2010
|
|
Marko beregain horrek estilo bat ezarian uzte du, berezkoa eta unibertsalena lotzen diren eremuan, kultura balio hautatuetan, komunitate osoak balioztatu egin ohi duena,
|
dituen
balioen oinarrian, estimuan, onespenean, begirunean, atzemangarria baita. Balio oinarri horiek marko estetikoaren euskarriak dira, zeinek erakusten baitute ahozkotasunean itsatsiriko oroimen muinak azpikontzientzia kolektiboan ondo txertatutako balioak direla.
|
|
Txapelduna, esparru horretan eragiten duten lotura harremanen elkarrekikotasun eta eraginaren hitzarmen psiko sozio-kulturalaren ondoriozkoa da, berau itun modura berrindartzen duelarik komunitatearen begietan irudikatua, onarpenaren prozesu sozialak eransten dion legitimazioaren agerbide. Harreman esparru horretan ordezkatzen
|
dituen
balio eta kapital kulturala, haintzat hartuak izateko eraginak ditu, komunitateak aintzatetsi eta ordezkatzen duen onespenean. Horrek sustraitzen du eragile izateko eta eragiteko ahalmena, norberaren erabakien gidaritza eta ahalegina subjektu eraberrituaren jarrera sortzailetik sortu eta elikatuz.
|
|
Izan ere, kolektiboarentzat duen garrantzia ez da nolanahikoa, txapelak eragile kultural esanguratsuaren balioa erantsiko baitio gizarte maila zabalagoan. Eragile kultural horren garrantzia atzemangarria da harreman esparru zabalagoan, baita komunitatearekiko ordezkatzen
|
dituen
balio oinarrietan ere. Txapeldun kontsakratuak, bere osoan, ikonoaren izaera metaforiko iragankorra bereganatzen duela esan liteke, une batez bada ere, izaera liminalaren ezaugarrien baitaratzaile, balio horiek errealitatea adierazteko duen sintesi gaitasunean kondentsatzen baititu:
|
2012
|
|
2010 urtearen amaieran, erakundearen 10 urteurrenaren bueltan egindako hausnarketa prozesuaren ondoren, Goiena Komunikazio Taldeak erabaki zuen hobeto kudeatzea Goiena markak atxikita
|
dituen
balioak eta deliberatu zuen bazterreratzea ordura arte erabilitako mantxeta eta izen desberdin guztiak, esaterako, Goienkaria, Asteleheneko Goienkaria edo GOITB, eta ematea izen bera taldeko komunikabide guztiei:
|
2013
|
|
Ezeren gainetik, Jainkoaren heriotzak mundu supra sentikorrak bere indar guztiak galdu dituela esan nahi du, oinarritzat
|
dituen
balio gorenak suntsituak izan direla inguruan zuen metafisikak bere garrantzi guztia galdu duelarik. Ondorioz, heriotzak desertuaren etorreraren berri ere ematen digu nahitaez.
|
|
Eredu tradizionalak adostasun itxura batean erabatekoa du oinarri hiltzeko prozesuari dagokionez. Bete beharreko jarraibide edo urrats orokorrak dira nagusi, erregulartasun eta ortodoxia kulturalaren erakusgarri diren jarraibideak denak ere, sotilki ageri direnak, eta gizarteak formalki onartzen
|
dituen
balioak indartzera datozen zigoreta preskripzio sistema baten gisa ulertu behar direnak.
|
2017
|
|
Beste tesi batek egoera traumatikoak hartzen ditu Artearen eta artistaren bitartekari moduan, horretarako Louis Bourgeoisen eskulturatik Artera eginiko hurbilpenekin. Arteak artistaren eta haren bizitzako esperientzia psikologiko mingarrien artean bitartekari bezala
|
dituen
balioak goraipatzen ditu, «trauma» terminoaren oinarri teorikoetan zedarrituz zenbait autoreren ikasketetatik hasita. Bigarren partean L. Bourgeois artistak traumatikotzat zituen bizipenetatik haren eskultura lanaren sailkapen eta klasifikazio morfologiko kronologikoa proposatzen da, artistaren jarrera, prozedura material eta adierei so, haren garapenean ezinbestekoak izan diren kontzeptuzko kategoriak argituz.
|
|
Inklusio prozesuak oinarrizko printzipioen erlazioa eta defendatzen
|
dituen
balioak azaltzen ditu, pertsona guztiak komunitatearen parte izan daitezen. Arnaizek (1997), inklusioa, bizikidetza eta ikasketa talde batean, guztientzako onuragarria dela onartzen du.
|
2021
|
|
1 Merkatu kapitalistak
|
dituen
balioetatik urruntzen den merkatua litzateke. Ekitatean, gardentasunean, demokrazian, elkartasunean, parte hartzean, ingurumen iraunkortasunean, gizarteratzean eta abar oinarrituta.
|
|
Mance k (2008) esaten duenez, ez da beharrezkoa sektore publikoaren laguntza lankidetza sare solidarioak garatzeko; eta sareko barne erresilientzia eta birsorkuntza gaitasuna azpimarratzen du, kanpotik erator daitezkeen laguntza ezberdinen beharrean ez egoteko. Hots, sareak berezkoak
|
dituen
balio eta jokabideekin —elkartasunarekin, elkarlanarekin eta kontsumo solidarioarekin, alegia— nahikoa dela lankidetza sare solidario bat hazi eta sendotzeko. Aldiz, merkatu sozialen inguruko azterketak egin dituzten beste autoreek sektore publikoaren laguntza eta elkarlana aldarrikatu izan dute, batez ere kontratazio publiko arduratsuaren ildotik (Lesmes eta Alvarez de Eulate, 2014, REAS Euskadi, 2016; Askunze eta Dez, 2019).
|