2009
|
|
Esan dute, adibidez, publizitatearen eta marketinaren bidez herritarrengan beharrak sortzen dituztela hainbat markak. Ez diogu erosteari uko egiten, harrapatuta bezala gaude, eta ez dugu aterabiderik ikusten
|
dio
parte hartzaile batek. Aho batez adierazi dute eztabaida taldeetan gurpil zoro batean biraka gabiltzala.
|
2011
|
|
«Zer egiten dugun etazer egin nahi dugun definitzeko zailtasunak nahiz beldurrak gainditu behar ditugu».Hezitzaileek ikasleekin duten ikuspegian aldaketa bat ere proposatzen da foroko parte hartzaileen aldetik. «Haur eta gazteak ikasle moduan ikusteari utzi, gizarteko partaide moduan ikusten hasi behar du irakasleak»,
|
dio
parte hartzaileetako batek, Mikel Illarregik. Horri lotuta, irakaslea hainbat balioren transmisore izan daitekeela ekarri dute gogora.
|
2014
|
|
Jakinaren gaineko baimenari dagokionez, arauak
|
dio
parte hartzaileek eskubidea dutela ikerketaren izaerari, helburuei eta metodoei buruzko azalpen xeheak jasotzeko, ikerketa hasi aurretik. Halaber, jakinarazi behar zaie eskubidea dutela ikerketan parte ez hartzeko, baita noiznahi ikerketan parte hartzeari uzteko ere.
|
2021
|
|
Era berean, horretarako gizartean gertatzen denari begiratu egin behar zaiola dio elkarrizketatuak eta horri erantzuten saiatu hezkuntzatik, oro har, eta literaturaren didaktikatik, modu zehatzagoan. Hartara, irakaskuntzatik ez dela euskara eta euskal literatura erakargarri egiten eta, gainera, euskara eta bere literatura beste hizkuntza bat balitz bezala irakasteko joera dagoela, eta kale egiten dela irizten
|
dio
parte hartzaileak," horrela ez delako". Argudiatzen duenaren bidetik, gaztelania, frantsesa edota ingelesa hizkuntza erakargarriak dira berez, hizkuntza normalizatuak, handiak eta eragin handikoak, baita kultura eta literaturari dagokienez ere.
|
|
Dena den, ariketa indibiduala izan daitekeen arren, gogoeta kolektibo osora zabaltzea komeni dela irizten
|
dio
parte hartzaileak, eta horrekiko konpromisoak finkatu:
|
|
euskarazko kultur erreferenteekiko deskonexioarena, hain zuzen ere, neurri handi batean hau musikari jakin batzuetara mugatzen baita, baina horrek beste hainbat kanpoan uzten ditu, literarioak besteren artean. Era berean, erreferentzialtasun ezak nerabeak hizkuntza hautu batzuetara eramaten dituela
|
dio
parte hartzaileak, dela kultur kontsumoari dagokionez, dela sorkuntzari dagokionez, eta horiek hizkuntza gaitasuna elikatzen eta eraikitzen laguntzen duten elementuak dira.
|
|
Nolabaiteko borondatea edo nahia ikusten du hezkuntza munduan baina, zehazten duen moduan," gauza bat da irakurmena edota idazmena lantzea, eta beste zerbait da literatura, literaturzaletasuna edo literatur gustua eta praktikak lantzea" (NE1). Curriculumak duen garrantzia ukaezina dela
|
dio
parte hartzaileak," oinarri oinarrizkoa" dela, baina iruditzen zaio batzuetan gaia enfokatzen dela" oso modu akademikoan, curriculumetik, eta ez horrenbeste gustutik, esperientziatik eta plazeretik".
|
|
Konpetentzia literarioaren garapena helburu eta ardatz izango duen proposamen metodologikoa egiten du parte hartzaileak, eta konpetentzietan oinarritutako hezkuntza eredu batetik, teorian hezkuntza kokatzen den eredutik, hain justu ere, zeharkakotasunak dagoeneko oinarri oinarrizko baldintza duela esan daiteke, beraz. Hala ere, testuliburuak edota norberak prestatutako eta urteetan erabilitako materialak segurtasun handia eskaintzen duten" salbamendurako oholak" izaten direla askotan irakasleetzat
|
dio
parte hartzaileak, eta diziplinartekotasunera zein metodologia aktiboetara igarotzeak horri uko egitea eskatzen du hein handi batean. Horrez gain, lanbidea eta lan egiteko modua asko aldatzen duten metodologien aldeko apustua dakar eta, besteak beste, beste lankide batzuekin programazioak sortzera, partekatzera eta adostera darama profesionala.
|
2022
|
|
Lehen eta Haur Hezkuntza esparruetan eginiko ikerketa honek, galdetegiaren hizkuntza hautatzeko aukera eman
|
dio
parte hartzaileari: euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez.
|