Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 176

2000
‎Adrenalina gehiago jariotzen zaigu, arrisku sentsazio bat nagusitzen da gutaz (txarto aterako ote? galdetzen diogu geure buruari). Urduri edo artega jartzen garenean, arnasketa diafragmatikoa ondo egitea kostatu egiten zaigu; orduan bular kaiolaz egiten den arnasketa da erabiltzen duguna, eta konturatu gabe lepoak eta bularreko giharreak jasotzen ditugu, arnasa egiteko daukagun ahalmen osoa martxan ipintzen ez dugularik.
2001
‎Larregi eskatzen diogu geure buruari
2002
‎Porrotaren aurrean, zergatik galdetu behar diogu geure buruari, eta ez nor
‎Guztioi gustatzen zaizkigu gauza naturalak eta gehienok nahiago dugu zelaian bazkatu den behiaren haragia jatea sekula ukuilutik irten ez den eta pentsua besterik jan ez duen behiarena jatea baino, baina hori posible ote den galdetu behar diogu geure buruari.
‎Nahigabea gainditzeko bizi egin behar da; horrek dakartzan ondorioak zeintzuk diren jakin ahal izateko aukera eman behar diogu geure buruari.
‎Ikasketa batzuetatik bestetara aldea legoke, baina orokorrean, euskara hutseaneginiko bost urteko karrerarik ez genuke bultzatu behar gure artean. Dagoenekoerakutsi diogu geure buruari gai garela euskaraz edozertaz aritzeko. Oraingoerronka, beraz, geure herri hizkuntza nagusitzat euskara jotzen dugunontzako, euskaraz aritzea eta herri aurreratua izatea bilbatzea da.
2003
‎Indize nagusietan inbertitutakoa ikusten dugunez, diruaren erdia inguru galduko du hiru urtean. Orain, galdera hau egingo diogu geure buruari: joera horrek jarraituko du?
‎Ingelesez idazten hasi zen, hizkuntzak ez zuela erokeria kolektibo horretan errurik konturatu zen arte. ETA erakundeak bere ekintzak justifikatzeko agiri bat ateratzen duen oroz, gure hizkuntza zaharra gisa horretako galimatiak erruten  zertan ari den galdetzen diogu geure buruari. Duela hogeita hamar urte, ezkertiar kutsuko ebanjelioa plazaratzen baldin bazuen, orain ez buru ez buztanik duen euskal fedearen integrismo nahasia ematen digu kasik bi hilabeteetarik behin, dena mehatxu, dena urguilu, herio usaina dariola.
‎Anitzetan galdetzen diogu geure buruari, ea geure lanpostutik edo erantzukizun kargutik ematen ari garenerantzuna behar bezalakoa ote den. Bertze hitzetan erranda, euskalgintza euskararendako lan egiteko aukeratzat ala bizibidetzat bakarrik hartzen dugun.
2004
‎Oker ote gabiltza? Ezin ote diogu geure buruari munduan edozein Nazio estatuk bereari esleitzen dion hizkuntza nortasuna opa. Gu oso oso bereziak gara, ala oso oso ergelak?
‎Sugearen miztoa dario predikari bakartion mintzoari, igarleen bakardadean, euskarazko eremu idatzien elkortasunean: . Badirudi baserritarra, pelloa eta kirtena dela euskalduna. Jon Arano, Gontzal Agote eta Diego Martiartu ditugu mezulari?, hankatartekoak huts egiten diola, eta berriro galdetzen diogu geure buruari: zer, edo ezer, irakurtzen ote du gure jendeak euskaraz?
2005
‎16 postuan dago «jaungoiko» hitza. «Ezetz lehenengo ehun postuetan agertu hitz hori urte bitartean?», esan diogu geure buruari. Tentazioari eutsi eta lehenengo 1940 garaian begiratu dugu.
‎Eta, noski, puntu honterara helduta, galdera egiten diogu geure buruari ea ez ote den eduki pobreko testua izango horrelako ezaugarriekin idatzitakoa, ez ote den aspergarria bihurtuko esaterarko orduan esaldi nagusiak bat bestearen ondoan jarrita egindako testua. Manu Arrasatek ezetz dio.
‎Sotero marmarka gelditu zen bere bazterrean, ingurukoei zemai txipiena egiteko gauza ez zela. Huraxe zen adostua genuena obratzeko momentua, entzun lagunok, gu arrantzaleak gara, itsasoko nekazariak gara gu, eta beti galdetzen diogu geure buruari itsasoa denona baldin bada zergatik ez den lurra denona, horrela hasi behar genuen, itsasoan libre daukagu larre osoa, zergatik langak eta itxiturak lurrean, mundua denon baratze handia da, ken ditzagun hesiak eta txarrantxak, itsasoa arrantzaleena, lurra nekazariena. Nik uste nuen abante eginen zuela Florenek haizearen barrura, orduantxe entzunen genuela bere ahots mehe barnagarria, baina burumakur zegoen, jotako toilaren antzera gelditu ginen denok, eta aldamenean nituenak beha hasi ote zitzaizkidan, nor dugu hau, zergatik ez du barre egiten...
2006
‎Haserrearen seinaleak agertzean. Gelditu? esaten diogu geure buruari etapentsamendua gelditzen dugu. Ondoren, portaera kontrolatzeko autoinstrukzioakedo barne hizkuntza erabiltzen ditugu:
‎Eta ez baduzu hala egiten, erdipurdiko euskalduna zara. Erronka polita da, zinez, baina lan ederra jarri diogu geure buruari!
2007
‎Berehalako galdera ea bien arteko orekaren bat posible ote zitekeen da. Estatuek unibertsitatean gehiago inbertitzea hezkuntzak duen masifikazio hori arintzeko posible ote litzatekeen galdetu behar diogu geure buruei.
‎Zein ezagutza mailatik behera esan daiteke norbait matematika analfabetoa dela? " Galdera zaila da, eta askotan egin diogu geure buruari. Adibide bat jarriko dut:
‎Hurrengo minutuetan gogoeta bat egitea proposatzen dizuegu, ziur baikaude duela. Lehen lehenik, produktuak nola ekoizten diren izan behar dugu gogoan; eta horretarako, produktuak ekoizterakoan, pertsonak eta ingurunea kontuan hartu al dituzten galdetu behar diogu geure buruari. Horixe da aintzakotzat hartu beharreko lehen gogoeta.
‎historiarik gabeko informaziogenetikoari, homogeneizazioa eta merkantilizazioaren aztarna eransten zaizkio.Hau da bizitzaren zientziek uzten diguten jokalekua. Eta jokaleku horren aurrean, ezinbestean ondoko galdera egin behar diogu geure buruari: ea hori den bizi nahidugun bizitza.
‎2 Ondoren, egindako definizio horren aurrean jartzen dugu erkatu nahi dugun entitate partikularra, alegia definizio horrekin erkatu nahi duguna, eta oinarrizko galdera egiten diogu geure buruari:
2008
‎Ostera, zatituta dago. Egunen batean galdera hau egin diogu geure buruari: nazioa osatzen duten ezaugarriak edukita, hizkuntza, instituzioak (foraltasuna) nola iritsi gara XXI. mendera Estatua osatu gabe?
‎Zer balio ematen diogu geure buruari?
‎–Gazteleraz ari gara, zioen Lluis Aracilek?, eta esan daiteke gaztelera etxekoa egin zaigula. Galdetu ote diogu geure buruari ordea ez ote zaigun euskara atzerriratu. Kanpokoa barneratu zaigu barnekoa kanporatu den bitartean?.
‎Bigarrenaren lehen itzulia iaz argitaratu zen; bigarren itzulia ere aztertzen ari dira. " Bi egitasmo handi horiek bukatuta, zer?" galdera egiten diogu geure buruari. Ibon Sarasolaren Euskal> Hiztegia> moduko zerbaiten premia dugu, OEH eta HB oinarri hartuta, euskara hutseko hiztegi moderno eta eguneratua esku artean izateko, baina etengabe sortzen diren hitz eta esamoldeak bilduko dituena.
‎Ez dezagun hala ere pentsatu, plazagizonak eta plazandreak garelako bertsolariak mintzen ez garenik. Guk ez diogu geure buruari punturik ematen. Guk bakarrik ahalegina egiten dugu publikoaren aurrean daukagun onena emateko.
‎Lehendabizikoa Kopa da orain, eta gero begiratuko diogu Bilboko partidari. Halere, Getafe mendean hartuz gero, irabaztea posible dugula erakutsiko diogu geure buruari, eta horrek konfiantza hobetuko duela argi dago», adierazi zuen atzo entrenatzaile espainiarrak.
‎Bizitzaren krisi guztien ondoren hausnarketa sakon bat dator. Hausnarketa horretan zer gertatu zaigun aztertzen dugu, zer nahi dugun galdetzen diogu geure buruari eta, azkenik, ilusioa berreskuratu eta berriro eraikitzen dugu. Aukera paregabea daukagu politika egiteko modu berriak asmatzeko, gizartean harreman berriak sortzeko, eta pertsonak, gizarteak, kulturak, hurbilen nahiz urrutien daudenak, elkarren artean lotzeko.
‎Esango balute bezala: " denok gara animaliak; animalia askok beste animalia batzuk jaten dituzte, baina guk ez; gu gorago gaude, kontzientzia daukagu, hobeak gara, eta hargatik ukatzen diogu geure buruari beste animalia horiek beren buruei opa dietena". Horra begetarianismoa espeziearen patriotismo gisa ikusirik.
‎aparteko janaldi, joanaldi, joaldi eta abar. Omenaldi horien bitartez amodioa deklaratzen diogu geure buruari eta bere balioa aitortzen; hau da: Autoestimaren elizak agindurik dauzkan eginkizunekin kunplitzen dugu, ekonomia suspertzen laguntzeaz gainera.
‎Gero eta inportantzia haundiagoa ematen diogu geure buruari, eta normala da, zeren berez ez baitaukagu inportantziarik batere.
2009
‎Batzuek irratia jarrita izaten dute, besterik gabe, baina guk, helburua, behintzat adituak izatearena jarri diogu geure buruari.
‎hiru uholde, 1983an igarotako une larriak gogorarazi dizkigutenak, hamabi elurte (Donostiako hondartzetan ere bota du) eta bi alerta haize bortitzengatik, bi zikloiren eragin arriskutsuengatik. Etengabe entzun dugu alerta egoeran gaudela, elurra kentzeko makinak prest daudela, edo kontu handiz ibili behar garela, batez ere autoa hartzekotan; maiz galdetu diogu geure buruari zenbat diru balio izango duen urak edo haizeak kaltetu duena konpontzeak. Hori, izandako hotza aipatu gabe.
‎Gure beldurraren beldur gara, azkenik, eta debekatu egiten diogu geure buruari beldur izatea. –Ya el «pensar en la muerte» es considerado públicamente como pusilanimidad, inseguridad de la existencia y sombría huida del mundo.
‎–Gogor egin behar diogu geure buruari, pentsamendu beltzei aurre eginez: kito bestela!
‎ontziratzea, garraiatzeari lotutako emisioak, hondakinaren kudeaketa, etab. Nola jakin dezake kontsumitzaile batek informazio hori, horren arabera jarduteko? “Gero eta gehiago galdetu behar diogu geure buruari erosi behar dugun produktuaren ingurumen inpaktua” Askotan, informazioa ontziratzean bertan adierazten da. 250 ml-ko lau minibrick aukeratzen baditugu litro baten ordez, hondakinak biderkatuko ditugu merkantzia bera erosi arren.
‎Guk geuk ere galdera berbera egiten diogu geure buruari, ez pentsa.
‎Menpekotasun kontrolaezina sortu zaigu. Kezkaren beste dimentsio bat inposatu digute( diogu geure buruari). Sakelako telefonoarekin edonor edozein unetan zein lekutan dagoen jakiteko aukera dugula diote.
‎Erran nahi dut inork ez gaituela helburu hori lortzeko presionatzen. Baina guk geuk xede hori ezarri diogu geure buruari. Hori nahi dugu jokalari guztiok, eta hori lortzeko eginen dugu lan.
‎Jende gutxi antolakuntzan eta parte hartzen. Hala segitzeak merezi duen galdetzen diogu geure buruari". Garbi dute jendearen artean zabaldua dagoena ibar sentimenduaren gainetik herritartasuna dela.
‎Ez. Presio handiena guk jartzen diogu geure buruari.
‎Gainera, dena pasatzen da. Ez garelako hain garrantzitsuak ere, pisto gehiegi ematen diogu geure buruari. Niri, Rafael Reig ek hainbatetan idatzi duen eran, iritzia ematen duten zutabeak gustatzen zaizkit, baita sutzen nautenak ere; horregatik suposatzen dut, zutabeak idaztea ez da lagunak egiteko modu onena.
‎Erakusketa baten aurrean, beti galdetzen diogu geure buruari: zer ekartzen digu erakusketa honek?
‎Fusilak ongi kargatuta eraman behar omen dira txapelketara (eskopetak ere balio du); jarrera (h) arro hori eskatu izan diogu geure buruari. Hiltzera joatea eta ez bizia ematera, biziaraztera, bizitzera.
‎–Gogor egin behar diogu geure buruari, pentsamendu beltzei aurre eginez: kito bestela!
‎Jateaz gain, sare afektibo sinbolikoei atxikita bizi gara, bizi behar dugu, hartu emanetan ehuntzen diren amaraunetan itsatsita. Sare horietan eusten diogu geure buruari, imaginario kolektibo eta zentzu gorputz bati josirik. Eta jatea bezain garrantzitsua da hori gure ongizaterako.
2010
‎galdetzen diogu geure buruari.
‎1 Materialismo kulturala, eta konkretuki ekonomiaren gorabehera, hartu dugunean hipotesis bezala historiaren filosofia bat desarroilatu dugu, zeinak universalki guztia ez badu esplikatzen behintzat oso fenomeno importanteak baditu argitzen, historia ekonomikoa kasu (orain arte, nik ondorioztatzen dut, izan gara gorabehera ekonomikoen jostailu, jakin gabe, ordua da ekonomia gobernatzen ikasten hasi gaitezen). Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen. Eta zientzia praktikoaren lurraldean sartzen gara bete betean, zeren, a posteriori jakin badezakegu, hutsuneak ditugun arren, garbi baitago ezen a priori ez dakigula, ez dugulako historiaren ezagutza universalik horretarako.
‎Askotan galdetzen diogu geure buruari, eta bereziki gaurkoa bezalako une zailetan, zer egin dezakeen gutako bakoitzak laguntzeko, bultzatzeko. Ondo, hemen daukazu erantzuna:
‎Bide horretan kokatu ditu ezker abertzaleak eta EAk egindako akordio estrategikoa eta bi indar politiko horiek astelehenean Aralarrekin egindako bilera. Bide hau beste indar subiranista batzurekin ere egin ahal izateko lanean ari gara, helburu horixe jarri diogu geure buruari, eta hori lortzeko ari gara lanean, esan du. Lan eta harreman horiei buruzko informazio gehiagorik ezin duela eman ere esan du Legorburuk, halakoek diskrezioa eskatzen dutelako.
2011
‎Nahi badugu eta ez, gu karlista eta liberalen (garaiaren) haurrak gara, erreketeen eta errepubikarrenak, abertzaleenak eta sozialista eta anarkistenak, gerra zibilaren galtzaileenak eta irabazleenak, hauek inposatu zuten eskolaren eta hezkuntzaren, pentsamenduaren kontrolaren (nazional katolizismoaren), lan mundu eta lan harremanen haurrak. Historia horrek nora ekarri gaituen, ikerketa kritikoa zor zaie historia horren biktimei eta zor diogu geure buruari.
‎ez diogu geure buruari
‎Bake epaileak profesionalizatzearen aldekoak direnen ustetan, beharbada, haien lurralde eremua eta, zalantza gabe, haien soldata handitu lirateke200 Horrekin bake epaitegien antolaketa aldatzen ez ote den galdetzen diogu geure buruari. Geroago, bake epaitegiak aldatzeko aurkeztu diren proiektuak jorratzean sartuko gara puntu honetan.
‎Eta ez beharbada imitatu ditugulako, baizik eta, Atxagak esaten duen moduan, besteren idatzietan zerbait esanguratsua aurkitzen dugunean bermatuak sentitzen garelako. Askotan esaten diogu geure buruari: " Hau nik pentsatua neukaan, eta sekula ez diat jakin esaten".
2012
‎Eztabaida daiteke, nola ez, gerraren gordintasuna «gozotzea» zilegi ote den, edota galdera oinarrizkoago bat, alegia, zilegi ote den haurren begietan gerra bere gordintasunean jartzea. Era berean, liburu honek gerrari zabaltzen dion atea ireki nahi ote dugun galdetu diogu geure buruari. Edota zein adinetarako den liburu hau gomendagarria.
‎Horrelako zenbaki festaren ondoan, askotan galdetu izan diogu geure buruari: bai, datu asko, baina zer, orokorrean gora edo behera egin du euskararen erabilerak Euskal Herrian?
‎Nahi badugu eta ez, gu karlista eta liberalen (garaiaren) haurrak gara, erreketeen eta errepubikarrenak, abertzaleenak eta sozialista eta anarkistenak, gerra zibilaren galtzaileenak eta irabazleenak, hauek inposatu zuten eskolaren eta hezkuntzaren, pentsamenduaren kontrolaren (nazional katolizismoaren), lan mundu eta lan harremanen haurrak. Historia horrek nora ekarri gaituen, ikerketa kritikoa zor zaie historia horren biktimei eta zor diogu geure buruari.
‎Sarritan ezintasunaren zama astuna gainetik kendu ezinda edo ibili izan gara. Hainbatetan galdetu diogu geure buruari, ea darabilgun euskara ulergarria, gozoa zaion hartzaileari, irakurleari. Edota zelan jokatu behar dugun, batetik erdaren morrontzan ez jausteko eta, bestetik, jariotasunez jantziriko euskara lortzeko.
‎Sabel hustea oinarrizko behar fisiologikoa da; funtsezkoa da Hiazintok bere kolostomia maneiatzen ikastea. Aurretik, erabiltzaileak zein behar sentitzen duen galdetu behar diogu geure buruari. Izan ere, pazienteak sentitzen badu ikaskuntza hori bizitzarako ezinbestekoa duela, ikasteko motibazio handiagoa izango du.
‎Gizakiok gure etengabeko gizartegintzan, inoiz ez baitugu kontent bukatzengure lanarekin eta ekin eta jarrai eta berriro hasi, saio eta huts gabiltza Bizitza Onarenbila? ingurua eraldatu egiten dugu, naturara egokitu edo menderatu egiten dugu (edota hori esaten diogu geure buruari) espazioak eraiki, deseraiki eta berreraikitzenditugu. Eta espazio horietan gure gizarte harremanak artikulatzen, arbuiatzen etaetengabe aldatzen ditugu (baina askotan geure buruari esaten diogu domeinatzengaituzten egiturak daudela, horrela erosoago bizi gaitezen edota objektibatu ditugunerrealitate horiek argiago ikusi eta aiseago borrokatu ditzagun).
‎Gizakiok gure etengabeko gizartegintzan, inoiz ez baitugu kontent bukatzengure lanarekin eta ekin eta jarrai eta berriro hasi, saio eta huts gabiltza Bizitza Onarenbila? ingurua eraldatu egiten dugu, naturara egokitu edo menderatu egiten dugu (edota hori esaten diogu geure buruari) espazioak eraiki, deseraiki eta berreraikitzenditugu. Eta espazio horietan gure gizarte harremanak artikulatzen, arbuiatzen etaetengabe aldatzen ditugu (baina askotan geure buruari esaten diogu domeinatzengaituzten egiturak daudela, horrela erosoago bizi gaitezen edota objektibatu ditugunerrealitate horiek argiago ikusi eta aiseago borrokatu ditzagun).
‎Hala ere, galdera hau egin behar diogu geure buruari: zertarako erabaki du gaurko Jaurlaritzak horrenbeste zorpetzea?
2013
‎Bai, horregatik ez dugu ulertzen zer gertatu den. Denok galdera bera egiten diogu geure buruari eta ez dugu erantzunik. Eusko Jaurlaritzak azken unean salduta utzi dituela esan digute.
‎Baina zerbait deitoragarria dela esan ostean, guk geuk egiten dugunean, Karmelo Ayesta – Goza daiteke gehiago. Euskaldun baten hizkuntz bidaia orduan, berriz, galdu egiten ditugu konfiantza eta besteen errespetua; eta portaera hori ohiko bihurtzen bada, guk geuk ere ez diogu geure buruari sinetsiko.
‎Munduko beste edozein lurretan gertatzen den legez, euskal gizarteak aurre egin behar dio iraganarekin daukan zorrari. Alabaina, saiak hegan ibiltzen diren bezala, euskaldunok aurre egin behar diogu geure buruaren gainean jiraka dabilen iraganeko mamuari. Bat nator Lertxundiren oharrarekin, zeren urteak aurrera joan eta Espainiako Gerra Zibilaren oihartzunak isiltzen joan baitira, tragedia hartaz zer kontaturik, zer hausnarturik ez bagenu bezala (Lertxundi 1997) 7 Halaber, Tzvetan Todorov pentsalariak asmatu egin zuelakoan nago:
‎Ikusten badugu emakumeak aldatu egin duela izaera eta bereizi egun dela lagunartetik, galdetu egin behar diogu geure buruari zergatik ote den, eta, batez ere, berari.
‎Sarritan esaten diogu geure buruari izugarria litzatekeela lanik gabe geratzea edo gure bikotekideak uztea.
‎Guk, lotsatiok, balentria handiagoak burutu behar izan ditugu ingurukoen maitasuna edo mirespena lortzeko. Ezintasunaren aurrean ukabilak estutu eta egunen batean nor izango garela zin egiten diogu geure buruari. Ez da inoren kontrako mendekua, borondatea martxan jartzeko modu bat baizik, eta borondateak, fedeak bezalaxe, mirariak egin ditzake, esan nion.
‎Eta horri, nahiz eta ez duen ezer konpontzen, zirkularidadean erortzen delako, eta lehen galderaren formulazio berbera da, horri, jarraituz, deitu izan zaio filosofia perennea. Baina hor geratzea, erran dut arestian, lehen galderan geratzea da, eta galdetzen diogu geure buruari ea nola demontre konprenitzen ahal den kosmos hau.
‎Gure hirian ingurumenarekin zerikusia duten doako edo oso ekonomia jarduerak bilatu (eta erakundeei eskatu, halakorik ez badago), liburutegira joan, Interneten bilatu, eta lagun eta senideekin ingurumenari buruzko liburuak, filmak edo dokumentalak partekatu (ingurumen GKEren batekin elkarlanean aritu, hegaztiak ikusi, etab.). Kontsumo produktuak Kontsumo arduratsuaren eta ekologikoaren estrategia aurrera eramateak diru asko aurreztuko digu, hain zoriontsuak ez bagara: zerbait erosi aurretik galdetu behar diogu geure buruari ea benetan behar dugun, ez utzi moden edo publizitate erasokorren bidez, konpara itzazu produktuak prezio kalitate erlaziorik onena, konpara itzazu produktuak prezio kalitate erlaziorik onena, etxean duguna ahalik eta gehien berrerabili, etab. Lana Irizpide ekologikoak eta erantzukizun sozial korporatiboko jardunbide egokiak onartzen dituzten enpresek eta langileek beren lehiakortas... Material guztia aprobetxatzea, tresnak berrerabiltzea eta partekatzea; inprimagailuetako tinta kartutxoak kargatzea; uraren edo energiaren kontsumoan eraginkorragoak izatea; edo telelaneko sistemak sartzea, garraioaren erabilera murrizteko.
‎Kontuz ibili litzateke? ea naturaren babestea aldarrikatuz monopolio ekonomikoa oso errentagarria ez ote den eratu galdetu ahal diogu geure buruei. Baita galdetu ahal genioke diru onura horiek zertan erabiltzen diren... eragindako ingurumen kalteak ekiditeko ala parkeko beste eremu batzuk berreskuratzeko.
‎" Bertsolari bezala, eta baita gure kulturagatik ere, aritzen gara gai gai sozialez eta politikoez. Baina gero ihes egiten diogu geure buruaz hitz egiteari; gure beldurrak, konplexuak, minak, frustrazioak eta beste partekatzeari eta ezkutuan ditugun hainbat alde erakusteari". Unai Muñoaren hitzak dira “Ez gara Palestinaz ari” ikuskizuna hedabideen aurrean aurkeztu zutenekoa.
‎Talde britainiarraren kantuak joko dituzte omenaldi emanaldi horietan. Sakanako musika bandako zuzendari Luis Orduñak azaldu digunez, “bandarendako soinu berri bat opatzea proposatu diogu geure buruari. Rock sekzioa duen banda bat”.
‎Amorrua debekatu behar al diogu geure buruari?
2014
‎Eta beno, horretan gabiz. Lehen, gehienbat, zentratzen ginen aisialdian eta orain, ba beno, aldaketa bat jarri diogu geure buruei eta Atxutxiamaikari berari.
‎ZER EGIN NAHI DUGU. Azaroaren 8an mosaiko erraldoi bat egin nahi dugu Donostiako Zurriola hondartzan. Erronka ere jarri diogu geure buruari: 5.000 pertsona batu nahi ditugu! MOSAIKO ERRALDOIA...
‎ez da esanahi finkoa daukan fundazio bat, baizik eta erreferentziazko marko egonkor bat aldiro muntaia berriak eskatzen dituena, eta marko berriak behar dituena bizirik mantentzeko. Wagnerren muntaia berri baten bidez erakusten diogu geure buruari non gauden, existentziaren zentzurik erradikalenean, eta Wagnerren ekoizpenaren gaitasuna da hain justu bizirauten duela interpretazio berriak egiten zaizkionean.
‎Belaunaldi hartako seme alabok sarritan galdetu izan diogu geure buruari nondik zetorren gure gurasoen erabateko isiltasun hura, zergatik gordetzen zuten ezkuturik ezkutuenean barruan zuten zera hura, zergatik ukatzen zuten bizitakoa. Galtzailearen lotsa, agian, beldurra, noski, hilketa izugarri baten ondoren bizirik atera denaren beldur aipaezina, ametsetan azaltzen diren horietakoa.
‎Maiz ezetz esaten diogu geure buruari. Esaten dugu:
2015
‎segi dezagun EH Bairekin. Horrela oxigenoa ematen diegu [bide politiko hutsen aldekoei Batasunan], eta ematen diogu geure buruari ere?.
‎Euskaldunentzat idaztea da euskaraz idazteko dagoen arrazoi bakarra, ez dago besterik. Beraz, ordenagailuaren aurrean jarrita hauxe galdetzen diogu geure buruari, nahi eta nahi ez: zer kontatu behar diet euskaldunei?
‎Eskarmentuak erakutsi digu ondorioak arras kaltegarriak zaizkigula. Behin eta berriro errepikatzen diogu geure buruari. Baina behin eta berriro gara jausten.
‎Immigrazio legeria aztertu ondoren, galdetu behar diogu geure buruari ea lortzen diren helburu horiek.
‎Hezkuntza komunitate osoak ardura hartu eta aurrera egin du. Norbanakoen konpromisoetatik hasita, kolektibora igaroz, gauza handiak egin daitezkeela erakutsi diogu geure buruari eta jarraitzeko konpromisoan berresten gara. Ikasturte oparoa izan da.
‎Bagara ala ez gara? Ziurtasun apur bat zor diogu geure buruari." (AM)
2016
‎gizarte zaharkitu batean bizi gara, eta gure hilkortasunaz gero eta gehiago jabetuta gaude. Horren aurrean," nola izan behar du?" galdetzen diogu geure buruari. Baina ez da ahaztu behar medikuen paternalismoa esan zaion horrek garrantzi handia izan duen tradiziotik gatozela.
‎«Zer gertatu da, ordea? Nora joan da gure lana?», galdetzen diogu geure buruari. 80ko hamarkadaren hasiera hura ikaragarria izan zen:
‎Arte ikerketari zuzenago helduz, erakundeek darabiltzaten bitartekari eta denborazko tarteekin zaila izaten da, zenbaitetan, ikerketa zuzenak abian jartzea, adibidez norbait nonbaiten hiruzpalau hilabetez egotera gonbidatua denean, eta gainera aurrez eskainiak ez leudekeen formula eta moldeez. Jakintza nola barneratzen dugun, nola ikasten, asimilatzen dugun eta horrekin guztiarekin ikerketa aldiak edota proiektuak uzten/ bukatzen direnean zer egiten dugun gutxitan galdegiten diogu geure buruari. Zeini edo zeintzuei hurbiltzen gatzaizkie, modu global edota lokalagoetan?
‎Hortaz «gurean» ere, hirugarren atal honen hasieran kakotxekin idatzi dugunez, erruz galdetzen diogu geure buruari zergatik edo zenbateraino prest gauden mimetikoki existitzen diren modelo berdinak behin eta berriro errepikatzeko. Doktoregoa bezalako modeloak, bai zientifiko bai humanistikoetatik erakarrita ere pieza herdoilduen gisan funtzionatzen dutenak, nahi baino gehiagotan.
‎Euskaldunik unibertsalena den Ignazio Deunaren sorlekuan, Loiolako basilikako atarian elkartuta, Europako erakundeen hondoratze etiko eta morala guri ere eragiten ari ote zaigun galdetzen diogu geure buruari.
2017
‎Loteria tokatzea zorte kontua bada ere, beti pentsatzen dugu tokatu zaionak baino gehiago merezi dugula guk. Zortearen izenean erosten dugu loteria, eta tokatzen ez bada," osasuna badaukagu behintzat", esaten diogu geure buruari. Bitartean, gure esperantzarekin aberasten dira asko:
‎Zer nolako euskalduntasuna opa diogu geure buruari?
‎Zer nolako euskalduntasuna opa diogu geure buruari?
‎Baina hori ez da azalpen bat. Zeren besteok, mortalok, egunero egiten diogu aurre bizitzari, erabakiei, patuari, eta ez dugu inor izorratzen geure gabeziekin, eutsi egiten diogu bizitzari potroetatik, eta egunero galdetzen diogu geure buruari hartutako erabaki bakoitzagatik. Zer uste du baina?
‎Gudara itzuli nahi zutenak ere ezagutu zituzten, nahiago zutelako hil aurretik bizi, hilez bizitzea baino. Halakoetan galdetzen diogu geure buruari noiz utzi genion pertsona guztiak berdin ikusteari, eta noiz onartu genuen egoera hori" normala" dela. Halakoak pentsatzen ditugu errepideko marra zuriak igaroz, geure autoan eserita goazen bitartean.
2018
‎Orduan, galdera egin diogu geure buruari: euskal gizarteak benetan sinisten du funtzionamendu egoki baterako emakume esklaboak behar dituela?
‎Niñato bezalako pelikula gutxi dago. Askotan galdetzen diogu geure buruari non ote dauden gure garai historikoa erakusten duten pelikulak, noiz ikusiko ote ditugun gertuko errealitateak pantaila handian. Baita non ote dauden istorio edo argumentuetatik haratago errealitate horiek lengoaia zinematografikoaren bidez islatzeko gai diren pelikulak ere.
‎zein kamera erabili, zein leiar, nondik filmatu, zenbat denbora, soinua nola grabatu, nola lotu irudi eta soinu horiek guztiak. Askotan galdetzen diogu geure buruari non ote dauden horrelako pelikulak, beraz garrantzitsua da Niñato bezalako aurkikuntza ospatzea.
‎Haren arabera, joera edo beharra izaten dugu gizakiok beste gizakideen ekintzen atzean dauden arrazoiak, motiboak edo asmoak antzemateko. Etengabe galdetzen diogu geure buruari: halako ekintza bat pertsona horrek egin duenean, zergatik egin du?
‎Arestiko paragrafoan genioen euskara erabiltzen dela beharrezkoa den eremu eta egoeretan, baina gutxitan erreparatzen diogu euskararen mirariari. Hau da, hainbeste kezka eta zalantza dugu ikustean gehien bat jendeak ez duela euskaraz hitz egiten, baina gutxitan galdetzen diogu geure buruari euskaraz bizitzea erabaki dutenek zergatik hartu duten bide hori. Oker ez banago antzeko zerbait planteatzen zuen Dabid Anautek aspaldi Leitza inguruko gazteen hizkuntza jokaerak aztertzean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia