2007
|
|
Urteak aurrera joan ahala, eta AEKn bertan izandako pentsamolde ezberdinen harira, banatu egin zen erakundea, eta hortik abiatuz sortu ziren orain AEK eta IKA moduan ezagutzen
|
ditugun
bi erakundeak. Egun bi erakundeok dira Nafarroan lurralde osoan euskara ikastea posible egiten duten euskaltegien sareak, euskaltegi sare publikoak ez baitu horretarako biderik ematen.
|
|
Bestalde, oinarri
|
ditugun
bi ikerlanen informazio aberatsak aukera ematen dute analisietan askoz gehiago sakontzeko, baina artikulu honen mugak ez dute horretan saiatzeko aterik zabaltzen. Argi geldi dadin, beraz, jarraipena izan lukeen ahalegina dela hemen hasitakoak.
|
2008
|
|
Euskarak ere heldu dio Internet eta corpusen gaiari. Elhuyar Fundazioaren bi proiektu dira aipagarriak hemen, azaldu
|
ditugun
bi ikuspegietan oinarrituak. Lehena CorpEus proiektua da, Internet euskarazko corpus erraldoi gisa baliatzea helburu duena (Leturia et al., 2007a).
|
2009
|
|
Hizkuntza kontuak ez dira soilik filologiaedo gramatika arlokoak. Burua eta bihotza, sentitzeko gaitasuna eta pentsatzeko ahalmena; horra hor bizitzan aurrera egiteko behar
|
ditugun
bi alderdiak. Beraz, horiek horrela, oso aintzat hartu ditugu emozioak lan hau sortzeko.
|
2010
|
|
1) ikasleen jatorria kontuan hartuz, hau da, immigrazio hizkuntzak ere kontuan hartuz, eta 2) ikasleen jatorria kontuan hartu gabe, gutxienez hiru hizkuntzen esperientzia neurtuz: bertan
|
ditugun
bi hizkuntzak, euskara eta espainiera, eta ingelesa.
|
|
Artikuluan aurkeztu
|
ditugun
bi komunikazioen edukiak kontuan hartzen badira, zenbait ideia komun agerian geratzen dira:
|
2011
|
|
Baina gure gizarte konplexuan mintzairen arteko harremanak aztertzeko baliagarriak al zaizkigu dikotomia paretzat agertutako kategoria horiek? ...astoak" dituztela onartu du baina diglosiaren oinarrian dagoen konpartimentazio soziofuntzionalaren ikusmolde hierarkiko eta dikotomikoa ez du zalantzan jarri. demolinguistikoki, oro har, gure elebitasun tasa apal apala da eta horrek zaildu egiten du mintzairen erabilera tokibanatzeko edozein planteamendu (zalbidek arnasgune deitzen dituen horietan kontua bertzelakoa bada ere). erabiltzen ohi
|
ditugun
bi hizkuntzen konpartimentazio soziofuntzionala posiblea litzateke gizartea elebiduna balitz, elebiduna portzentaje oso oso altuan; eta elebidunok hizkuntzen arteko hautua erabilera esparruka eginen bagenu. Baina ez da hori, urrundik ere, gure egoera. eskura ditugun hizkuntzekin eratzen ditugun harremanak ez ditugu irmoki eta zorrozki tokibanatzen. ezin dugu. zalbideren iritziz, behinola izandako konpartimentazioa galduxe dago:
|
|
Erabiltzen ohi
|
ditugun
bi hizkuntzen konpartimentazio soziofuntzionala posiblea litzateke gizartea elebiduna balitz, elebiduna portzentaje osooso altuan; eta elebidunok hizkuntzen arteko hautua erabileraesparruka eginen bagenu.
|
2012
|
|
Laburpena. Aurreko artikuluan (ikusi aldizkari honetan" Metodozko hainbat proposamen euskararen erabilera zertan den aztertzeko") euskararen erabilera zertan den aztertzeko
|
ditugun
bi iturri nagusietako informazioa alderatu ahal izateko metodozko proposamena aurkeztu dugu. Honako artikulu honetan, irizpide horiekin sortutako datu zaharberrituen lehen irakurketa bat egin dugu, gaur egun euskararen erabilera eremuz eremu zertan den eta azken 20 urteotako bilakaeraren nondik norakoen sintesi ikuspegia eskaintzen ahaleginduz.
|
|
Aldeak daude herri batzuetatik besteetara. Aztergai izan
|
ditugun
bi herritan euskara erabiltzeko ez dago zailtasunik bertako merkataritza esparruan. Merkatari denak euskaraz dakitenak dira.
|
2013
|
|
Erabilera eremu nozioak —arestian identifikatu
|
ditugun
bi adieretan— beste erronka bat du aurretik: bibliografian ez da horrela aurkezten, baina komunikabideen azterketa soziolinguistikoetatik ezinbestean ondorioztatzen da.
|
2018
|
|
Teoria honek, funtsean, aurretik aipatu
|
ditugun
bi printzipio sistemikoak (orekaren printzipioa eta ezustearen printzipioa10) gogoan hartzen ditu. Hala, Festinge rren aburuz, sistema batean ordena, oreka eta koherentzia galtzen denean, bere hitzetan" kon tsonantzia", (ezustearen printzipioak azal lezake sistema batek tarteka zergatik galtzen duen kontsonantzia), orduan halako desatsegina, halako egonezina sortzen da kideen artean edo kide bakarraren baitan (Festingerrek honi" disonantzia" esaten dio).
|
2019
|
|
2011ko zentsuan nola galdetu zen hiztun bakoitzak etxean zein hizkuntza erabili ohi duen. ...blikoetako erabilera datuekin (tabernak, dendak, kiroldegiak, elkarteak...) eta lanmunduari buruzkoekin; horretarako, baina, egun ez dauden eragiketa estatistikoak jarri lirateke indarrean (edo egun indarrean diren eragiketetan gai horiei buruzko galderak txertatu). dena den, azpimarra dezagun, ahozko erabilera hurbila aztertzeko garaian, ez direla garrantziz txikiak (teoriaren ikuspegitik) eskura
|
ditugun
bi horiek. etxea eta kalea" hurbileko erabileraren" agertoki nagusiak dira, zalantzarik gabe.
|
2021
|
|
Zehatzago, behaketari dagokionez, 2019ko espedizioan zehar gauzatu zen, parte hartzaileek elkar ezagutu zuten momentuaz gain, hilabetean zehar egin zituzten etapak martxan zeudela, ikertzaileak sei egunetan behatu zuena eguneroko batean idatziz. Aldiz, galdetegiei dagokienez, ikergai
|
ditugun
bi espedizioetan hiruna galdetegi bete zituzten gazteek: espedizio hasieran, espedizio bukaeran eta espedizioa bukatu eta sei hilabetetara.
|
2022
|
|
kultura deitzen dugunaren oinarria izango litzateke eta kultura burmuinaren garapenerako beharrezkoa egiten du. Modu honetara, bere planteamendua aurretik ikusi
|
ditugun
bi joeren artean kokatu daiteke, gizakiaren eboluzioa biokulturalki eman dela esatea ahalbidetzen duen heinean.
|
2023
|
|
Erronka horiekin lotuta ikasleekin egiten
|
ditugun
bi lanketa deskribatuko ditugu atal honetan: graduko bigarren mailan eskaintzen ditugun bi moduluri erreparatuko diegu horrenbestez.
|
|
Erronka horiekin lotuta ikasleekin egiten ditugun bi lanketa deskribatuko ditugu atal honetan: graduko bigarren mailan eskaintzen
|
ditugun
bi moduluri erreparatuko diegu horrenbestez.
|