2002
|
|
Horregatik, herri askotan udalek berek bultzaturiko emisorek aurrera jo ez duten arren, herritarrek bultzaturiko proiektuak bihurtu dira praktikan herriko irrati. Dena dela, udal irratiek Hego Euskal Herrian izan duten eragina oso txikia izan den arren, izan direnak aipatuko
|
ditugu
atal honetan, izan diren guztiak ez agertzeko arriskua dagoen arren.
|
|
Diakritikoak (aurreko orrietan hautapen marka edo ezaugarri morfologiko izenarekin ere aipatu dira) alfabetoan defini daitezkeenez, ez
|
ditugu
atal honetan definitu beharrik. Bi baldintza hauek betetzen dituztenean bakarrik gehituko dira hemen:
|
|
Erregela sinple batzuk ikusiko
|
ditugu
atal honetan, fenomeno morfologiko ezagunen deskribapena sinplifikatua hainbat kasutan bi mailatako erregelen bidez nola egiten den azaltzeko.
|
2004
|
|
13 Galdeketen bidez lortutako eta Merkatal Erregistroetan aurkeztutako kontuen datuak erabili
|
ditugu
atal honetarako. Kasu gehienetan 2002 urteari dagozkie, baina gutxi batzuetan 2001 urtekoakdi ra.
|
2006
|
|
Jadanik aurkeztu ditugun bi koordinatu sistemak elkartuko
|
ditugu
atal honetan, eta bien arteko erlazioa zein den ikusiko dugu. Suposa dezagun behatzaile batzuk Lurreko latitude desberdinetan kokatu direla eta nork bere tokiko koordenatu sistema eraiki duela.
|
|
Behatzailearen latitudearen arabera, badira zeruko esferako eremuak beti horizonte gainean edo azpian geratzen direnak. Horiek ikusiko
|
ditugu
atal honetan. Ipar hemisferioko behatzaileentzat azalduko dugu gaia, baina hegoaldekoentzat oso antzekoa izango litzateke.
|
2007
|
|
Bigarren aldaketa Euskal Herriko bilakaera soziologikoari egokitzeko egin dugu: euskara eta gaztelera (hegoaldean) eta frantsesa (iparraldean) ez ezik, beste hizkuntzak ere jaso
|
ditugu
atal berezi batean. Izan ere, azken urte horietan Euskal Herriak jaso duen immigrazio berriak errealitate soziologikoa aldatu du neurri batean eta herritar berri horien etorrerak egoera soziolinguistikoan zer nolako aldaketak eragin dituen jakin nahi izan dugu.
|
|
Errealaren egitura oinarritzen duten beste lotura batzuen aurrera gatoz. Izatez, gehiago badira ere, hiru eredu ikusiko
|
ditugu
atal honetan: kasuarena, analogiarena eta metaforarena.
|
2008
|
|
Bai semantika aldetik, eta bai lexema barruko konbinatoria morfe matikoari dagokionez95, badute aniztasun eta multzo adierazleek amanko muneko zenbait ezaugarri. Ezaugarri horiek aztertu nahi
|
ditugu
atal honetan.
|
2009
|
|
Arkumeekin lotutako arazo bi azalduko
|
ditugu
atal honetan. Lehenengoa, ama hil eta arkumea zer jan barik lotzea da.
|
|
Ia zortzi urteko lanaren ondoren, azkenean esperimentua ulertzen saiatzeko fasera heldu gara. ... Ia urtebete behar izan
|
ditugu
atal guztiak egiteko. Ez da egun batean etorri eta â?. Itzel!
|
|
Errepresioaren alde gordinenak kartzelaratzeak eta heriotzak izan ziren. Kartzelaratzeak aztertuko
|
ditugu
atal honetan eta hurrengorako utziko ditugu heriotzekinlotutako datu eta iruzkinak. Oraindik ez dugu informazio zehatzik kopuru orokorrei buruz, ireki berri direlako kartzeletako agiritegiak eta nahasketa handia dagoelako beraien inguruan.
|
|
Neurozientzien inguruan lan egiten dugunok, oro har, hainbat laginetatik lortzen ditugu proteinak, baina batik bat bi taldetan elkartu ditzakegu: zelula kultiboak (plaketan edo suspentsioan) eta ehunak. Beraz, protokolodesberdinak azalduko
|
ditugu
atal honetan, erabil ditzakegun iturri desberdinen arabera.
|
|
eskalar, array eta hash motakoak. Lehen biak ikusiko
|
ditugu
atal honetan eta hash motakoak aurreragorako utzi.
|
2010
|
|
Berrikuntzarik bistakoenak irudietan egin ditugu. Grafismoa berria da; estetika aldaketak egin
|
ditugu
ataletan, eta errealizazioa berria da. Platoa ere berria da.
|
2011
|
|
Baditu soziolinguistika katalanak, ekarpen baliotsu askorekin batean, diglosiaren (eta, bere esanean, diglosiaren ohiko bidelagun den konfliktuaren) inguruan hainbat ahulgune. ekarpenen alorrean bezala puntuz puntu azalduko
|
ditugu
atal honetan, orain dela berrogei urte inguruko soziolinguistika katalanak (bai teoria sortzaileek eta bai bere zabalkunde eragileek) gure" hemengo eta oraingo" beharren ikuspegitik
|
|
Autoa heldu arte gurdidxe izan da garraio edo lorrerako ibilgailu nagusia. Eta gurdiaren zati eta osagai diferenteen izenak aitatuko
|
ditugu
atal honetan. Basoko beharretarako asko erabilten izan da gurdi bolantie edo trakulue esaten eutsiena.
|
|
Menurik kaskarrenak, Bizkaian, Valentzian, A Coruñan, Kantabrian, Murtzian eta Valladoliden aurkitu
|
ditugu
atal horretan.
|
|
Hizkuntz aniztasunari gorazarre egiteko, hitz eder batzuk landatu nahi
|
ditugu
atal honekikoa burutu aurretik. Xabier Kintanarenak dira:
|
|
Hala ere, 1968ko Arantzazuko eta 1978ko Bergarako biltzarretan erabakitakoaren haritik H letraren inguruan hitz zerrendak kaleratu ziren. Hitz zerrendak izan ziren heinean, eta ez hiztegi, ez
|
ditugu
atal honetan zerrendok aipatuko.
|
2012
|
|
Lehenago esan dugun bezala, posible da episteme desberdinak garai berean existitzea, eta, beraz, jarraian azalduko ditugun teorietako batzuek bi epistemeetatik edaten dutela ikusiko dugu. Nolanahi ere den, nagusiki episteme modernoan oinarritzen diren teoriak bilduko
|
ditugu
atal honetan, proposatzen dituzten itzulpen estrategia nahiz soluzioek pentsamendu modernoa nola islatzen duten erakusteko.
|
2013
|
|
Aipatutako entitateez gain, turismo sektoreko beste erakunde garrantzitsu asko daude Espainian. Zehaztasunetan sartu gabe, haietako batzuk aipatuko
|
ditugu
atal honetan.
|
|
Aipatutako entitateez gain, beste erakunde garrantzitsu asko daude turismo sektorean. Zehaztasunetan sartu gabe, haietako batzuk aipatuko
|
ditugu
atal honetan.
|
|
Aurreko ostatu motei dagokienez azaldutakoaren antzeko zerbait gertatzen da, alde handia dago araudietan eta tipologietan autonomiaerkidegoen artean, are handiagoa, gainera, landa ostatuen kasuan. Nolanahi ere, badira ezaugarri batzuk estatu osorako komunak, eta horiek xehatuko
|
ditugu
atal honetan.
|
|
|
ditugu
atal honetan:
|
2014
|
|
–Montxon, agian Epilogoak saioan elkarrizketatutako pertsonaia ospetsuak oraindik luzaroan biziko dira?, jarri zidan aitzakia moduan bere ahots prepotentearekin. . Noiz emitituko
|
ditugu
atal horiek, hamar urte barru??, kexatu zen gero. –Ez litzateke logikoa izango nik egindako apustuaren fruituak etorkizunean beste batek jasotzea, ez duzu uste??, bota zidan aurpegira.
|
2015
|
|
Transmedia dokumentalgintzaren lau ekarpen aztertuko
|
ditugu
atal honetan. Dokumentalak hautatzeko irizpide nagusia hau izan da:
|
2016
|
|
osatzen
|
ditugu
atalak,
|
2017
|
|
Sistema hiru azpiataletan antolatuta dagoen neurona sare konplexuen konbinazioan oinarritzen da, jarraian deskribatzen
|
ditugu
atal hauek guztiak: lehen azpiatalean, atentzioa deritzona, sarrerako esaldiparea irakurtzen da eta hitz bakoitza dagokion EBarekin lotzen da.
|
|
88. Gauzak ez astuntzearren, erreferentzia bibliografiko minimoak emango
|
ditugu
atal honetan. Datuak osatzeko, jo goiko Ikerlariek gaiaz esan dutena atalera.
|
2018
|
|
Aztertutako bost esperientzietako elkarrizketetan gehien nabarmendu diren alderdiak jaso
|
ditugu
atal honetan. Gure lantaldeak esperientzien gainean egindako azterketatik ateratako gakorik esanguratsuenak bildu ditugu.
|
|
Gorago aipatu den moduan, Joxemiel Bidadorrek ezinbesteko liburu bat idatzi zuen Nafarroako euskal literaturaz, eta agindu dugun bezala, liburu horretako ideiak gogora ekarriko
|
ditugu
atal honetan. Bidadorren liburua Beñat Etxepareren Linguae Vasconum Primitiae (1545) eta Leizarragaren Testamentu Berria (1541) aipatzen hasten da.
|
|
Nahiz eta ezagutza mataza hauxe ere presak eta denbora gabeziak estu korapilatu duten, abiaduraren zurrunbiloa geldiarazi, eta ikerketa feministak jorratu dituzten lau ahotsengana jo dugu. Elkarrizketa horietan bildutako hausnarketak eta emozioak ekarri
|
ditugu
atal honetara.
|
2019
|
|
gauza bat da zer egin behar den esatea, eta beste bat egin nahi den hori nola egin azaltzea. Nolakoari begira, eta labur bilduz, bederatzi puntu aipatuko
|
ditugu
atal honetan:
|
|
Bestalde, Ramon Saizarbitoriari egindako elkarrizketa bat ere irakurri liteke eta honen bitartez autorea ezagutzen hasi; edota berak emandako hitzaldi bat ere entzun liteke. Hainbat ideia eta galdera aurkeztu
|
ditugu
atal honetan irakasle bakoitzak duen denbora, ikasle, egoera eta nahiaren arabera aukeratu eta aurrera eraman ditzan.
|
|
Urre patroitzat hartzen den EusTimeBank TL corpusa sortzeko definitu ditugun etiketatze ataza eta irizpideakazalduko
|
ditugu
atal honetako 3.1 azpiatalean. Ondoren, bi etiketatzailek sortu dituzten denbora lerroak konparatuko eta ebaluatuko ditugu 3.2 azpiatalean eta, jarraian, etiketatzaileen lanen azterketan identifikatutako zailtasunakkontuan hartuta, urre patroia sortzeko prozesua deskribatuko dugu 3.3 azpiatalean.
|
2021
|
|
42.23.1a Kausazko diskurtso markatzaileak aztertuko
|
ditugu
atal honetan. Harrigarri gerta lekioke norbaiti nolatan Hegoaldean eta literatura tradizioan bederen, oso erabiliak ziren batzuk —hala nola, alabaina, bada— egungo egunean, zeinen gutxik ezagutzen dituen.
|
|
11.2g Atal hau amaitu aurretik, garrantzitsua da ohar bat egitea kategorien eta ale lexiko batek izan dezakeen egituraren arteko bereizketaren inguruan. Orain arte, funtzioez aritu gara kategorietatik abiatuta; izenak argumentu eta predikatu funtzioekin lotu
|
ditugu
atal honetan. Argi izan behar dugu, ordea, argumentua izatea ez dagokiola izenari, hots, izen kategoria duen ale lexikoari, ez bada izenaren inguruan sortzen den sintagmari.
|
|
Euskal gramatikariek jaso dituzten atzizki adberbio sortzaileak bildu
|
ditugu
atal honetan. Baina ez dute guztiek hedadura eta emankortasun bera.
|
|
Itxura batean, subjektuaren lekua betetzen duten perpaus osagarriak izango genituzke; baina egitura hauen analisian, gauzak barnago ikertuz, seguruenaz ere ohar gintezke ageri ez den izen sintagma bat dela subjektua perpaus horietan, eta, beraz, azalean baizik ez direla perpaus osagarriak. Era honetako baperpausak ez
|
ditugu
atal honetan aztertuko.
|
|
bat (baserritarrek ekarritako) ez da jokatua, eta bestea, aldiz (baserrietan gehienbat behar izaten diren), bai. Partizipio burutuaren bidez eratu perpaus jokatugabeak perpaus erlatibo jokatugabe arruntak direla erranen dugu, eta, hain zuzen, halakoak
|
ditugu
atal honetako aztergai nagusiak. Nagusiak, baina ez bakarrak, zeren badira beste egitura batzuk perpaus erlatibo gisa aztertzen ohi direnak, jokatugabeak izanik bestela moldatzen direnak.
|
|
36.7.1a Aurrekotasuna edo ondokotasuna adierazten dituzten formak ikusiko
|
ditugu
atal honetan. Mendeko perpausak aipatzen duen gertakaria da erreferentzia:
|
|
39.3.7a Moduzko bi menderagailu horiei ere gehituz eratzen diren egiturak aztertuko
|
ditugu
atal honetan.
|
|
Era aski desberdineko egiturak sartuko
|
ditugu
atal honetan. Atal oso bat osatzeko adina ez diren egiturak dira.
|
|
Beauvoirren norbanako eredua norbanako buru jabe eta kontratu heterosexualaren argitan aztertzeko oinarriak finkatuko
|
ditugu
atal honetan. Horretarako, lehenik eta behin, kontratu sozialaren teorialariek ezarritako norbanako buru jabea eta kontratu heterosexuala aztertuko ditugu.
|
2023
|
|
Erronka horiekin lotuta ikasleekin egiten ditugun bi lanketa deskribatuko
|
ditugu
atal honetan: graduko bigarren mailan eskaintzen ditugun bi moduluri erreparatuko diegu horrenbestez.
|
|
Lanak itzuli ondoren, idazleek jatorrizkoak berrikusten dituzte eta bigarren bertsioak eragindako birsortze lana egiten dute? Galdera horien guztien eta beste batzuen erantzunak aurkituko
|
ditugu
atal honetako artikulu interesgarrietan. Horrez gain, zenbait euskal idazleren kasua aztertzen da, haietako bakoitzak hautu bat egiten baitu gai honi dagokionez.
|