Emaitzak: 5
2002 | ||
berezko arlo kulturalaren gabeziak, etahorren adierazle agerikoa dugu unibertsitate euskaldunaren existentziarik eza, kultura euskaldunaren botere sinbolikoaren eskasia uzten du begi bistan, eta baibere aldameneko kultura nagusien testuinguruan kultura euskaldunak duen balioeta eraginkortasun sozial urria ere. Beste modu batean esanda, gizarte gabeziak, gizarte batek berezkoak dituen botere eta ahalmenez ezin baliatu izateak, agerian uzten | ditu gizarte horri egokituko litzaiokeen arlo kulturala osatzekozailtasunak, esanahi espazioa eta mundu sinboliko osatu eta integratua finkatzekoezintasunak, besteak beste. | |
Masa hedabideek sekulako lana burutzen dute gizartea osatzen duten pertsonak sisteman integratzeko, sozializatzeko. Sozializazio prozesu orotan, gizakiak ikasi egin behar | ditu gizarte hori gidatzen duten eredu eta lege nagusien nondik norakoak: hizkuntzaren erabilpena, instituzioen garrantzia, harremanetarako kodeak, eginbehar sozialak eta abar. | |
2010 | ||
Helburu hori lortu nahi du munduarekiko eta nazioarteko komunitatearekiko irekitasunaren ikuspegitik, baina leial izan nahi du unibertsitatea bera sortu zuen eta sustatzen duen gizartearekiko. Hain zuzen ere, zaindu egin nahi | ditu gizarte horretako nortasun ikurrak —hizkuntza, kultura eta idiosinkrasia katalana—, asko zor baitio gizarte horri. Eremu urriko hizkuntza da katalana, esparru espezifiko batzuetan bereziki. | |
Sarien aurkezleek azpimarratu duten bezala, Etxenike irakaslea, beren bizitza gizartea zerbitzatzeari eskaini dioten pertsona horietako bat da; jakintzaren eta zientzia ezagutzaren bitartez berak beti bilatu izan | ditu gizarte horren ongizatea eta aurrerapena; are gehiago, hori guztia artearekin, filosofiarekin eta gizarte ikaskuntzarekin bateratzen era saiatu da. | |
2021 | ||
«Malthusek zerbait falta du, eta falta duen hori besteen gaineko boterea erabili ahal izatea da», azaldu du Luzarragak. Izan ere, Malthusek apurka ezagutu | ditu gizarte horren «arrakalak eta gezurrak», eta horrek bide emango dio askotariko gogoetak egiteko: adinaz, denboraren kudeaketaz, bizitzaren helburuaz, lanaz, zoriontasunaz, sormenaz, arteaz… «Kezka horiek guztiak ere Malthusen buruan daude. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
ditu | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
EITB - Sarea | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ukan gizarte | 2 (0,01) |
Konbinazioak (3 lema)
ukan gizarte hori | 2 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |