Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2013
‎Intxaustiren iritziz, Arrutiren poesian badago poesia modernista aurreratzen duen zerbait. Honela dio berak: –Quiso que también el euskera dispusiera de los registros cultos de la poesía, y en este empeño, se anticipó, en su propio contexto, a quienes quince o veinte años después (los poetas de los treinta) lograrían una madurez más consumada.
‎Bertan Larramendik, mi vascuence poético? dio bere euskarapoemaz diharduela (Lardizaval, 1724). Bestalde, hizkuntzaren izenari adiera metriko poetikoa gehitzearen proposamenak utzi zuen beste oihartzunik Hiztegi Hirukoitzan ere.
2015
‎Horrela bakarrik lor daiteke tradizioa: zaharrak gazteagoari ekarriegiten dio bere mundua osatuko duen esangura, hura jaso eta garaira egokitzeko. Zaharra, betikoa, berri, egungoa, egina.
2016
‎dira, urteak igaro arren lehen bezain irakurgarri dira (Grella, 101). Nazioarteko parametroen arabera, Loidiren eleberria ez da modernoa, jakina, ez ditu modernitatearen zantzuak, baina agian horregatik eutsi dio bere lekuari euskal eleberrien bilakaeran esperimentu gisa.
2018
‎A mi me traa sin cuidado que Oteiza escribiera textos politicos antifranquistas, mientras ganara el primer premio de escultura para España". Garaiko antzeko lekukotasunak jasota, Jorge Lluis Marzok honela dio bere liburuan:
‎12 Torrealdaik galdera bera egiten dio bere buruari, aurreko zentsura aldian kokatzen duen Orixeren Mamutsak lanari buruz ari dela: " Liburua bera ere espedientean zegoen.
‎Idazle bakoitzak bere modura funtzionatzen zuen. Idazleei egin nien inkestan, idazle batek dio berak zentsura ez zuela aintzat hartu. Hori ez da posible.
2020
‎Gazte guztiak bat datoz esatean jarrera horiek parekideengandik jaso dituztela eta kasu gehienetan arrazoi nagusia harrera herrialdeko hizkuntza (k) ez jakitea izan dela. Adibidez, Etxebarrin ereduan eskolatua izan zen neskak dio berarentzat hasierako egunak izan zirela gogorrenak; 9 urterekin iritsi zen, berehala eskolatu zuten, eta eskolan jaso zituen jarrera diskriminatzaileak. Hizkuntza ez jakiteari egozten dio berak jarrera diskriminatzaile horien errua, eta adierazi du oztopo nagusia berarentzat euskara ez jakitea izan zela.
‎Adibidez, Etxebarrin ereduan eskolatua izan zen neskak dio berarentzat hasierako egunak izan zirela gogorrenak; 9 urterekin iritsi zen, berehala eskolatu zuten, eta eskolan jaso zituen jarrera diskriminatzaileak. Hizkuntza ez jakiteari egozten dio berak jarrera diskriminatzaile horien errua, eta adierazi du oztopo nagusia berarentzat euskara ez jakitea izan zela.
‎Jende uholdea lanetik etxera, euriari ihesi, aterkia eskuan isilik doazen gizon emakumeak, artaldea bailiran. Gisele ez da korronte horretan murgiltzera ausartzen eta, luzaroan zalantzan egon ondoren, kalean behera eramaten uzten dio bere buruari, etxe artean, eta aurrera egin ahala, desio lukeen lasaitasuna iradokitzen duen argitasunez piztuz doaz leihoak.
2021
‎" gaitz" atzizkiak" ezin dena" adierazi nahi du, konplexutasun kutsu bat emanez" eme" erro semantikoari. Beraz, emakaitz deitzen dio bere buruari: emakume bihurtu ezin dena, neurri batean Amaia Lasak" Ezin izanik" poeman adierazten zuen" jaseko emakume" izateko zailtasuna duena, amari" Hobia" poeman esleitutako gaitasunik ez duela iradokiz.
‎Aho batez aitortzen zaio Meaberi elaborazio poetiko handiz moldaturiko liburuen egile dela, multzo egituratu eta landuz osatua gehienetan. Bestalde, poesiaren esparruan baliabide estilistiko aipagarritzat jotzen den" erritmoaren sena" aitortzen dio bere buruari, teorialari askorentzat poesiaren beraren muina dena. Meaberen testuen ezaugarri nabaria da, testuaren egituraketa morfosintaktiko landuaren fruitu den kadentzia izanik bere obsesioetako bat.
2022
‎Leon Olazarreta apaizak Aita Gabriel Batizi zuzendutakoan jakinarazten dio bere aitak, Medelek, Hermann-en" Benedictus" (318) aukeratuko zukeela.
2023
‎Horregatik, Pulunpa eta Xin! harrera eta murgiltze plan honek egitasmo hori baliatuz jarri dio bere esku hartzearen metodologiari ere izena, izan ere, biak ala biak hertsiki loturik baitaude. Kasu honetan, ordea, murgiltze kulturalaren eta linguistikoaren emozioetan oinarritutako pulunpa metodologiari ikasgelatik harago doan harreraren eta kulturartekotasunaren ikuspegia gehitu zaio.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia