2001
|
|
Alfonso Ussia jaunak (ez al da donostiarra?) ondoko artikuluan sartzen
|
dituen
hitzek ez zait iruditzen halako minik emango diotenik Pedro Muñozi. Euskaldun askori bai agian, burlagatik eta egiteko moduagatik.
|
2003
|
|
Baina zoko horiek itsas zabalaren ur geldiak dira eta itsas zabal hori gizarte eta hizkuntza erkidegoa da. Erkidego horrek badu bere kultur ingurua eta haurrari, garatzeko behar
|
dituen
hitzak, kontzeptuak, gako sozialak eta funtzionamendurako protokoloak eskaintzen dizkio.
|
2009
|
|
Euskara sarean edo sarea euskaraz. Konbinazio ezberdinak ematen
|
dituen
hitz parea. Bi hitz. Euskara eta sarea.
|
2015
|
|
Praktikan, gehiengoaren hizkuntza ezarri dute hizkuntza ofizial kantoi bakoitzean, Friburgo, Berna, Grisonia eta Valais kantoietan izan ezik, non ofizialtasun bikoitzeko araudia dagoen (Adriano Previtali, ‘Le plurilinguisme suisse entre droit et realite, Bulletin de Legislation, 2 zk., 2005, XXVI. or.). Hizkuntza egoera horietarako diglosia hitza erabiltzeak kontzeptuaren azalpen ahalmen oro birrintzea dakar, haren eremu epistemikoa neurrigabe puztu nahirik. Bereizte epistemikorako ahalmenean datza kontzeptuen indarra, eta hamaika errealitate ezberdin izendatzen omen
|
dituen
hitzak ezer gutxirako balio du. Halako nahas mahas kontzeptualak eraman ditu Emili Boix eta Fr. Xavier Vila soziolinguistak zera esatera:
|
2022
|
|
Beraien lorpen eta minak. Hitzaurrean jasotzen
|
dituen
hitzekin itxi nahi dugu Tractatus kritiko feminista ren aurkezpen historiko hau, gure aurreko (zein ondorengo) emakume filosofoei zor dizuegun omenaldirik onena delakoan:
|
|
Eta hori ‘hutsala’ baldin bada, baita xelebrea ere, munduko borondaterik onenarekin ere ezin baldin bazaio Eichmanni deabruzko sakontasunik egotzi, hala eta guztiz ere, ezin esan genezake gauza arrunta denik. Ezin da horren gauza arrunta izan heriotzaren aurrean dagoen gizon batek, areago, urkamendian dagoen gizon batek, bakar bakarrik bere bizitza osoan hiletetan entzun
|
dituen
hitzetan pentsatzeko gaitasuna izatea, eta bere heriotzaren errealitatea ‘hitz jaso’ horiek osorik ezkutatzea. Errealitatetik horren urruti egotea, buruarinkeria hori, kaltegarriagoa izan daiteke gizakiak, ausaz, berezkoak dituen sen gaizto guztiak batera hartuta baino, eta huraxe izan zen, hain zuzen ere, Jerusalemen eman zen irakasbidea.
|
|
Eta hori ‘hutsala, baldin bada, baita xelebrea ere, munduko borondaterik onenarekin ere ezin baldin bazaio Eichmanni deabruzko sakontasunik egotzi, hala eta guztiz ere, ezin esan genezake gauza arrunta denik. Ezin da horren gauza arrunta izan heriotzaren aurrean dagoen gizon batek, areago, urkamendian dagoen gizon batek, bakar bakarrik bere bizitza osoan hiletetan entzun
|
dituen
hitzetan pentsatzeko gaitasuna izatea, eta bere heriotzaren errealitatea ‘hitz jaso’ horiek osorik ezkutatzea. Errealitatetik horren urruti egotea, buruarinkeria hori, kaltegarriagoa izan daiteke giza naturak, ausaz, berezkoak dituen sen gaizto guztiak batera hartuta baino, eta huraxe izan zen, hain zuzen ere, Jerusalemen eman zen irakasbidea.
|