Emaitzak: 6
2008 | ||
Ondorioz, esan daiteke testuliburuek zeregin garrantzitsua dutela egungo didaktikan; ikasgelako metodologia eta lan egiteko modua zehazten dute, ikaslearen eginkizuna (pasiboa edo aktiboa) erabakitzen dute, eduki kontzeptualak edo komunikatiboak lehenesten dituzte... Gainera, testuliburuek definitzen | dituzte euskal idazlerik esanguratsuenen erdiguneak, eta irakasleek erdigune horiek indartzen dituzte. | |
1970 arteko idazlanak jasotzen dituela. Eta ordutik hona, zorionez, idazlan bikainak sortu | dituzte euskal idazleek, hasi berria dugun mendeak aurrera egin ahala, merezimendu osoz,, aurreko literatura tradiziotzat, hartu dituztenak. | |
2013 | ||
Eta bigarren garai horretan hazitako belaunaldiek martxan ezagutu dute aurrez sekula ikusi gabekoa zena. Funtzionatzen ezagutu dute euskarazko hezkuntza, sendoturik heldu zaie literatur hizkuntza, erderetan ikusi dituzte euskal letrak, eta profesionalizaturik irakurri | dituzte euskal idazleak. Erreferente horiekin abiatu dute bidea. | |
2016 | ||
Aurreiritzirik ez dute, baina ezta ezagutzarik ere. Askotan, irakasleek beraiek ere ez | dituzte euskal idazleak ezagutzen, edo ez dute Idazleen Elkartea, Galtzagorri eta halako ekimenen berri. Ezta liburuak esku artean ibiltzeko ohiturarik ere. | |
2018 | ||
Klasizismoak jakintza, seriotasuna eta prestigioa iradokitzen du, gauza beharrezkoak hizkuntza arloan autoritatea ezarri nahi duen erakunde batentzat. Euskaltzaindiaren prestigioa inork gutxik jartzen du zalantzan gaur egun. Euskal Akademiaren erabakiak zintzo zintzo betetzen | dituzte euskal idazleek; Iparraldekoek zein Hegoaldekoek; ideologia batekoek zein bestekoek. Euskaltzaindiak aitortza ofiziala ere badu, eta ortografia kontuetan bere arauak lege dira administrazioan, hedabideetan zein irakaskuntzan. | |
2021 | ||
" Harrigarria bada ere, gazteek ez | dituzte euskal idazle esanguratsuenak ezagutzen, gutxiago haien obra nagusiak. Irakasleek eurek ere sarri ez dute interesik ezta formazio nahikorik arlo honetan. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
dituzte | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Labayru | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Erlea | 1 (0,01) |
aiaraldea.eus | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan euskal | 1 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan euskal idazle | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |