Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2004
‎Oker ote gabiltza? Ezin ote diogu geure buruari munduan edozein Nazio estatuk bereari esleitzen dion hizkuntza nortasuna opa. Gu oso oso bereziak gara, ala oso oso ergelak?
‎Sugearen miztoa dario predikari bakartion mintzoari, igarleen bakardadean, euskarazko eremu idatzien elkortasunean: . Badirudi baserritarra, pelloa eta kirtena dela euskalduna. Jon Arano, Gontzal Agote eta Diego Martiartu ditugu mezulari?, hankatartekoak huts egiten diola, eta berriro galdetzen diogu geure buruari: zer, edo ezer, irakurtzen ote du gure jendeak euskaraz?
2008
‎–Gazteleraz ari gara, zioen Lluis Aracilek?, eta esan daiteke gaztelera etxekoa egin zaigula. Galdetu ote diogu geure buruari ordea ez ote zaigun euskara atzerriratu. Kanpokoa barneratu zaigu barnekoa kanporatu den bitartean?.
2009
‎Gure beldurraren beldur gara, azkenik, eta debekatu egiten diogu geure buruari beldur izatea. –Ya el «pensar en la muerte» es considerado públicamente como pusilanimidad, inseguridad de la existencia y sombría huida del mundo.
‎–Gogor egin behar diogu geure buruari, pentsamendu beltzei aurre eginez: kito bestela!
‎–Gogor egin behar diogu geure buruari, pentsamendu beltzei aurre eginez: kito bestela!
2011
‎Nahi badugu eta ez, gu karlista eta liberalen (garaiaren) haurrak gara, erreketeen eta errepubikarrenak, abertzaleenak eta sozialista eta anarkistenak, gerra zibilaren galtzaileenak eta irabazleenak, hauek inposatu zuten eskolaren eta hezkuntzaren, pentsamenduaren kontrolaren (nazional katolizismoaren), lan mundu eta lan harremanen haurrak. Historia horrek nora ekarri gaituen, ikerketa kritikoa zor zaie historia horren biktimei eta zor diogu geure buruari.
‎ez diogu geure buruari
2012
‎Nahi badugu eta ez, gu karlista eta liberalen (garaiaren) haurrak gara, erreketeen eta errepubikarrenak, abertzaleenak eta sozialista eta anarkistenak, gerra zibilaren galtzaileenak eta irabazleenak, hauek inposatu zuten eskolaren eta hezkuntzaren, pentsamenduaren kontrolaren (nazional katolizismoaren), lan mundu eta lan harremanen haurrak. Historia horrek nora ekarri gaituen, ikerketa kritikoa zor zaie historia horren biktimei eta zor diogu geure buruari.
2013
‎Guk, lotsatiok, balentria handiagoak burutu behar izan ditugu ingurukoen maitasuna edo mirespena lortzeko. Ezintasunaren aurrean ukabilak estutu eta egunen batean nor izango garela zin egiten diogu geure buruari. Ez da inoren kontrako mendekua, borondatea martxan jartzeko modu bat baizik, eta borondateak, fedeak bezalaxe, mirariak egin ditzake, esan nion.
2015
‎segi dezagun EH Bairekin. Horrela oxigenoa ematen diegu [bide politiko hutsen aldekoei Batasunan], eta ematen diogu geure buruari ere?.
‎Euskaldunentzat idaztea da euskaraz idazteko dagoen arrazoi bakarra, ez dago besterik. Beraz, ordenagailuaren aurrean jarrita hauxe galdetzen diogu geure buruari, nahi eta nahi ez: zer kontatu behar diet euskaldunei?
‎Eskarmentuak erakutsi digu ondorioak arras kaltegarriak zaizkigula. Behin eta berriro errepikatzen diogu geure buruari. Baina behin eta berriro gara jausten.
2017
‎Zer nolako euskalduntasuna opa diogu geure buruari?
‎Zer nolako euskalduntasuna opa diogu geure buruari?
‎Baina hori ez da azalpen bat. Zeren besteok, mortalok, egunero egiten diogu aurre bizitzari, erabakiei, patuari, eta ez dugu inor izorratzen geure gabeziekin, eutsi egiten diogu bizitzari potroetatik, eta egunero galdetzen diogu geure buruari hartutako erabaki bakoitzagatik. Zer uste du baina?
2019
‎GAUR ERE, EGUNERO BEZALA, etorkizunera iritsi gara, baina gaurkoan guztiak sona eta espantu handiagoa izanen du, Back to the Future filmaren bigarren parteak, 1989koak, gaurko egunerako iragarri eta irudikatutakoarekin aurrez aurre jarri eta erkatuko delako. Etorkizuneko biztanleok irri eta burla eginen diogu geure buruari, kontua leundu eta jada inorena ez den desilusioari ez ikusia eginez, gu, gerokook, ez garelako garai batekoak.
2020
‎Orain da garaia, beraz, nola osatu nahi dugun erabakitzen hasteko. Eta osatze horretan euskal populuak bere integritatean zer esan izango duen, ala neurri estandarren aplikazio zurian katearena egingo duen galdetu behar diogu geure buruari. Hau da, erabaki dezagun zer gertatzea nahi dugun eta jar ditzagun urratsak gerta dadin.
2021
‎Harriak eman dizkigu historiak, eta guk zer egin dugu? Ba," zer nahiago duzu, erre ala ito" galdetzen duten haurrek bezala, guk galdetu diogu geure buruari ea zein ote den gizon batek lehertu baino lehen altxa dezakeen harririk handiena eta zenbat aldiz altxa dezakeen harri hori. Eta erabaki dugu ez bakarrik galderari erantzuna bilatzea, baizik eta erantzun tekniko bat ematea eta erantzun horrekin kirol bat sortzea eta astapotroen kirol hori –astapotroen kirol hori– XXI. menderaino mantentzea –XXI. menderaino, lagunok, herrikideok, astapotrook– Eta egin dugu, normal normal, iruditu zaigulako halako zerbait egitea gauza normal bat egitea dela, eta beharbada bada, ez dakit; Iñaki Perurena zer da, normala edo harrigarria?
‎Zer idatzi nahi dugu? Galdera hori egin behar diogu geure buruari. Hori da besteek gutaz espero duten horretan ez galtzeko modurik onena.
‎Literaturak ez du horrela funtzionatzen. Ezin diogu geure buruari idatzi behar duena agindu. Idatzi nahi dugunaren esanetara gaude.
2022
‎Umearen beharrak lehentasun gisa ezartzea zaila da, gizarte hau ez dago antolatuta horretarako. Horregatik erruduntasun sentimendua kendu behar diogu geure buruari, ez garelako erabat horren erantzule. Sistema honetan ez da posible amatasun konprometitu batek egiaz suposatzen duena aitzinera eramatea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia