Emaitzak: 9
2002 | ||
" arraultza"," arraultze"," arrautza"," arrautze"," arroltze", denak parrastan ageri dira, eta bat aukeratzea komeni da. " Egipto" hitza hamabi edo hamahiru modu desberdinetan erabili izan dute idazleek, eta hor ere batasun pixka bat komenigarria dela uste dut, begira bestela zer saltsatan sartzen | ditugun umeak piramideei buruz hizketan hasten direnean. Elkarrizketa horretan" partida" hitza ere aipatzen da: | |
2007 | ||
AARON: Kalean ikusten | ditugun umeei non bizi diren galdetzen badiegu, hura seinalatu eta â?, ni etxe gorrian bizi naizâ, esango digute, edo â?, ni etxe urdineanâ?. | |
2015 | ||
Umetan; gutxi bada ere, erabaki batzuk hartu behar izango ditu, nerabezaroan sarritan egin du zirt edo zart eta heldutasunean bere esku izango ditu erabaki gehienak, horretarako gaitasuna omen duelako. Gure inguruan | ditugun ume askok bere nahia lortzeko, borroka egitea, musu ematea, negar egitea, barkamena eskatzea eta abar erabakitzen dute momentu askotan. Nerabe askok “paga” zineman, arropan edo parrandan gastatzea erabakitzen dute. | |
2017 | ||
Gizarteak ahaztu dituenez, haiekin gogoratzen direnei dena ematen diete, eta ez naiz ni haiekin bereziki gogoratzen dena. Baina ematen dit zer pentsatua nahi duten guztia duten umeen irakasleek hainbeste eskatzeak eta baztertu | ditugun umeen hezitzaileek behin eta berriz eskerrak emateak. Gu ez gara normalak. | |
2018 | ||
Horiei ortopedia eta traumatologia zerbitzuak eskaintzen dizkiegu. Gazako gobernuarekin adostutako proiektua da Munduko Medikuakena, eta haiek aukeratzen dituzte guk artatuko | ditugun umeak beharraren arabera. Gazako lehen egunean hautatutako ume denak ikusten ditugu, 70 izaten dira. | |
2021 | ||
Maiz beharra dute erritualetan eta parte sinbolikoan, agurretan, parte hartzeko, baina, aldi berean, zalantza moduko bat sortzen da gurasoengan edo irakasleengan: noraino izan daitekeen hori traumatikoago, noraino babestu behar | ditugun ume horiek.... Erantzun normalena izaten da beldurra izatea heriotzari, eta beldur horretan ea zerbait gertatuko ote zaion berari, aitari, amari... | |
Ziurtasun eza handia da gurasoen partetik, anbibalenteak dira, eta hori da txarrena. Batzuetan egurra eta beste batzuetan babesa, eta sortzen | ditugun umeak ez dakite zeri eutsi, nahastu egiten dira eta ez dakite nola antolatu beren burua, ziurtasunik falta horretan hezi direlako. Lehengo gurasoek beste hezkuntza bat zuten, ez ziren batere malguak, baina koherentzia bat zegoen; ez dut esaten lehengo eredu hori ona zenik, baina askotan sen ona falta da. | |
2022 | ||
Zure garuna aldatu da, eta ez da lehengo egoerara bueltatuko umeak bi hiru urte izan arte. Zelula mailan, zenbait aldaketa betirako izango dira, umetokian izan | ditugun ume guztien zelula amak gure organo askotan geratzen dira, tartean garunean. Oraindik asko dago ikertzeko. | |
2023 | ||
Eta zer gertatzen da beso hauetan sakrifikatu | ditugun ume guztiekin? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ditugun | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
ELKAR | 1 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
Uztarria | 1 (0,01) |
ETB dokumentalak | 1 (0,01) |
aiaraldea.eus | 1 (0,01) |
alea.eus | 1 (0,01) |
Alberdania | 1 (0,01) |
Open Data Euskadi | 1 (0,01) |
Booktegi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan ume | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ume asko | 1 (0,01) |
ukan ume horiek | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |