2014
|
|
bilguneetatik eta euren artetik lokatuago. Hiria zatikatu dela
|
diogunean
, erantsi dugu zatikatze horren ondorioz bizigune itxi eta harresidunak agertu diren bezala, auzo pribatu esklusiboak ugaldu diren bezala, bilgune eta plaza publikoak husten ari direla. Ez da soilik urbanismoaren kontua, orokorrean, nork bere harremanak hautatzeko kontrolaren desioa nagusitzen ari zaigu:
|
|
badirudi hizkuntzaren bizi kemena indartze aldera hiztun erkidego trinkoak behar ditugula, baina aldi berean, hiztun kopurua eta batez ere praktika kopurua zabaldu eta hedatu beharrean gaude. Gaurko baldintzetan trinkotzeari ekiten
|
diogunean
neokomunitate horretako bat sortzen dugu maiz. Hiriburuetan (Donostia salbuespena izan daiteke) agerikoa da fenomeno hori:
|
2016
|
|
dugu, Mari Errauskinen euskal aldaera. Haurrari ipuina eskaintzen
|
diogunean
, munduaren deskripzioa eskaintzen diogu, eta momentu horretan haurra harremanak sortzen hasten da. Sinbolo edo irudien bidez, mundua ulertzen hasten da, izan ere, sinboloak dira haurraren egia eta, hauen eraginez, haurrak sendotasuna eta segurtasuna sentitzen du.
|
2018
|
|
Aurreko lerroetan xeheki deskribatu ditugun doktorego tesi honen ekarpen eta edukiek bistaratu dutenez, eskerga da, zinez, zentsura aztertzeko Torrealdaik erabili duen corpusa. Eta corpusa
|
diogunean
, batez ere, Administrazio Zibilaren Artxibo Orokorrean aztertutako fitxa kopuruari egiten diogu erreferentzia, artxiboa bera ezagutzen duen zernahi ikerlarik ongi baino hobeki baitaki bertan lan egiteko mugek (ordutegi murriztua, txosten eskaera murriztua eguneko...) ikerlana nola moteltzen duten. Baina hori bakarrik ez, Torrealdairen doktorego tesiak, gainera, bi ekarpen funtsezko egiten dizkio euskal literatura ikerketa akademikoari.
|
2019
|
|
Testu zaharren corpus bat eratu dugu, gurearekin erkatzeko interesgarri edo beharrezko iritzi
|
diogunean
; ez dugu, beraz, konparazio sistematikorik egin. Garai guzietako Berako eta inguruetako dokumentuak baliatu ditugu, aztergaiaren garaikideak bereziki.
|
|
33 Osatzera
|
diogunean
, Kardaberazek zioen zentzuan esan nahi dugu, hots, hark Asteteren katixima bukatutakoan eta bere ekarpena erantsi baino lehenago ezarritako ohartxoan zioenaren ildokoan: " Emen bi gauzaren gañean contuan ipiñi nai det iracurlea.
|
2020
|
|
Sei hiztunek osatu dute laneko corpusa eta guztiak Alegiakoak (Gipuzkoa), jatorrizko euskal hiztunak (euskaldun zaharrak) eta euskara gaztelania elebidun goiztiarrak izan dira. Hiztun guztiak euskara gaztelania elebidun goiztiarrak direla
|
diogunean
, bi hizkuntzak nerabezaroa baino lehen bereganatu dituztela esan nahi da. Nerabezaroa muga esanguratsua da ahoskerari dagokionez, hiztuna hizkuntzaren sistema fonologikoaz arazorik gabe jabetu ahal izateko (Donegan; Stampe 1979:
|
|
Nerabeak eta gazteak mugitzen diren eremuetako euskararen egitura mengela da. Eta egitura
|
diogunean
: 1) ideiez eta ideologiez; 2) euskaraz blaitutako praktikez (esate baterako, euskaraz burutzeko aukera emango duen aisialdia); 3) eta gazteen garaira eta errealitatera egokitutako subjektibotasunaz edo subjektibotasunez ari gara.
|
|
Hizkuntzan garrantzi handia dute lokailuek, baina, arrazoi askogatik, printzipioz gramatikaren muga naturaletatik urrunago daude. Hola, Beñat etorriko da
|
diogunean
, bere horretan azter daiteke perpaus hori, eta hor gertatzen diren gramatika erlazioak ondo azal daitezke" kanpora" jo gabe. Jakina, bistan da Beñat nor den identifikatu behar dugula, eta zerbaitek (hiztegiak) azaldu digula etorri horrek zer esan nahi duen(" hitz egiten duenaren tokira joan").
|