Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2005
‎Gure sektorea garrantzitsua da, bai, baina gizarteak gure sektorea garrantzitsutzat jotzea ere nahi dugu. Gauza asko egin ditugu, eta badakigu gauzak nola egin, eta esperientzia ugari ditugu arlo horretan. Horregatik, akats handia izango litzateke etorkizunaz, ingurumenaz, estrategiez eta aukerez ez mintzatzea.
2008
‎maiz errepikatzearen errepikatzeaz aspertzerainoko topikoak erabiliz. Hala ere, azkenaldion poztasunez hartu ditugu arlo honetako lehen ikerketa sakonak ere; horien artean kokatu behar dira Juan Luis Goikoetxea eta Julen Maiaren tesiak, adibidez.
‎Eremu instituzionalean, batetik, ikastetxearen antolaketa eta, bestetik, harremanak ditugu arlo nagusi. Ikastetxearen antolaketari erreparatzen hasita, lehen begiratuan behintzat, badirudi erabilera formalerako esparrua dela eta, beraz, aldaera estandar bat erabili litzateke zeregin horietan.
2013
‎Azken 40 urteetan, zazpi hezkuntza lege izan ditugu, eta orain zortzigarrenaren mehatxua dugu gainean. Orain arte, ezin izan dugu euskal curriculum propioa gauzatu, baina EAEn arauen autonomia nahiz zirrikitu guztiak baliatuz, goi mailako hezkuntza gaitasunak garatu ditugu arlo guztietan. Halere, kezkatzekoa da, gobernu aldaketa bakoitzarekin, hezkuntza sistemaren ildoak aldatu nahi izatea, horrek ikasleengan suposatzen duenarekin.
2017
‎Parezkatzearen juramentua erreberrituko dute Irailaren 23an, larunbatarekin, Hazparne eta Azpeitiaren arteko parezkatzearen 30 urteburuaren ospatzerat goaz. 30 urte horietan bi herrien arteko hartu eman nasai eta aberatsak izan ditugu arlo desberdin askotan, izan kirol, kultur ala ikastetxetako haurrekin. Parezkatze hunen elkarteak gomitatzen zaituzte urteburu hunen ospatzean parte hartzera, adixkidetasun hunen indartzeko eta guri buruz etorriko diren Azpeitiarreri ongi etorri bero baten egiteko.
2019
‎Gure balorazioa oso ona da. Akordioak egiteko dugun gaitasunari esker, gauza handiak lortu ditugu arlo sozialean. Adibidez, geuk lortu dugu lorezaintzarako azpikontratatutako langileek lan baldintza hobeak izatea, eta, bizikidetzari dagokionez, Udalak aitortu du Loiuko familia batek, erakundeen aldetik inolako babesik jaso gabe, luzaro jasan duen sufrimendua.
‎Oriotarrok ahalegin handia egin dugu azken hamarkadetan euskararen egoera hobetzeko herrian, eta aurrerapen nabarmenak egin ditugu arlo desberdinetan: hezkuntzan, administrazioan, elkarteen egunerokoan, euskararen irakaskuntzan, tokiko komunikabideetan…
2020
‎Fiare da administrazio kontseiluan emakumeen proportzio handiena duen finantza erakundea, bertan emakumeak ia %31 direlarik, eta zenbaki absolutuetan Fiare eta Kutxabank daude buruan administrazio kontseiluetako emakumeen kopuruari dagokionez. Eremu pribatuko zenbait datu emango ditugu arlo publiko politikoan ematen diren patroiekin erlazionatu ahal izateko eta genero desorekari dimentsio estrukturala emateko.
‎Dena den, lehendakariak azpimarratu zuen Jaurlaritza hasia dela etorkizunerako lehen pausoak ematen, esate baterako, «normaltasunera itzultzeko plana» landuz: «Hezkuntza arloan, ikasturtearen amaiera antolatu eta hurrengo ikasturtea lantzen hasi behar dugu, eta, horrekin batera, datozen asteetan erabakiak hartuko ditugu arlo ekonomikoan eta sozialean». Horretarako, beste erakunde publikoekin elkarlanean jardutea «ezinbestekoa» dela iritzi zion:
2021
‎Gauza bera esan dezaket feminismoaz. Proposamen zehatz eta landuak jorratu behar ditugu arlo horietan aritzen diren taldeekin. Gainera, osasun krisi hau etorri aurretik Nafarroako Arartekoaren azken bi txostenek zioten herritarren arazo nagusia zela etxebizitza, eta pandemiaren ostean egoera larriagoa izango da.
2023
‎Harrera oso ona egin digute, batez ere herrian. Hala ere, zailtasunak eduki ditugu arlo teknikoan. Izan ere, euskara, hizkuntza nagusia, webgunean galdu zen; beraz, berriro sartu behar izan genuen.
‎Mekatronika goi mailako zikloa ere eskainiko dugu, industriara zuzendua. Erdi mailako zikloetan, aldiz, mekanizatua eta mantentze elektromekanikoa eskainiko ditugu arlo industrialari begira; baita behar bereziak dituzten pertsonentzako arreta zikloaere. Bi adar sortzen ditugu horrela erdi mailako zikloetatik goi mailako zikloetara doazenak.
‎Beste hainbat egitasmo ere jarri ditugu arlo honetatik martxan: Kultudaberria ekimenaren barruko emanaldiak, Kultura Kontseiluaren sorrera… Hau are garrantzitsuagoa izan da pandemia baten osteko egoera batean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia