Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2003
‎Kanpaina honetan, telebista kateek emandako 1.024 iragarki aztertu dira. “Spot” batzuek Kodea urratzen dute irudi errealak eta fikziozkoak nahasten dituztelako, eta irudi horiek, behar bezala bananduta eta identifikatuta ez badaude, akats bat eragin diezaiokete haurrari produktuaren prestazio eta ezaugarri errealetan, batez ere adingabeen ulermen gaitasunari erreparatuta, Jostailu Fabrikatzaileen Espainiako Elkartearen (AEFJ) arabera. Iragarki horietako bat Toys “R” Us enpresakoa da.
2009
‎Gizon eta emakumeengan izaten diren adierazpen psikopatologikoek ezberdintasun argiak aurkezten dituzte, eta hauen baldintzatzaileak zein izan daitezkeenulertzen ahalegintzea, psikopatologien etiologia hobeto ulertzen laguntzeaz gain, lan eremu askotarako erabilgarria izan daiteke. Horrela, jarraian jorratuko ditugungaiek informazio interesgarri eta baliagarria eskain diezaiokete haur eta nerabeekinlanean diharduen profesionalari, batez ere osasun mentalaren alorrean diharduenari, edota haurtzaro nahiz nerabezaroko psikopatologian interesa duen edonori, esate baterako, psikopatologiei aurre egingo dieten programak abian jarri ahalizateko edukiak eskainiz.
2010
‎Sei hilabete barru, koloratzaile azoikoen inguruko araudi berria sartuko da indarrean, eta ordutik aurrera, bi aukera izango dituzte ekoizleek: horiek erabiltzeari utzi edo etiketan jakinarazi zer arrisku ekar ditzaketen haurren tzat (kalte egin diezaiokete haurren jarduerari eta arretari).
‎Erritmoak errespetatzea “Ez dira oztopatu behar haurraren mugimendu libreak” Emmi Pikler pediatrak, erakunde honen sortzaileak, azpimarratzen zuen ez direla “haurraren mugimendu libreak oztopatu behar, eta ez direla ahalegindu behar haurraren ohiko ibilbidea presuratzen edo aldatzen zuzeneko esku hartzeen bidez”. Ekintza errazak dira, hala nola haur bat eserita edo zutik jartzea, edo oinez ibiltzean eskutik heltzea, “eragin diezaiokete haurrak bere gaitasunetan duen konfiantzari, eraginkortasunari eta ondorengo jokabidean eragin handia izan dezake”. Jarrera horrek eragin nabarmena izan dezake batez besteko heldutasun erritmoa baino motelagoa duten haurrengan.
2011
‎Kanpoko munduan pentsatuko du eta barne munduaz mesfidatu egingo da, besteen mundu psikikoa beldurgarria baita. Guraso batzuek gorrotoa, haserrea edo atsekabea ager diezaiokete haurrari eta agerpen horiek iraunkorrak direnean, tratu txar bihurtzen dira. Horrelakoetan, haurrak ez ditu ulertu nahi gurasoen sentimenduak eta emozionalki bakartu egiten da.
2012
‎zer neurritan eragingo dit? Hemen, gurasoek irakats diezaiokete haurrari nola heldu erantzunak ikuspegi zabalago batetik, erantzukizunetik hobetzen ikasteko. Seme alabekin pentsamendu positiboak partekatzea, haien esaldi negatiboak birformulatzea, alderdi onuragarria ezagut dezaten, zailtasunak gainditzearen antzeko istorioak kontatzea edo inspiratzeko elementu grafikoak erabiltzea (bideoak, ipuinak, istorioak…) gurasoentzat erabilgarriak izan daitezkeen tresna batzuk dira.
2013
‎Horrela, haurdunaldian arraina egoki jatea (arrain zuria edo urdin txikia barne) funtsezkoa da, gantz azido esentzialak, omeg eta iodoa. Hala ere, haurdunaldian eta bizitzako lehen hilabeteetan, saihestu egin behar dira tunido handiak edo ezpata arraina, merkurio asko baitute. Espezie horien metal mailek kalte egin diezaiokete haurraren edo haurraren garapenari. Bizitzako lehen hilabeteetan, gorputz hazkuntzaren abiadura hain azkarra denean (burmuinak azken pisuaren erdia hartzen du 6 hilabete inguru), bistan da elikagai ideal eta esklusiboak, amaren esneak, premia nagusiak ase behar dituela.
2022
‎Ipuin baten bidez, pertsonaia baten bidez, berak dituen sentimenduak islatuta ikusiz gero, orduan jada bere fantasiari hizketan ariko zaio, maila psikoafektiboan; imajinazioa, fantasia, jolasa, gezurra... Literaturak eta fantasiak asko lagun diezaiokete haurrari bere arazoak ulertzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia