Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 56

2000
‎Balioek estaltzenduten esparrua kultura batena baino zabalagoa da, zibilizazioarena. 2.000 urtearenhasieran ikus dezakegu orain arte zibilizazioaren gorputzaren baitan odola arrosatzenizan ditugun balioak sakonki aldatu direla. Hitzak, balioen izenak, mantendu egitendira oraindik, baina esanahia ez da berdina.
2001
‎Ez du etsipenik adierazten, gizamina baizik. Gizatasunaren ezaugarriei begiratzen dio literaturak, pertsonak komunean ditugun balioei behatu, hemen eta beste edonon konparti ditzakegun itemak agerian jarri, gizateria bat eta bakarra baita, eta patu bera konpartitzen dugu guztiok, partiketan zorte ezberdinak suertatu bazaizkigu ere.
2002
‎Gaur egun askok imitatzen dute, eta kanpainetan parte hartzen duten herritarren zerrenda luzea da. “Defendatzen ditugun balioekin talka egiten ez duten, gure mezuan sinesten duten eta Unicef bere probetxurako ez erabiltzeko konpromisoa hartzen duten pertsonak bilatzen ditugu”, dio Consuelo Crespok, haurtzaroa zaintzen duen Nazio Batuen mendeko erakundearen lehendakariordeak. Pedro Delgado txirrindulari ohia, Miliki eta Imanol Arias eta Ana Duato dira Unicefen adar espainiarraren borondate oneko enbaxadoreak.
2004
‎Adibidez iraganeko gertaera batzuk izan litezke, objektiboki? guk bultzatu nahi ditugun balioen kontrakoak (adibidez inkisizioaren historiak, edo Erdi Aroko erregeen aginte moduak, ez ditu berez tolerantzia edo demokrazia ereduak irakasten). Baina historia horiek erlatibizatu edo ezkutatu ordez, bere hartan azaldu lirateke, ondoren gai horiek eskaintzen duten aukera baliatuz klasean debate bat irekitzeko, ikasleei beren iritzia galdetzeko eta gure konklusioak bilatzeko.
‎Pluralismoarcn arabera (orokorki hartuta, betiere) gizakiok bila ditzakcgun eta defacto bilatzcn ditugun balioen pluraitasun bat existitzen da. Balioak ugariak dira, alabainadesberdinak bercn artean.
‎Ontasuna berez duten balioak betetzeko agintzen du Jainkoak, haren existentziarik gabe ere zuzenak izaten jarraituko luketen balioak, alegia. Agian, esan liteke, gizakimugatuok hauteman ezin ditugun balioak direla horiek. Edonoia, aukera honen arabera, Jainkoa ez da moralaren iturria.
2006
‎Horregatik, hasieratik argitu beharra dago Weber-entzat benetan jokoan zegoena ez zela Mendebaldea, balio hutsune? batean murgiltzea (ezinezkoa ere badena), baizik eta geure bizitzak antolatzeko ipartzat ditugun balioak eta azken helburuak arrazionalki justifikatzeko ezintasuna (arrazionaltasun instrumentaletik haragoko arrazionaltasun eredu bat oinarri hartuta).
2007
‎Horrela sendotutako ohitura baten eta aldarrikatzen ditugun balioen artean gatazka sortzen denean, biderik erosoena aukeratzen dugu sarri: balioak aldarri hutsen linbora bidali, eta ohitura zaharrari eutsi.
‎Arestian aipatu ditugun balioen artean, balio kristauak koka ditzakegu hainzuzen, bai jatorriz, bai legez, bigarren eredu honetan oinarritzen baitira. Kristauenikuspegian, gizakiaren sakonean aurkitutako eta edozein gizabanakori egokiakzaizkion balio unibertsalak egon badaude.
‎Erantzun zaileko galdera horiei teoriaz harago aurre egiteko, orri hauetanageri den baino diskurtso pausatuago baten beharra ezinbestekoa da. Hala ere, galdera horiek etsipenera edo harridurara eraman ez gaitzaten, bihoa besterikezean, guztion Europa eraikitzeko partekatzen ditugun balioen gaineko azterketanimiño bat. Oraino, behar hainbesteko zehaztasunik gabe, Herrien Europa izenburupean biltzen dena litzateke, nire ustez, baliagarri zaigun eredua.
‎Arestian aipatu ditugun balioen artean, balio kristauak koka ditzakegu hainzuzen, bai jatorriz, bai legez, bigarren eredu honetan oinarritzen baitira. Kristauenikuspegian, gizakiaren sakonean aurkitutako eta edozein gizabanakori egokiakzaizkion balio unibertsalak egon badaude.
2008
‎Bi eskualde hauetan landa bizitzaren oreka ez da oso erraza, lurraldeko biztanlerik gehienak bertan bizi direlako. Beraz, landa inguruetan ditugun balioak eta altxorrak era berezi batez zaindu behar dira, hiriaren eraginagatik desager ez daitezen.
2009
‎Erlijioaren zolan bi arazo fundamental dago, dio Brightmanek, eta Russellen posizioa bioi buruz hau da: (1) Ongi eta Gaizkiarentzat, edo bizitzeko argi eta gidatzat hartzen ditugun balioentzat, oinarri ezagutzazko edo razionalik ez dago: horiek aukera (erlijioso) batean sostengatzen dira.
‎Berriro kalkulatzea beste erremediorik ez genuke izango. Aldagaiekin, nahi ditugun balioak ordenagailuaren memoriako txoko batean gorde eta aurrerago balio horiek berreskuratzeko modua izango dugu. Berehala ikusiko dugu nola.
‎Jasotzen dugun horretatik kontzienteki zein ideiari (zein baliori) eusten diegun zerrenda egiten hasi da, balio kultural, erlijioso, linguistiko edo afektiboak buruan ordenatuz. Baina otu zaio ez ote diren gehiago inkontzienteki hartzen ditugun balio horiek. Positibotzat ditugun ideiak (balioak) kontzienteki hartzen ditugunak dira?, eta negatiboagotzat ditugun ideiak (balioak) inkontzienteago hartzen ditugu?
‎Ikastolen arrakastaren gakoa, jakina, kalitatea da. Gaitasun, trebetasun, ahalmen eta edukiak lantzeaz gain, bizitzarako positibotzat jotzen ditugun balioetan oinarritu da ikastolen eredua: errespetua, tolerantzia, kritikotasuna eta baita euskaltzaletasuna eta euskal kulturarenganako maitasuna ere.
2010
‎Baina, zientzialari batzuentzat, multibertsoaren teoria ez dago benetan fisikaren barruan. Beste batzuek argudiatzen dute hori gabe ezin dela azaldu ez energia ilunaren eragina, ez eta zergatik dituzten konstante unibertsalek neurtzen ditugun balioak eta ez beste batzuk ere. Ez dago beste azalpenik, eta horregatik oso gai interesgarria dela iruditzen zait.
2011
‎Atzo balio zuenak gaur ez du balio, gaur balio ez duenak bihar balio lezake. Gaur absolututzat aitortu nahi ditugun balioak (Giza Eskubideak, adibidez) beti ez dira izan absolutuak, eta orain ere gehiago paperean praxian baino. Gizakia bera bezala, giza morala inoiz ez da perfektua, perfektuaren bilaketa baizik.
‎(?) Komunitateak eta talde identitateak banakako kidez osaturik egonda ere, errealitate horiek ezin ditugu elementuen ezaugarri batuketa soil hutsera murriztu eta mugatu. Nazio identitatearen dimentsioa askoz ere handiago da, partekatzen ditugun balio eta arauak, oroitzapen eta mitoak, gogoan hartzen baldin baditugu behintzat?. Anthony D. Smith, Nacionalismo, 2001, 33 or.
‎Hortxe duzue gizakia, dagokion tokian pausatua. Eta hortxe, halaber, heldu den urtean ere kontuan hartuko ez ditugun balio handiko gomendioak.
2012
‎Nola lagundu mugikor batetik gaixo batek bakartasun gorrian dagoela adierazten digunean?... Gizartean pairatzen ditugun balio aldaketek (etekinak edo laguntza, elkartasuna edo norberekoikeria) eta bideratzen gaituzten galderei elkarrekin erantzuten saiatuko gara Bizkaiko Sendagileen Elkargoan maiatzaren 18 eta 19an.
‎Taldearen helburua ez zen Kopa jokatzea, kanporaketak jokatzea, eta hori ulertuta, denboraldia historikoa izan da. Ni ez naiz emaitzarekin geratzen halere, zabaldu ditugun balioekin baizik. Asko eman dugu, eta hutsetik hasita.
‎Atzo balio zuenak gaur ez du balio, gaur balio ez duenak bihar balio lezake. Gaur absolututzat aitortu nahi ditugun balioak (Giza Eskubideak, adibidez) beti ez dira izan absolutuak, eta orain ere gehiago paperean praxian baino. Gizakia bera bezala, giza morala inoiz ez da perfektua, perfektuaren bilaketa baizik.
‎Burofaxak online bidaltzea Bidaltzeko modalitate hau erabiltzeko, Correosen webgunean sartu eta Bulego birtuala atalean, bidali nahi dugun dokumentua aukeratu behar dugu, PDF formatuan. Burofaxen hartzaileak eta burofax bakoitzerako kontratatu nahi ditugun balio gehigarriak aukeratu behar ditugu, eta, ondoren, ordaindu, onartutako edozein modalitateren bitartez.
2013
‎Gure egitura juridikoak abantaila hori badu, langileok garenez jabeak, antolamenduan ere gai hauek landu ditzakegula. Ederra da pertsona bezala ditugun balioak kasu honetan parekidetasuna enpresan egunerokoan praktikan jartzen saiatzea.
‎Bizidun guztiok dugu geu irauteko eta geuretakoei iraunarazteko sen transzendentala, naturala da. Asmo hori, gainera, bat dator arestian aipatu ditugun balioekin, integritatearekin, erantzukizunarekin, eta asertibitatearekin, alegia.
2014
‎Atal honetan lau izango dira aztergai nagusiak: batetik elektromagnetismoa, potentzia dentsitate eta eremuintentsitate gisan kuantifikatuko diren frekuentzia altuko uhin elektromagnetikoak; bestetik, alterazio geomagnetikoak, prospekzio baten bidez orubearen eta eraikinaren alterazio mapa sortuz; hirugarren, akustika, gelen artean gerta daitekeen kutsaduran ditugun balioak aztertuz, eta, amaitzeko, airearen kalitatearen analisia, haren oinarrizko parametroak identifikatuz, eta haren hezetasun zein ioien ehunekoa kuantifikatuz. Azterketa honekin guztiarekin oinarrizko datuak izango ditugu, eta datuon arabera birgaitze lanek barne giroari zer ekarpen eskain diezaioketen kontuan hartu dugu.
‎Pasa den astean Iñaki Portillak Trenaren museoaren inguruan egindako adierazpenei ere erantzun die Aitor Gorrotxategi udaleko bozeramaile jeltzaleak, eta esan du" Trenaren museoa turismoari dagokionez erakarpen eta sustapen gune dela Azpeitiarentzat, eta bertako jarduera ikusgarri eta interesgarriak Eusko Jaurlaritzaren kudeaketari esker" daudela: " Hori ez da gertatzen Azpeitian ditugun balio handiko eta erakarpen turistikoko beste gune batzuekin, udal gobernuak ez duelako ezer egin hiru urte hauetan".
2015
‎Lekunberrik azaldu du kontu hori: " Oinarritzat hartu ditugun balioak gizartera hedatzea da gure helburua. Toki honetan balitz, primeran, baina batez ere proiektua garatzea da interesatzen zaiguna".
2016
‎Eman ditugun balioak hiru etxe desberdinetako produktuen batez bestekoak dira, bakoitzaren motaren araberakoak.
‎Irakasleak sarritan kexu ageri ohi dira, haiek gauza bat irakatsi eta horren aurkako hamaika mezu jasotzen dituztela gero ikasleek, gainerako hezkuntza esparruetan. Hein honetan, izugarria da teoriaz hobesten ditugun balioen gezurtagarri gertatzen diren mezuen kopurua eguneroko bizitzan. Zerrenda labur bat eginez.
‎Hauxe da foroaren araudi nagusian markatuak diren printzipioetatik bat. Batzuek bestez egiten ditugun balio jujamenduak, hara zein den maiz gure arteko makurbideen
2017
‎Proposamen hori ez da nahastu behar aurrerago ikusiko ditugun ideiagintza, prototipo edo aukeraketa faseekin. Proposamen bat erabil dezakegu diseinu jakin batekin zabaldu nahi ditugun balioak eta ideia orokorrak deskribatzeko. Behin proposamena ezarrita, errazagoa izango da hura publikoarentzat definitzea eta erabakitzea.
‎Gutarik ainitzek nahi ditugu atzeman gure sustraiak, nun bizi ziren gure arbasoak. Ondoren, gure gurasoak, birraitatxi, birramatxi hobeki ezagutuz, ikusten ahal ditugu haiengandik eskuratu ditugun balioak, gure nolakotasuna, gure gizatasuna. Gisa hortan guhaur nolakoak giren uler dezakegu.
2018
‎Azkenean, jendeak ikusten du badugula ostatu bat, kontzertuak... zertan gara desberdinak? Eskuorri batean, gazte asanbladaren ideiak eta besta eremuan zabaldu nahi ditugun balioak esplikatu ditugu: besta herrikoi, euskaldun eta parekideak aldarrikatzen ditugunean zer erran nahi duen, eta zertarako nahi dugun.
2019
‎Euskalgintzaren adibidea aintzat hartuta, lurralde gobernantza demokratikoaren logika hori beste eremuetan garatzea posible al da? herrigintza oro hartzailea –demokratizazioa–, sendotzeko, beste zenbait arlotan (agian) partekatzen ditugun balioen araberako politika publikoak bultzatzea, bideragarria al da. Euskal autogobernuaren hobekuntza kooperatibo hori, lankidetzan oinarritutako" botere konstelazioak" hezkuntzan, kulturan, arlo ekonomikoan, lurralde antolaketan, ekoizpen ereduan edo energiaren sorkuntzan... aplikagarriak izan daitezen, lehen urratsa oinarri partekatuak adostea izan litzateke, euskalgintzak egin bezala. hortxe dago parentesi artekoaren adibidearen garrantzia, eta baita ere parentesi artean dagoen horretaz haratago joan beharraren arrazoia...
‎3 Taulan herrialde bakoitzari dagokion EGEI indizearen balioa eta kalkulatzeko erabili ditugun balioak, alegiaEGE galderaren balio posible bakoitzerako emandako erantzun kopurua (#E GEk), ageri dira. Herrialdeak eGobernua gehien erabiltzen dutenetatik gutxien erabiltzen dutenetara ordenatu ditugu, EGEIren balioan oinarrituz.Espero zitekeen moduan aldeak handiak dira herrialdeen artean.
‎Egia esan, ez dago arrazoirik: “Etxean egiten ditugun balio berak aplikatu behar dira, agentziei turismo arduratsuaren alde galdetu, ikertu eta segurtatu ekintza jakin batzuetan islatzen dela”, Bartzelonako Aethnic turismo iraunkorraren elkarteko presidente Jesús Martínek. Eta helmugara iritsitakoan, bertako produktuak eta artisautza kontsumitzea, guk bisitatuko dugun komunitatean onura bat uzteko ahalegina egin dezagun.
‎«Erreferenteak gara jende askorentzat, eta horrek indarra ematen digu aurrera egiteko. Gure alea gehitzen jarraituko dugu, kirolaren bidez gizartea aldatzen laguntzeko eta sinesten ditugun balioak bultzatzeko: elkarbizitza, emozioaren garrantzia, desberdintasunaren onarpena, kontzientziazioa, naturarekiko harremana, balio positiboak…», adierazi du kirol zuzendariak, Berdin Berdinak elkarteko blogean.
2020
‎Herritar gisa komunitatean jokatu behar dugun papera; geolokalizazioa bezalako kontrol eredu berriak; telelanaren onurak eta kalteak; sare sozialen erabilpen ez beti zintzoa; militarren zeregina… zerrenda luzea egin genezake, askorentzat txikikeriak izan izango diren gaiak barne. Baina inoiz ahaztu gabe krisi garaietan ezinbestean sartzen dizkiguten –eta onartzen ditugun– hainbat jarrera, ohitura eta ikuspuntu gure artean gelditzen direla, krisi garai horietan azaleratzen ditugun balio positibo asko baino errazago, tamalez. Hori baita hau dena bukatzean daukagun arriskuetako bat, hain zuzen ere:
‎Finean, nazioartean, ekonomia zein estatu politiken arloan, indarra hartzen ari diren" misioei zuzendutako politikak", herritarrak zein instituzionalak, jarri izan ditugu martxan, teoria askorik gabe, intuizioz eta aipatu ditugun balioetan oinarrituta; ezina ekinez egitera ohituak baikaude. Gure kapital nagusia pertsonak baitira, komunitatea baita.
‎Nire bizitzaren hamarkada bat eman dut nafar herritarren ongizatearen alde lan eginez, betiere gure instituzio demokratikoenganako nire leialtasun oso osoa gordeta. Guk guztiok beti defendatu izan ditugun balioek (demokrazia, legea, askatasuna, giza biziaren goreneko garrantzia) bide bakarra urratzen dute irtenbide egokiena bilatzeko. Hain justu zu ere zerbitzari publiko nekaezin zarelako, zalantzaren itzalik ez dut zure ahalegina egiten ari zarela egoera hau lehenbailehen amai dadin; jakina, noranzko onenean.
‎Eta zerbitzu armatutik espero ditugun balioak ditugu: ohorea, ausardia, konpromisoa, patriotismoa, betebeharra, besteei zerbitzua ematea, bikaintasuna beren ekintzetan, leialtasuna, prestasuna Horiek dira gure lider militar nazionalengandik espero ditugun funtsezko balioetako batzuk.
2021
‎30.6.4.1.2c Adiera perfektiboa dute tutako osagarri jokatugabeek ere. Alde horretatik ikusi berri ditugun balio bereko tzearen eta tu izanaren moldeen pareko dira. Gaurko testuetan nekez aurkituko ditugun arren, badira tutako osagarri jokatugabearen adibideak (Auspoa saileko lanetan, esaterako):
‎Hori horrela izanik, tuz gero, tu ezik edo tu ezean duten perpausak gutxitan izaten dira t (z) ekotan/ t (z) ekotz daramatenen baliokide. Lehenengo multzoko menderagailuekin aipatu ditugun balioei erreparatuz, ohartzen gara t (z) ekotan/ t (z) ekotz perpausen bidez ezinezkoa dela burututako egoerak edo gertakariak azaltzea (Bart elurra egin badu, autobidetik joango gara perpausa, ez dugu ordezkatzen Bart elurra egitekotan... erabiliz), edo unean gertatzen ari direnak (Orain hizlaria esaten ari dena ulertzen baduzu, ez duzu bat bateko itzulpenaren beharrik adibidea ez da ematen Orai... Etorkizuneko baldintzaren esparrutik nabarmen urruntzean, baldintzazkoetan ezinezko gertatzen da t (z) ekotan/ t (z) ekotz menderagailuak erabiltzea.
‎Juntadura egiturak kasu bakoitzean bideratzen duen balioak eragin zuzena du aditzarekiko komunztaduran; zehatzago esateko, balio horietako bakoitzak erreferentziak ezartzeko unean duen jokamoldeak du eragina. Juntadura hautakarian aipatu ditugun balioek —aukera, orobatasuna, sinonimia— eragin handiagoa dute erabiltzen den juntagailu hautakariak —edo, ala, edota— baino.
‎Euskal arkitektura gure testuinguru honetan egiten dudana dela esango nuke, lur eta espazio honetarako pentsatua izan delako. Ez dizut esango obsesio bat daukadanik hori azalarazteko, baina egon badago aipatu ditugun balio hauek guztiak kontuan hartu, txertatu eta kokteleran sartzeko saiakera; egindako obretan, batzuetan indartsuago eta beste batzuetan ahulago, irakurriko den zerbait. Ez nuke arkitektura bera egingo Asian edo Ameriketan, ziur naiz.
‎Zer komunikatu nahi den jakiteko barne ariketa beharrezkoa da lehenengo. Ze posizionamendutatik abiatzen garen jakin eta zeintzuk diren transmititu nahi ditugun balioak: teknologikoak, nazioartekoak, jasangarritasunarekin zerikusia dutenak...
‎Nire ustez, gure pelikuletan agertzen diren balio gehientsuenak gure inkontzientetik ateratzen direnak dira. Ze guk egiten duguna da errealitatetik lapurtu, eta lapurketa horretan kontrolatzen ez ditugun balio asko sartzen dira, hartzaile batzuek jasotzen dituztenak eta beste batzuek noski.
‎Hainbat arrazoi egon daitezke oholtza gainean emakume umoregile oso gutxi ikusteko: eredu falta, emakumeoi espazio publikoa ukatu izana, genero sistemaren bidez barneratu ditugun balioak, ardurak erantzukizunez eta seriotasunez hartzeko jaso dugun heziketa, biktimaren paperera lotzea, jendarte eredu honetan seduzitzaileak eta zaintzaileak izatera mugatzea, arretarik deitu gabe eta edertasun kanonak apurtu gabe ibili beharra... Horrez gain, behin eta berriz leporatu izan zaigu graziarik eta umore senik ez izatea.
2022
‎Nire gizarteaz, nire lanbideaz, euskal politikaz, oraingo herritarrok defendatzen ditugun balioez oso gutxi dakidala nabarmendu dut. Ez dakit ia ezer planetan gertatzen ari diren aldaketei buruz, ezta aldaketa horiek zuzentzen dituztenei buruz ere.
‎Horrenbestez, ez litzateke alferrikako ariketa izango unibertsitate publikoetan eginkizunen eta lehentasunen inguruko eztabaida soziala hainbat arinen abian jartzea. Unibertsitate publikoek eraldaketa eta berrikuntza sozialerako espazio bihurtu nahi badute, ikuspegi kritikoetan oinarritutako hezkuntza emantzipatzailea eskaintzeaz gain, aipatu ditugun balioekin bat datozen interes sozialei erantzun behar diete ezagutzaren sorrerari dagokionez ekitatea, kohesio soziala, bizitza duina eta iraunkortasuna, besteak beste, eta horretarako tokiko ingurune sozialarekin harremanak estutu eta horrekin etengabeko berrelikaduran jardun orotariko premia sozialei erantzuteko. Asko dago, beraz, eztabaidatzeko.
2023
‎Eta erantzun horren mamian herri biziaren desioa zegoen. Eta desio hori, gure kasuan ezinbestean, lotuta joan behar zen guk aldarrikatu eta praktikatu nahi ditugun balioekin.
‎Amaitzeko, euskal herritarrak zoriondu nahi ditugu, egunotan bizi izandako festa aldarrikatzaileagatik eta Tourra nazio ikuspegiarekin irakurtzen jakiteagatik; izan ere, Olinpiar Jokoen eta Munduko Futbol Txapelketaren atzetik, munduko kirol ekitaldirik mediatikoena da. Gure herrian, kirola, oro har, eta bereziki, txirrindularitza, bizitzeko dugun modu hain bereziak erakusten du kirolaren herri bat garela; eta bertan, herri gisa ditugun balioak transmititzen dira, baita gure egiteko modua eta nortasun kolektibo bat indartzekoa ere, hori bera aldarrikatuz gainera.
‎«Baionako gazte asanbladak ez du gaur egun Baionako bestetan nagusi den besta ereduarekin bat egiten, eta defendatzen ditugun balioetan oinarritutako besta gune bat sortuko dugu aurten ere», egin dute aldarri Lukas Hiriartek eta Eneka Barnetxe Bordak. Batzuek zabaldu izan duten «zure etxean eginen ez zenukeena Baionan egizu» mezua gaitzetsi dute.
‎Talde bezala eta aurrera eraman ditugun politikak gizarte justu, aske eta berdinzaleago bat izan dute helburu eta sustatu ditugun balioak aintzat hartuta, ezkerraren balioak direla nabarmena da; hala nola, justizia, askatasuna, elkartasuna, berdintasuna, integrazioa, gardentasuna, ekologismoa... Pertsonalki ezkerreko korronte ezberdinetatik edan eta osatu dut nire pentsaera.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia