2001
|
|
Ordurako, ikusi dugun bezala, hartua zuen gero hain emankor gert atu ko zitzaion bertso bidea ere. Bi lan horiek —ikasketak etabe rtso bilketa— batera egiteko nola moldatzen den ez dakigu, eta ez dirudi berak interes handirik duenik horretaz hitz egiteko, Meza berria eman zuen urtea aipatu
|
diogunean
, ordea, 1959a, berehala zehaztu digu data, hilabetea, eguna, eta gainerako xehetasunak.
|
|
Gaur eta hemen gabiltzanok euskalgintza auzitan dagoela
|
diogunean
, ez al ditugu gogoan azken berrogei urteotako gorabeherak. Ikastolak sortu eta garatu direneange rtatu diren mila trabak ahantzi al zaizkigu?
|
2002
|
|
Arriskuak eta zailtasunak ere ikusten dizkiot, baina UPV/EHUko euskalduntze prozesuari ikusten dizkiodan bezala. Dudarik gabe, Campus horren aldeko lanari ekiten
|
diogunean
ikusiko dugu zein motatako oztopoak aurkitzen ditugun edota zein arrisku agertzen diren, eta praktikara eramatean gainditu ditugu arrisku eta oztopo horiek.
|
2004
|
|
Askatasun horren zati handi bat laburren interes komertzial urrian eta prestigio ezan oinarritzen da. Film laburrak bultzatu eta komertzializatu behar direla
|
diogunean
ez genuke ahantzi behar, film laburrak negozio izanda, askatasun eta arrisku horiek ze puntutaraino murriztuko liratekeen.
|
2006
|
|
Arestian aipatutako aspektu bakoitza antolatu eta lantzeari ekin
|
diogunean
, zailtasun batzuei aurre egin behar izan diegu:
|
2007
|
|
Izan ere, terminologiaren atzean gauza asko egon daiteke eta zalantza dezente ere bai. Adibidez, soziolinguistikan aditu talde bati elebiduna izatea zer den galdetzen
|
diogunean
, erantzunak adituen kopurua bezainbat izango dira, eta beraz definizio komun batera iritsi eta onartu behar da; eta gauza bera gertatzen da proiektu guztiekin.
|
2008
|
|
" Bertoko argitaletxea"
|
diogunean
Euskal Herrian sortua dela, pribatua dela eta bokazioz argitaldari dela esan nahi dugu, dena batean. Kanpoan gelditzen dira, hortaz, kanpokoak, komertzial ez direnak, eta publikoak.
|
|
gure beharretarako ura naturaren ziklotik ateratzen dugu eta horrek ere kostua du. Ibaiaren iturburuan biltzen dugun urak ez du ibaian behera egiten; agorraldietan ibai horrek estres hidriko handia izango du nahiz eta usatutako ura araztuta ibilguan beherago itzultzen badiogu, itzultzen
|
diogunean
. Esaterako, Donostian edaten dugun ura Urumearen goi ibilguko arroetako batean biltzen da, Añarben.
|
|
Jainkoagan sinesten ez dugunok, gure familiartekoek zehatzago esateko, arazo batekin topo egiten dugu heriotzari aurre egin behar
|
diogunean
. Zer antolatu gure familiartekoek eta lagunek elkartu eta dolua ager dezaten elizatik pasatu gabe?
|
2009
|
|
Norberak erabakitzen du non kokatzen duen bere burua, hurkoaren ingurunean edo bere berezko gunean. Eta munduan nola jokatu, ez da espazio kontua, ezta tamaina arazoa ere; begirada kontua da, munduari begiratzen
|
diogunean
nondik ari garen erabakitzea.
|
2014
|
|
Sexuaren arabera desberdin izendatu beharrak gizartean dagoen emakume eta gizonezkoen arteko parekidetasun eza iraunarazten duela da Eskisabelen hipotesia. Hau da, zer balio eransten eta eranztenari garen neskatoari Estitxu deitzen
|
diogunean
, eta beste hainbeste mutikoari Harkaitz esaten diogunean.
|
|
Sexuaren arabera desberdin izendatu beharrak gizartean dagoen emakume eta gizonezkoen arteko parekidetasun eza iraunarazten duela da Eskisabelen hipotesia. Hau da, zer balio eransten eta eranztenari garen neskatoari Estitxu deitzen diogunean, eta beste hainbeste mutikoari Harkaitz esaten
|
diogunean
.
|
2015
|
|
Eztabaida bizirik dago, lehen bezala orain. Lehen
|
diogunean
, 50eko hamarkadatik gaur egunerako epea hartu nahi dugu, hain zuzen garai hartan eragin zelako gaur arte iraun duen, eta, ziurrenik diskurtso abertzaleak izan duen aldaketarik nabarmenena: ordura arteko nazionalismoan arrazaren ideia sabindarrak zuen zentralitatea euskarak ordezkatu zuenean.
|
2017
|
|
Ondorioz, Zizeken hitzak gogoratuz, memoriaren inguruko borroka ideologiko hura umorearen eremuan ere jokatzen da. Inon balego, argi dago horrelako gai bati heltzen
|
diogunean
umore ‘zuririk’ ez dagoela. Izan ere, banalizazioa borroka ideologikoa irabazteko estrategia bat besterik ez da.
|
|
‘Bizitzeko modu desiragarri’
|
diogunean
, subjektibitate oso baten eraketaz ari gara: norberaren balio ez ezik, helburu, nahi, desira eta espektatiben eratzeaz, norberaren ikuspegi eta autoerrekonozimenduaz, norberatasun zehatz baten sortzeaz.
|
|
3 Feminizatzaile
|
diogunean
feminitate hegemonikoaz ari gara, haren erreprodukzio eta betierekotzeaz, hau da, sexu generoaren arabera jendeon zati bat subalternitatean kokarazten duen subjektibitate baten eraikuntzaz.
|
2019
|
|
Egitura, forma, kolore eta ehundura jakin bat duen eraikuntzak arkitektura bat duela
|
diogunean
, ukigarria den espazio fisikoaren atzetik murgiltzen diren logika, mekanismo eta pentsamenduez ari gara. Espazio baten eraikuntza erabaki sorta askoren zertze bat da, eta erabaki multzoak pertsonen bizimoduari espazioa emango dion errealitate materiala ulertzeko eta eraikitzeko modu jakin bat deskribatzen du.
|
|
Alde batetik, erabilera lagapena
|
diogunean
, jabetza erregimenaz ari gara, jabetza erregimen kolektiboaz: kooperatiba da eraikin osoaren jabea, bai etxebizitza guztiena, bai gainerako espazio komunitarioena.
|
|
Bestetik, etxebizitza kolaboratibo (edo cohousing)
|
diogunean
, elkarbizitzan oinarritutako bizimodu bat bultzatzeko sortutako proiektuez ari gara, beharrizanak erdigunean kokatuz eta komunitatea eraikiz. Espazio komunen eta harreman komunitarioen kalitateari, kudeaketari eta diseinuari garrantzia ematearekin du zerikusia.
|
2020
|
|
Bertoko eta kanpoko
|
diogunean
, ez gara ari hango edo hemengo guztiez, baizik eta argitaletxe profesional komertzial pribatuez. Horietaz gain bada ekoizle gehiago, hala nola elkarteak, erakundeak eta beste.
|
|
Merkatu berean
|
diogunean
zera diogu, testuliburuen merkatu kautiboan kokatzen garela. Eta hor esku hartzen duten aktoreak soilki aztertzen ditugula, betiere pribatuak eta komertzialak.
|
2021
|
|
Elkarrekin lotuta doazen hiru taula erabiliz adieraziko dugu bi edizio mota horiek, alegia, kanpoko eta bertako argitaletxeek, argitalgintzan duten portaera. Bertako eta kanpoko
|
diogunean
, errepika dezagun, ez gara ari hango edo hemengo guztiez, baizik eta argitaletxe profesional, komertzial eta pribatuez. Horietaz gain bada ekoizle gehiago, ikusi dugunez, hala nola elkarteak, erakunde publikoak eta beste; gainerakoen sailean biltzen ditugu horiek guztiak.
|
|
Eta gero, lana. Nire lanak ematen dit aukera; nire lana politikoa da, politika egiten dugu zerbitzu bat eskaintzen dugunean edo beste kooperatiba bati laguntzen
|
diogunean
. Eta lana bera politika egiteko tresna bat da.
|
|
bertako, kanpoko eta gainerakoak. Bertako eta kanpoko
|
diogunean
, ez gara ari hango edo hemengo guztiez, baizik eta argitaletxe profesional komertzial pribatuez, aurreko atalean aipatu ditugun bestelako ekoizleak (publikoak, elkarteak, irakaskuntzan alorrekoak...) aintzat hartu gabe.
|
2022
|
|
Jarraitzen al dute izaten? Filosofia ulertzeko eta egiteko modu bat ezabatua izan dela
|
diogunean
, subjektuari, gaiari eta estiloari buruz ere ari gara.
|
|
Prospektiba
|
diogunean
, ordea, prospektiba estrategikoaz dihardugula azpimarratu genuke, Juanjo Gabiñaren ekarpen intelektual eta profesionala aintzat hartuz. estrategikoak etorkizun desiratura iristeko jakin beharrekoak eta egitekoak uztartzen baditu, lehen mailako auzia da etorkizun hori interesatuak berak bere lehentasunen arabera irudikatzea
|
|
Azken 40 urteetan asko erein da, jasotzen ere ari gara ereindakoa, eta, orain, ekimen akademikoen sareari begiratzen
|
diogunean
, nazioaren eta lurraldearen mugak agertzen hasten dira, euskararenak eta gure herri gaitasun zein beharrenak. Horregatik, egin zaigun galderari helduz, Euskal Unibertsitate Nazionaletik inoiz baino gertuago edo urrunago gauden, singularra albo batera utzi eta galdera funtzioen arabera erantzuten saiatuko naiz.
|
|
Beraz, elkargune naturala den arren, praktikan oso zaila da. Berez zaila bada feministen artean ligatzea, ligoteoari kontzientzia lesbofeminista, antirrazista eta euskalduna gehitzen
|
diogunean
, esperientzia are bakartiagoa da. Gertatzen dena da, bi [ardatz] ek duten potentzial iraultzaileagatik, horiek bizi adierazpen oso zapalduak, baztertuak eta gero eta kooptatuagoak direla.
|
2023
|
|
bertako, kanpoko eta gainerakoak. Bertako eta kanpoko
|
diogunean
, argitaletxe profesional komertzial pribatuez ari gara soilik, aurreko atalean aipatu ditugun bestelako ekoizleak (publikoak, elkarteak, irakaskuntza alorrekoak...) aintzat hartu gabe.
|