Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2000
‎Eta hurrengoak dira bere mugak: 1) gauzen begirada eternala bizitza zoriontsuaren sekretua da; 2) ez dago zoriontasunaren teoriarik; 3) zoriontasunerako bidea logikak seinalatzen du; 4) bide hori estetikak betetzen du; 5) etikak jasotzen du gizabanakoa bizitza zoriontsuraino; 6) erlijioak ahaleginak egiten ditu Jainkoa bizitza zoriontsutik jaisteko. Liburuaren berezitasuna zuzentasuna eta onestasuna dira (eta hori ez da gutxi gaurko kultur industrian).
2001
‎Badoazke lasai Josetxu eta Txantxo Miamira. Han nonbait, urruti behintzat, edukiko ahal ditu Jainko urrikaltsuak!
‎Eta Suedia ez da Euskal Herria eta horrelako oharrak ez dira han bakarrik agertzen. Arrotz guztiak ero sortu ote ditu Jainkoak, eta gu bakarrik zuhur?
2003
‎Betebehar mota bi horiek baliatzen ditu Jainkoak gizartearen ordena osatzeko, bere kideak batzen bigarren legearen jardueran. Eta eurotako bakoitzari dagozkion eginbeharrak zehazten dituenez, horra hor, eurok azalarazten dizkiguten ezaugarrietan aurkitzen direla pertsona bakoitzari justiziak eta ekitateak eskatzen dizkiotenak, lehenengo edo bigarren klasekoa izanik ere haiek bete behar dituztenak.
‎Osotasun hori eratzeko, emakumezkoa gizonezkoarengandik atera da; eta, Jainkoaren eskutik, emakumezkoa gizonezkoari eman zaio, haren adiskide eta lagun izan dadin, haren antzeko eta harengandik sortua delako. Horrela hazi ditu Jainkoak gizonezkoa eta emakumezkoa, batasun estu eta santu horren bitartez. Batasun horren inguruan esan ohi da Jainkoak berak batu dituela gizonezkoa eta emakumezkoa eta bitzuok haragi bat osatzen dutela.
2004
‎Garrantzitsuena harrimcna da, bame igurtzia. Ez ditu Jainkoaren izateari buruzko frogak behar. Harcn presentzia gertukoa nahi du.
2006
‎Agindu hori beterik, Temis ibiliko da hara hona46 eta bilduko ditu jainko eta andere guztiak, Zeusen etxeko atari ongi landuan (Xesthj aioushesin) 7 ninfak, errekak48, Ozeano eta Poseidon49.
2007
‎Ta onoko au: " Argituko aal ditu Jainkoak guztion begiak, gure izkuntzaren onerako". Itz auetan dago Mitxelenak Olabide’ri egin dion kritikarik zorrotzena.
2009
‎Tradizio arabiar islamikoan ere Jainkoa trebea da jendea zigortzen lehortez edo uholdez, inurri plaga, lurrikara, gosetez; bere sinestun armatuen kapitain gisa orobat. Homeroren irakurleak gogoratuko ditu Jainko olinpikoak batzuen ala besteen alde alderdikatuak, gudariak berak bezain enpeinatuak batailan: ezertarako begiratzeke zeinek duen arrazoia, non dagoen justizia.
‎deritze). Jainkoen gaizki moralaz den bezainbatean, berriz, VI. mendean K. a., Xenofanesek Homeroren Jainko gezurti eta likitsak arbuiatu egin ditu, V.ean Platonek debekatu egingo ditu Jainko inmoral horiek bere Errepublika idealean. Israelen beste forma batzuk hartuko ditu arazoak (Probidentziarena bereziki), Jobek (V. mendean edo) eta Kohelet-ek (II. mendean) testigatzen dutenez, baina hemen ere gaizkiaren lekua, justifikazioa galdegiten duena, giza historia eta existentzia da, ez fenomeno naturalak (dena den, heriotzak, Lopez Adanen harrigarriro antzeko tonuak sortarazten dizkio Kohelet-i).
‎Naturari lotua egon gabeko Jainkoaren posibilitaterik ez baitago Grezian. Helendarra Naturaren barruan bizi da, Naturarekin eta, beraz, Jainkoekin harreman pertsonalean; Naturako fenomenoak pertsonalizatuak atzematen ditu (pertsonalizatuak izango ditu Jainkoak ere); Natura ez da makina bat, solaskidea da. Baina esanez Naturaren aurrez aurre barik, haren altzoan sentitzen zela, honekin ez da ulertu behar Natura hori grekoentzat ama gozo bat bezala irudikatu behar dugunik derrigor.
2010
‎eta goiz jasotzen ditu jainkoen bedeinkapenak eta madarikazioak.
‎Areagotu bekio horri, honakoa, alegia, teologia naturaz gaindiko zientzia bada, debekatua izan behar du naturatik datozen gaietara jaistea edota naturatik bertatik nabarmentzen ez diren gaietara jotzea. Bestela, filosofoak aztertu ditu jainko legeak, naturarenak aparte; eta zibilistek eta kanonistek eskuratu dituzte lege jainkotiarren testuak. Horrek guztiak ez dauka zerikusirik, bistan da, zientzien arteko banaketa harmonikoarekin.
‎Gertakari batzuk gizakien mende utzi ditu jainkoak, eta haien esku dago beraz noiz eta nola egin: Mekara joan edo ez, txiroei limosnatxoa eman, egunean hainbat aldiz otoitz egin...
2011
‎Inesena ulertzekoa da. Moja da, eta bere konpromisoak edukiko ditu Jainkoarekin edo, auskalo!?
2013
‎Alegia, izan daitezkeela sendarri eta mingarri». Eta, Uriberen hitzetan, bi ildoak hartzen ditu Jainko txiki eta jostalari hura lanak. «Alde batetik, badago mina.
2014
‎Era horretan hil zitekeen horrelako gizon bat? Norentzat gordetzen ditu Jainkoak mirariak, gizon zintzo hori, xede handi batek bultzatzen zuena, bidean hain modu ziztrinean geldiarazi bazen. Amorruak oinazea garaitzen zion zenbaitetan.
2015
‎Xehetasun ugarien artean, Barry jaunak zehatz mehatz adierazi zuen zein alturatatik amilarazi behar ziren gaizkileak, beren pisuaren arabera, urkamendua txukuna, garbia eta batez ere azkarra eta erabakigarria izan zedin. 196 librako kankailu bat, esaterako, nahikoa da 2,44 m ko altura batetik amiltzea behar bezala urkatzeko; 168 librakoak 2,64 m ditu; 140 librakoak (64 bat kilo) 2,84 m jaitsi ditu Jainkoaren eta gizonen legean behar bezala hiltzeko, eta 112 librakoak (51 bat kilo), 3,05 m tik hasi behar du hegan.
‎13 Ondorio hauek, azaldurik dauden otoitz graduetan onak direla esan dugun gainerako guztiekin batera, ematen ditu Jainkoak arima Berarengana ekartzen duenean, Emazteak eskatzen zuen laztan honekin, eskari hau hemen betetzen zaiola uste baitut. Hemen ematen zaio ura edatera oparo orein emeari, zauritua doanari.
‎Hazia botatzen duela diot, Jainkoak ez duela nahi hain mesede handia alferrik emana izan dadin uste baitut; eta, horregatik, hark berarentzat handik probetxurik ateratzen ez duenez gero, beste batzuek atera dezatela. Izan ere, aipaturiko desira eta bertuteekin geratzen denez gero, bide onean dirauen bitartean beti egiten die on beste arima batzuei eta beroa eransten die bere berotik; eta berak galdutzat duen arren, besteek probetxu atera dezaten gogoaz geratzen da, eta pozik aditzera ematen ditu Jainkoak bera maite duenari eta bera zerbitzatzen duenari egiten dizkion mesedeak.
‎5 Arima honaino iristean, ez ditu Jainkoaren aldeko asmoak soilik; Haren Maiestateak asmo haiek egitez betetzeko indarra ere ematen dio. Haren zerbitzurako dela uste duen guztira oldartzen da; eta ez zaio nekagarri egiten, argi ikusten duelako, diodanez?
‎8 Nik gure Jaunari gomendatu diot egun hauetan (ez bainuen gutunei berehala erantzuterik nahi), eta konturatu naiz Haren Maiestatearen zerbitzurako izango dela, eta zenbat eta gehiago sentitzen duten, zerbitzu handiagorako; izan ere, moja oinutsen espirituaren oso kontrakoa da edozein motatako lotura, ama nagusiarekikoa bada ere, eta horrela ez dute espirituz aurrera egingo sekula ere. Aske nahi ditu Jainkoak bere emazteak, Berari loturik soilik, eta ez dut nahi etxe hori has dadin Beasen izan zen bezala; egundo ez bainaiz ahazten handik idatzi zidaten gutun batez, berorren agurgarritasunak ofizioa utzi zuenean, halakorik moja oinetakodun batek ere ez bailuke idatziko. Bandoen eta beste zorigaitz batzuen hasiera izaten da, baina hasieran ez da igartzen.
‎Lehen idazketan honela jarraitzen zuen: Ez direnak esaten ari naizela dirudi; baina ez; hauek baino handiagoak ere egiten ditu Jainko maitasunak, eta berrizale ez agertzearren, izan ere, banaiz, eta zuei etsenplu txarra ez ematearren, ez ditut jartzen hemen batzuk.
‎Ene sinestearen arabera, jende bguziak maite ditu Jainkoak eta eraz, guziek badute zerbait onik.
2017
‎Bada, kristau onak, Espiritu Santuaren amodioaz eta graziaz ukiturik dagoenak zenbatenaz gutxiago sentituko ditu eta errazkiago iraganen ditu Jainkoaren zerbitzuan ahal diratekeen lanak. Zeren amodio garbiak, Jainkoagandik heldu denak indar gehiago behar luke eta du ere, Deabruagandik heldu den amodio higuin, hats, lizunak baino.
‎Obra onak ere, baldin ongi eta intentzio onez eginak ez badira, gaiztotzat emanik kondenatuko ditu Jainkoak.
‎Zeure etsaiek anitz bidegabe egiten dizute, eta ikusten ditu Jainkoak bidegabe haiek; badakizki. Eta nahi balu ez liezazuten halakorik egin, debeka litzake.
‎Cum Deus adversis rebus exagitat, aut merita examinat, aut peccata castigat, aut mercedem mihi aeternam pro malis toleratis servat. Zeure etsaiek egiten dizkizuten bidegabe haietaz, edo nahi ditu Jainkoak zure obrak eta merezimenduak ea finak eta egiazkoak direnetz frogatu eta etsaminatu, edo zure bekatuak hemen, bestetan ez gaztigatzeagatik, gaztigatu, edo, azken finean, haien pairamenduaz eta sufrimenduaz, haiek pazienteki pairatzen eta sufritzen dituzula, pagamendu handi bat, zeruko loria, eman.
2018
‎Madarikatu ditu jainkoak, lagunak, familia... Madarikatu du mundua bere sorreratik bere amaierara arte, eta madarikatu du bizitza geografia tenporalen ertz guztietatik.
2019
‎Ezein gizon ez da Jainkoa. Emakume mistikoak debozioaren araberakoak ditu Jainkoaren absentziarekiko harremanak; Jainkoa ez den gizon dibinizatu hori, ordea, presente dago. Hortik sortuko dira emakume maiteminduaren nahigabeak.
‎Jakina da zein den apaizaren eta magoaren arteko aldea: lehenak menderatu eta gidatu egiten ditu jainkoen eta legeen arabera kontrolatu dituen indarrak, komunitatearen onerako, hango kide guztien izenean; magoa, berriz, gizartetik kanpo aritzen da, jainkoen eta legeen kontra, beren pasioei segika. Bada, emakumea ez dago guztiz txertatua gizonen munduan; beste den aldetik, gizonen kontrakarrean dago; naturala da emakumeak bere indarrak erabiltzea baina ez transzendentziaren nagusitasuna zabaltzeko gizonen komunitatearen bitartez eta etorkizunean, baizik eta, bera bereizirik eta kontrajarririk dagoenez, bereizkuntzaren bakardadera eramateko gizonak, immanentziaren ilunpeetara eramateko.
‎Askotan esan izan da, debozioz esan ere, hizkuntzaren pobreziak behartzen duela emakume mistikoa halako hizkera erotikoa erabiltzera; dena dela, mistikoak gorputz bat bakarra du, eta, hitzak ez ezik, jarrera fisikoak ere hartzen ditu amodio mundutarretik; bere burua gizon bati eskaintzeko dituen portaera berberak ditu Jainkoari eskaintzeko ere. Gainera, horrek ez du batere apaltzen haren sentimenduen balioa.
2021
‎Begiak zabalik dituzte bere bi kreaturek, mundua den bezala ikusten ari dira. Jainkoak zer egin duten galdetzen dienean, Adanek Eva seinalatzen du(" Laguntzat eman didazun emakumeak fruitua eskaini dit eta jan egin dut"), eta Evak, burumakur, sugeari botatzen dio errua(" sugeak engainatu nau eta jan egin dut") 128 Biak madarikatzen ditu Jainkoak elkarren etsai izatera –badakigu nori bota errua patriarkatuagatik, eskerrik asko, Yaveh! –, eta gizona emakumearen gainetik jartzen du(" irritsak senarrarengana bultzatuko zaitu" esaten dio Evari," eta hura izango duzu nagusi"). Anaitasunik gabeko mundu berri bikain horretan bizitzera kondenatzen ditu, baita haien ondorengoak ere(" hire eta haren ondorengotza"), eta bere zigorra bete egiten da Kainek, Adan eta Evaren lehen semeak, bere anaia Abel hiltzen duenean.
‎–Artista Jainkoekin parekatzen zen garaikoa da Historia, eta inork ezin ditu Jainkoak garaitu. Beraz, Eisenstein eta Spike Lee, edo Visconti eta Scorsese parekatzea herejia bat bezalakoa da.
‎San Agustin, 1963). Halaber, pasarte askotan berdintzen ditu Jainkoaren egia eta argia (1963: 246, 284).
2022
‎Maldoror, jainkoa eta gizadia gorrotatzen dituen deabruzko irudi gorena da. Gogor ukatzen ditu jainkoa eta giza generoa. Pertsonaia nagusiak nerabeen matxinada eta imajinarioak erreala garaitzea irudikatzen ditu:
2023
‎Gizakiak milioika ordu galdu ditu Jainkoaren existentziari buruz eztabaidatzen. Benetako adreilu irentsi ezinekoak idatzi dira gaiaren inguruan.
‎Eros ez da ez hilkorra, ez hilezkorra, ez pobrea, ez aberatsa, Eros bitartekari aritzen da, eta, horrela, sinbolikoki, filosofoaren izaera irudikatzen du, beti kolokan ezjakintasunaren eta jakinduriaren artean. Egiazko filosofoak jakinduria maite du; alde batean ditu jainkoak (ez dute jakinduria bilatzen, haren jabe baitira) eta bestean ezjakinak (ez dute bilatzen haren jabe direla uste dutelako). Filosofoa, horregatik, jakinduriara hurbiltzen saiatuko da, bere bizitza guztian ibiliko da haren atzetik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia