2003
|
|
Aurreko lerrokadan ezarritakoa gorabehera, barneratze neurriak ezarri bazaizkio jadanik hogeita hiru urte bete
|
dituen
gizabanakoari, edo, behin neurriok ezarri eta gero, horien betetzea ez bada bukatu gazteak adin hori lortzean, adingabeen epaileak Fiskaltzari entzungo dio, eta, lege honen 14 eta 51 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, neurri horiek espetxean betetzeko aginduko du, Espetxeen Lege Organiko Orokorrean agindutako erregimen arruntarekin bat etorriz.
|
2006
|
|
Testigantza publizitatearen ezaugarriak direla eta, hedabide batzuetan, bere egoera pertsonala ere erabiltzen du iritzi emaileak. Horrelakoetan, berak baimendu du berezko irudiaren erabilera hori, Konstituzioak babesten
|
dituen
gizabanakoaren irudiari buruzko eskubideetan oinarrituz (Espainiako Konstituzioaren 10 eta 18 artikuluak) (De la Cuesta, 2002: 163).
|
2009
|
|
Estatu kolpearen ostean, uztailaren 1ean, dekretu bat jarri zuen indarrean Legebiltzarrak. Neurri horrek Konstituzioaren 8 artikuluak jasotzen
|
dituen
gizabanakoaren askatasunak utzi zituen bertan behera. Ordutik, Honduras setio egoeran dago.
|
2010
|
|
gizabanakoak gaiaz duen aurretiko ezagutza, framing mota ezberdinak eta testuinguruko beste faktoreak. hortaz, komunikabideen framinga bera era ezberdinean ulertua izan daiteke, gizabanako bakoitzeko izaeraren arabera. interesagarria euskararen framingan sakontzeko, izan ere, hizkuntza, osagai askoko eta konplexutasun handiko egikaria da eta, besteak beste, dimentsio subjektiboa ere tartean du: gizabanakoen bizipenak, sentimenduak eta abar. adibidez, euskarari lotutako bizipen gogoangarriak izan
|
dituen
gizabanako batek eta, aldiz, eskarmentu etsigarriak izan dituen beste batek baliteke era ezberdinean hartzea eta barneratzea —edo errefusatzea— framingen eskutik jasotzen dituzten hautemateko eta irudikatzeko egiturak; muturreko adibideak jarriz, bere egin ditzake edo, ordea, arerioaren mezua arbuiagarritzat jo ditzake. ahaztu gabe, noski, hori guztia testuinguru jakin batean gertatzen ...
|
|
Euskarari lotutako bizipen gogoangarriak izan
|
dituen
gizabanako batek eta, aldiz, eskarmentu etsigarriak izan dituen beste batek baliteke era ezberdinean hartzea eta barneratzea edo errefusatzea framingen eskutik jasotzen dituzten hautemateko eta irudikatzeko egiturak; muturreko adibideak jarriz, bere egin ditzake edo, ordea, arerioaren mezua arbuiagarritzat jo ditzake.
|
2012
|
|
Minusbaliotasunak subjektuen jarduerarako gabeziak eta mugak, eta parte hartzeko murrizketak biltzen ditu. Gainera, osasun arazoak
|
dituen
gizabanakoaren, eta haren ingurune fisiko eta sozialaren arteko elkarreraginaren alderdi negatiboak ematen ditu aditzera. Egoera horretan, haurrak estresaren eta horretarako egokitzapenaren artean murgilduta daude.
|
|
Testigantza publizitatearen ezaugarriak direla-eta, hedabide batzuetan, bere egoera pertsonala ere erabiltzen du iritzi emaileak. Horrelakoetan, berak baimendu du berezko irudiaren erabilera hori, Konstituzioak babesten
|
dituen
gizabanakoaren irudiari buruzko eskubideetan oinarrituz (Espainiako Konstituzioaren 10 eta 18 artikuluak) (De la Cuesta, 2002: 163).
|
2013
|
|
Kaltetuak. Proiektuak nahita edota nahi gabe inplikatuko
|
dituen
gizabanakoak dira, kaltetuak gerta ditezkeenak edota proiektuaren eraginak sumatuko dituztenak.
|
|
Hori onartu behar dugun arren, katebegi horien arteko loturari uko egiten badiogu, ez dago argi zer irabazten den, katea apurtuz gero, arrazoimena bera ukatzen baitugu. Beste erreferentzia guztiak galdu
|
dituen
gizabanakoari erlijio bizipenak zentzua eman diezaiokeela planteatzeak eta, horrekin batera, giro afektibo hurbilean —arrazoimen kritikoa baztertuta— pertsonak bere gozamena lortu dezakeela defenditzeak, biek ala biek, oraingo statu quoa bermatzea ekar lezakete, nahiz eta postmodernitatearen intentzioak ez bilatu esplizituki gizartearen sistema sustatzea. Bide horretatik, erlijioaren funtzio ideologikoak, nahigabe, berriro agertzen dira.
|
2015
|
|
gizarte oro da gizabanako historiko mota jakin baten sorkuntza eta, aldi berean, gizarteak berak ekoizten ditu seriean tipo jakin horren araberako ale berriak —egoera aldatu arte, gizaki mota berri bat behar izan arte, noski— Gizartea forma bat da, ordena; forma edo ordena partikular eta singularra; gizabanakoa, bestetik, soziala den neurrian, gizartearen zati osagarri eta beharrezkoa. Modu argiagoan esanda, gizartea auto sorkuntza da, alde batetik, gizabanakoek gizarteak sortzen dituztelako beraien irudikariekin eta, bestetik, gizarteak ordena erreproduzitzera behartzen
|
dituen
gizabanakoak ekoizten dituelako.
|
|
Hipermodernitatean, horrezkero, gizabanako ale jakin bat ekoizten da nagusiki; malgutasuna eta aldakortasuna ezaugarri nagusi
|
dituen
gizabanako abstrakto eta orokor bat, edozein bat Agambenen hitzetan, ale bat, bizigabe bat. Gizabanako hipermodeno honek ez du identitaterik, ez du kontzeptu bakar batek ere determinatzen eta, horrexegatik, edozein izan daiteke, edozelako singulartasuna.
|
2017
|
|
Errituaren helburua argia da, beraz: sistemak beharrezkoak
|
dituen
gizabanako aleak ekoitzi behar ditu eskolak, errituaren bitartez heldu bilakarazi, hiritar on eta zintzoak, arazorik sortuko ez dituztenak sortzaileak edo sistema apurtzaileak errekuperatu eta sistemaren dinamikan integratu. Umetatik bezatu behar ditu eskolak, zeremonia eta ohiturak etengabe errepikatu, mantsotu eta heldu bilakatu daitezen, diseinatu den arrakasta ereduari men egin diezaioten.
|
2019
|
|
Pentsamendu errepublikarrean jabetza da askatasunaren baldintza materialak bermatuko lituzkeen bitartekoa. Jabetza litzateke inoren mende ez bizitzeko oinarri materialak eskaintzen dituen heldulekua, beharrizanak aseta
|
dituen
gizabanakoak ez lukeelako besteen menpe bizitzeko beharrik. Eta are gehiago, independentzia materiala lukeenak —gosea, lo egiteko lekua, segurtasun ekonomikoa eta abar— hirugarren pertsona bati loturik bizitzeko beharrizanik ez izateaz aparte, bere interesei, eta batez ere, arrazoiari jarraituz politikoki jarduteko baldintza materialak batuko lituzke.
|
2021
|
|
" Herritar iz. Herri edo estatu bateko biztanle edo kidea, bereziki betebeharrak eta eskubideak
|
dituen
gizabanakotzat hartua. Ik. hiritar."
|
|
Egungo eskola hipermodernoaren arazoa da eredu ilustratuari jarraitzen diola saltzen digula, ume eta nerabeak beren kabuz garatzen laguntzen duela, benetan ilusio bat gehiago baino ez denean; hau da, forma eta diskurtsoa aldatuta ere, egungo heziketa eredua (ezkutuko) doktrinamendua da, dudarik gabe. Paradigma berriaren eskutik, eskolak auto esplotazioaren bidez ekoizten
|
dituen
gizabanakoen optimizazioa bilatzen du; eta, bere helburua lortu ohi du gizabanakoek kanpo eraginik denik ere nabaritu barik, modu aske eta autonomoan beren buruak produzitzen dituztela sinesten duten bitartean. Bereziak, bereiziak, apartak eta artistak direla sinestarazten zaie maizegi, dena hasten dela beraiekin, historian paper garrantzitsua betetzera izan direla deituak, pentsatzen edo desiratzen duten guztia lortuko dutela, benetan dagokiena edo egokitu zaiena baino ez dutenean egiten.
|