2000
|
|
Kontuan hartzeko hirugarren faktorea gu geu, euskaltzaleok, izan gara. Lan asko egin da eta asmatu ere askotan, bistan da, baina ordua da erabili
|
ditugun
diskurtsoen kritika egiteko. Azken hiru hamarraldi honetan euskararen aldeko diskurtsoa mendearen lehen erdikoarekin alderatuta ia berdina izan da, eta proiektu politiko eta mitologia abertzaleei lotuegia.
|
|
euskararen unibertso horretan soilik lortu ahal izango dugu kontsentsupraktikoa, edo beste hitz batzuez esateko, gizarteko bizitzaren euskal elebakartasuneanedo gizarte barneko euskal monolinguismoan. Txillardegiri irakurriz argi ulertugenuen elebitasunaren tranpa, gure egunotan ere oraindik Euskal Herrian argi ezdagoena, eta egunero entzuten
|
ditugun
diskurtso moduetan gehiegi argitu gabedagoena. Elebitasun edo eleaniztasun pertsonala eta elebakartasun soziala elkarrekinbateragarriak direla ikusten dudan modu berean, eleaniztasun kolektiboan oinarriturikoproiektuaren gezurra sumatzen dut argiro, eta hori benetan kezkatzen nauen arazoa da.Jakin baitakit gure herriaren (berr) eraikunta nazionaleko proiektuan argi ez dagoenpuntua dela, lurraldetasunaren eztabaida gero eta argiago dagoen arren.
|
2004
|
|
Eta egia da jarrerak eta balioak (ez soilik historia ikasgaian baizik beste edozeinetan ere), zuzeneko enuntziatu formaletan baino gehiago, eduki konkretuetan joan ohi direla inplizitu. Eta inplizitu joate hau ez da izaten derrigor ezkutatu nahi baten ondorio, baizik, jakinda edo jakin gabe, pertsonek proposatzen
|
ditugun
diskurtso guztiek balio ideologiko eta moral batzuk izatearen ondorio, ez baitago neutrala den ezer. Kontua beraz, transmititzen diren balio horiez kontziente izatea da, behin balio horiek zein diren jakinik horiek onartu eta argi aitortzeko, ala, bestela, balio desegokiak iritziz gero, zuzentzeko.
|
2005
|
|
Hizkuntza kontuetan ere beste horrenbeste. Hizkuntza gutxiagotuak, askotariko espezieak bezala, abiada bizian desagertzen ari diren mundu honetan, euskarak irautea ez ezik indarberritzea ere nahi badugu, orain arte hartu ditugun erabakiak, abian ditugun egitasmoak, eraiki
|
ditugun
diskurtsoak, jokatzeko erak eta abar mahai gainean jarri eta eguneratu egin behar ditugu.
|
2007
|
|
Gure iritziak nahiz ekintzak justifikatzeko, bai eta horiei buruzko adostasunak lortzeko ere eraikitzen eta aurkezten
|
ditugun
diskurtsoak dira argudioak. Argudiatzeak bere erregelak dauzka, bere arauak, eta horiek determinatzen dute argudioaren egitura logikoa.
|
2009
|
|
Ikastaroaren 2 zatian, esperientzietatik haratago, diskurtsoetara egin genuen jauzi, lan munduan euskarak sarbidea izan dezan interesgarri ikusten
|
ditugun
diskurtsoetara, hain zuzen.
|
2011
|
|
• Gaur egun aipatu
|
ditugun
diskurtsoen gainetik komunikabideak eta marketina daude. Horregatik euskara modan dagoela sentitu behar dute gazteek, komunikabideetan prestigiodunak direnek euskara erabiltzen dutela ikusiz, esate baterako.
|
2013
|
|
Izan ere, dela natura ez delako sinbolikoki hura azaltzeko eraikitzen
|
ditugun
diskurtsoak bezain perfektua, edo, aldrebes, dela aniztasun handiagokoa delako, kontua da sexua erabat definiturik ez daukaten pertsonak jaiotzen direla egunero munduan. Ikuspegi kliniko batetik dimorfismo sexuala deitzen zaio berez oso tipologia diferentea eduki dezakeen esparruari; orain intersexualitatea ere deitzen zaio, ikuspegi politikoki zuzenetik edo.
|
2015
|
|
Gauzen egoera aldatu nahi duten mugimenduei segurtasunak heriotza dakarkie. Ezagunak zaizkigu naziotasuna historiatik, genetikatik, etnografiatik... justifikatuz eraiki
|
ditugun
diskurtsoek sortzen dituzten kontraesanak. Euskara eta naziotasunaren bateratzea ere ez da azalpen zientifikoaren atzaparretatik libratu, ezkontza horren ‘benetakotasunaren’ bedeinkazioa erlatibismo linguistikoaren hipotesiak eman baitio.
|
2016
|
|
Hizkuntzak ulertzeko eta irudikatzeko
|
ditugun
diskurtsoek eragingo dute hizkuntza horien gaineko interesean zein jarreretan; baita erabileran ere. Horregatik da hain garrantzitsua euskarari buruz gizartean dauden diskurtsoak egokiak izatea, horrela izango baita posible hizkuntza horrekiko babesa sendotu eta zabaltzea.
|
2021
|
|
Umorea biluziko bagenu, talde menpekotasunei eusten dien botere harremanez osaturiko hezurdura bat ikusiko genuke, eta erraz jabetuko ginateke umore hegemonikoa, saldoka kontsumitzen dugun hori, ez dela ausazkoa. Umore normaldua, matxista alegia, sistemak bere aldekoak dituen ikuspegi eta praktikak zabaltzeko baliatuko du, oharkabean kontsumitzen
|
ditugun
diskurtso horiek normalaren eta anomaloaren gaineko gure ikuspegia zedarritzeko duten gaitasunaz ezjakin garen bitartean. Kontrol eta erregulazio mekanismo izanik, beste iturri normatiboetatik edaten ditugun ideien indartzaile izango da, eta zentroak eta periferiak, sorginak eta birjinak bereizten eta finkatzen irakasteaz batera, zeharka baino zuzenago, emakumezkoek ez dutela umorerik, ez dakitela umorea egiten, ikasiko dugu.
|
2022
|
|
Bruno Latour filosofo, soziologo eta antropologoaren arabera, diskurtso medikoak anorexiaren" kutxa beltza" eratuko du, bertan jasotakoak ondoezaren ezin ukatuzko egiaren parte bilakatuz; kutxa horren parte bilakatuko dira aipatu berri
|
ditugun
diskurtsoak, eta bazter utziko dira beste zenbait ikuspuntu, Conxa Perpiña psikologoak 89an plazaratutakoa kasu. Perpiñaren iritziz, patologiak ez datza pisuan, baizik eta beronen inguruko jarrera eta usteetan, eta berau murrizteko norbanakoaren" beharrizanean".
|
|
Hara hor erronka. Baina errepikatzen
|
ditugun
diskurtso askotan presentzia ukatzen diegu. Feminismoak birplanteatu behar du hori.
|
|
Diskurtso eta praktika hegemonikoaren arabera, zien  tziak soilik operatzen du errealitatearen ezagutzan eta garapenean. Arteari dagokionez, merkantzia bihurtu zenetik, zein aldapa gora egiten zaigun haren aldeko defentsa; sinesmena galdu duen apaiz baten sermoien sinesgarritasuna dute artea goretsiz egiten
|
ditugun
diskurtsoek...
|
2023
|
|
Legearen ankerkeria legitimatzen du, hein batean, batzuen eta besteen ahotan entzuten
|
ditugun
diskurtso arrazista eta xenofoboak. " Aurreiritziak hor zeuden eta hor daude, eta dena nahasten duten diskurtso horiek onarpena dutela ikusi dute politikariek, hortik etekina atera dezaketela(' migratzaileak bortxatzaileak dira, dirulaguntzetatik bizitzera datoz, lana kentzen digute'), hein handi batean krisi ekonomikoak eraginda eta beste hein batean gizartearen aniztasuna handitu egin delako eta hainbatek mehatxutzat ikusten duelako aniztasun hori".
|
|
Azkenik, Hualdek ohartarazi zuenez," ez dira garai errazak demokraziarendako eta politikarendako, inguruan
|
ditugun
diskurtso autoritario eta populista horiekin", eta" horren aurrean, inoiz baino gehiago behar dugu politika herritarrengana hurbiltzea, desafekzioari aurre egitea eta erakundeen eta gizartearen arteko kohesio handiagoa bilatzea. Horretarako, ezinbestekoa da kargu publikoek egin duzuen eta egiten duzuen lana", gaineratu zuen.
|