2003
|
|
Duela 40 bat urte egun ikus daitekeen gasolindegia jarri zuten martxan, baina 1998an Belateko tunelak zabaldu zituztenetik trafikoa asko murriztu denez gero, itxita dago. Felisak
|
diosku
bere aitak gasolindegia jarri zuen garai haietan hasi zirela pasatzen lehen airezko gurpildun ibilgailu motordunak, izan ere, lehenago motorra ez edukitzeaz gain gurpil trinkoak erabiltzen ziren gurdi, karroza eta dilijentzietan.
|
2009
|
|
" Konta dezaket
|
diosku
bere begi orain urdin orain berdoztak josten dizkigun bitartean ez nuela ulertzen zer egiten nuen ohe hartan, zer gertatzen zitzaidan, eta galdurik sentitzen nintzela, eta besteen mendean nengoela guztiz, baina ezin nuela ezer galdegin". ZIUko box hartan Platonen leize mitikoan bezalaxe sentitzen zen Leire, isla eta itzal argien artean.
|
2010
|
|
Etxebarria anaiak argi eta garbi
|
diosku
berak" erdizkako billakaera" ren alde jokatuko duela, ez baitie" erlejiñoaren irakatsiai ezer ken [tzen]", eta, izan ere, hori frogatzeko darabil Jakin aldizkariko artikulua. Bereziki interesgarria begitandu zait artikuluaren bigarren atala, 1964an argitaratu zena tarte horretan Jakin aldizkaria debekatuta egon zen.
|
2012
|
|
Homo Sacer: SovereignPower and Bare life lanean Agambenek
|
diosku
bere lifea salbuespeneko gorputzbat dela (sakratua edota munstroa). Polisetik kanpo jainkoak edo basatiak bakarrikegon daitezke eta haien patua sistema legal edo arrazoitik at determinagarria da.Agambenen aburuz, makina antropologikoak sortzen dituen salbuespen gune hauek, gizakia baino gutxiago kontsideratuak diren homo sapiensak alegia, ekiditekomakina antropologikoaren logika beraren ulermenetik abiatu behar gara makinabera geldiarazteko; horrekin batera gizakiaren eta animaliaren nozioak ere eteneangeratzen dira.
|
2014
|
|
Renanen espiritua (morala, sentiera, etab.) arraza bretoiaren espiritua da, hala
|
diosku
berak. Gure artean inposatu nahi izan den Herder Volksgeist edo Herrigogozale eta Renan banakozalearen oposizioaren despit, Renanen irakurleak etengabe topatzen ditu haren obran Volksgeistak (frantsesa284, alemana, judua, etab.).. Ne voyons nous pas de même l. Anglais, à l, esprit lourd, étroit et absolu, n, admirer que l. Angleterre, ne parler que de l. Angleterre, tandis que le Français, libre de préjugés, ouvert à toutes les idées, passe sa vie à critiquer son pays, à simuler l, anglomanie?? 285 Egungo ingelesen espiritua antigualeko egiptoarren gisakoa da, frantsesena antzinako grekoena(, comme toutes les races fines, spirituelles, dégagées de préjugés??) 286 Hala hala, alemanen, italiarren espiritua, gaur; erromatarren espiritua, atzo.
|
2015
|
|
Diziplina ezarri nahi dio lumari, egia historikoari lotu loturik ibiltzeko. Hala
|
diosku
berak: –Ziurtzat jo daiteke egia osoa esango dela, ezer gehitu gabe, nik dakidala, gertatu den bezala baizik?
|
2018
|
|
Erreparatu honi: Bonaparte printzeak explizituki
|
diosku
bere landa lanetarako ez duela jo euskara landu dutenengana, nekazariengana baino, batez ere edadetu, haur, eta bizimodu sedentarioa egiten dutenengana, soilik horrelaxe jakin baitezake seguru halako herritan zein forma den erabiltzen dena, kasurako burube, burue, burua ala buruba. Eta, areago oraindik, hain garrantzitsutzat du kontu hori, non errepikatu egiten baitigu nolakoa den bere informatzaile ideala:
|
2019
|
|
Colettek
|
diosku
bere lagunetako batek, gizon haurdunaldia, deitu ziola haurdunaldi zoriontsu horri.
|
|
Emakume batzuk lore sorta bilakatzen dira, txoritoki; beste batzuk, berriz, museoak dira, eta bestetzuk, hieroglifoak. Georgette Leblancek honela
|
diosku
bere oroitzapen liburuan, gaztaroko urteak gogora ekartzen dituenean:
|
|
Aspaldiko andre bertsolarien gaineko ezagutza oso urria da bertso munduan diharduten gazteenen artean. Horrela, neska bertsolari batek
|
diosku
berak unibertsitateko lan bati esker jakin zuela egon zirena, espazio publikoan andreek bertsotan egiten zutena, nahiz eta gaizki ikusita egon bere garaian eta ondoren ere.
|