2000
|
|
Beste hitzetan esanda, zilegi den bizimodu onaren ikuskera bakarra nork bere buruari ezarritakoa da, eginkizun horretan gizabanakoaren autonomia eta indibidualtasuna irizpide bakarrak direlarik. Ondorioz, haW Jesus Casquette EHUko Teoria Politikoaren Historia Saileko irakaslea da. rreman ekonomiko, erlijioso, kultural, sexual, eta abarrek ez
|
dituzte
gizabanakoak muga jakin batzuen barruan hesitu behar; aitzitik, hauek askeak izan behar dute aipaturiko edozein harreman mota kolokan jartzeko, honek erakargarria izateari uzten dion momentu beretik. Ideia hauek osatzen dute liberalismoaren muin morala, hots, liberalismoa gainerako ideologietatik bereizten duen ezaugarria.
|
2001
|
|
Horrela jaso tzen dute nazioarteko oinarrizko itunek; giza eskubideen eta herrien eskubideen inguruko itunak, elkar ulertzea eta elkarren errespetuaren oinarri direnak, nahiz eta estatu moderno askok ez dituzten berretsi. Ez da Estatu espainiar zein frantsesaren kasua; batak zein besteak sinatu
|
dituzte
gizabanakoen eskubideak zein eskubide kolektiboekiko errespetua, oinarrizko eskaera baita nazioarteko komunitatearen aurrean homologazio demokratikoa lortu ahal izateko. Gizabanakoenak zein kolektiboak diren eskubide demokratikoak eskubideak dira «per se», ez dira bozketapean irabazten ala galtzen, ez dira gehiengo zein gutxiengoen arabera bermatzen ala baztertzen.
|
|
Allard eta Landry rentzat sare soziala bizitasunetnolinguistiko subjektiboaren (maila psikologikoa) eta objektiboaren (maila soziologikoa) arteko lotura da. Allard eta Landry ren arabera, bizitasun etnolinguistiko subjektiboak baldintzatzen ditu hizkuntza baten ezagutza eta erabilera, bainaare gehiago baldintzatzen
|
dituzte
gizabanakoen kontaktu linguistikoek.
|
2012
|
|
– Fase aurreratuan, tratamendua sintomatikoa besterik ez da, eta ahultasunak eta nekeak nabarmen oztopatzen
|
dituzte
gizabanakoaren eginkizunak.
|
2015
|
|
Modu analogoan esan dezakegu gure desertu hipermodernoan ere badirela hiru talde. ...n desertu hipermodernoan ere, modu berean, europarrak —demokrata onak, gureak, bizigabeak—, atzerritarrak —europar demokrata onen bizitza lasaiak arriskuan jartzera datozen barbaroak, bizidun zein bizigabe izan— eta gainontzekoak —hauek aurreko bi taldeetan sartzerik ez dutenak dira; izan ere, desertu honetako epaileek lehendabiziko bi talde orokor eta nagusietan sartu ohi
|
dituzte
gizabanako guztiak— bereizi ohi dira. Hau ez da dena, berriz.
|
2017
|
|
Batetik, zenbait diziplina mekanismok gorputza eta gorputzak kontrolatzen dituzte, horretarako, adibide batean, familiak kokatzen dituzte (nor bere etxean) eta berdin kokatzen
|
dituzte
gizabanakoak (nor bere produkzio unitatean bezala, nor bere gelan, nor bere aulki, mahai eta ohearekin); horrez gainera, mekanismo arautzaile eta biopolitikoak ere ezartzen dizkiete, populazioak dirua inbertitu dezan beren etxebizitzan, halakoak alokatzeko eta baita, zenbait kasutan, erosteko ere. Halako mekanismo diziplinatzaile eta biopolitikoak dira:
|