2012
|
|
Gaur eta hemen, hiru logikak bizi bizirik baititugu. kantagintza da adibiderik garbiena: ...teko ospakizun komunitariorako, instituzioek arauturiko hezkuntza sistema baten baitako heziketa kulturalerako, zein abeslari atzerritarrekin ondutako disko hirukoitz komertzial baterako. objektuak (kantak) berberak dira; subjektuak (parte hartzaileak) eta funtzio sozialak, berriz, diferenteak. hala, bada, euskarazko kulturgintza indartsu bat antolatzeko, euskaldunok hiru kultur logikak beharrezko
|
ditugun
ustea dugu guk. hain zuzen ere, eraginkortasunari begira hiru kultur logikak ikuspegi kritikoarekin landu behar ditugula deritzogulako egiten dugu auzolanaren aldeko apustua. herri antolakuntzaren senak ekarri du euskara eta euskarazko kultura hogeita batgarren menderaino, eta sen horrek indartsu dirauen eremuetan da gaur ere indartsu. edozelan ere, egia da azken hamarkadetan indar handiagoa jarr... eskubideak, legeak, diru-laguntzak...; profesionalizazioa, zerbitzugintza, erakargarritasuna...
|
2018
|
|
Beraz, Woolardek egiten duen banaketa honen arabera, ikus genezake, Antzuolako gazte hikatzaileen diskurtsoak" benetakotasunaren" ideologia honetatik eratorriak liratekeela. Hau da, elkarrizketatutako gazte hauen aipuetan, nahiz eta, goiko atalean aipatu
|
ditugun
uste eta balio
|
2019
|
|
Ikusi berri
|
ditugun
usteak hitanoarentzat lotura kaltegarriak dira eta zerikusi zuzena izan dute azken hamarkadetako gainbeheran, ideologia horien pisuak transmisioa etetea ekarri baitu, batez ere, noka. hirugarrenik, zakartasunari gagozkiola, parte hartzaileei ez zaie iruditzen hitanoa hizkera zakarra denik, baina egia da [k] eta [tʃ] soinuak asko erabiltzen direla (gatxaudek, nitxin...). Beraz, beharbada badu zakar ukitua zukaren ondoan. dena dela, gehienei ez zaie hika zakarragoa iruditzen, are gehiago, batzuek uste dute zuka baino goxoagoa dela.
|
|
Ikusi berri
|
ditugun
usteak hitanoarentzat lotura kaltegarriak dira eta zerikusi zuzena izan dute azken hamarkadetako gainbeheran, ideologia horien pisuak transmisioa etetea ekarri baitu, batez ere, noka. Baina ez dira horiek izan nokaren beherakada ekarri duten arrazoi bakarrak. karlos Aretxabaletak (2016) XX. mendean zehar nokak Arratiako eskualdean (Bizkaian) izandako galera aztertu zuen.
|
|
Ikerketari ekin aurretik hainbat hipotesi aurreikusi dira. hasteko, hitanoari alde bitako hizkuntza ideologiak atxikitzen zaizkiola dirudi: batetik, benetakotasuna, autentizitatea eta legitimitatea; eta bestetik, zakartasuna, bortizkeria eta behe mailako herritarren hizkera izatea. tokaren eta nokaren erabileraren arteko aldeari erreparatuta, errezeloa dut aipatu berri
|
ditugun
uste, balio eta ideologia horiek eragina dutela Azpeitiko gazteek hizketako tratamendua hautatzerakoan. ez hori bakarrik, genero arauek eta genero rolek ere eragin zuzena izan dutela esango nuke tokaren biziraupenean eta nokaren galeran. hipotesi horiek baieztatzen edo ezeztatzen saiatuko gara ondoren datozen lerroetan. hasteko, oinarri teorikoari ekingo diogu eta jarraian, ikerketaren metodologi... Ondoren, analisian murgilduko gara, datu bilketan jasotako informazioa gaiz gai eztabaidatuko da.
|