen dutela azaltzeko), baina orokortuta daude. Ondorioz, maskulinitatearen inguruko dilema sortzen diete beste gizon batzuekiko erakarpena sentitzen duten gizonei.
‎• Aitatasuna. Gai honi buruzko ikerketek aztergai dituzte gizonek haurrekiko dituzten harremanak, aita gisa bereziki; maskulinitate tradizionalen zailtasunak eta aitatasunaren eta familia harremanen eredu berrien garapena (Olavarría 2001, McKeown et al. 1999, Kindler 2002).
‎1990eko hamarkadaren hasieran kanpaina homofoboen olde berria izan zen AEBetan. Eskuin erlijiosoko bazter nahasleek lege urratzaileen armada gisa irudikatzen dituzte gizon gayak: Jainkoaren aginduak bortxatzen dituzte, eta familia mehatxatzen dute lehenik, gero ordena sozial handiagoa keinatzeko.
‎Baina horrek ez dakar halabeharrez zilegitasuna aitortzea. Ideia zaharkituak eta bizimodu aspergarria gainean daramatzaten pertsona patetikotzat ere ikusten dituzte gizon heteroak. Dean Carrington haurtzaroko landa herrira itzuli zen:
‎Mutilen desegokitasun sentipenak bultzatzen ditu amarengandik energia emozionala erretiratu eta hura beren baitara eta beren genitaletara eramatera; horrela, kastrazio antsietateari bidea prestatzen zaio. Emozio horiexek elikatzen dituzte gizonen artean gerora azaltzen diren erreakzioak. Jokaera horien artean daude maitasun objektu gisa sozialki beherago dauden emakumeak hautatzeko joera, bai eta emakumeek beren buruekiko duten errespetuari modu aktiboan azpiak jateko ohitura, betiere," ‘gizon arruntak’ bere buruarekiko duen errespetu beti ezegonkorrari" eusteko14.
‎Herdten kontaketaren muina gizonen gurtzari eta haien iniziazio erritualari dagozkio. Iniziazioan, mutiko iniziatuek sexu harreman iraunkorrak dituzte gizon heldu gazteekin, eta horietan, zakila zurrupatu eta semena irentsi egiten da. Gizarteak bizirik iraun dezan bermatzeko gizon belaunaldien artean transmititu beharreko maskulinitatearen esentziatzat dute semena.
‎Abantailak: Emakumeen batez besteko diru sarrerak bikoiztu egiten dituzte gizonenek, gutxi gorabehera, eta aberastasun metaketa nagusiak kontrolatzen dituzte. Ekonomian gehiago parte hartzen dute gizonek, eta erraztasun handiagoa dute etorkizuneko aukerak eskuratzeko, hala nola igoerak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia