2000
|
|
egunkarietan agertzen diren artikuluakzein eremuri loturik dauden, beti ere Euskal Herriarekin zerikusia duten artikuluenartean. Horrela, ikus dezakegunez, SUD OUEST egunkariak euskal errealitateaz argitaratzen
|
dituen
albiste ia guztiak (%93, 3) Ipar Euskal Herriarekin soilik dute zerikusia, eta ez Hegoaldearekin. Era berean, oro har Euskal Herriaz ari direnean, Hegoaldekoegunkariek ia ahaztuta dauzkate Iparraldeko herrialdeak.
|
|
Frantzia, oro har, beste edozein estatu bezala tratatzen da, Euskal Herrianinolako presentziarik ez balu bezala. Hurrengo lerroetan ikusiko dugunez, alabaina, EUSKALDUNON EGUNKARIAk Frantziari buruz argitaratzen
|
dituen
albisteetan, oro har, Espainiari buruzkoetan sumatu dugun joera bera antzematen da: hots, ekonomiatik birsortzen da Euskal Herriaren eta Frantziaren arteko lotura hori, nagusiki.
|
2011
|
|
«Parte hartu». Atal horreklehiaketetara, blogetara, Aupatu ra (EITBk 2007an martxan jarritako webguneada, erabiltzaileak Interneten topatzen
|
dituen
albiste interesgarrienak bidalita etabozkatuta parte hartzen du) eta Kazetaritza Herritarrera (tresna horren bidez, besteakbeste, audientziak zuzenean bere albisteak, 4 bideoak, argazkiak, testuak eta audioakbidaltzeko aukera du, eta EITBko profesionalek garatzeko gaiak proposa ditzake) sartzeko aukera ematen du.
|
|
Telebistatik jasotako edukiak oinarrizkoak izan daitezke jakin minaren atea irekitzeko. Komeni da seme alabak bultzatzea telebistak zabaltzen
|
dituen
albisteak edo jorratzen dituen auzien gaineko edukiak egunkarietan edota Interneten aurki daitekeen informazioarekin alderatzera. Horrela jarrera pasibotik aktibora pasatuko dira, eta haien ezagutza eta ulermen gaitasun maila garatuko dira.
|
2012
|
|
Ondorioz, kazetaritza jardueran parte hartzen duten eragileen elkarreraginak profesionaltasuna seinalatzean, Ruß Mohl en sistema horrek albisteen kalitatea ziurtatzen du. Merkatuaren ikuspegiak konpondu ezin
|
dituen
albisteen kalitatearen zailtasunek, adibidez, erantzun profesionala dute. Are gehiago, albistegintzaren eragileek albisteen kalitaterako neurriak elkarren eraginez bilatzen dituzte.
|
|
Beste aldetik, aniztasun bertikala hedabide bakoitzaren pluraltasunaren ondorioa da. Kasu honetan, hedabide bakar batek plazaratzen
|
dituen
albisteen nolakotasuna aztertzen du. Horregatik, eskaintza aniztasuna askatasunerako funtsezko baldintza da, hedabideen eta albistegien pluraltasuna agintzen duelako.
|
|
Laburbilduz, hedabideak zabalduko
|
dituen
albisteen aniztasunak hiru adierazle agertzen ditu. Lehenengo eta behin, gai aniztasunak denetiko albisteak landuko direla ziurtatzen du.
|
|
Hori ekiditeko, saileko bilera da neurririk eraginkorrena. Bertan, erredaktore bakoitzak hurrengo egunean edo astean landuko
|
dituen
albisteak aurkeztuko dizkie lankideei. Horrela, langile guztiek hedabideak eskainiko duen produktuaren ikuspegi osoagoa izango dute.
|
|
Aldiz, hedabide horren hartzaileek kazetaritza jardueran eragiteko ahalmen txikia ohi dute: hartzaileek, aldez aurretik, ez dute hurrengo orduan edo egunean hedabideak plazaratuko
|
dituen
albisteen inguruko informaziorik. Hortaz, hedabideak albisteen plangintza egiten duenean, hartzaileen nahien aurreikuspena gauzatzen du, hartzaileen iritzia jakin barik.
|
|
Hedabideak landuko
|
dituen
albisteen gaiak aldez aurretik jorratzeak informazioari gaurkotasuna ken diezaiokeela uste da. Hala ere, hedabideek plazaratzen duten zenbait gertakizun maiztasun jakinarekin sortzen da:
|
|
Albiste agentzia ez da informazio iturria. Hark bidaltzen
|
dituen
albisteetan, informatzaileak nortzuk izan diren azaldu behar du. Izan ere, hedabideek informazio horren gainean osatu dute albistea (Arnold, 2009:
|