Emaitzak: 7
2003 | ||
Han eztabaidatutakoaren harian, idazki honen bitartez zenbait hausnarketa etadatu aurkeztu nahiko genituzke; XXI. mende honetan gure eginbehar | ditugun ingurumen nahiz gizarte erronka horiei aurre egiten lagunduko digutenak, hain zuzenere. | |
Ekimen internazionalista eta ekologista berpiztea lehentasuna dugu. Tokian tokian aurkitu ahal | ditugun ingurumen arazoen zioak berberakdira hemen eta Hegoafrikan; hori dela eta, nazioarteko elkarlana funtsezkoa dadinamika neoliberalei aurre egiteko. | |
2015 | ||
Eta morala? Aurrerakuntza teknologikoa lortu ala ez, guk dena den giza eskubideak eta erabaki pertsonalak zaindu ditugu, abusu militarraren mehatxuen aurrean erne egonez, adibidez, edota sor daitezkeen eta nahi ez | ditugun ingurumen artifizial berriekin. Biokontserbadoreak, jakina, ez daude ados. | |
Eta bestetik, iraunkortasunari dagokionez, bi ildotako gomendioak eman ziren: Adierazle fisikoen garrantzia, arretaz hautatuak izan behar direnak, egun bizi | ditugun ingurumen mehatxuen maila arriskutsuen inguruko informazioa eman diezaguten (aldaketa klimatikoa, biodibertsitate galera, etab.); izan ere, jarraipen berezia behar duten gaiak dira. | |
Adierazle hau 1990eko hamarkadaren erdialdean asmatu egin zen (Wackernagel eta Rees, 1996), eta harrezkero oihartzun eta ospe handia izan du. Izan ere, gizakiok sortzen | ditugun ingurumen eragin negatiboen adierazle esanguratsua eta tresna nagusietako bat da, «gizatalde batek kontsumitzen dituen baliabideak produzitzeko eta sorrarazten dituen hondakinak xurgatzeko behar den eremu ekologiko produktiboa (landaketak, larreak, basoak, ur ekosistemak)» neurtzen baitu (Bueno, 2007: 204). | |
2016 | ||
Administrazio publikoaren ikuspegitik ingurumen arazoen kudeaketa partizipatiboagoa bultzatzeak ahalegin berezia egitea dakar, antzinako egiteko modua aldatzea eskatzen duelako, eta jokamolde gardenagoa eta irekiagoa izatea ere bai. Eredu berri hori erantzun eraginkor gisa ulertu behar da, gaur egun | ditugun ingurumen arazoak gainditzeko behar diren berehalako aldaketak egin ahal izateko. | |
2019 | ||
Horretarako, tresnak izan dira laborantzak urtez urte aldatzea, ura modu egokian gordetzea eta natur baliabideak erabiltzea lurraren ongarri moduan. . PNUDen ikuspegitik ezinbestekoa da emakumeak ahalduntzea | ditugun ingurumen erronkak betetzeko?. Alabaina, haren esanetan, herrialdeetako gidaritza postuetan ere beharrezkoa da emakumeek esku hartzea, eta, salatu duenez, oraindik egindakoak ez dira nahikoak horretarako.Aurrerapausoak ere ikusten ditu, nolanahi ere. Eta horien artean aipatu ditu hainbat herrialdetan martxan diren egitasmoak. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ditugun | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
ukan ingurumen | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan ingurumen arazo | 2 (0,01) |
ukan ingurumen erronka | 1 (0,01) |
ukan ingurumen mehatxu | 1 (0,01) |
ukan ingurumen nahiz | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |