2002
|
|
euskaraz biziko den unibertsitatea eraikitzea ez da ghettoa sortzea. Kulturanitza izatea eskatzen
|
dio
bere buruari gizarte modernoak; bada unibertsitatesi stema igualitario eta aurreratu batek kulturaniztasunaz eta eleaniztasunaz eztabaidatzeaz gainera, horiek biak praktikan jarri behar ditu etxe barruan.
|
2003
|
|
Gutxiengoetan garrantzitsua da protagonismoa, gizabanako bakoitzaren parte hartzea, talde txiki batean partaide izatearen ezaugarri marka, mundu hau gero eta homogeneoagoa eta globalizatuagoa denean. Horrek, pertsonari laguntzen
|
dio
bere burua garrantzitsutzat sentitzen, alderaketa ingurunearekin egiten baita. Nazio handi baten partaide izateak erronka fiktizio bat ekar lezake, baina aztertzen denean zertan datzan antropologiaren balio errealetatik ikusita, gizabanakoa eta taldearen arteko lotura gero eta txikiagoa da taldea zenbat eta handiagoa izan, betiere taldearen erabakietan parte hartzeari begira.
|
2004
|
|
" Dena ikuspuntu pribatu soiletik juzgatzen duena, dela jakintsua, negozio gizona, apaiza edoerregea, gizon gaiztoa da". Horregatik, norberak eman behar
|
dio
bere buruari legea gizarteko kide gisa, eta horrelalo rtuko du bere egiazko askatasuna garatzea borondate aldebakarra utzi eta nahimen oro ko rragoa osatuz, gizatasunaren ideiara hurbilduz. Horretarako helburu onak zehaztu behar dira, hau da, halabeharrez beste edonork onartuko lituzkeenak, beste edonoren helburuak izan litezkeenak.
|
2008
|
|
Hegoaldean, aldiz, Galeuscak ere, bere hogeita bosgarren urteurrena ospatzearekin batera, legezko izaera bateratua eman nahi izan
|
dio
bere buruari 2008ko ekainaren hamabostean Poblet monastegian. Horrela, Euskal (EIE), Galiziar (AELG) eta Kataluniar Idazleen Elkarteek (AELC) Galeusca Idazleen Elkarteen Federazioa sortzea deliberatu dugunez, nortasun eta erabateko gaitasun juridikoa izango du hemendik aurrera kataluniar, galiziar eta euskal idazleak ordezkatzeko, sustatzeko eta defendatzeko; bazkide dituenen ekintzak koordinatzeko; eskubide profesionalen defentsan eraginkortasun handiagoa izateko; modu bateratuan aritzeko; maila autonomikoan zein europarrean, administrazio publikoko erakundeen nahiz erakunde pribatuen aurrean, normaltasuna bultzatzeko literaturan, adierazpen eta euskarri desberdinetan, idazlearen lanbidean, eta aipatutako hizkuntzen erabilera sozial edota sorkuntzan sustapen politikoak eragiteko; loturak bultzatzeko idazleen interesak ordezkatzen dituzten Federazio edo Elkarteekin; eta baita literatur ekoizpena bere alderdi guztietan zabaltzeko eta komunikatzea ahalbidetzen duten enpresa edo agenteen Federazio eta Elkarteekin harremanetan jartzeko ere.
|
2011
|
|
Laburbilduz, badirudi liburu honekin Sarrionandiak mugarri berri bat jarri nahi izan diola bere literaturgintzari: desafio latza jarri
|
dio
bere buruari (sakontasuna) eta aski ondo atera da dematik, liburu biribila izan gabe betiko Sarriri dimentsio berri bat ikusi ahal izan diogulako eta, beti bezala, leiho ugari zabaldu dizkigulako, hausnarketa interesgarri ugari aurkeztuz. Horrek baieztatuko luke bere traiektorian bi fase ikustea (gaztea eta heldua) zilegitzen dela?
|
2013
|
|
Ylek helburu nagusi bat aitortzen
|
dio
bere buruari: " demokrazia eta Finlandiako kultura sendotzea"; horretarako, finlandiar guztiei zerbitzua ematea bilatzen du (Yle 2012a).
|
|
Bitartean, noski, inork ez dio horregatik saria jasotzeari uko egin. Eta kalean jende gehienak ez
|
dio
bere buruari galdetzen zergatik ez duen emakumezko arkitektoen izenik ezagutzen, eta zergatik arkitektura ikasleen erdia emakumezkoak izanik, estudioetako nagusien gehiengoa gizonezkoena den. Artiumeko liburutegian Pritzker sarien inguruko liburuen erakusketa bat antolatu dute; han dago VSBA (Venturi, Scott Brown and Associates) estudioari egindako elkarrizketa liburu batean.
|
2015
|
|
Bizitza osoan paperak jaso eta jaso jardun du. Poliziaren miaketetatik libratu direnak mahai gainera atera, hautsa kendu, eta den dena txukundu eta idazteko aurtengo negua epetzat jarri
|
dio
bere buruari. Udaberria ere garai ederra da Euskal Herriaren azken 70 urteetako historia Kepa Enbeitaren bizipenetatik kontatzeko.
|
|
Irabazleen historia unibertsalaren saihetsean, menperatuek derrotatuen aurpegiak ikusi eta izenak entzun behar dituzte, horren beharra dute, lozorrotik aterako badira. Belaunaldi bakoitzak aurreko belaunaldi derrotatuetan begiratu behar
|
dio
bere buruari, menperatzaileen oraingo eta betiko dotrinak eta gizarte mekanismoak analizatu eta baloratu ahal izateko; nagusien ‘demokrazia’ edo ‘askatasuna’ zer menperatzetan oinarritzen den, eta subalternoen isiltasuna zer derrotetatik datorren jakiteko (503).
|
2016
|
|
Erabakitzeko eskubideak ez du kanpoko inoren onarpenik behar. Legitimitatea komunitateak berak ematen
|
dio
bere buruari edo nazio jakin batentzat. Nazio izaera frogatu behar izateak traba dezake herri batek bere burujabetza prozesuari ekitea, nahikoa zilegitasun ez duelakoan.
|
|
Erabakitzeko eskubideak, beraz, ez du kanpoko inoren onarpenik behar. Legitimitatea komunitateak berak ematen
|
dio
bere buruari, bere borondate demokratikoa adierazteko dituen tresnez baliatuta. Eskubidearen subjektua ez da aurretiazkoa (nazioa), subjektua etorkizuna marraztu nahi duen pertsona orok sortzen baitu bere ekitearekin, banakotik taldera.
|
2020
|
|
123, 125), galdera egiten du. Hurrengo urtean beste saiakera batean erantzungo
|
dio
bere buruari:
|