2005
|
|
Jadanik izpiritu xorrotxenak ohartzen hasiak dira, beren indarrak munduko jaun eta jabe egiten
|
dituela
uste badute ere Amerika, Europa eta Japoniak, besteek ez dutela betirako neguan egoiteko asmorik. Indar gutiago izana gatik, handiak inarrosten ahal dituztela:
|
2011
|
|
Beti uste izan dot nonbaitera heltzeko, gehienetan edo sarritan behintzat, bide bat eta bi baino gehiago izaten dirala. Asko dira bide bat aurkitu dabenak, eta hori dala bakarra uste dabenak, eta besteak be hortik joaten behartu behar
|
dituela
uste dabenak. Bizitza arlo guztietan dagoz holakoak.
|
2015
|
|
Euskaldun berriak, ene ustez, baieztatzeko, sendotzeko duen bide bakarra hizkuntzaren alderdi bizkor eta dinamikoaren (semantika) gako eta tranpak menderatzea da; beste guztia, etorriko da gero atzetik. Oker dabil, ene ustez, gaurkoz euskarak hiztun hutsak behar
|
dituela
uste duena. Hiztunak bai, baina hitz astuna bada ere," militanteak" behar ditugula esaten ausartuko naiz, nolabait izenak duen zentzu antiboluntarista erabiliz.
|
2019
|
|
Bere bikotearekin sexu harreman gutxi
|
dituela
uste duenean eta etengabe gehiago eskatu edo aurpegira botatzen dionean.
|
2021
|
|
gustura eta gozamenera iristeko, oro har, eurek aukeratutako testuak lehenesten dituztela, eta zaletasunera iristeko oztopo ere badela argi utzi dute. Beste parte hartzaile batzuek, ordea, langai izango diren testuen aukeraketa zaletasunaren izenean ikasleen esku soilik uzteak arriskuak
|
dituela
uste dute, batez ere, erreferenteak eta kanona ikasi behar dela onartzen den momentutik, baina, orain arteko joera orokorrari eusteak ondorioak dituela ohartarazten du BIR1 ek:
|
|
NE1 ek ere irakaskuntzara iristen den jendeak, nahigabe edo nahita, batez ere unibertsitatetik ateratzen den irakaslegaiak edukiak eta oso presente
|
dituela
uste du, zer egin behar den, eta horregatik ematen zaiola ematen zaion garrantzia curriculumari. Hala eta guztiz ere, maiz zuhaitzak ez duela basoa ikusten uzten pentsatzen du parte hartzaileak eta, ondorioz, irakasleak curriculuma osatzeari begira egoten direla iruditzen zaio bestelako hezkuntza beharrizan batzuk asetzeari begira baino, DBHn bereziki.
|
|
Izan ere, literaturaren didaktikak ikasleen beharrizan literarioak asetzen ez
|
dituela
uste dute hainbat elkarrizketatuk (MIR1, AIR1, LIR1, LIR2, LIR3), baina batez ere zalantzan jartzen dute gizartea nahiz hezkuntza pertsonengan halako beharrizan kultural literarioa sortzera iritsi ote diren; ez, beharbada, horiei garapen bat ematea, baina bai, bederen, piztea:
|
|
Bokazioa eztabaidara ekarri du lehen IEE1 ek, eta ogibideari bokazioz ekiteak jarrera jakin batzuk ere definitzen
|
dituela
uste du parte hartzaileak. Bere hitzetan, gela batera sartzerakoan bokazioa duen profesionala berehala antzematen da erakusten dituen jarrerengatik.
|