2002
|
|
Gezurrak irrati uhinak kutsatu ditu sarritan. Gezurrak erreportaje asko protagonizatu
|
ditu
telebistan. Gezurra, manipulazioa, propaganda, intoxikazioa, desinformazioa... adibideak nonahi daude:
|
2011
|
|
Italian 35 urtez beherako gazteen% 41ek ikusten du telebista ohiko pantailatik kanpora, Espainian% 36k eta Frantzian beste horrenbeste. Itsasoz bestaldera, Estatu Batuetan, 18 urte bitarteko gazteen% 46k ikusten
|
ditu
telebistako eduki klasikoak dispositibo eramangarrien pantailetan (ordenagailuan nahiz telefonoan).
|
2012
|
|
Hedabide mota bakoitzak bere euskarriaren araberako informazio elementu gehigarriak erabiltzen ditu. Mugimenduzko irudiak eta jatorrizko soinua erakusten
|
ditu
telebistak. Irratiak, ordea, gertakizunen eta adierazpenen jatorrizko soinua bakarrik zabaltzen du.
|
2015
|
|
batetik, edukien jatorriari dagokiona (telebistako edukia, bestelako eduki profesionala, bideo nahasketak etabideo amateurrak); bestetik, generoari erreparatzen diona (informazioa, tutoretza bideoak, kirola, musika, umorea, fikzioa eta bestelako entretenimendua). Edukien jatorriari dagokionez, astean behinedo gehiagoko maiztasunarekin kontsumitzen diren edukietan, jatorri profesionala dutenak diragailentzen direnak; izan ere, gazteen %62, 9k kontsumitzen
|
ditu
telebistako edukiak interneten asteanbehin edo gehiagotan, eta %76, 4k bestelako eduki profesionalak ikusten ditu. Bestalde, eduki horiengeneroan jartzen badugu arreta, musika da astean behineko edo sarriagoko maiztasunarekin gehienkontsumitzen den generoa (%82), eta ondoren datoz informazioa (%68, 3) eta fikzioa (%65).
|
|
Horretaz gain, gazteen erdiak baino gehiagok dio interneten nabigatzeagatik zerbait gutxiago ikusten duela telebista.Hala ere, honek guztiak ez du zertan esan gura, bai ala bai, profil honetako gazteek zokoratuta uztendituztenik telebistako edukiak. Izan ere, gazteen ia %63k ikusten
|
ditu
telebista saioak (izan zatirenbatzuk, izan saioak oso osorik) internet bidez astean behin edo gehiagotan. Connected viewing izenezezaguna den fenomeno hau aztergai da nazioarteko hainbat ikerketatan (Smith eta Boyles, 2012; Holteta Sanson, 2013; Marineli eta Ando, 2014).
|
|
Eta, ComScore etxearen arabera, 2014ko urrian, Mediaset enpresaren webguneak 12,2 milioi erabiltzaile batu ditu, AtresMediak 9,2 eta RTVEk 6,5 Izan ere, nork ez ditu bere smartphonean bideo informatiboak ikusten? Kontsumitzaileen% 65k smartphonean ikusten
|
ditu
telebista saioak eta bestelako bideoak (orain dela 3 urte baino% 135 gehiago) eta nerabeek ikus entzunezko kontsumoaren% 65 egiten dute gailu eramangarrien bitartez (Ericsson ConsumerLab, 2015). Sarri, gainera, komunikabideen bidez izan barik, bestelako aplikazioak erabiliz jasotzen eta, berehala, hedatzen dira ikus entzunezko edukiak:
|