Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 30

2000
‎8 Programa batek Euskal Herriarekin zerikusia duela esateko, honako irizpideari jarraitu diogu: Euskal Herrian ekoitzia bada (osorik edo zatiren bat), edo ekoizlea euskal herritarra bada, edo programakEuskal Herriko errealitateren bat aipagai badu, edo kanpoko ekoizpena denean Euskal Herrirako moldatuaizan bada (adibidez aurkezlea jarrita, bideoklipen aurkezpenetan edota kirol batzuen emanaldietanbezala), orduan Euskal Herriarekin zerikusia duela ebatzi dugu. Ez ditugu hemen kontuan hartueuskaratutako kanpoko ekoizpenak, jakina, nahiz eta euskaratzea bera moldaketa bat izan.
2001
‎Eskolak prestatzean ahaliketa denbora laburren eta indar gutxien erabiltzeko politikari jarraiki, aurreko ikastaldearentzat eginiko lanak (prozedura eta materiala) hartu genituen oinarri. Hala, bada, ikastalde berriari begira egin genituen moldaketak baino ez ditugu hemen aipatuko.
‎Ordutik aurrera, nazioarteko ordainketen, urrezko araua? betetzen da (ez ditugu hemen eskema berri horiek irudikatuko).
‎Disolbatzailea hutsean lurrindu eta gero, esentzia olioa biltzen da, ohiko azterketa kimiko fisikoak egiteko: dentsitatea, iodometria, ultramoreko absorbantzia, errotazio indizea, disolbagarritasuna alkoholean eta abar; baina horiek ez ditugu hemen azalduko.
2002
‎Aurrera joan baino lehen, hitz batzuk esango ditut atazaren definizioaz. Esanbehar dut, didaktikaren merkatuan nik neuk hamar bat definizio aurkitu ditudala; ez ikaratu, ez ditugu hemen guztiak aipatuko eta. Bakarrik aipatuko dugu HEOKekematen duena:
‎Ikasbide honen funtzionamendua zertan den ikusteko, bi alderdi ezberdinduko ditugu hemen, ikaslearen hasierako harrerari dagokiona bata, eta ikas prozesuanzeharreko alderdi metodologikoa, bestea.
‎Ez dugu irakurlea aspertu nahi izenburu zerrenda luze bat aurkeztuz.Horietako asko bilduma diplomatikoak dira stricto sensu; beste batzuetan, ikerketakosatzen dituzten agiri eranskinak. Hala ere, beren garrantziagatik, adierazgarriakizan daitezkeen zenbait kasu aipatuko ditugu hemen. Gonzalo Martinez Diez eketa beste bi kolaboratzailek urteetan Coleccion de documentos medievales de las villas guipuzcoanas delako lana plazaratu zuten, 1200 urtetik 1397.urtera bitarteko dokumentazioa bildurik.
‎garaijakin batean idatzitako lanen azterketaren bitartez, iturriak, eragina eta abarikertuz, edo garai horri buruz idatzi diren argitalpenak arakatuz eta beraieninguruko gogoeta eginez. Azken hau da ondoko orrialdeetan erabiliko duguna.Hots, Berrezarkuntza garaiko Hego Euskal Herriari buruz, bertan eta kanpoan, argitaratutako lanak izango ditugu hemen hizpide1.
‎41 Badira beste kategoria batzuk ere, urrezko (urrez egindako, esaterako) modukoak, baina ez ditugu hemen tratatuko. Horiek askotan hiztegi sarrera dira gainera.
‎Deklinabidea berariaz sinplifikaturik ageri da, zenbait kasutan, genitiboan adibidez, beste deklinabide kasuak erants daitezke-eta. Mugatasuna eta kasua ere batean bildu ditugu hemen.
2003
‎Laurogeiko hamarkadaren hasieran eztabaida, salaketa eta berrantolaketa ugari egin zen euskalgintzan eta euskal kulturan. Hiru nabarmenduko ditugu hemen. Al de batera utziko dugu garaiko egoera politikoaren deskripzioa, nahiz eta, ezinbestean, UEUren bilakaeran eragina izan zuen.
2004
‎Hori egitean metalogijtaren arloan sartzen gara. Logika bati eska diezazkiokegim propietate metalogiko garrantzitsuenen artean bi aipatuko ditugu hemen: zuzentasuna eta osotasun semantikoa:
2005
‎Beste aldearen beharrei dagokienez: beste aldearen beharrak identifikatunahi ditugu hemen. Horiek ere galderen bidez argituko ditugu:
‎Talde honetakotzat soilik joko ditugu mesozooak eta belakiak. Hala ere, gaur egun mesozooen izaera beste era batera interpretatua izan delarik, zalantza handiz kokatuko ditugu hemen. Belakien antolakuntza, ostera, guztiz primitibotzat hartzen da; gorputz pareta zelula geruza biz osotuta dago, eta bi horien artean mesohiloa kokatzen da, alegia, matrize gelatinakara bat, zelula migratzaile batzuk dituena.
2006
‎Gainera, adiera horiek hobeto uztartzen dira Konstituzioaren beste zenbait atalekin, elementu gehiago azaltzen dituzte, baita hobetoazaldu ere. Horregatik guztiagatik, adiera zuhurragotzat ditugu hemen. Segidanazalduko dugu hau guztia.
2007
‎Multzo bi egingo ditugu hemen: batean erreparatuko diet soilik bigarren perpausei; bestean, hasiera perpausak perpaus juntatu (koordinatu) biz daudenez osatuta, bigarren perpaus juntatuei soilik erreparatuko diet.
‎Ez dugu etxetik irteten ezeren bila; usoak hazten ditugu hemen, ez geuk jateko, ezpada [eroaTEKO hartu emana daukagun handiko edo abadeen etxera]. (66 or.)
2008
‎Izaera desberdinetako bezeroak onartzen dira. Komando lerrotik erabiltzen diren ssh, sftp, slogin, scp etab. aipatuko ditugu hemen, baina modu grafikoan lan egiten duten programak ere badaude, Windowseko ssh aplikazioa esaterako.
‎Pasahitz asmagaitzak eratzeko arauak errepikatuko ditugu hemen:
‎Luze joko luke neurri guztiak zehazteak baina bibliografian erreferentziatutako Ubuntu Hacks liburuan zehazten diren batzuk laburbilduko ditugu hemen:
2009
‎Halakoetan behaketa parte hartzailea burutu ohidugunez, horrek gertakari horretan parte hartzen ari diren pertsona eta taldeekinharreman zuzena lotzeko aukera ematen digu. Geure burua aurkeztu, egitasmoarenideia nagusiak eta ikerketaren nondik norakoak azaldu behar ditugu hemen ere.Aukera badago, une horretan bertan elkarrizketa bat egin diezaiekegu bertandauden eta interesatzen zaizkigun pertsonei. Horrek baditu ere bestelako zailtasunak.
‎Edonola ere, kiroltasunean generodesberdintasunak egotea esplikatzen duten teorizazio batzuk, bata, biologianoinarritua, eta bestea, ikaskuntzatik abiatzen dena? aipatuko ditugu hemen, eta, bereziki, bigarrena zehatzago deskribatuko dugu ondoko lerroetan.
‎Bestalde, berriro diogu, ez ditugu hemen Perl en ezaugarri guztiak azalduko, ezta gutxiagorik ere. Gure helburua xumeagoa da, hutsetik abiatuko gara eta gure beharretarako egokiak diren elementuak aukeratuko ditugu soilik.
‎Liburu mordo bat idatzi dira dagoeneko Perl i buruz. Aipagarrienak iruditzen zaizkigun gutxi batzuk baino ez ditugu hemen aipatuko:
‎Hemen agertzen diren erregistroak ez dira zuzenean galdetutakoaren erantzuna, baina erantzun horren osagarriak dira. Adibidez, erantzun iteratiboen jatorrizko zerbitzarien eremuan agertzen diren NS erregistroetako izenei dagozkien A motako erregistroak aurkituko ditugu hemen.
2010
‎Tokiko biztanleriak NEBetan jokatzen duen papera alderdi ugaritik azter daiteke.Ziur asko analisi sakon sakona egin litzateke tokiko biztanleriak lurraldeandituen inplikazio oro aztertzeko, eta, beraz, baliteke horiek gutxiestea hemen egingo den hausnarketarekin. Halere, arrisku hori gain hartuta, eta sintetikoak izatearren, 3 alderdi bederen azpimarratu nahi ditugu hemen: ekonomikoa, gobernantzarenaeta partaidetzarena.
‎Ingalaterran hasi eta 1771n Arkwright kokotoi irundegiaren ezarketarekin kokatzen da. Kotoi industriaren mekanizazioa etamakineriaren garapena ikusten ditugu hemen. Ibaiko bideen erabilerak eta energiahidraulikoaren garapenek egituratzen dituzte prozesuaren azpiegitura berriak.Sistema produktiboari dagokionez, fabrika kapitalista handia eta produktibitateaneurtzeko sistemak garatzen dira hemen.
2011
‎Eta bigarrena, Mikel Aizpuruk, historialari eta UEUko zuzendariohi denak, idatzitako liburua UEUren hasierako urteei buruz(). Lan horien guztien ekarpenak laburbildu eta interpretazio propio batekin osatu ditugu hemen. Horregatik UEUri eskainitako tarteak luzera mugatua du, baina horrek ez du esan nahi UEU Euskal Komunitate Zientifikoaren eraketan garrantzitsua ez denik izan.
2014
‎24) eta Miyagawa (2011: 14) aurkeztuko ditugu hemen.
‎Haur hiperaktiboak diskronikoak izaten direla kontuan hartuta, diskronia hori gainditzeko ariketa batzuk jarri ditugu hemen. Azter itzazue taldean:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia