2000
|
|
Nire iritziz, jite horrek aukera ematen digu, filosofikoki (baina ez nahitaezpolitikoki) gure alternatiba soziopolitikoaren eztabaida eternalari indar berria emateko. Beraz, hurrengo puntuetan, gure herriak
|
dituen
behar eta gogoetatik abiatuta, konstituzionalismoaren ereduak eskaintzen dizkigun aukerak azaltzen saiatukogara. Horretarako, ezinbestean, askatasunaren kuestioa eta politikagintzaren kontzepzio konkretua zehaztu behar ditugu.
|
|
kultur heterogeneitatea. Gizartearen kultur homogeneitatea nahitaezkotzat jotzen da modernizatze prozesuak
|
dituen
beharrei erantzuteko. Baina zein testuingurutan bultzatu litzateke homogeneizatze hori?
|
2001
|
|
Ikus dezakezuenez, edukia zehazteko aukera asko dugu. Hauek guztiakegokiro lantzeak euskal hiztun batek
|
dituen
behar komunikatiboak asetzea dakar, zalantzarik gabe.
|
2002
|
|
Gizarteak planteatzen
|
dituen
beharrei erantzun egokia ematea da une honetanunibertsitateen erronka garrantzitsu bat. Euskararen arloan batik bat, unibertsitateetara hurbiltzen diren ikasleetatik ikasketak euskaraz egiteko prestatuta daudenikasleen portzentajea gero eta handiagoa da.
|
|
– Beraz, irtenbidea ez da etorriko egitura bera euskalduntzetik, euskarak dituen ahalmenak (irakasleak, ikasleak, ezagutzametatua, etab.) eta euskal gizarteak
|
dituen
beharrak uztarturik, garapen bide propioan abiatzetik baizik. Hots, curriculum, ikasle kopuru, irakasleria eta baliabide material propioak garatuz.
|
|
– Ikasleak
|
dituen
beharren araberako ikas prozesua mesedetzen du: azterketen prestaketa, idazmena, mintza saioak, arlo jakinen indartzea...
|
|
– Ikasleak
|
dituen
beharren araberako ikas prozesua mesedetzen du: azterketen prestaketa, idazmena, arlo jakinen indartzea...
|
2005
|
|
IHPk efikazia lortzeko ikastetxearen egoera zehatzak
|
dituen
beharrei erantzungo die. Tresna erreala eta zehatza da.
|
2006
|
|
805). Kritikatu egin da, nire ustez arrazoiarekin, haurraelikatzeko baimenak ez dituela kontuan hartu erditze multipleak familiarengansortzen
|
dituen
beharrak (Merino, 2003: 46).
|
2007
|
|
Eragin positibo horiez gain, aitona amonek eragin kaltegarria ere izandezakete; besteak beste, bilobak gaizki hezten eta gehiegi mimatzen badituzte.Kontua da aitona amonek gurasoek ematen dutena eman dezaketela, bainaheziketak ezartzen
|
dituen
beharrik gabe. Horrenbestez, askotan aitona amonekbilobei nahi duten guztia ematen diete, eta ez diete inongo araurik ezartzen, ondorioak ondorio (Rico, Serra eta Viguer, 2001).
|
2010
|
|
– Gaixoak
|
dituen
beharrei erantzutea.
|
|
Jakina da ekonomiaren garapenbideak zein ereduak eta teknologiak bat egin dutena kapitalismoaren ibilbidekourratsetan. Garai bakoitzeko paradigma teknologikoak eredu ekonomikoa zedarrituohi du, ekonomiaren hazkundearen erritmoetan eragin baitu, puntako adar produktiboak hezurmamitu dituelako, etab. Ostera ere, garapen ereduak
|
dituen
beharren araberakoa izan ohi da hedapen teknologikoa eta ekonomiaren agindupekoberrikuntzak bultzatu dituzte eta kapitalaren metaketa lagunduko duten aplikazioteknologikoak bideratu. Lotura horrek liburu honen xedeaz harago doan teknologien neutraltasunaren inguruko eztabaida mahaigaineratzen du.
|
2015
|
|
Hau modu egokianplanteatzearren, urtero moduluaren diseinuaren ebaluazio bat burutzen da eta aurreko urtekotikabiatuz, aurten ere moduluaren birdiseinua martxan da, horrela 2014/ 2015 ikasturte honetan landu nahiditugun konpetentziak ondo finkatuta utziz. Birdiseinu sistema honek modulua beti egungo egoerakeskatzen
|
dituen
beharrei eguneratua egongo dela bermatzen du.
|