2000
|
|
Lizentziatura ikasketak bost urte besterik ez baditu Estatu espainiarrean, begi bistakoa da gure lanean espeBiblinleka zializazio ezberdinek ekarri dituzten onurak. Horrela, zentroen kudeaketan, dokumentazio espezialduan, informazioaren teknologian, erakundeetako dokumentazioaren kudeaketan, ikerketan eta irakaskuntzan bereziki formatutako profesionalak gehitu
|
ditugu
gure lanean. Langile hauen prestaketan, aurreko programetako ohiko ikasgaiez gain eta informazio gizarte honi erantzuteko, gai berriak ikasten dira:
|
2002
|
|
O ro har, demokrazia eta berdintasuna nahi ditugu egungo gizartea gidatzeko, balio sozial handiko hitzak dira horiek biak mundu aurreratuetan. Demokrazia eta berdintasun linguistikoak errebindikatzen
|
ditugu
guk unibertsitate euskalduna sortzeko unean. Komunitate linguistiko batek duena besteak edukitzeak ez luke inor mindu, alderantziz baizik.
|
2004
|
|
Euskaraz bizitzearen sinesgarritasuna eta erakargarritasuna ez dira Madrildik (ez Paristik) etorriko. Guk proiektatu ditugu, geuk legitimatu
|
ditugu
gure irudi euskaldunak. Gure ateak ez daude Madrilen (ez Madrilen bakarrik).
|
2005
|
|
D) Telebistagintzari buruz duten iritziaz galdetuta, honako emaitza hauek aurkitu
|
ditugu
gure inkestan:
|
|
Diagnosi hau egiteko, hasiera hasieratik mugatu dugu ikerketa Euskal Telebistako produkziora, jakinda ETB1ek bikoiztutakoa ez dela produkzio osoa (esate baterako, zinemarako eta enpresa komunikazio lanetarako ere bikoiztu baitira lanak). Nahita baztertu
|
ditugu
gure lanetik, halaber, beste ikus entzunezko itzulpen mota batzuk, hala nola azpidazketa, ahotsaren gainjartzea eta abar. Eta ikerlana ondo hesitze aldera, ETB1erako bikoizten diren produktu guztietatik, arreta jarri dugu honako genero hauetan:
|
2006
|
|
Subjektuak denak eta gure literaturan espazioa nahiz denbora emakumezko ikuspegi batetik interpretatu dutenak; Lucia Guerra Cunningham-i kasu eginez, emakumeen sinbologia eta izatea berreskuratzen lagunduko digutenak. Guk hamabi pertsonaia femenino horiek nabarmendu
|
ditugu
gure literaturako subjektu femenino protagonistak direlako; baina ezin dugu ahaztu aukeratutako 25 urte horietan ziento bat nobela argitaratu dela eta protagonista femenino subjektu gehiago aurkitzea lan nekeza izango litzatekeela. Geratzen zaigun kezka —eta beste artikulu baterako gaia— hauxe da:
|
|
Bidaia haren ondorioz, neska bat etorri zen handik hona, Zarautza, eta hementxe ezkondu zen. Horrela egin
|
ditugu
guk gauzak.
|
2007
|
|
Helmuga epistemologiko horietarako bide metodologiko bikoitza erabili izan dugu. Alde batetik, itsas istripuaren garaian Euskal Herrian eragile desberdinen partetik (ekologistak, komunikabideak, akademikoak, instituzioak...) sortutako testuak aztertu eta Prestige ren gainean idatzitako materialak bildu
|
ditugu
gure hipotesiak lantzeko. Bestetik, eragile sozial nabarmenengana jo dugu, hots, mobilizazioak eta protestak antolatu zituzten elkarteen ordezkari edo bozeramaileak (ekologistak, arrantzaleak, surflariak eta boluntarioak) elkarrizketako ditugu; hain zuzen, 2002 bost urte pasatu eta gero, mobilizazio eta protestaldiak gertatu ziren garaien oroimenak eta gaur egungo bizipenen arteko kontrasteak eta iradokizunak eskatuz.
|
2008
|
|
Hori, hein batean, ez da egia. Izan ere, gizakiok gainontzeko espezie guztiekin partekatzen
|
ditugu
gure geneak, proportzio desberdinetan, hori bai. Hain zuzen ere, gizakiaren gene guztiak tximinoaren geneekin konparatzen baditugu, gehien jota geneen %1 bakarrik ez dugu espezie horrekin partekatzen.
|
|
Bestalde, gradu berrien bidez aurrerapausoak eman
|
ditugu
gure ereduarekin urratzen ari garen bidean; adibidez, etengabeko ebaluazioaren ezarpenean. Gradu berrietan, amaierako azterketen ordez, etengabeko ebaluazio sistema ezarri dugu, ikasleekiko feedback edo elkarreragina oinarri hartuta.
|
|
Konturatu gabe, gure ohitura, jarrera, pentsamolde, iritzi eta enparauei buruzko informazio kantitate itzela uzten ari gara bere esku: bilaketak Googlen bidez egiten ditugu, Gmail posta kontua dugu; Googlemaps usatzen dugu tokiak lokalizatzeko; Picasan konpartitzen ditugu argazkiak; Bloggerren daukagu gure bloga, Googledocs usatuko dugu on line ofimatika baliabide moduan; YouTuben esekiko
|
ditugu
gure bideoak...
|
2009
|
|
Elorri txikia, aldiz, landare handiaren aldean itsusia ez den bezala, halaxe maite
|
ditugu
guk ere, beren txikian, gure hizkuntza ederrak, ederrak baitira, ezin ederragoak, geure mamiaren mami, eta gainera, baliagarriak, zorrotzak, zehatzak, munduari so egiteko dugun lanabesik egokiena... beti ere.
|
2011
|
|
Bost urteotan aurrerakada polita egin digu: Mitxelena biak (prantziskotarra ta bestea, Luis), Villasante, Etxaide gaztea, Andima t.a. berriak
|
ditugu
gure auzo-lanean; gazteok txairo, sakon eta goxo datoz eta euskeraz besterik ez dute idatzi nai. Ortarako ikasi egin bear eta gogotik ikasi dute gure euskera zarra (Data:
|
|
Beraz, lurralde definizioa argia izan arren, ezin dugu pentsatu bertako jendea erabat homogeneoa zenik. Ezin
|
ditugu
gure gaurko mapa mentalak duela 1.000 urtera eraman. Euskaldunak eta erromantzez mintzatzen zirenak elkarren ondoan bizi ziren, eta Valpuestako kartularioan eta Donemiliaga Kukulan euskarazko lehen esaldiak ditugu:
|
|
Adibidez, garraioak gure energia beharren %40ren bueltan kontsumitzen du. Beraz, sektore horrek lehentasunezkoa behar du izan energia aurrezteko politiketan, eta, benetako aurreztea izateko, zeharo aldatu
|
ditugu
gure higitzeko ohiturak, gustatu ala ez.
|
|
Gure eredu analitiko hori globalizatu dugun neurrian, tigreak zamakatzen ditugu munduan zehar. Aldaketa klimatikoa, hondakin nuklearrak, kloroaren kimika..., gizakiok sortu eta konpondu ezin ditzakegun arazoak dira; gure giza naturak oso ahalmen linguistiko handia eman digu, egiten duguna a posteriori azaltzeko gaitasun handia daukagu, istorioak sortzen
|
ditugu
gure ekintzak ulertzeko, baina azkenean istorio horietako batzuk, distiragarrienak, erabat sinistu ditugu eta tigrea katutxo baten moduan ikusten dugu. Portzierto, gertatuko balitz, Garoñako langile egoista raperoek ere era altruista eta heroikoan jokatuko lukete ziurrenik.
|
2012
|
|
Gero Espainiako armada eta geroago indar armatu mertzenarioak erabili dituzte arrantza ontzietako jabeek bertan bere jarduerekin lasai antzean jarraitu ahal izateko. Eta piratak artxibatuta utzi
|
ditugu
gure memorian. Orain gutxi, ostera ere, ezagutu da Erresuma Handiko think tank ezagun batek egindako ikerketa.
|
|
giza kondizioa da. Horregatik nahi izaten
|
ditugu
gure herrietako kaleak argiztatuta eta kexatu egiten gara gutxiagotzen bada. Garai batean baso ilunetik atera zitezkeen piztitzarrek sortarazten ziguten beldurra; orain gaizkileek eta antzekoek.
|
|
Jakin Taldean karakter, pentsaera eta formazio diferenteeneko ekipo bat euskal kulturaren alde aritzeko elkartu da. Denon artean ikusi eta ikasi dugu, eztabaidatu
|
ditugu
gure ideiak, landu eta gauzatu ditugu gure proiektuak. Intelektualki Jakin izan da nire etxea eta familia.
|
|
Jakin Taldean karakter, pentsaera eta formazio diferenteeneko ekipo bat euskal kulturaren alde aritzeko elkartu da. Denon artean ikusi eta ikasi dugu, eztabaidatu ditugu gure ideiak, landu eta gauzatu
|
ditugu
gure proiektuak. Intelektualki Jakin izan da nire etxea eta familia.
|
2013
|
|
• Ijitoak adibide bat dira: aspaldidanik daude gure artean, baina askotan ez
|
ditugu
gure aniztasunaren parte egiten. Hegoamerikarren berezitasuna ere aipa daiteke.
|
2014
|
|
1956an sortu zen aldizkari hura izan da gure ikur nagusia orain arteko ibilbidean. Bestela ere bai, baina batez ere aldizkariaren bidez plazaratu
|
ditugu
gure lanak eta gure konpromisoak. Taldearen izaera bera aldizkariari lotua ulertu dugu maizenik; baina beste hainbat plazatan ere parte hartuz (Egan, RIEV, Euskera, Sancho el Sabio, Karmel, Anaitasuna, Gogoa, Euskaldunon Egunkaria...).
|
|
Hiri inteligenteak (smart cities) eta partekatze ekonomia (sharing economy), beste termino asko bezala, azkar txertatzen ari dira jendartean. Batzuetan erreflexiorako denborarik gabe ere, smart kaleak
|
ditugu
gure herrietan edota oporretan sharing zerbitzuak erabiltzen ditugu.
|
2015
|
|
Zergatik dirudite ezberdinak pertsonen arteko harremanek osatutako sare egiturek? Sareek eta horien egiturek gu egiten gaituzte edo guk erabakitzen
|
ditugu
gure sareen egiturak. Bizi garen jendarte ereduak markatzen du sare egitura edo naturalki gure izaeragatik definitzen da hori?
|
2016
|
|
Alegia, artista plastikoak, emakumezkoak, euskaldunak eta gazteak. Horren kontzientzia zuzena izanik plazaratu nahi
|
ditugu
gure bizipenak eta esperientziak.
|
|
Ez badaukagu guri egokitzen zaigun espazio fisiko zein sinbolikorik, guk geuk sortuko
|
ditugu
gureak, artistak agente kultural subjektubihurtuz, eta espazio hori bereganatuz.
|
2018
|
|
Titular handiek markatzen dute gure historia, baina egunerokoa bera da gero idazten duena; eta, bitartean, kulturan bilatzen
|
ditugu
gure egunen aroa ulertzeko zirrikituak.
|
2020
|
|
Bestalde, lanbidea barrutik bizi dugunok badakigu, kulturaren beste arlo batzuetan bezala, ikuspuntu androzentrikotik eraikia izan dela antzerkiaren mundua. Gure lanbideetan aurrera egiten dugun heinean edo aurrera egiteko zailtasun gehiegizkoen kontzientzia hartzen dugunean, androzentrismo eta patriarkalismo horren murruak gero eta argiago ikusten
|
ditugu
gure muturren aurrean.
|
|
Euskal hezkuntza sarearen eragile garen heinean, bi zutabe ikusten
|
ditugu
gure esku egon daitezkeenak prebentzio lanerako. Proposamen sozialak dira biak, hezkuntza zentroetan (unibertsitate, institutu, eskola...) inplementatu beharrekoak, baina baita gizarteko beste espazio publiko zein pribatuetan ere.
|
2023
|
|
2 hiruhilekoa: Maite
|
ditugu
gure bazterrak. 3 hiruhilekoa:
|