Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 46

2003
‎Euskal Herriko egoerari dagokionez, berrikuntzak, gure ustetan, bat bainogehiago dira. Batetik, nazioarteko elkartasun erakundeen egiteko moduak zeingizarte mugimenduek euskal nazio auziaren inguruan erabiltzen duten diskurtsoaeraberritu dituen diskurtso global bati hasiera eman diola.
‎Erakundeen aurrekontuei, gainera, murrizketa eta muga garrantzitsuakezarriko zaizkie, gastu publikoa baldintzatuz. Horrez gain, sektore publikoarenesku hartzearen inefizientziak eta, aldiz, merkatua eta sektore pribatuaren onurakazpimarratzen dituen diskurtso orokorraren haritik, azpiegituren finantziazioan etakudeaketan parte hartze pribatua bideratzeko formulak nagusituko dira. Horrela, proiektu desberdinen arteko lehentasunak finkatzeko orduan finantza errentagarritasunak izugarrizko garrantzia izango du, bestelako helburu batzuk bigarren mailabatean utziz (adibidez, lurraldearen egituraketa orekatuagoa).
‎143)? egiten dituen diskurtsotik (diskurtso kultural eta identitarioa izanik, gizartearen paradigman aldaketa sakonak, erradikalak, planteatzen dituena) jasoko dituzte baliabide ideazionalak, mobilizatzeko gai diren ideia indartsuak, indar ideiak.
2007
‎Gramatika zaintzen ez duen hizlaria ez da arrakastatsua izango, hori badakigu. Gramatikaren arauak apurtzen dituen diskurtsoa berez izango da txarra eta eramanezina. Diskurtsoaren sustraia da gramatika, baina hura (diskurtsoa) harago doa, gramatikatik harago, hain zuzen ere.
2008
‎Nork bere ñabardura erantsiko dio irudi abstraktu horri, baina, aldeak alde, nekez aurkituko dugu izenaren araberako izanik. Nazio kulturalaren ezaugarriak zehazten ez dituen diskurtso abertzaleak, hortik abstrakzioaren kritika Iturriagaren aldetik, de facto, Euskal Herriaren izenean nazio menderatzailearen hizkuntzan ondutako kultura eta herria sartu nahi digu.
‎Joera orokorra halakoa bada ere, Flandesen Vlaams Blokek behartzen du diskurtso publiko etnikoari eustera, waloniarrekiko ezberdintasunak funtsezkotzat jotzen dituen diskurtsoa hain zuzen. Hainbestekoa da flandestar eta waloniarren arteko bereizketa, ezen ia ez baitago komunitateen arteko truke edo elkarrizketarik.
2010
‎Sarrazin debateak etengabe zapidun neskatxo berriak produzitzen dituzten horiexek (vs alemanak) ditu mintzagai. Halako adierazpen zoritxarrekoek, edo alemanek gene jakin bat dute, juduek eta euskaldunek bezala, ahotik ihes egiten diote Sarrazin jaunari; egiak, sasi egiak eta zentzugabekeriak ardura gabe nahasten dituen diskurtso demagogikoan barna. Bai alderdi sozialistatik, bai Banku Zentraletik bota nahi duten gizonak Alemania deuseztatzen ari da liburuan bildu ditu duela urtebete Lettre International aldizkariari emandako elkarrizketa batean formulatutako tesiak.
‎Badirudi gehiegitan hala dela. Ikusi besterik ez dago euskal kritikak Kureishiren Intimitatea liburua eta Mintegiren Sisifo maite minez liburua interpretatzerakoan sortu dituen diskurtsoak. Lehenak, familia ereduaren porrota edo gizon garaikidearen porrota irudikatzen omen ditu, gizarte arazoak; bigarrenak, aldiz, maitemina eta maitasuna irudikatzen omen.
‎...So SoziolinguiSTiKoa alde batera utziko dut iñaki larrañagak soziolinguistika aplikatuari egin dion ekarpena. ez garrantzirik ez duelako, sakontasun gehiago eskatzen duelako baizik; lan eskerga burutu baitu eta nik baino hobeto egin dezaketenak ere izan badirelako. iradokizuna egina da. azpimarratu nahi dut, ordea, esparru ideologikoan eta ideien lehian, iñakik teoria orokorraren baitan zabaldu dituen diskurtso soziolinguistikoak eta argudio sorta. etengabeko kezka eta ardura berezia izan ditu oinarrizko kontzeptu soziolinguistikoen definizioak zedarritzeko: ‘hizkuntz ukipena —hizkuntza borroka’, ‘hizkuntz ordezkatze prozesua’, ‘elebitasuna eta diglosia’, ‘hizkuntza berreskuratzeko— normalizatzeko prozesua’ eta abar. izan ere, kontzeptu horiek zuzen erabiltzea ezinbestekotzat jotzen ditu hizkuntz komunitate euskalduna berregiteko. euskararen kasuan, sarritan, huts eragiteko edo modu anbiguoan bederen erabiltzen baitira. iñakirentzat euskararen egoera ez da estatikoa eta ezin itzulizkoa, etengabeko eraldaketa prozesuan dagoena baizik, hizkuntz ukipenaren neurri berean. eta ‘elebitasun sozial egonkorra’ lortu ezinezko helburua da, asmo hori hizkuntza baten galeran interesatuta dauden ideologiek mantentzen dute, azkenean, hizkuntza batek bestea baztertzen duelako. denboran zehar, iñakik egindako esanetan eta idatzietan nabarmen agertzen da bere diskurtsoaren koherentzia eta mendetasunezko eredu soziolinguistikoa gainditzeko alternatiba. a) 1970eko diskurtsoa tolosako haurtzaindegia euskaraz izan zedin eta ez elebidun iñakiren informazioa eta aholkuak erabakigarriak izan ziren. garai hartan zenbaitek esaten zuten euskaraz heztea kaltegarri izan zitekeela eta ez genuela geure seme alaben etorkizuna arriskuan jartzeko eskubiderik. ez naiz gogoratzen ñabarduraz; bai ordea, guraso guztiak konbentzitu gintuela euskarazko haurtzaindegia hobestera eta gure seme alabek hezkuntza osoa euskaraz egin zezaten aldeko jarrera hartzera. haur euskaldun askeak, solidarioak, irekiak eta profesionalak hezi behar genituen, bizitzea tokatuko zitzaien gizarterako prestatuak, euskaraz bizitzeko euskal herri euskaldun batean. diskurtso hori aitzindaria zen garai hartako tolosan.
‎Are gehiago, nazioarte mailan globalizazioaren ondorioei buruzkobaikortasun diskurtso bat sustatu izan da. Gaur egun, 60ko hamarkadan gertatu bezala, hazkundearen onurak goraipatzen dituen diskurtso bat existitzen da eta horrekbirbanaketa neurriak hartzeko beharrik eza justifikatu nahi du. Gero eta desberdintasun handiagoak dituen mundu honen errealitatearen aurrean, Mendebaldekoherrialdeen ahaleginak merkatuaren funtzionamendua erraztu eta laguntza ofizialaren bitartez gauzak bere onera ekartzera mugatu dira.
2011
‎hiztun modura duten gaitasun orokorra eta lan egiten duten jakintza esparruaren baldintza pragmatiko berezien ezagutza. Baina, gainera, terminoen bereizgarria den nozio denominazio lotura gauzatu ahal izateko, ezinbestekoa da termino horiek erabiltzen dituen diskurtso komunitatearen barruko adostasuna» (Zabala eta Elordui, 2005: 17).
2012
‎Tolosako hilketen gaia bete betean sartu da Frantziako presidentetzarako hauteskunde kanpainan. Sarraskia atzerritarrak eta segurtasunik eza lotzen dituen diskurtsoa indartzeko erabili nahi du eskuinak, eta askatasunak murrizteko. Mohamed Merahen nolabaiteko garaipena ere bada, post mortem garaipena.
‎Le Penen diskurtso xenofoboa dirudi, Pastorren arabera Jose Antonio Pastor PSE EEren bozeramaileak gogor kritikatu ditu Basagoitik osasunaren eta immigrazioaren inguruan esandakoak eta Frantzian Jean Marie Le Penen diskurtso xenofoboaren antza handia duela esan du. Pastorren arabera, buruzagi popularrak pentsatu egin lituzke esaten dituen gauzak, izan ere, bere diskurtsoak Jean Marie Le Penek Frantzian egiten dituen diskurtso xenofoboen antza handia dute eta badakigu diskurtso horrek Frantziako eskuindarren artean izan duen eragina, Sarkozyren kasuan alegia, eta Basagoitiri berdina gertatzeko arriskua dago".
‎dela esan du, politikariak kargu publiko batean mantentzeagatik, edozer? egiteko prest dauden pertsonak bezala aurkezten dituen diskurtsoaren kontra. Halaber, politikan sinesgarritasuna izatera itzultzeko ekarpena izan dela ere azpimarratu du.
‎Baina ez sorburu testuaren idazlearekiko traizio gisa, itzulpenaren teoria modernoetan ulertzen den bezala, edota euskal literaturaren historiako itzulpenen hitzaurreetako etengabeko barkamen eskaera haiek iradokitzen zuten bezala. Traizioa, lehenik eta behin, itzulpenaren epistemologia modernoari egiten zaio, sorburu testuaren eta itzulpenaren arteko desberdintasunak akats, inperfekzio, huts edo arazo gisa hautematen dituen diskurtso atzerakoiari. Bigarrenik, traizioa modu positibo batean ulertzen da, aurreko obra bat, traizionatuz?
‎Beraz, berbaldi horrek arrakasta izan dezan, norentzakoaren interpretazioa berbalditik bertatik erregulatzen, bideratzen, gidatzen ahaleginduko da. Alde horretatik, argudiatzea norentzakoaren interpretazioa gidatu, bideratu eta aurre hartzeko esatariak berbaldian bertan aktibatzen dituen edo martxan jartzen dituen diskurtso estrategia multzoa litzateke. Diskurtso estrategia horien artean enuntziatu parentetikoak aztertuko ditugu.
‎Baina are gehiago, ez dago euskal filosofiarik eta pentsamendurik amaierako eta Errenazimentuko eraketa diskurtsiboa ulertu gabe; izan ere, euskal nazioaren eztabaida ez da momentu hartan zio politiko bat, baizik etafilosofia moderno europarra eratzen duten oinarriak itxuratzen eta era bereankuestionatzen dituen diskurtso filosofikoa. Euskal nazioaren eztabaidak oraindikere bere filosofikotasunean ulertu ez den filosofia modernoaren eta modernitatearensorkuntzan du lekune ardatz eta zentrala, filosofia modernoa eta modernitateapentsaraztera bortxatzen gaituen lekunea2.
‎GIren barnean, ingurumenaren defentsa eta segurtasunari buruzko hurbilketa berriak uztartzen dituen diskurtso globalista honen garapenak leihoa zabaldu dio indigenen herri segurtasunarentzat funtsezkoa den ingurumen osasunaren eta lurraldeen gaineko eskubideen defentsari. Gatazka giro honetatik urrunduz, GIk aitortu egiten du interes global bat dagoela, munduko gizaki eta nazio zein estatu guziak lotzen dituena.
‎Batetik, esango genuke hezkuntza sistemak ondo funtzionatzen duela. Hezkuntza sistemaren bertuteak nabarmentzen dituen diskurtso bat aurkitu dugu. Norberaren ibilbideak zerikusi handia du hezkuntza sistemaren balorazioarekin:
‎Zauriak hor gelditu dira. Terrorismoak geure berezko habitat bilakatzen omen dituen diskurtso erailtzailearen milaka tiniebla elikatu omen dituela Aramburuk eta, gehiago, barkazioa eskatzerakoan ere, tinieblen iluna guztiz ez argitzeaz aparte, euskararekin zerikusia duen ororen inguruko, aurreiritzi eta maledizentzia sortaren oihartzunik ez omen zaiola falta esan zion Anjel Lertxundik, solemnitatez eta erdararaz. Esango nuke Lertxundi adiskidearenari ere ezin diodala arrazoirik ukatu eta, berea, euskaraz emandako erantzun zibilizatuen lagin duina litzatekeela nire sintesiarekin sinesgarritasun galera apur bat nozitu dezakeen arren.
2014
‎Garai historiko jakin bakoitzak badu bere eredu baliagarri propioa, egia eta normaltasuna definitzen dituen diskurtso nagusi propioa, azken batean, egia oro komunitate jakin baten testuinguruan baino ezin baitaiteke izan. Hemen, horrezkero, unibertsal, uniforme eta komun hitzek berebiziko garrantzia hartzen dute.
2015
‎Subjektu politiko bakoitzak badu bere mugak marrazten dituen diskurtsoa. Muga horiek konfrontazioaren eremua zein den esango digute, gutarren eta besteen arteko konfrontazioa zer joko zelaitan eta zer arauen pean jokatuko den seinalatzen baitigute.
‎Nago hori baino gehiago behar dugula. Nago gure praktika berri eta berritzaile (edo zahar) horiek babestu, mimatu eta sendotuko dituen diskurtso propioa garatu ere garatu behar dugula. Horietarako zumitzak han eta hemen barrundatu ahal ditugu, eta, diskurtso berri hori egiteko eta jendarteratzeko, aurretik aipatutako elementuak ditugu, baina beste baterako utzi dut diskurtso berri horren formulazioa (edo, xumeago jokatuta, diskurtsoaren zirriborratze konpultsiboa).
‎Jende honen artean abertzaletasunak konnotazio negatiboa du: internazionalismo sozialista birrindu duen sentipen identitarioa da, hobea zen mundu bat hautsi zuen bulkada, oraintsu beren artean genozidioak eragin dituen diskurtsoa. Sentipen etnikoa:
2016
‎Tokatu zait askatasuna, berdintasuna eta justizia oinarri dituen diskurtsoarekin agerraldia egitea erakunde legegilean eta alderdi guztien onespena jasotzea, bakoitzak bere azpimarrarekin.
‎soilik haur pobreek lan eginen dute, eta ez besteek. Non dago orduan haurren eskubide unibertsalak aipatzen dituen diskurtsoa. Badira ikuspegi ahulak, ez direnak aski eztabaidatuak eta aztertuak izan.Alde onak ikusten dizkiozu. Ikuspegi askotan aitzinamendu adierazgarriak ekarri ditu.
‎«Agente publikoek beren lanean zuzenean edo zeharka eragindako urraketen biktimak» jaso behar ditu eskubideen urraketen memoriak, testuaren arabera. Aldiz, biktimak «parekatuko dituen diskurtsorik gabe» egitea eta «gatazka politiko batek eragindako bi bortizkeriaren arteko enfrentamendu gisa» aurkeztu gabe egitea agintzen du.EGIA EZAGUTARAZILegearen asmoa «bizikidetza normalizatzen eta iraganaren memoria kritikoa eraikitzen laguntzea» dela jasotzen du idatziak. Beraz, 1978 gertaerak ezagutarazi, artxibo publikoetan zaindu eta aitortza sustatzeko «neurri aktiboak» hartu ditu Jaurlaritzak.1978 BITARTEKO MUGAProiektuak 1978 eta 1999 urteen arteko urraketetara mugatzen du eragina; 1999tik aurrerako kasuak preskribatu ez direnez, ez ditu jaso, botere judizialarekin «interferentziarik ez sortzeko».ATZERAKO ERAGINA Legeak atzerako eragina izango du 1960 botere gehiegikerien biktimentzat.
‎jarrera sendorik gabeko diskurtsoak publizitate huts izateko arriskua dauka, eta jarrera sendoa markatutako printzipioei eustean datza. Erregistro diferenteak barne biltzen dituen diskurtso pluralari begira, azken boladan aipatu dira osagai interesgarri batzuk: bizikidetza, dibertsitatea, diferente izatearen balioa eta xarma?, justizia soziala, demokrazia linguistikoa, modernitatea, hiztunen ahalduntzea, eta beste hainbat.Biziberritzearen alde praktikoari dagokionez, benetako normalizazioa gauzatuko bada, gakoa neurri handi batean formulazio honetan dago:
‎Batetik, erabilera sustatzea: «Ezinbestekotzat jotzen dut hizkuntzaren erabilera eta norberaren herritartasuna lotzen dituen diskurtsoa. Euskaldunak garelako egiten dugula euskaraz, alegia, eta euskaraz egiten dugulako garela euskaldunak».
‎Traizioa zentzu positibo eta sortzailean ulertu behar da kasu horretan, Atxagarentzat itzulpenaren traizio hori funtsezkoa baita zerbait berriaren agerpenerako. Hala, Jakak azaltzen duenez, adiera horretan,, traizioa, lehenik eta behin, itzulpenaren epistemologia modernoari egiten zaio, sorburu testuaren eta itzulpenaren arteko desberdintasunak akats, inperfekzio, huts eta arazo gisa hautematen dituen diskurtso atzerakoiari? (Jaka, 2012, 223).
‎Kurtso bakoitzak programa orokor bat izango du, gertakari denak lotuko dituen diskurtso moduko bat. Nahiko irekia izan behar du ikasle bakoitzak garatuko duen programa espezifiko guztiak bere barnean hartzeko.
‎Borreroak baditu milaka aurpegi eta erasoak ere asko dira. Ezin dugu erasoak bortxaketa edo erailketa batekin soilik lotzen dituen diskurtsorik onartu. Egunerokoan jasaten ditugun irain, gutxiespen eta zapalkuntzak ezikusi bihurtzen dira horrela eta badakigu, izenik ez duenak itzalik ere ez.
2017
‎Euskaltzaleen Elkarteek zubigintza landu behar dute, ahalik eta sektore sozial gehienetara iritsiz eta herri eta eskualdeetako zoru komuna eta arnasgune politikoa eraikiz tokian tokiko administrazioekin eta herriko eragileekin. Bide horretan, darabilgun diskurtsoa egokitu egin behar dugu egoera berrira, sektore berriak barne hartuko dituen diskurtso aglutinatzaileagoa eraikiz elkarrekin, eta diskurtso horrekin koherenteak izango diren praktikak sustatuz. Azkenik, ziklo berri baterako, euskaltzale motibatu, aktibo eta eragileak behar ditugu, bizipozez eta antolatuta eragingo dutenak.
‎gaitasuna, erabilera eta iritzia (Martinez de luna, 2013) lanean, egileak euskarari buruzko iritzi joera nagusien sailkapen bat aurkeztu du, lau taldetan bereizitakoa: euskaltzaletasuna, mesfidantza, onarpen pasiboa eta abantaila soziala. ildo honetan ere, Jausorok hiru posizio sozio ideologiko bereizi ditu eaen. euskararen aldeko diskurtso abertzalea duena, ez axolazko diskurtsoa eta ukoaren diskurtsoa. hemendik abiatuta, honakoak dira iztuetak (2016) bereizi dituen diskurtsoak:
‎Hor dago gakoa: norako bidean sartzen gara, zein dinamika eragiten da egiaz, berbalki behintzat euskara eta abertzaletasuna bigarrentiartzen, atzenarazten dituen diskurtsoarekin?
2018
‎Tolosako hilketen gaia bete betean sartu da Frantziako presidentetzarako hauteskunde kanpainan. Sarraskia atzerritarrak eta segurtasunik eza lotzen dituen diskurtsoa indartzeko erabili nahi du eskuinak, eta askatasunak murrizteko. Mohamed Merahen nolabaiteko garaipena ere bada, post mortem garaipena.
‎alde batean, kanpoko genitalak, ugalketaren interesen alde? sexuaren zeinu ziurtzat jotzen dituen diskurtso kulturala dauka; bestean, berriz, printzipio maskulinoa aktibotzat eta kausa bakartzat, autogenetikotzat ez esatearren, ezarri nahi duen diskurtsoa.
2019
‎Vygotskyren (1996) teoriaren arabera, garapen kognitiboa elkarrekintza sozialetan gertatzen da. Zehazkiago, ikasleak, sortzen dituen diskurtsoei esker ikasten du. Ikasketaren ardatz diren diskurtsook ezaugarri jakinak bete behar dituzte, besteak beste:
‎Diskurtso feministek bortxaketaren kultura eta hura babesten dutenak (erasotzaile, epai, etab.) salatuko dituzte. Bestalde, bortxaketaren kultura eta mitoak bultzatuko dituen diskurtso sexista ere agertzea espero da, bereziki biktimaren erruduntasuna argudiatuaz, antzeko beste kasuetan gertatu den erara. Bi diskurtsoetan traolen erabilera indartsua egitea espero da Twitterren zabalkundean esanahi bereziki garrantzitsua hartu duten lanabesak baitira traolak.
2021
‎Euskal etnizitatea ente objektibo, reifikatu eta museifikatu gisa aurkezten duen ikuspegi esentzialista baten aurrean gaude[...] Euskal kulturak inguruko herriekiko dituen desberdintasunak azpimarratzen ditu euskal nazionalismotik gertu dagoen narratiba horrek, euskal historia eta kultura Espainiaren barne hartzen dituen diskurtso estatalarekin kontraesanean. (Euba, 2016:
‎" Egoera argitu behar da adierazpen sintomatikoaren analisiaren bitartez, zeini esker, egia hori gertakizun fundatzailearekiko —Euskadi Ta Askatasunarekiko— leialtasun subjektiboaren garapenean sortzen doan. Jokatzaileak analizatzen dituen diskurtso sintomek, natura politikoa dutenez erreferente kolektiboa dute. Euskal Herri Langilea deritzona (EHL) —Euskal Herriaren askapen nazional zein sozialaren funtsezko irudia, ordezkaezin sozial baten designazio generiko kolektibo desberdinen bitartez agertzen da historikoki.
2022
‎Batetik, enkajatzeko zailtasuna dago. Eta, bestetik, sinisten dituen diskurtsoak daude. Nik uste dut, adibidez, feminista sentitzen dela, baina zer zailtasun daude feminismoak lekurik ez duen espazioetan funtzionatu behar baduzu, eta bakarrik, ez duzunean kolektibo bat atzean?
‎Eta bi izango dira aurpegiratu dituzten erronka nagusiak: batetik, etsipenaren aurkako eta itxaropenaren aldeko borroka; eta, bestetik, ultraeskuinak zabaltzen dituen diskurtsoei lehia politikoa eta kulturala. Sinplea dirudi, baina hasi berria den kurtso politikoan jada luzatu diren zenbait argudio entzunda, nabari da bi eginbehar horietan ezkerra dagokion mailan ez egotearen arriskua dagoela.
‎Lehendakariak bere agintaldian eman dituen diskurtsorik garrantzitsuenak aztertuta —politika orokorreko eztabaidetakoak eta inbestidura saioetakoak— atera ditu BERRIAko kazetariak goiko ondorio horiek. Bururatzen zait balegokeela beste azterketa lerro bat ere lehendakariaren gainerako agerpen eta hitzaldiak kontuan hartuta:
‎Xede horrekin, estatuek jardunbide eta diskurtso zehatzak erabiltzen dituzte. Estatuaren izaeraren arabera, erabilitako jardunbideak leunagoak edo zorrotzagoak izan daitezke, eta ekintza horiek legitimatzen dituen diskurtsoari etengabe edo noizbehinka heldu ahal zaio. Batez ere, erregimen demokratikoei komeni zaie erabilitako indarkeria politikoaren legitimazioari arreta eskaintzea (Weber, d. g.; Vezina, 2014) 1, eta, are gehiago, erregimen hori trantsizio prozesuan badago —erregimen diktatorialetik demokratikora— Angeles Gonzalez Fernandez (2019:
‎Ikuspegi politikoan barneratzeko lehen pausoa gertatutakoa kontzeptu politikoen bidez kontzeptualizatzea da; Celia ek (2008) azaldu duen eran, kontzeptualizatzea politizatzea baita. Abusua politizatu ahal izateko, beharrezkoa da indarkeria guk geuk izendatzea eta esanahi kolektiboak ekoitzi dituen diskurtso soziopolitiko batera jotzeko ahalmena izatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia