Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2000
‎Nire iritziz, jite horrek aukera ematen digu, filosofikoki (baina ez nahitaezpolitikoki) gure alternatiba soziopolitikoaren eztabaida eternalari indar berria emateko. Beraz, hurrengo puntuetan, gure herriak dituen behar eta gogoetatik abiatuta, konstituzionalismoaren ereduak eskaintzen dizkigun aukerak azaltzen saiatukogara. Horretarako, ezinbestean, askatasunaren kuestioa eta politikagintzaren kontzepzio konkretua zehaztu behar ditugu.
‎kultur heterogeneitatea. Gizartearen kultur homogeneitatea nahitaezkotzat jotzen da modernizatze prozesuak dituen beharrei erantzuteko. Baina zein testuingurutan bultzatu litzateke homogeneizatze hori?
2001
‎Ikus dezakezuenez, edukia zehazteko aukera asko dugu. Hauek guztiakegokiro lantzeak euskal hiztun batek dituen behar komunikatiboak asetzea dakar, zalantzarik gabe.
2002
‎Gizarteak planteatzen dituen beharrei erantzun egokia ematea da une honetanunibertsitateen erronka garrantzitsu bat. Euskararen arloan batik bat, unibertsitateetara hurbiltzen diren ikasleetatik ikasketak euskaraz egiteko prestatuta daudenikasleen portzentajea gero eta handiagoa da.
‎– Beraz, irtenbidea ez da etorriko egitura bera euskalduntzetik, euskarak dituen ahalmenak (irakasleak, ikasleak, ezagutzametatua, etab.) eta euskal gizarteak dituen beharrak uztarturik, garapen bide propioan abiatzetik baizik. Hots, curriculum, ikasle kopuru, irakasleria eta baliabide material propioak garatuz.
‎– Ikasleak dituen beharren araberako ikas prozesua mesedetzen du: azterketen prestaketa, idazmena, mintza saioak, arlo jakinen indartzea...
‎– Ikasleak dituen beharren araberako ikas prozesua mesedetzen du: azterketen prestaketa, idazmena, arlo jakinen indartzea...
2005
‎IHPk efikazia lortzeko ikastetxearen egoera zehatzak dituen beharrei erantzungo die. Tresna erreala eta zehatza da.
2006
‎805). Kritikatu egin da, nire ustez arrazoiarekin, haurraelikatzeko baimenak ez dituela kontuan hartu erditze multipleak familiarengansortzen dituen beharrak (Merino, 2003: 46).
2007
‎Eragin positibo horiez gain, aitona amonek eragin kaltegarria ere izandezakete; besteak beste, bilobak gaizki hezten eta gehiegi mimatzen badituzte.Kontua da aitona amonek gurasoek ematen dutena eman dezaketela, bainaheziketak ezartzen dituen beharrik gabe. Horrenbestez, askotan aitona amonekbilobei nahi duten guztia ematen diete, eta ez diete inongo araurik ezartzen, ondorioak ondorio (Rico, Serra eta Viguer, 2001).
2010
‎– Gaixoak dituen beharrei erantzutea.
‎Jakina da ekonomiaren garapenbideak zein ereduak eta teknologiak bat egin dutena kapitalismoaren ibilbidekourratsetan. Garai bakoitzeko paradigma teknologikoak eredu ekonomikoa zedarrituohi du, ekonomiaren hazkundearen erritmoetan eragin baitu, puntako adar produktiboak hezurmamitu dituelako, etab. Ostera ere, garapen ereduak dituen beharren araberakoa izan ohi da hedapen teknologikoa eta ekonomiaren agindupekoberrikuntzak bultzatu dituzte eta kapitalaren metaketa lagunduko duten aplikazioteknologikoak bideratu. Lotura horrek liburu honen xedeaz harago doan teknologien neutraltasunaren inguruko eztabaida mahaigaineratzen du.
2015
‎Hau modu egokianplanteatzearren, urtero moduluaren diseinuaren ebaluazio bat burutzen da eta aurreko urtekotikabiatuz, aurten ere moduluaren birdiseinua martxan da, horrela 2014/ 2015 ikasturte honetan landu nahiditugun konpetentziak ondo finkatuta utziz. Birdiseinu sistema honek modulua beti egungo egoerakeskatzen dituen beharrei eguneratua egongo dela bermatzen du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia