Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2015
‎Badugu gizakiok aldarrikatzen dugunaren justu kontrakoa egiteko joran bortitz bat, eta ikasturtea joan ikasturtea etorri zintzotasunaren aldeko gogoeta filosofikoak errepikatu beharrak ondorio harrigarriak ditu: Etika irakasle dabil Tuteran Otano presidente ohi lapurra (bizkartzainak ikasgelako atean gelditzen zaizkio eskolak iraun bitartean); bestalde, Hontang Baionako fiskal estuak, deontologia kongresu batean hitzaldi sutsu bat egin ondoren mundu berriak eskatzen dituen balio moralen alde, kongresukide bati banku txartela ebatsi eta putetxe garesti batean hustu zuen. Ematen du mintzamolde morala ez baduzu Hontangen antzera konpentsatzen ikasleak errazkiago irteten zaizkizula terrorista.
2016
‎(km) erlazionatzen dituen balio taula.
‎c) Egin ezazu igarotako denbora (min) eta egindako distantzia (km) erlazionatzen dituen balio taula.
2017
‎Emakumearen kirol jarduerak, jardun politiko eta intelektualak, beste emakume batzuenganako agerturiko desira,, protesta gizonkarak? balira bezala interpretatzen dira; ez dira aintzat hartzen emakumeak, bere mugak gaindituz, bere egin nahi dituen balioak eta, horrenbestez, jarrera subjektibo baten aukera aizuna hautatzen duela irizten da, jakina. Interpretazio sistema horrek oinarri duen gaizki ulertu nagusia da onartzea emakumezkoa den gizaki batentzat naturala dela emakume eme bihurtzea:
2018
‎Ilustrazio garaiak (eta kontratu sozialaren teorialariek) ahuldu egin dute anaitasuna, eta, orain, estatu modernoan, ia erabat galduta dago. Anaitasunak berak ere bultzatu du bere gainbehera;, jorratzen dituen balioek, azkenean, anaitasun unibertsalaren ideia iradoki ohi dute?, baina anaiarte unibertsal hori abstrakzio hutsal bat besterik ez da, gizonak galduta uzten dituena, identitaterik eta babesik gabe. Dena dela, McWilliamsek itxaropena du anaitasuna berriz ezarriko dela agian, lehengo zentzuan:
‎Txetxuren defentsak, esaterako, heziketa hark emakume zurrun, burgoi eta despotikoa, maitasun eskuzabalaz ezer ez zekiena agerrarazi nahi izan zuen. Akusazioak, ordea, emakume eredugarria, maila gorenekoa, ekiten zion orotan arrakastatsua izatera ohitua, arlo guztietan kudeatzaile ona, ondo, orekaz eta ordenaz bizitzeko hezia, amaren ereduari esker emakume burujabea, ekonomikoki independentea izateko kontzientziatua, ahizparekin zuen harreman estuaren bidez emakumeen arteko elkartasunera ohitua, gizarteak preziatzen dituen balioetan irmoa marraztu zuen.
2019
‎Maizago aurkitzen ditugu gehiegi goraipaturiko espartar hura bezalakoak: pozik kondenatzen zuen semetxoa loria edo heriotza biltzera; semeak zera egin behar du lur honetan, amaren existentzia justifikatu, bien probetxurako onartuz amak berak errespetatzen dituen balioak. Amak exijitzen du bere idealaren araberakoak izan daitezela seme jainkoaren proiektuak, eta arrakasta segurtatua izan dezatela.
‎Gurasoek seme alabekin duten harremanak, hala nola ezkontideen artekoak, libreki desiratua izan behar luke. Gainera, ez da egia haurra bitarteko paregabe bat dela emakumeak bere burua mamitzeko; askotan esaten da emakume bat,, haurrik izan ez badu?, pinpirina dela, edo maitabera, edo lesbiana, edo anbiziotsua; haurraren ordezkoak omen dira haren bizitza sexuala, haren helburuak, beretzat nahi dituen balioak. Egiaz, jatorrizko zehaztugabetasun bat dago:
‎Dotoretasuna morrontza bat da; ematen dituen balioak ordaindu egiten dira; hain garesti ordaindu ere, non batzuetan saltoki handi bateko zaintzaileak andere dotore bat edo aktore bat harrapatzen baitu perfumeak, zetazko galtzerdiak, barruko arropa lapurtu nahian. Ondo janzteko, emakume asko prostituitu egiten dira, edo, laguntza eskatu?; arropak agintzen du haren diru beharretan.
‎Erresistentzia horrek gaitasuna ken diezaioke bera baino argiagoa den senar bati ulertzeko, edo, kontrara, seriotasun maskulinoaren gainetik goratuko du, Stendhalen eta Ibsenen emakumezko pertsonaiei gertatzen zaien bezala. Batzuetan, emakumea berariaz lotzen zaie bere ez dituen balio batzuei, gizonarenganako etsaitasunez, sexualki desilusionatu duelako, edo, bestela, mendean hartzen duelako eta berak mendekua hartu nahi diolako horregatik?; senarrari huts eginarazteko, sostengu gisa hartzen du amaren autoritatea, aitarena, anaia batena,, gehiago, dela iruditzen zaion gizonezko batena, aitor entzulearena, ahizpa batena.
‎amodioa probatu ez duenez, ez daki hari antzematen, eta amore ematen du gogor egin gabe; esan liteke ilunpetan bizi izan denez ez duela tresnarik pasioaren argi dirdaitsutik babesteko; onartu egiten du pasioa, itsuturik, Jainkoaren kontrakoa izan nahiz infernuaren kontrakoa izan; su hori moteltzen denean, berriz erortzen da senarrek eta apaizek gobernaturiko ilunpeetan; ez du konfiantzarik bere iritzi propioekin, baina ebidentziak lur jota uzten du; Julienekin berriz elkartzen denean, arima ematen dio ostera; kontzientziako harrek eta konfesoreak eginarazten dion gutunak modua ematen dute neurtzeko zenbat bide korritu behar lukeen arima suhar eta egiati horrek gizarteak ezartzen dion presondegitik atera eta zorionaren zerura iristeko. Clélia gehiago jabetzen da gatazka horretaz; duda egiten du zer aukeratu, aitarenganako leialtasuna ala bere erruki maitemindua; argudio bila dabil; Stendhali are liluragarriago iruditzen zaio berak defendatzen dituen balioen garaipena, zibilizazio hipokrita baten biktimek porrot bat dela sentitzen duten heinean; txit gogoko du ikustea nola haiek azerikeria eta fede txarra erabiltzen dituzten pasioaren eta zorionaren egia nagusitu dadin sinesten dituzten gezurren gainetik: Madame de Rênalek Ama Birjinari agintzen dionean ez duela berriro ikusiko Julien, eta bi urtez haren musuak eta besarkadak onartzen dituenean baina begiak itxita edukitzeko baldintzapean, orduan, Madame de Rênal irrigarria eta hunkigarria da aldi berean.
2020
‎Funtzioetan eta modelo operatiboan benetan beharrezkoak diren funtzioak gardentasunez artikulatzea eta egoera honetan gauden bitartean zertan lanean ari garen garbi eduki behar dugula; eta, are garrantzitsuagoa dena, zertan ez garen arituko garbi eduki behar dugu enpresako maila guztietan, monitorizazio zehatzekin. Oinarri sendoen errepikapenak dituen balioaren sinestun izan naiz beti, eta orain inoiz baino gehiago ikusten dut horren beharra.
‎Euskalgintzak, euskararen herri mugimenduak, orain arte bere egin izan dituen balioak zein izan diren ere berrikusi ditugu gizarte eredu berrian gure tokia egiteko eta gure aldarriak txertatzeko.
2021
‎Dora Salazar eta Carmelo Ortiz de Elguea ez beste guztiekin euskaraz egin dira elkarrizketak, eta berauetan lau bide nagusi jorratu dira: artistak lengoaia modalitatearen inguruan egindako aukeraketa, Ni-tik Gu rako iraganbidea, obraren euskal nazioarteko unibertsal izaera, eta sortzaileak aukeratutako arte modalitate edo lengoaiaren bidez transmititzen dituen balioak.
‎Zeintzuk dira euskal zinemagintzak jasotzen edota transmititzen dituen balioak?
‎Irudikapenak egitetik harago, komunitate bat bestelako tresna edo praktikek ere ontzen eta egituratzen dute. Komunitate horrek partekatzen dituen balioak biziz, adibidez. Balio horien transmisioa ezinbestekoa da Eduardo Apodakak aipatzen duen sentiera eta zentzuari jarraipena emateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia