2002
|
|
Oraindik ere ez dugu datu base on bat, eta horrek lana zailtzendu. Ikasle guztien beharrei ere erantzun behar zaie, eta material egokia prestatubehar da lau mailetarako, gustu desberdinetarako, eta, gainera, benetan baliagarriaizan behar du gero ikasle horiei eskatuko diegun ekoizpenerako, saioan hitz egitea, mahaigaineratuko
|
ditugun
galderak erantzutea erraztuko duena.
|
2003
|
|
Hurrengo urteetako asmakuntza guztiak legeek aurreikustea ia ezinezkoa denez, gure inguruko herrialde aurreratuenek Gobernuz kanpoko etika batzordeak sortu dituzte, parlamentuetako indar guztiek kontsensuz aukeraturik: batzorde horiek, autonomia osoz, egun oraino ezezagun
|
ditugun
galderei buruzko iritziak ematen dituzte.
|
2004
|
|
Beste batzuen artean, Joxerra Garziarengan nabaritu izan dugu egin berri
|
ditugun
galdera horien inguruko kezka. Euskarazko jardunaren gaitasun erlatiboak honako hausnarketa hau eragin du euskaltzale honengan:
|
|
ekonomia sozialaren erraietan datzanhurkoarenganako sentipen positibo eta lotura hori maitasun forma konkretu batdela onartuz, horixe erabiliko dugu zientzia ekonomiko berria eraikitzeko. Hauekizango dira lan honetan planteatuko
|
ditugun
galderak: a) zer da maitasuna?; b) badu maitasunak lekurik ekonomian, eta ba al daukate biek eremu komunik?; c) aztertu al daiteke maitasuna ikuspuntu ekonomikotik eta, harago, egin al daitekemaitasuna teoria ekonomiko baten oinarri?; d) aplika al daiteke teoria ekonomikoberri hori hainbat arazo ekonomikoren azterketan?
|
2008
|
|
Urtetan geldi egon ondoren, badirudi laster etorriko dela M. Urkiaren proposamenei eta egi beri
|
ditugun
galderei erantzuteko garaia. Sagarnak behintzat horrela iragarri du Euskaltzaindian sartzeko hitzaldian:
|
|
Bidegurutze bakoitzean aurkitu
|
ditugun
galdera eta zalantza guztietan denbora hartu, ezker eta eskuin begiratu, goi eta behe miatu, barren eta kanpo behatu, eta orotariko zantzuak geureganatuz iradokizunak egiteko aukera eta beta izan dugu. Orotariko tesiak, iritziak eta jarrerak atzeman ditugu bidegurutze horietan.
|
2010
|
|
Erritmo askoko abestiak, erromantikoak, lasaiak... denetarik entzun eta ikusi ahal izango dugu abestiaren gau europarrean. Eurovisioizaleok hona hemen zuentzako prestatu
|
ditugun
galderak:
|
|
" Hire begiak ez ditun begiratzeko eginak". Maiz, idatzi eta ulertu ez
|
ditugun
galderei, Aingeruak geroago ihardesten digu. Lege bat irakatsiko dinat: / \
|
2011
|
|
Zein dira nerabeen aisialdian nagusitzen diren praktikak eta horiek zein hizkuntzatan ematen dira?... Hauek eta beste asko dira gizartearen maila makroaz hitz egiten dugunean erantzun
|
ditugun
galderak.
|
|
Zein dira nerabeen aisialdian nagusitzen diren praktikak eta horiek zein hizkuntzatan ematen dira?... Hauek eta beste asko dira gizartearen maila makroaz hitz egiten dugunean erantzun
|
ditugun
galderak. karaz egiten den musikari; zenbat entzuten diren euskal taldeak; zer nolako bultzada ematen zaien talde hauei komunikabideetatik; ezagutzen dituzten talde euskaldunak; kontzertuetako giroaren gaineko usteak;... Esan behar dut, gainera, oso aberatsak iruditu zaizkidala elkarrizketok gaiaren inguruko informazio asko eta interesgarria jasotzeko aukera eman didatelako.
|
|
Honako hauek izan dira ikerketa horretan erabili
|
ditugun
galdera eremuak:
|
2012
|
|
Aurretik pausatu
|
ditugun
galderen aurrean, aldiz, galderen, krisiarenberaren, ulerkuntzara baino gehiago, haien ukaziorajotzen dugula salatzera etorrikoda Azurmendi.
|
|
Aurretik pausatu
|
ditugun
galderen aurrean, aldiz, galderen, krisiarenberaren, ulerkuntzara baino gehiago, haien ukaziorajotzen dugula salatzera etorrikoda Azurmendi.
|
2013
|
|
Denetarik eskaini digute. Oso gustura gaude, eta, gainera, hasiberri gisa egin
|
ditugun
galdera guztiak pazientzia handiz erantzun dizkigute. Zeintzuk dira zuen helburuak konpartsa gisa?
|
|
Saia zaitez egin berri
|
ditugun
galdera horiei erantzuna ematen, eta, honako informazioa arretaz aztertu ondoren, erantzun iezaiezu ondorengo galdera hauei.
|
|
Iturri digitalen bat fidagarria izan arren, gerta daiteke bertan ematen den informazioa baliagarria ez izatea, informazio hori proposatu
|
ditugun
galderei erantzuteko ez delako egokia. Iturrien fidagarritasunaz gain, azter dezagun, bada, iturrien egokitasuna!
|
2015
|
|
Kank. Pilotak frontisaren aurka talka egin, kunk, eta joandakoa baino indar handiagoz itzuli zen ordea, entzun nahi ez
|
ditugun
galderak itzultzen diren gisan.
|
2016
|
|
Ez
|
ditugun
galderen erantzunak bilatzea.
|
2017
|
|
Hona hemen pediatrek maiatzetik irailaren bukaera arte jasotzen
|
ditugun
galderarik ohikoenetako bat: “Doktorea, eman diezaioket ura haurtxoari?
|
|
Horra erantzun barik
|
ditugun
galdera potoloak.
|
2019
|
|
Azterketaren helburua bikoitza da, egin
|
ditugun
galderentzat asmatze tasa altuak dituzten sailkatzaileak lortzensaiatzea alde batetik, eta, hau posible bada, aukera bakoitzarentzat azalpen bat topatzea. Horretarako, azalpenaematen duten sailkatzaileak erabiliko ditugu, sailkapen zuhaitzak eta erregela multzoak hain zuzen ere.
|
|
Datuen beste azterketa bat egitea aurreikusten dugu lehenengo etorkizuneko lan gisa. Gainbegiratutako ikasketaautomatikoko prozesua hasieran planteatu
|
ditugun
galderek baldintzatu dute. Baliteke, hori horrela izanik, datuetanbenetanexistitzenez zenegiturabatbilatzenarituizana.
|
2020
|
|
Atal praktikoa era honetan dago antolatuta. Lehendabizi azterketaren helburu nagusia eta lana egin aurretiko hipotesia zehaztuko ditugu, azterketa bideratzeko oinarrian izan
|
ditugun
galderak aipatzeaz batera. Jarraian, corpusa osatzen duten testuen aurkezpena egingo dugu, aztergai dugun programa bakoitzaren deskribapen xehetua emanez.
|
|
Ez ditugu aldez aurretik erantzunda
|
ditugun
galdera erretorikoak behar, benetako galderak baizik. Eta benetako erantzunak, jakinik benetako erantzun horiek desberdinak direla norberaren arabera, momentuaren arabera, eta jakinik, halaber, erantzunak erantzukizuna dakarrela.
|
|
Carlos Iturgaitz EAEko PPren buruzagiAnekdota baliatuko dugu, baina egin nahi
|
ditugun
galderen irismena urrunago doa: zein profil linguistiko behar da gaur egun EAEn, alderdiek lehendakarigai izateko aurkez zaitzaten?
|
|
Orain ez naiz mahai bueltako euskaldun bakarra, are gehiago, ez naiz bere lagun —lagin— euskaldun bakarra, eta denok elkarrekin gauden uneren batean galdetzen badu hormako argazkietan dauden pertsonez, edo deitu berri dituzten hauteskundeez, edo horko pankarta horretan jartzen duenaz, aurrena beste euskaldunari begiratu diot, bere begitartea interpretatu, eta zein iritzi izan dezakeen intuitu, neurea pixkanaka ematen hasi aurretik. Hori dute gonbidatuek, guk ezezagunen artean saihesten
|
ditugun
galderak egiten dituztela.
|
|
Zein leku izan behar dute euskarak, gaztelaniak eta frantsesak espazio horretan? Oraindik ebazteke
|
ditugun
galderak dira.
|
2021
|
|
Hortaz, hauek ere ISak izango dira, baina goian ikusi ditugunak ez bezalakoak dira. Hauetan, goian egin
|
ditugun
galderentzako lekurik nekez izango dugu: * Edozein burutazio zer bihurtzen du?;* Joxepa zer joan zen Donostiara?...
|
|
Emaitza eman duten estrategiak ezagutzen dira? Hauek dira egin
|
ditugun
galdera batzuk, eta kazetaritza proiektu sakon baten abiapuntua izan dira. Proiektu horretan parte hartzen duten sektore guztietako aditu nagusien iritzia izango dugu, baita Kontsumo ministroa ere, Alberto Garzón.
|
|
Badakigu beti ez garela ados egongo, eta ez hori bakarrik, gure kohesioa eragozteko jarriko dizkiguten oztopoak ere ez dira txikiak izango. Hala eta guztiz ere, jabetu beharra dugu herri izatea behar beharrezkoa zaigula
|
ditugun
galderak erantzuteko.
|
|
Nora eraman nahi ditugu pertsonaiak eta nora irakurleak? Halakoak dira argumentua eraikitzen dugunean erantzun behar
|
ditugun
galderak. Ez da erraza.
|
2022
|
|
Dagoeneko 3 urte eta erdi igaro dira Andoaingo EAJ PNVk N errepiderako proiektuaren lehen zirriborroa aurkeztu zuenetik, gaur egun C2 izenekoa. Harrezkero, kontaezinak izan dira hirigintzako batzordeetan eta osoko bilkuretan gai horri buruz egin
|
ditugun
galderak, eta proposamen horren edukia eztabaidatzeko egin ditugun eskaerak.
|
|
Gai hauei buruz hizketan hasi orduko oharkabean egiten
|
ditugun
galdera orokor guztiek zergatik izan behar zuten alemanek?, zergatik izan behar zuten juduek?, zein da aginpide totalitarioaren nolakotasuna?, argudia daiteke, askoz ere garrantzi handiagoa dute epaitzen den delitu motari eta epaia eman behar zaion akusatuaren nolakotasunari buruzko galderek baino; esan daiteke galdera horiek garrantzi handiagoa dutela, berebat, jakiteak baino zenbateraino den ga... Esan daiteke, halaber, auzia ez dagokiola gizaki jakin bati, auzi gelan dagoen banako berezi bati, aleman herriari oro har baizik, edo berebat dagokiola antisemitismoari, bere tankera guztietan, edo historia moderno osoari, edo gizonaren izaerari eta jatorrizko bekatuaren nolakotasunari; bide horretatik joanez gero, azkenean gizadi osoa egongo da auzi gelan, akusatuaren ondoan eserita.
|
|
Esate baterako, euskaraz, itaun metalinguistikoetan barrena abiarazten zaitu bilatzaileak. Antza denez, hizkuntzari buruzkoak dira sarrien egiten
|
ditugun
galderak.
|
|
Gureganako haserrea eragin duen arrazoietako bat hau izan da, egitea egokitu zaigun triajea. Askok esan digute ez dugula eskubiderik egiten
|
ditugun
galderak egiteko, eztaprestakuntzarik ere. Ez da azaldu, eta beraz ez da ulertu, egokitu zaigun eginbehar bat izan dela, ez pertsonalki egitea erabaki dugun galdegite morboso bat.
|
|
Gureganako haserrea eragin duen arrazoietako bat hau izan da, egitea egokitu zaigun triajea. Askok esan digute ez dugula eskubiderik egiten
|
ditugun
galderak egiteko, eztaprestakuntzarik ere. Ez da azaldu, eta beraz ez da ulertu, egokitu zaigun eginbehar bat izan dela, ez pertsonalki egitea erabaki dugun galdegite morboso bat.
|
2023
|
|
Ikerketa kualitatiboan ohikoa izaten den bezala (Tovar and Hidalgo 2009), lehenengo faseetan garatutako galderen bidez ikerlanaren markoa eta fokua zehaztu ditugu; dena den, lanaren ikuspegi induktiboa kontuan hartuta, galderak fintzen joan gara fase desberdinetan eta sortutako beharren arabera. Honako hauek izan dira ikerlan honetan erantzun
|
ditugun
galderak:
|
|
Orduan hartuko dugu oinarri militantearen tenperatura. Eta horiek dira egiten
|
ditugun
galdera batzuk: nola ulertzen den zer den abertzale izatea; zer den jendearentzat mugimendu abertzalea; nola ikusten dituen printzipio horiek, zer hitz erabili nahi dituen.
|
|
Oraindik lan «handia» dago egiteko, Castanderren arabera; fisikako hainbat problema ebatzi behar dira, irudiak gehiago aztertu, eta materia ilunaren atzean zer dagoen ikertu: «Erantzun nahi
|
ditugun
galdera kosmologikoei heltzeko zehaztasun estatistikoa garatzea lortu behar dugu, eta hori parte hartzen duten zientzialari guztiei esker lortuko dugu». Hurrengo sei urteetan Euclid espazioko iluntasunean murgildurik egongo da, unibertsoaren galaxia ezezagunak eskaneatzen eta espazioaren misterioak pixka bat argitzen.
|
|
Baina bakarrik egitea ere interesgarria da, kanporantz begiratzen baitugu, baina baita barnerantz ere. Bakarrik izateak gure baitako gogoetak sakontzen ahalmentzen du, eta gure baitan
|
ditugun
galderei erantzunak atzeman ditzakegu.
|
|
Babes psikologikoa jasotzen dugu. Bisita egiten digute, noizean behin, eta
|
ditugun
galderak erantzuten dizkigute. Zerbait ohiz kanpokoa dela ikustean, jakinarazi egiten diegu.
|