2001
|
|
Horren guztiaren aurka aritu du aholkulariak. Ez dugu ahaztu beharikaslea ez dela aditua, eta askotan ez dakiela kontzienteki zer nahi duen, zer beharduen edo zergatik
|
egiten
dituen gauzak. Urteetan izandako ikas prozesuen inertziahor dago, eta horri ihes egitea oso lan nekeza da ikaslearentzat.
|
2004
|
|
Estemistak honako hau azpimarratzen du: justifikazioa subjektu horrekezagutzen ez
|
dituen
gauzen mende ere badago, haren errepresentazioetatik at dauden gauzetan. Gauza horick ezagutzca fidagarrilasunean oinarritzeak justifikatzen du, ezagutzekomodu honek egiazko usteen kopuru oso handia ematen baitu,
|
|
Baina, zer da internismoa? Auzi epistemologikoak pertsona baten ikuspuntu kognitiboaren barruan sortua eta maneiatua izan behar duela dio internismoak, eta pertsona horrek soilik ikuspuntu horretatik eskuragarri
|
dituen
gauzak har ditzakeela kontuan. Pcrtsonahorren usteak, beraz, harcntzat prest dauden gauzek justifikatzen dituzte, ez eskuraezindirenek.
|
2007
|
|
Urtea iraganik, haurra bere kabuz ibiltzen hasten da. Sentsazioen bidez, beregorputza ezagutuko du, bai eta inguruan
|
dituen
gauzak eta pertsonak ere. Ez dituelkarren artean nahastuko.
|
|
Ikertzaileak haurrari honako galdera hauek egingo dizkio: Saltzaileak nondikateratzen ditu saltzen
|
dituen
gauzak. Eta ba al dakizu zer egiten duen salgaiakagortzen zaizkionean?
|
|
Alabaina, hiru momentu horien erlazioa, zentzu komunak egiten duena baino kritikoago zulatzen hasi eta, behiala Platon aurkitu zen bezalatsu, jarraitzen dela gaur egun ere ematen du. Arazo nagusia da munduak (naturak) egiten ote
|
dituen
gauzak, hots, errealitatea, eta errealitateak pentsamendua; ala gauzak berak, pentsamenduak eginak ez ote diren (errealitatea pentsamenduaren eraikuntza); ala pentsamendua bera, eta errealitatea, hizkuntzak ez ote dituen egiten. Zein da elementuotan erabakigarria bata bestearen gainean?
|
|
Hori da hurrengo edozein hausnarketazko pentsamenduren aurretiko eta oinarria. Berau, baina, hausnarketazko pentsamendua («das reflexive Denken»), hizkuntza (ko pentsamendua joan den) baino harago doa, hizkuntzak pentsaturiko gauzak berriro pentsatuz, gauzak berak bermugatuz edo hizkuntzak pentsatuak ez
|
dituen
gauzen arteko harremanak bilatuz, horrela gauzen zedarriketa soilaz gaindiko haien jakintza bat antolatzeko1372 Jakintza hori ere hizkuntzan taxutzen eta ageriratzen da, baina hori jada «hizkera teknikoa» da, errudimentarioa izanik ere (zoologia, botanika, astrologia popularrak); eta berau, berriro, aurretikoa da hausnarketaren jarraipenerako. Baina, funtsezkoa da hori, hausnarketazko pentsamendua eta hizkera teknikoa, hots, «jakintza», unibertsalaren mailan mugitzen dira jada (potentzialki bederen), gauzen analisi objektibo unibertsalki kontrastagarriaren erantzunekoak direnaz bezainbatean.
|
2008
|
|
Haurrak hitz egiten al du aurrean ez
|
dituen
gauzei, panpinei edo jostailuei buruz, edo galdetzen al du ez dagoen baten bati buruz?
|
2009
|
|
Egoera honetan dator, Garzonen ekimena, Memoriaren Legearen filosofiatikaldenduta. Printzipioz pozgarria ikusten genuen, autoan bertan inoiz Espainiakobotere batek esan ez
|
dituen
gauzak esaten zituelako:
|
2010
|
|
– Zenbaitetan adinekoak egiten
|
dituen
gauzengatik lotsa sentitzen du.
|
2011
|
|
Pazienteak sarritan bere burua biktimatzat jotzen du eta salbamen fantasiak eragiten ditu terapeutarengan. Modu horretara, pazienteak portaera sexual desegokietara eraman dezake terapeuta, edo terapeuta beldurtu dezake eta egin nahi ez
|
dituen
gauzak egitera eraman.
|
2014
|
|
Erosle konpultsiboa derrigortua dago behar ez
|
dituen
gauzak modu oldarkorrean behin eta berriro erostera. Erosketa oldarkorrak emakumeen artean gizonen artean baino gehiagotan gertatzen dira.
|