2001
|
|
Ildo horretatik, Berger etaBradac i (1982) jarraituz, hizkuntzak ziurgabetasuna gutxitzeko izandezakeen eragina azaltzeko, lau eredu planteatzen dira: 1) Norbaitek, taldearteko ezberdintasunei buruz edota talde pertenentziari buruzko iritziakemateko, beste talde baten hizkuntza erabiltzen duenean, eta taldeartekoezberdintasunak txikiak direnean, ziurtasuna ere gutxitzen da; 2) Taldearteko antzekotasuna epaitzeko, ezaugarri edo egoera psikologikoak erabiltzen dira; 3) Hizkuntzak talde pertenentziari buruzko iritziak ematera bultzatzen
|
ditu
gizabanakoak; horren ondorioz, antzekotasunaren oinarriakdiren ezaugarri psikologikoak ere epaitzen dira; kasu horretan antzekotasunak ziurgabetasuna gutxitzen du; 4) Antzekotasun iritzi bat izango litzatekehizkuntza eta ziurgabetasunaren gutxitzearen arteko bitartekaria. Gudykunst eta Lim ek (1986) eredu hauek birmoldatzen dituzte, topo egitekomunikatiboak sailkapen bat proposatuz:
|
2002
|
|
Jauzi mental horrekaldaketak dakarzkio eskema psikologikoari, bai botereguneekiko, bai ohiturekikoeta bai elkarbizitzeko pentsamoldeak aldatzeko premia bistaratuz. Aurrerantzean, beraz, korporazio berria bere osotasunean eta marken politika ere barneratubeharko
|
ditu
gizabanako kooperatibistak.
|
2006
|
|
Aro modernoak dakarren baldintza berri horrek baditu aspektu positiboak, lokarri feudalekiko askatasuna ekarriko baitu. Baina, gizarte modernoak bestelako bidetik bultzatzen
|
ditu
gizabanakoak, ez askatasunaren erabilera positiboaren bidetik: bizitzak duen berezko segurtasun eza autoritate eta botere ezberdinekiko morrontza bidez gaindituko da, eta konformismoa izango da aro modernoaren autoritate anonimo eraginkorrenetakoa.
|
2007
|
|
Egituraturik daudenean, ikertzaileak galdera berakegiten dizkie gizabanako guztiei ordena berean. Erdi egituratutakoetan, berriz, ikertzaileak galderak zein haien ordena aldatu egiten
|
ditu
gizabanakoaren arabera.
|
2008
|
|
Vigotskiren teoria soziokulturala prozesu kognitiboei buruzkoa da, eta, horretan, umearen izaera aktiboa aldarrikatzen du eta, halaber, testuinguru sozialak eta historikoak umearengan eragiten dutela. Haren ustez, prozesu kognitiboen jatorria soziala da, hau da, elkarrekintza sozialean eratzen dira eta gero barneratzen
|
ditu
gizabanakoak. Esaterako, heldu batek haur bati irakurtzen irakasten dionean, irakurketa ez ezik, transmititzen dio hizkuntza kulturaren ezaugarri garrantzitsua dela.
|
2014
|
|
Vygotskyren teoria soziokulturala prozesu kognitiboei buruzkoa da, eta, horretan, umearen izaera aktiboa aldarrikatzen du eta, halaber, testuinguru sozialak eta historikoak umearengan eragiten dutela. Haren ustez, prozesu kognitiboen jatorria soziala da, hau da, elkarrekintza sozialean eratzen dira eta gero barneratzen
|
ditu
gizabanakoak. Esaterako, heldu batek haur bati irakurtzen irakasten dionean, irakurketa ez ezik, transmititzen dio hizkuntza kulturaren ezaugarri garrantzitsua dela.
|