Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2003
‎Lege hau indarrean jartzean aurreneurrizko espetxealdian daudenak espetxetik aterako dira, eta, Fiskaltzaren eskumendean, eraldaketa zentro batera eramango dira. Fiskaltzak uste badu barneratzeari eustea bidezkoa dela, hori eskatu dio adingabeen epaileari berrogeita zortzi orduko epean; 28.2 artikuluan ezarritako agerraldirako deia egingo du epaileak.
‎Adingabeen epaitegiari bidaliko dio espedientea, konbikzio piezekin batera eta kasuan kasuan izan daitezkeen beste efektuekin batera. Horiez gain, alegazio idazkia bidaliko dio adingabeen epaileari; horretan jasoko dira egitateen deskripzioa eta balorazio juridikoa, adingabeak horietan izan duen partaidetza maila, adingabe horren inguruabar pertsonalei eta gizarte inguruabarrei buruzko aipamen laburra, eta lege honetan jasotako neurrietatik bati buruzko proposamena, proposamen horren oinarri juridikoak eta hezkuntza oinarriak arrazoituz.
‎l) Zentzarazpena. Neurri honen kasuan, adingabeen epaileak errieta egiten dio adingabeari; errieta horren helburua da adingabeak ulertzea berak burutu dituen egitateak larriak direla eta larriak izan direla edo izan zitezkeela, orobat, egitate horien ondorioak. Berebat, adingabeari galdatzen zaio etorkizunean halako egitaterik ez burutzeko.
‎Fiskaltzak espedientea hasteari uko egin diezaioke, baldin eta salatutako egitateak delitu ez hain astunak badira eta pertsonen aurka indarkeriarik edo larderiarik erabili gabe burutu badira, edota faltak besterik ez badira, Zigor Kodean nahiz zigor lege berezietan egindako tipifikazioaren arabera. Kasu horretan, Fiskaltzak ordu arteko jarduna igorriko dio adingabeak babesteko erakunde publikoari, lege honen 3 artikuluan ezarritakoa aplika dadin. Atal honetan xedatutakoa ulertuko da, erantzukizun zibileko pieza egokiaren izapidetzari kalterik egin gabe.
‎Berari zuzen zuzenean dagozkion ebazpenetatik edozein eman aurretik, epaileak edo auzitegiak entzun egin behar dio adingabeari.
‎Era berean, talde teknikoak bere txostenean proposamena egin dezake, betiere adingabearen intereserako, espedientearen izapidetzak aurrera egin ez dezan; horren arrazoiak izan daitezke adingabeari gaitzespena behar beste azaldu izana jadanik burutu diren izapideen bitartez edota, adingabearen intereserako, beste edozein esku hartze desegoki gertatzea, egitateak burutu direnetik igaro den denboraren ondorioz. Halako kasuetan, lege honen 19.1 artikuluan ezarritako betekizunak izanez gero, Fiskaltzak espedientea bidal diezaioke epaileari, largeste proposamenarekin batera; gainera, egoki bada, jardunari buruzko lekukotza bidaliko dio adingabeak babesteko erakunde publiko eskudunari, horrek adingabearen babeserako jardun dezan.
‎Edozein kasutan ere, behin talde teknikoak txostena prestatu eta gero, Fiskaltzak berehalakoan bidaliko dio hori adingabeen epaileari, eta kopia bat emango dio adingabearen letraduari.
‎Adingabeak, halaber, errekurtsoa aurkez diezaioke hitzez epaileari, edo hitzez adieraz diezaioke zentroko zuzendariari errekurtsoa jartzeko asmoa duela; zuzendariak adierazpen horren berri luzatuko dio adingabeen epaileari, gorago aipatutako epean. Azken kasu horretan, adingabeen epaileak bidezkoak diren neurriak hartuko ditu, adingabearen alegazioa entzun ahal izateko.
‎7 Ebazpen zehatzaileak betetzen hasi aurretik, horien aurka errekurtsoa jar dakioke adingabeen epaileari. Horretarako, adingabe zehatuak errekurtsoa aurkez diezaioke, idatziz nahiz berbaz, establezimenduko zuzendariari; zuzendariak, hogeita lau orduko epean, idazki hori edo berbazko kexaren lekukotza, bere alegazioekin batera, bidaliko dio adingabeen epaileari. Epaile horrek, entzunaldi baten epean, eta Fiskaltzari entzun ondoren, autoa emango du, ezarritako zehapena baieztatuz, aldatuz edo ezabatuz; auto horren aurka ezin izango da inolako errekurtsorik jarri.
‎1) Fiskaltzak espedientearen hasierari buruzko partea bidaliko dio adingabeen epaileari. Epaileak parte hori jasotzeaz batera, erantzukizun zibilari buruzko pieza banandua irekiko du, eta kaltedun gisa agertzen direnei jakinaraziko die eskubidea dutela pieza horretan alderdi izateko.
2008
‎Ondorioak ikaragarriak izan daitezke”. DAGAko lehendakariak adoptagarritasunari esleitzen dio adingabe bat adoptatu daitekeen erabakitzeko ahalmena. Bestalde, Blanca Rudillak, aldizkari honetako eta Haurren Zaintzarako Elkarteko zuzendariak, funtsezko faktoretzat jotzen du.
‎Europako Batzordeak industriari eskatu dio adingabeen babesa indartu dezala indarkeriazko bideojokoen aurrean, Internetetik deskarga daitezkeenak barne, eta sailkapen sistema eraginkorra ezar dezala. Haren iritziz, gero eta kezka handiagoa dago gizartean, “bideojokoek jokabide oldarkorrak sor ditzaketelako”.
2011
‎Kontaktu hori egunean bitan gertatzen da gutxienez; goizean, haurra etxetik nola datorren adierazten da, eta, arratsaldean, gurasoei jakinarazten zaie nola pasatu duen eguna haurrak. Informazio trukaketa horiek baterako jokabidea errazten dute, eta horrek mesede egingo dio adingabearen garapen egokiari.
‎Haren asmoa da higienerako kitak, pixoihalak eta paper zapi higienikoak helaraztea, eskola jarduerak berriz irekitzea, haurren gune lagunak deritzenak instalatzea —gazteen jardueretan parte hartzen dute, jolas egiten dute, kirola egiten dute, heziketa eta/ edo laguntza psikosoziala jasotzen dute— eta langileak bidaltzea sektore operatiboetan laguntza teknikoa emateko. Haurrak babesten erakustea Plan GKEak behin eta berriz dio adingabeak funtsezkoak direla hondamendiaren aurrean. Ez bakarrik babestu behar direlako, baizik eta txikitatik jakin dezaketelako nola jokatu larrialdietan.
2012
‎Gurasoentzat eragozpen nagusia da familiaren etxea mantentzearekin batera beren etxeena ere gehitu behar dela. Eta legeak dio adingabeari etxebizitza duina bermatu behar zaiola, dibortzioaren aurreko bizitzarekin bat datorrena. Irtenbide hori ez da iraunkorra dibortziatu askorentzat.
2015
‎Legeak honako hau dio adingabe atzerritarrei buruz: –Espainiako Estatuan dauden adingabe atzerritarrek hezkuntzarako eskubidea dute.
‎Ohartarazpenak: Adingabeen epaileak errieta egingo dio adingabeari, eta egindakoen eta ondorioen, edo gerta zitezkeen ondorioen, larritasuna ulertaraziko dio, eta berriro egin ez ditzan estutuko du.
2021
‎«Egoera kezkagarria da, Frantziako administrazioak babes neurriak ezarri bailituzke adingabeentzat, eta haren gain hartu bailituzke, bere lurraldean dauden bezain laster». Elkarteak dio adingabearen zaintza gailendu litzatekeela halakoetan, «Frantziak izenpetua duen Umeen Eskubideen Nazioarteko Hitzarmenak dioen gisan».
2022
‎Larrialdi eta larrialdi sanitarioetarako, 061 zenbait autonomia erkidegotan, baina ez da doakoa. eta 116 111 Espainia osorako, nahikoa da. Aragoi, Asturias, Balearrak, Kanariak, Gaztela Mantxa, Gaztela eta Leon, Ceuta, Extremadura, Errioxa, Nafarroa, Madril, Melilla, Murtzia eta Valentziako Erkidegotik ere deitzen baduzu 116 111. Telefono honek berehalako erantzuna ematen dio adingabeari eragin diezaiokeen edozein arazori: tratu txar fisiko edo psikologikoa, sexu abusuak, zabarkeria, arazo psikologikoak… Ez dago deiaren arrastorik Beraz, ez dira errepresalien beldur izan behar, eta ez da beharrezkoa identifikatzea.
‎Myriams Fotos 2016 urtetik aurrera, telefono honek salatzeko balio du eskola jazarpena. Polizia Nazionalaren eta Guardia Zibilaren datuen arabera, gai horri buruzko 1.000 salaketa baino gehiago izan ziren 2017an, eta, urte horretako azarotik 2018ko urrira bitartean, 12.800 dei egin ziren larrialdi telefono honetara. Aurreko kasuan bezala, psikologo talde batek erantzungo dio adingabearen deiari. konfidentziala eta inongo arrastorik gabea eta 016:
‎Defentsak helegitea aurkeztu dio autoari, eta epaileari eskatu dio amai ditzala instrukzio fasean diren dilijentziak eta artxiba dezala auzia. Besteak beste, defentsak dio adingabeei egindako azterketa psikosozialak berandu bidali zitzaizkiola bere akusatuari eta «anbiguoak» direla. Defentsak bi babes helegite aurkeztuak ditu Espainiako Auzitegi Konstituzionalean, argudiatuta ez dagoela frogarik akusatuaren aurka.
2023
‎Iker Fernandez Gizarte Hezitzaileak dio adingabe horiek “estigma bat” dutela, “maldan gora” jartzen zaiela bizitza. Hori saihesteko eta pobreziaren zirkulutik ateratzeko bide bakarra hezkuntza dela esan du Arranzek.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia