Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2002
‎Oraindik ere ez dugu datu base on bat, eta horrek lana zailtzendu. Ikasle guztien beharrei ere erantzun behar zaie, eta material egokia prestatubehar da lau mailetarako, gustu desberdinetarako, eta, gainera, benetan baliagarriaizan behar du gero ikasle horiei eskatuko diegun ekoizpenerako, saioan hitz egitea, mahaigaineratuko ditugun galderak erantzutea erraztuko duena.
2003
‎Hurrengo urteetako asmakuntza guztiak legeek aurreikustea ia ezinezkoa denez, gure inguruko herrialde aurreratuenek Gobernuz kanpoko etika batzordeak sortu dituzte, parlamentuetako indar guztiek kontsensuz aukeraturik: batzorde horiek, autonomia osoz, egun oraino ezezagun ditugun galderei buruzko iritziak ematen dituzte.
2004
‎Beste batzuen artean, Joxerra Garziarengan nabaritu izan dugu egin berri ditugun galdera horien inguruko kezka. Euskarazko jardunaren gaitasun erlatiboak honako hausnarketa hau eragin du euskaltzale honengan:
‎ekonomia sozialaren erraietan datzanhurkoarenganako sentipen positibo eta lotura hori maitasun forma konkretu batdela onartuz, horixe erabiliko dugu zientzia ekonomiko berria eraikitzeko. Hauekizango dira lan honetan planteatuko ditugun galderak: a) zer da maitasuna?; b) badu maitasunak lekurik ekonomian, eta ba al daukate biek eremu komunik?; c) aztertu al daiteke maitasuna ikuspuntu ekonomikotik eta, harago, egin al daitekemaitasuna teoria ekonomiko baten oinarri?; d) aplika al daiteke teoria ekonomikoberri hori hainbat arazo ekonomikoren azterketan?
2008
‎Urtetan geldi egon ondoren, badirudi laster etorriko dela M. Urkiaren proposamenei eta egi beri ditugun galderei erantzuteko garaia. Sagarnak behintzat horrela iragarri du Euskaltzaindian sartzeko hitzaldian:
‎Bidegurutze bakoitzean aurkitu ditugun galdera eta zalantza guztietan denbora hartu, ezker eta eskuin begiratu, goi eta behe miatu, barren eta kanpo behatu, eta orotariko zantzuak geureganatuz iradokizunak egiteko aukera eta beta izan dugu. Orotariko tesiak, iritziak eta jarrerak atzeman ditugu bidegurutze horietan.
2010
‎Erritmo askoko abestiak, erromantikoak, lasaiak... denetarik entzun eta ikusi ahal izango dugu abestiaren gau europarrean. Eurovisioizaleok hona hemen zuentzako prestatu ditugun galderak:
‎" Hire begiak ez ditun begiratzeko eginak". Maiz, idatzi eta ulertu ez ditugun galderei, Aingeruak geroago ihardesten digu. Lege bat irakatsiko dinat: / \
2011
‎Zein dira nerabeen aisialdian nagusitzen diren praktikak eta horiek zein hizkuntzatan ematen dira?... Hauek eta beste asko dira gizartearen maila makroaz hitz egiten dugunean erantzun ditugun galderak.
‎Zein dira nerabeen aisialdian nagusitzen diren praktikak eta horiek zein hizkuntzatan ematen dira?... Hauek eta beste asko dira gizartearen maila makroaz hitz egiten dugunean erantzun ditugun galderak. karaz egiten den musikari; zenbat entzuten diren euskal taldeak; zer nolako bultzada ematen zaien talde hauei komunikabideetatik; ezagutzen dituzten talde euskaldunak; kontzertuetako giroaren gaineko usteak;... Esan behar dut, gainera, oso aberatsak iruditu zaizkidala elkarrizketok gaiaren inguruko informazio asko eta interesgarria jasotzeko aukera eman didatelako.
‎Honako hauek izan dira ikerketa horretan erabili ditugun galdera eremuak:
2012
‎Aurretik pausatu ditugun galderen aurrean, aldiz, galderen, krisiarenberaren, ulerkuntzara baino gehiago, haien ukaziorajotzen dugula salatzera etorrikoda Azurmendi.
‎Aurretik pausatu ditugun galderen aurrean, aldiz, galderen, krisiarenberaren, ulerkuntzara baino gehiago, haien ukaziorajotzen dugula salatzera etorrikoda Azurmendi.
2013
‎Denetarik eskaini digute. Oso gustura gaude, eta, gainera, hasiberri gisa egin ditugun galdera guztiak pazientzia handiz erantzun dizkigute. Zeintzuk dira zuen helburuak konpartsa gisa?
‎Saia zaitez egin berri ditugun galdera horiei erantzuna ematen, eta, honako informazioa arretaz aztertu ondoren, erantzun iezaiezu ondorengo galdera hauei.
‎Iturri digitalen bat fidagarria izan arren, gerta daiteke bertan ematen den informazioa baliagarria ez izatea, informazio hori proposatu ditugun galderei erantzuteko ez delako egokia. Iturrien fidagarritasunaz gain, azter dezagun, bada, iturrien egokitasuna!
2015
‎Kank. Pilotak frontisaren aurka talka egin, kunk, eta joandakoa baino indar handiagoz itzuli zen ordea, entzun nahi ez ditugun galderak itzultzen diren gisan.
2016
‎Ez ditugun galderen erantzunak bilatzea.
2017
‎Hona hemen pediatrek maiatzetik irailaren bukaera arte jasotzen ditugun galderarik ohikoenetako bat: “Doktorea, eman diezaioket ura haurtxoari?
‎Horra erantzun barik ditugun galdera potoloak.
2019
‎Azterketaren helburua bikoitza da, egin ditugun galderentzat asmatze tasa altuak dituzten sailkatzaileak lortzensaiatzea alde batetik, eta, hau posible bada, aukera bakoitzarentzat azalpen bat topatzea. Horretarako, azalpenaematen duten sailkatzaileak erabiliko ditugu, sailkapen zuhaitzak eta erregela multzoak hain zuzen ere.
‎Datuen beste azterketa bat egitea aurreikusten dugu lehenengo etorkizuneko lan gisa. Gainbegiratutako ikasketaautomatikoko prozesua hasieran planteatu ditugun galderek baldintzatu dute. Baliteke, hori horrela izanik, datuetanbenetanexistitzenez zenegiturabatbilatzenarituizana.
2020
‎Atal praktikoa era honetan dago antolatuta. Lehendabizi azterketaren helburu nagusia eta lana egin aurretiko hipotesia zehaztuko ditugu, azterketa bideratzeko oinarrian izan ditugun galderak aipatzeaz batera. Jarraian, corpusa osatzen duten testuen aurkezpena egingo dugu, aztergai dugun programa bakoitzaren deskribapen xehetua emanez.
‎Ez ditugu aldez aurretik erantzunda ditugun galdera erretorikoak behar, benetako galderak baizik. Eta benetako erantzunak, jakinik benetako erantzun horiek desberdinak direla norberaren arabera, momentuaren arabera, eta jakinik, halaber, erantzunak erantzukizuna dakarrela.
‎Carlos Iturgaitz EAEko PPren buruzagiAnekdota baliatuko dugu, baina egin nahi ditugun galderen irismena urrunago doa: zein profil linguistiko behar da gaur egun EAEn, alderdiek lehendakarigai izateko aurkez zaitzaten?
‎Orain ez naiz mahai bueltako euskaldun bakarra, are gehiago, ez naiz bere lagun —lagin— euskaldun bakarra, eta denok elkarrekin gauden uneren batean galdetzen badu hormako argazkietan dauden pertsonez, edo deitu berri dituzten hauteskundeez, edo horko pankarta horretan jartzen duenaz, aurrena beste euskaldunari begiratu diot, bere begitartea interpretatu, eta zein iritzi izan dezakeen intuitu, neurea pixkanaka ematen hasi aurretik. Hori dute gonbidatuek, guk ezezagunen artean saihesten ditugun galderak egiten dituztela.
‎Zein leku izan behar dute euskarak, gaztelaniak eta frantsesak espazio horretan? Oraindik ebazteke ditugun galderak dira.
2021
‎Hortaz, hauek ere ISak izango dira, baina goian ikusi ditugunak ez bezalakoak dira. Hauetan, goian egin ditugun galderentzako lekurik nekez izango dugu: * Edozein burutazio zer bihurtzen du?;* Joxepa zer joan zen Donostiara?...
‎Emaitza eman duten estrategiak ezagutzen dira? Hauek dira egin ditugun galdera batzuk, eta kazetaritza proiektu sakon baten abiapuntua izan dira. Proiektu horretan parte hartzen duten sektore guztietako aditu nagusien iritzia izango dugu, baita Kontsumo ministroa ere, Alberto Garzón.
‎Badakigu beti ez garela ados egongo, eta ez hori bakarrik, gure kohesioa eragozteko jarriko dizkiguten oztopoak ere ez dira txikiak izango. Hala eta guztiz ere, jabetu beharra dugu herri izatea behar beharrezkoa zaigula ditugun galderak erantzuteko.
‎Nora eraman nahi ditugu pertsonaiak eta nora irakurleak? Halakoak dira argumentua eraikitzen dugunean erantzun behar ditugun galderak. Ez da erraza.
2022
‎Dagoeneko 3 urte eta erdi igaro dira Andoaingo EAJ PNVk N errepiderako proiektuaren lehen zirriborroa aurkeztu zuenetik, gaur egun C2 izenekoa. Harrezkero, kontaezinak izan dira hirigintzako batzordeetan eta osoko bilkuretan gai horri buruz egin ditugun galderak, eta proposamen horren edukia eztabaidatzeko egin ditugun eskaerak.
‎Gai hauei buruz hizketan hasi orduko oharkabean egiten ditugun galdera orokor guztiek zergatik izan behar zuten alemanek?, zergatik izan behar zuten juduek?, zein da aginpide totalitarioaren nolakotasuna?, argudia daiteke, askoz ere garrantzi handiagoa dute epaitzen den delitu motari eta epaia eman behar zaion akusatuaren nolakotasunari buruzko galderek baino; esan daiteke galdera horiek garrantzi handiagoa dutela, berebat, jakiteak baino zenbateraino den ga... Esan daiteke, halaber, auzia ez dagokiola gizaki jakin bati, auzi gelan dagoen banako berezi bati, aleman herriari oro har baizik, edo berebat dagokiola antisemitismoari, bere tankera guztietan, edo historia moderno osoari, edo gizonaren izaerari eta jatorrizko bekatuaren nolakotasunari; bide horretatik joanez gero, azkenean gizadi osoa egongo da auzi gelan, akusatuaren ondoan eserita.
‎Esate baterako, euskaraz, itaun metalinguistikoetan barrena abiarazten zaitu bilatzaileak. Antza denez, hizkuntzari buruzkoak dira sarrien egiten ditugun galderak.
‎Gureganako haserrea eragin duen arrazoietako bat hau izan da, egitea egokitu zaigun triajea. Askok esan digute ez dugula eskubiderik egiten ditugun galderak egiteko, eztaprestakuntzarik ere. Ez da azaldu, eta beraz ez da ulertu, egokitu zaigun eginbehar bat izan dela, ez pertsonalki egitea erabaki dugun galdegite morboso bat.
‎Gureganako haserrea eragin duen arrazoietako bat hau izan da, egitea egokitu zaigun triajea. Askok esan digute ez dugula eskubiderik egiten ditugun galderak egiteko, eztaprestakuntzarik ere. Ez da azaldu, eta beraz ez da ulertu, egokitu zaigun eginbehar bat izan dela, ez pertsonalki egitea erabaki dugun galdegite morboso bat.
2023
‎Ikerketa kualitatiboan ohikoa izaten den bezala (Tovar and Hidalgo 2009), lehenengo faseetan garatutako galderen bidez ikerlanaren markoa eta fokua zehaztu ditugu; dena den, lanaren ikuspegi induktiboa kontuan hartuta, galderak fintzen joan gara fase desberdinetan eta sortutako beharren arabera. Honako hauek izan dira ikerlan honetan erantzun ditugun galderak:
‎Orduan hartuko dugu oinarri militantearen tenperatura. Eta horiek dira egiten ditugun galdera batzuk: nola ulertzen den zer den abertzale izatea; zer den jendearentzat mugimendu abertzalea; nola ikusten dituen printzipio horiek, zer hitz erabili nahi dituen.
‎Oraindik lan «handia» dago egiteko, Castanderren arabera; fisikako hainbat problema ebatzi behar dira, irudiak gehiago aztertu, eta materia ilunaren atzean zer dagoen ikertu: «Erantzun nahi ditugun galdera kosmologikoei heltzeko zehaztasun estatistikoa garatzea lortu behar dugu, eta hori parte hartzen duten zientzialari guztiei esker lortuko dugu». Hurrengo sei urteetan Euclid espazioko iluntasunean murgildurik egongo da, unibertsoaren galaxia ezezagunak eskaneatzen eta espazioaren misterioak pixka bat argitzen.
‎Baina bakarrik egitea ere interesgarria da, kanporantz begiratzen baitugu, baina baita barnerantz ere. Bakarrik izateak gure baitako gogoetak sakontzen ahalmentzen du, eta gure baitan ditugun galderei erantzunak atzeman ditzakegu.
‎Babes psikologikoa jasotzen dugu. Bisita egiten digute, noizean behin, eta ditugun galderak erantzuten dizkigute. Zerbait ohiz kanpokoa dela ikustean, jakinarazi egiten diegu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia