2000
|
|
Eta Frazer irakurtzen dudanean, behin eta berriro hurrengoa esatea gustuko nuke: prozesu hauek guztiak, esanahi aldaketa hauek, gure aurrean ere aurkitzen
|
ditugu
gure ahozko hizkuntzan. Azken azaoan ezkutatutakoari" labore otsoa" deitzen bazaio, azaoari berari bezala, baita azaoa lotzen duen gizonari ere, orduan oso ongi ezagutzen dugun hizkuntz prozesu bat antzematen dugu honetan10.
|
|
Haatik, hau bezalako sufrimendu handiarekin lotuta dauden mota askotako gaixotasunek ez gaituzte hunkitzen. Ez, sakontasuna eta lazgarrikeria ez dira berez ulertzen kanpoko ekintzen historia soilik ezagutuz, baizik eta guk geuk onartzen
|
ditugu
gure barruko esperientzia batetik.
|
2001
|
|
Arrazoimen praktikoak gu gidatzeko eskubidea duen heinean, ekintzak ez ditugu behartuak bezala ikusiko Jainkoaren manamenduak direlako, aitzitik, Jainkoaren manamendutzat hartuko
|
ditugu
gure barnetik horretara behartuak garelako (A819/ B847 (E591)).
|
|
Gugandik at dagoenak afektatzen gaitu eta sentsuek aniztasuna eskaintzen digute: koloreak eta formak ikusten
|
ditugu
gugandik at eta errepresentazioen ilara amaigabeak ditugu gugan. Baina sentsuetako aniztasun soilean bizitzea ezinezkoa da, ezta lehen une batean ere.
|
|
Gugandik at dagoenak afektatzen gaitu eta sentsuek aniztasuna eskaintzen digute: koloreak eta formak ikusten ditugu gugandik at eta errepresentazioen ilara amaigabeak
|
ditugu
gugan. Baina sentsuetako aniztasun soilean bizitzea ezinezkoa da, ezta lehen une batean ere.
|
2003
|
|
Zein da beren zeregina ezagutzaren aurrerapenean? Ziur asko ezin
|
ditugu
gure teoriak haietatik eratorri, zehaztapen oinarrizkoenek erakusten duten bezala. Eta ezin dugu irizpide negatibo bat eman honakoa esanez, adibidez:
|
2006
|
|
[31] Arrazoi antzekoengatik, irakurtzen ari garela, gustukoago
|
ditugu
gure garaian edo gure lurraldean aurki daitezkeen irudiak eta pertsonaiak, bestelako ohiturak deskribatzen dituztenak baino. Ahalegin bat eskatzen du aspaldiko bizimodura egokitzeak, esaterako, iturritik ura ekartzen duten printzesak edo beren otorduak prestatzen dituzten erregeak eta heroiak ikusten ditugunean.
|
2007
|
|
Hirugarren puntu honetan —eta aurreko bi ataletan egindakoaren antzera— dimentsio etikoari helduko diogu, gure asmoa bertan euskal hezkuntzari buruzko hausnarketa etiko xumea eskaintzea baino ez delarik. Gogora dezagun, hasteko, hezkuntzaren antropologiatik eta hizkuntzaren pedagogiatik abiatuz iritsi garela, egiaz," jarduera pedagogikoaren zentzuaz eta erantzukizun etikoaz" eta" hizkuntzaren eta hezkuntza linguistikoaren esanahi etikoaz" hitz egitera247 Esparru horretan kokatzen
|
ditugu
gure oraingo galderak: zein da euskal hezkuntza" orohartzaile" baten" zentzu" etikoa?, zein da" euskarak" bertan betetzen duen papera?
|
2013
|
|
Balioek izugarrizko eragina dute gure eguneroko bizitzan: neurri handiagoan edo txikiagoan, haien arabera janzten gara, haien arabera jaten dugu jaten dugun moduan, haien arabera jokatzen dugu, haien arabera eratzen
|
ditugu
gure iritzi politikoak. Halere, garrantzitsuak badira ere, ohiko da pentsatzea zientziak (zentzurik zabalenean ulertuta ere) ez duela zer esanik haiei buruz.
|