2001
|
|
Ez al gara, bada, arte ezberdinez hitz egiten ari? Beraz, rapsodak
|
ditu
gauza guztiak ezagutu, rapsodikaren arteari dagozkion gauzak soilik ezagutu ahal izango dituelako; lon beraren hitzetan: " Gizonari esatea komeni zaizkion gauzak, nik uste, eta emakumeari komeni zaizkionak, eta esklaboari eta askeari, agindupean dagoenari eta agintariari esatea komeni zaizkionak".
|
|
Beragan dagoen bere gura da bere onaren metroa. Bere gurak egiten
|
ditu
gauza batzuk beretzat erakargarriak. Beretzat erakargarria dena, hura da egokia, ona beretzat.
|
2006
|
|
leku historikoak eta geografia; izenak eta deiturak; armak eta lanabesak; kultur ondarea... Argitu ere, mizenikoak diren elementu horiei gainbegirada osoa egin ahal izateak asko argitzen
|
ditu
gauzak: oinarri historiko eta geografikoak, gerraren kultura eta egitura mailako elementu garrantzitsu asko mizenikoak direla baieztatzeak Homero iturri fidagarria izan daitekeela frogatzen du, gainera.
|
|
Zehazkiago, esan liteke mintzoak bitara bikoizten duela. Alde batera, bereizten
|
ditu
gauzaren existentzia eta esentzia; bestera, izenaren morfema eta adiera. Bikoizketa honen bidez, hortaz, mintzoak gauza biderkatu egiten du.
|
2007
|
|
• Helendarren artean, lehenik: Metafisika liburuan filosofiaren historia egiten duenean, Aristotelesek filosofatu zuten lehenen artean (twn dh pwtwn filosofhsantwn) jartzen
|
ditu
gauza guztien printzipioak materia izaerakoak zirela uste izan zuten pentsalariak5 Jakina, aurreko pentsalariek sofia (sofia) landuko zuten, alegia, jakintsuak izango ziren, baina ez filosofoak6.
|
|
• Anaxagorasen kosmologiak egitura razionala dauka: argudio batzuk ematen ditu eta horiek frogatzen ahalegintzen da35 Teleologia erauzi nahi du zientziatik esplikazio naturalistak erabilita36 Kosmogoniari buruz, hasiera bateko lehen mugimenduaren ostean, errotazio mugimendu batean jarri
|
ditu
gauzak ibilian: oso esplikazio ekonomiko, indartsu, sofistikatu eta koherentea da, nahiz eta, egiazki, duen aldaketa esplikatu37 Den dena, denaren baitan jartzen duen kosmogonia horretan, gauzak kimikoki bereizten dira, eta ez mekanikoki:
|
2008
|
|
Bi testuon irakurketatik Platonek idazketari eginiko kritika hauek atera ditzakegu: a) idazketak ez du ez jakituria ez oroimena handitzen aldez aurretik ezagutza ez duen gizakiarengan; b) idazketak ezin du bere burua defendatu; beraz, ahozkotasun dialektikoa baino gutxiago da; c) ez dakien gizakiarengan idazketak ondorio kaltegarriak ditu; d) idazketa irudia (eidolon) besterik ez da; e) idazketak ezin
|
ditu
gauzarik garrantzitsuenak eta errealitatearen printzipio lehen eta gorenak adierazi. Idazketarekiko Platonen jarrera kontuan hartzen badugu, Akademian idatzietan Platonek azaldu ez zituen doktrinak aztertu eta eztabaidatu zituela pentsa daiteke.
|
|
Baina logika hori ez da formala, edukia ere logikari dagokio. Logikak, esan dezakegu, pentsamenduaren formak" sistematizatzen"
|
ditu
gauzekin lotuta dauden heinean, eta forma horiek hizkuntzan bere aztarnak utzi dituzten heinean. Forma horiek kategoriak dira, baina ez mugiezinak, mugikorrak baizik, errealitatearenak diren heinean.
|
2010
|
|
Halaber, botereok bereizi ahal dira, pertsonak edo gainerako gauzak ukitzen diren kontuan hartuta; zernahi gisaz, gauzen gain aginduzko boterea ematen da, jurisdikzio boterea baino gehiago, baina bigarren horrek ere ukitzen
|
ditu
gauzak nolabait, dela zeharka edo zerbaiten eraginez, dela administrazioaren bidez. Gai horrek, dena den, ez du zerikusirik orain jorratu beharrekoarekin, lege edo manuen kasuan, pertsonen gaineko boterea behar delako, manuaren izaera azaltzean aipatu genuen bezala.
|